Dvě páry i Sergej. Na trati mezi Brnem a Blanskem se testovaly nové mosty

Parní lokomotivy 486.007 (Zelený Anton) a 475.196 (Šlechtična) jako zátěž. Pramen: Správa železnicParní lokomotivy 486.007 (Zelený Anton) a 475.196 (Šlechtična) jako zátěž. Pramen: Správa železnic

Podle Správy železnic probíhají práce podle plánu, vlaky se tak vrátí na trať mezi Brnem a Blanskem po roční výluce letos 11. prosince.

V rámci modernizace koridoru ⁦mezi Brnem a Adamovem byly ve čtvrtek a v pátek na programu zatěžovací zkoušky mostů přes Svitavu a silnici 374 na výjezdu z Adamova směrem k Babicím nad Svitavou. Příznivcům železnice přitom nabídly zajímavou podívanou.

Stavbaři využili k testům dvě parní lokomotivy 486.007 (Zelený Anton) a 475.196 (Pětasedma, Šlechtična), motorového Sergeje T679.1168 a elektrickou lokomotivu E669.2133 (Šestikolák, Rakaňa). „Pro zatěžovací zkoušky bylo zapotřebí statické zatížení o minimální hmotnosti přibližně 550 tun, což tyto lokomotivy splňovaly,“ uvedla Správa železnic.

Lokomotivy T679.1168 (Sergej) a E669.2133 při zátěžové zkoušce. Pramen: Správa železnicZátěžová zkouška mostu na trati Brno - Blansko. Pramen: Správa železnicZátěžová zkouška mostu na trati Brno - Blansko. Pramen: Správa železnicParní lokomotivy 486.007 (Zelený Anton) a 475.196 (Šlechtična) jako zátěž. Pramen: Správa železnicParní lokomotivy 486.007 (Zelený Anton) a 475.196 (Šlechtična) jako zátěž. Pramen: Správa železnicParní lokomotivy 486.007 (Zelený Anton) a 475.196 (Pětasedma). Pramen: IDS JMKSergej T679.1168. Pramen: IDS JMK

Podle Správy železnic probíhají práce podle plánu, vlaky se tak vrátí na trať mezi Brnem a Blanskem po roční výluce letos 11. prosince. V úseku Brno – Adamov jsou už položené obě koleje, v navazujícím úseku směrem na Blansko se koleje ještě pokládají.

„V celém úseku pokračují práce na pokládání kabelových tras, na stavbě trakčního vedení a protihlukových stěn a pracuje se také na podzemních objektech. Osazují se návěstidla, dokončují mosty, tunely, opěrné zdi a pokračuje úprava skalních svahů,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Modernizace koridoru Brno – Blansko je rozdělena do tří staveb v celkové hodnotě zhruba šest miliard korun: Brno-Maloměřice – Adamov, rekonstrukce nástupišť v železniční stanici Adamov, Adamov – Blansko.

Tagy Brno - Adamov - Blansko Správa železnic
36 komentářů