Vlaky po dvou modernizovaných tratích jezdí jen 50 km/h. Musí ještě několik dnů
Jednotka Moravia v Adamově. Foto: IDS JMK
Konsolidační jízdy způsobují zpoždění, na trati do Šumperka v řádu desítek minut.
Konsolidační jízdy způsobují zpoždění, na trati do Šumperka v řádu desítek minut.
Arogance SŽ nezná mezí… neumí odevzdat trať dopravcům po dlouhých výlukách v plně provozním stavu… Proč nezahrnuje Etapu, ošupování do příslušných opatření k výluce…tak aby se stihla dle termínu, nechápu. Pak začne JŘ a všichni jsou jen nazlobení, jak ty vlaky blbě jezdí.
a proč? Protože tu jedna strana na cestující vyloženě „kaká“… šlo trať pustit pár dní předem a zajistit „ošoupání“ pomocí nákladních vlaků. Nebo objednanými vlaky „navíc“ s pomocí nákladních dopravců. Proč si neustále bere SŽ rukojmí cestující, svým diletantským přístupem
Traťmistr Mráz to zkonsoliduje.
Za zmínku stojí Béčka a jejich deriváty které zaskakují na S2 místo panterů respektive zrušených 560tek. Sice mi při příjezdu do stanice zaleho ucho (jak tam s tím zpožděním vlakem vletěl), ale to vlastní kupé ve večerním prázdném vlaku stálo za to.
Náhodou mám béčka rád, je v tom kousek nostalgie. A jak přišla přetopená koženka a vlastní kupé vhod, když jsme před tím v pondělí 90 minut mrzli v Pardubicích v hale nevědouce kdy a jestli vůbec něco od Přelouče přijede.
A o té konsolidaci nikdo dopředu netušil, udělat VJR zakazuje přinejmenším Ústava…
Ale on je Vylukový jizdní řád.
Na Uničovku?
To není
Vy, co tady omlouváte nebo naopak haníte SŽ – zaregistroval jste někdo, že by na konsolidaci tratí v prvních týdnech nového GVD bylo SŽ upozorňováno? Tedy nejsem zubař abych věděl všechno a tak mi to mohlo uniknout, ale nikde jsem o tom neviděl a ani neslyšel zmínku.
No hlasitě křičeno nebylo, nicméně je vydán výlukový jízdní řád a zveřejněno to bylo…
Nejvyšší čas pořídit si https://www.gyromotion.eu
Toto sebeukájení DÚ se nemohlo odehrát v uplynulých týdnech před znovuotevřením s pár pytli cementu jako balastem simulujícím přítomnost cestujících?
to by pak Janove tady zase pindali, proc je to zavrene o dva tydny dyl
Není Jan, jako Jan…
Tech pytlů budete potřebovat pár stovek a co pak s nimi? Nehledě na to, že samy se nenanosí a samy po sobě prach nezametou.
To už raději loko a prázdné nákladní vozy. Jenže i to by se muselo zaplatit.
Je někde dostupný předpis co nařizuje konsolidaci tratě po její stavbě? Nedala se doba konsolidace zkrátit použitím dynamického stabilizátoru po podbití?
na to potrebuje nekdo predpis?
nerika se tomu stavebni technologie?
Tohle nebude stavební technologie, ale provozní. Nařízení jak organizovat jízdy na „čerstvém“ svršku.
Je. Volně. Na webu SŽ. A je to hned ve dvou předpisech – S3/1 a S3/2. A v S3/1 se v čl. 4 dočtete: “ Z důvodu snížení stability koleje lze po dobu nepříznivých teplot přistoupit k zavedení pomalé jízdy. ”
A protože současné teploty nejsou z pohledu snížení stability koleje ani náhodou nepříznivé, tak pro konsolidační pomalou není důvod…
Neplést stabilitu bezstykové koleje (odolnost proti vybočení kol. roštu do stran nebo nahoru) se stabilitou kolejového lože (odolnost proti „rozsypání“).
Vážený pane projektante,
pokud si děláte legraci, tak je to nemístné, neboť jistě se najdou lidi, kteří vám uvěří.
Pokud to, co píšete, myslíte vážně, tak je to smutný příběh. Totiž přesně díky lidem jako vy, kteří nepoberou předpisy, se na SŽ dějí takové zhovadilosti jako konsolidační pomalé v prosinci…
Předpis S3 Železniční svršek, díl X Kolejové lože:
viz https://ctrlv.cz/Wkzr
V úseku jsou „malé“ poloměry (<500 m) a řád koleje by mohl být 3., tedy 8 dní přesně odpovídá.
a dynamická stabilizace by pomohla – místo 8 dnů by stačilo 5
Evidentně vám uniklo, že tento díl předpisu byl k 1. 3. 2021 změněn a tuto problematiku již neřeší. Tato byla komplet přesunuta do předpisu S3/1, kde je popsána docela blbuvzdorně. Doporučuji si to dostudovat a pak se vrátit do diskuze.
