Vlaky po dvou modernizovaných tratích jezdí jen 50 km/h. Musí ještě několik dnů
Konsolidační jízdy způsobují zpoždění, na trati do Šumperka v řádu desítek minut.
Nepříjemné překvapení čeká řadu cestujících na nově otevřených úsecích dvou tratí v síti Správy železnic. Mezi Brnem a Blanskem a Olomoucí a Uničovem a Šumperkem nabírají všechny vlaky zpoždění, protože mohou jet maximálně 50 km/h. Nejde však o důsledek špatně provedené modernizace, ale předepsaný postup.
Správa železnic musela první dny zavést takzvané konsolidační jízdy. „Provádějí se na základě předpisů, aby bylo kolejové lože dostatečně stabilizováno. Doba konsolidace se určuje podle řádu koleje a typu hutnění železničního svršku a spodku,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
V rámci úseku Brno – Adamov – Blansko budou trvat tyto jízdy do 18. 12., poté se bude jezdit plnou rychlostí. V úseku Uničov – Šumperk potrvají do 16. 12. Pro cestující na Jižní Moravě nejde o úplné překvapení, před zpožděním varoval organizátor dopravy Kordis JMK a vydal výlukový jízdní řád.
Podle mluvčí se nemohou jízdy konat už před otevřením trati, vlaky musí být zavedeny v jízdním řádu. Obě tratě prošly rozsáhlou modernizací, při které došlo zejména v případě trati do Uničova ke zvýšení rychlosti až na 160 km/h. Zejména na této trati ale kvůli její jednokolejnosti nabírají vlaky v těchto dnech zpoždění v řádu desítek minut, některé spoje kvůli eliminaci zpoždění nejedou v celé trase.