A proč není v článku zmíněno, že zatímco na Brno-Blansko je díky iniciativě KORDISu zaveden VJŘ, tak na Uničovce se na to všichni vykašlali a dopadlo to katastroficky (+30 na příj. do Olomouce zcela běžně)? Ani tu druhou soupravu do Šumperka místo zpožděného obratu ČD nedaly. Pro porovnání: R19 jede z Brna o 10 minut dřív, tedy za Blanskem jede včas. U Sp a Os jsou projete některé zastávky, někde uspíšené odjezdy. Zrovna R19 má z 95% zpoždění vždy jen a pouze z Pardubic (z mého pohledu zcela nezvládnuté série jednokolejných výluk do Kostěnice a Přelouče, neb u žádné nikdy… Číst vice »
Není to tak strašné, ale i tak jezdí osobáky a spěšňáky ve špičce s +10. (mluvím o trati 260)
Správa železnic má poslední dobou pěkně divné ,,předepsané postupy“. Nejdřív sprcha na Hlaváku a pak retardace vlaků na ůroveň Bulharska.
Dotaz : Škodovka ty jednotky dodává vč.full-service, předpokládám, že první kusy už mají něco naběháno a půjdou do prvních prohlídek. Kde se budou udržovat? Maloměřice asi ne, tam mají ČD asi dost své vlastní práce a podstav lidí. A kdo ty jednotky průběžně čistí, udržuje WC atd.?
Samozřejmě že Maloměřice. Škodovka je tam i ladí a chystá na provoz…
Moravie, Interpantery, Regiopantery, na to všechno se mi zdá (i přes novou halu) v Mal. trochu nedostatečná kapacita jak prostorem, tak personálem. Kolik na to má Škodovka lidí a jsou to stálí, nebo servisáci z Plzně? Díky.
Na svoje věci přetahují lidí z depa. Snaží se, ale asi neví kam dřív. Ale běžná údržba je v režii provozovatele. Nicméně je to všechno hodně nejasné a ladí se to za pochodu, takže je kolem ibalginů tak nějak trochu chaos
Správa železnic a tvorba jízdních řádů…. Pokud to není mimořádnost, má to být zaneseno v jízdním řádu i kdyby se to týkalo byť jen jediného vlaku. Zpoždění tak není způsobené konsolidačními jízdami ale neschopností Správy Železnic vytvořit jízdní řád.
Nevím jak kolem Šumperka, ale pro úsek Brno – Blansko je vydaný výlukový jízdní řád, který pomalou jízdu 50 km/h zohledňuje u osobních vlaků a rychlíků. Expresy jezdí mírně opožděny…
Express jede opožděn a protože má prioritu tak zpozdí všechno okolo.
Ono to nebude zase tak horké. Oni tudy ani nejezdí…
Jo, je to jak u blbejch. Ale to teda není nic novýho.
Modernizace nebyla provedena správně a celá, u Šumperku jsou vypnuté dva přejezdy.
Kecy v kleci. Šumperk Malín ještě neni spuštěn a zkouší se. Těch nefunkčních přejezdů je tam vícero…
Jen přes dva přejezdy se jezdí 10 km/h
Spíše než nepříjemné překvapení je překvapením příjemným, že se vůbec jezdí, dokonce dvoukolejně a elektricky. Po dlouhé době náhradní dopravy po mizerných silničkách jde o opravdové požehnání. Sdělení by mnohem lépe znělo: „Splněný sen – již za několik dnů budou vlaky mezi Brnem a Blanskem moci využívat vyšší traťové rychlosti, které umožňuje kompletně modernizovaná infrastruktura“. A že to příjemné překvapení není nijak malé, dokládá mj. to, že např. od babických tunelů až za Adamov bude pro dálkové vlaky možná rychlost 90 km/h, mezi Adamovem a Blanskem místy až 110 km/h. Zrychlí dokonce i směrově nejnáročnější úsek mezi Hády (Maloměřice stavědlo… Číst vice »
Neměla být součástí rekonstrukce i „výroba“ odbočky u zast. Bílovice nad Svitavou? Něco jako obdoba Rajhradu.
taky že se tak stalo, ne?
Já se ptám. Nevím. Stejně si to ale budu muset projet v nejbližší době. 🙂
Ano, odbočka Svitava vznikla rovněž, výčet mnou uváděných úspěchů nebyl úplný.
Na příměsto je těch 90-110 km/h vpohodě. Jak je to v Blansku? Tam bylo 75/70 na koleji u lomu. https://www.zelpage.cz/news_n/blansko.jpg
Zmizela ta kulatá čtyřicíka?
kulatá určitě nezmizela
Jenže tohle není regionální trať, ale první tranzitní koridor.
Ano, je. V zařezaném údolí, samý tunel, samý most. A mezi osobáky a rychlíky jezdí ještě navíc nákladní vlaky, které jsou z poloviny důvodem existence tohoto koridoru.
Něco o kapacitě, rozevření rychlostních nůžek a budoucím směrování nejrychlejší vrstvy vlaků úplně jinudy. Což, jak asi tušíte, znamená stopku pro jakýkoliv bázový tunel Brno-Adamov.
Stejná situace je kolem Berounky – tam se taky nějaké větší přeložky a kratší tunely nechystají.
Jenže ono zrychlení znamená, že pro klopidla se nezmění nic, a pro V130 se pouze vyhladí – čti rozkouskuje – stávající profil, přičemž oboje mohlo být provedeno v klídku už v 90-kách, když se ta trať fyzicky dělala. To jen pro pořádek – skutečné zrychlení by by bylo, kdyby se zvětšovaly poloměry oblouků a trať narovnala, jenže k ničemu takovému zde nedošlo. Jako bonus je ale určitě profil V150, který by možná mohly využít vlaky s ETCS, ale to by musely napřed mít V150 v papírech, že:-) A s tím se taky nikdo neobtěžuje.
Pro klopidla se to taky zvyšovalo. viz. foto z brněnského zhlaví v Adamově, od tam dál na Blansko je svislý rychlostník na 105
Dle projektu (stupeň DSP, 05/2020) je Vk nově zdvihnutá jen: – v oblouku před Blanskem (178,164-178,528 km) – délka úseku 941 m – z původně Vk=85 km/h na Vk=90 km/h – v 175,252 – 177,184 km – délka úseku 1 932 m, kde je původně Vk=105 km/h nově pro V150 i Vk shodně V = 115 km/h – nikde jinde ve výkrese žádnou změnu rychlosti pro klopidla s výjimkou těchto dvou míst nevidím v projektu nevidím. Ale je pravda, že přes Adamov bylo původně Vk = 95 km/h a na fotkách je opravdu vidět Vk = 105 km/h – takže… Číst vice »
Kolik že klopidel tam denně jezdí? Ale rychlostníky máme pro ten nicklopidlový provoz.
Pantery V150 nemají?
Technicky mají, ale musejí to mít:
– přímo v papírech,
– musí být možné to zadat strojvedoucímu do mobilky ETCS. A v obou těch odrážkách krapet váhám, jak to v reálu bude…
Me zajima jestli to maji/budou mit ibalginy.
Ano, měly by mít…
V úseku Vršovice – Hostivař se po dokončení jezdilo 50 (resp. 40) km/h po rok a čtvrt a vymlouvali se tudle na konsolidaci tudle na laníčka, prostě SŽ kokotina.
Trať Brno Blansko bude mít ještě jiný, a dlouhodobý problém, minimálně do 30.6., kde budou vznikat zpoždění. Se zavedením ECM a odstraněním jednotek 560 došlo k náhradě všech chybějících souprav a místo nich jezdí kupéčka. A ty jsou pro příměstskou dopravu naprosto nepoužitelné. Jen z Židenic do Adamova dostal vlak 8 minut zpoždění kvůli čekání na vystoupení a nastoupení cestujících, a také kvůli tomu, že musí průvodčí pořádně obejít vlak, protože musí zkontrolovat uzavření všech dveří.
Co vozíčkáři a děti? Nasadit na nově otevřený úsek takové vozy? Je to věc ČD mají si to zařídit tak, aby měli dostatek jednotek. Budu psát stížnost na kraj a na ministerstvo dopravy. Je to výsměch cestujícím.
To jsem dělal už v roce 2021, kdy většinu panterů převedli na S3 a jezdili jen 560tky. Nic se nestane …
Je to mnohem složitější než si myslíte. Z velké části vznikl problém kvůli pozdnímu dodání krajských jednotek. Takže holt na přechodnou dobu do dodání všech ibalginů jezdí co má kola a všechny předepsané revize.
Tomje ale věci kraje čistě on je majitel nových jednotek které ještě nedorazili, ČD to zachraňuje čím může.
Obávám se, že nasazení Béček není problém ČD. Je to spíše problém IDS JMK, kdy v podstatě vnutili ČD své soupravy, které ještě nejsou snad ani vyrobeny. Původní Honeckery ČD nasadili do oběhu jinam, kde najdou využití po celou dobu platnosti JŘ a ne jen na pár měsíců než dorazí nové soupravy, které si objednal JM kraj. Jinak ty Béčka na příměstském vlaku, to je opravdu katastrofa! Je s podivem, v jakém technickém stavu si ČD dovolí takové vagóny nasadit do provozu (viz. nedělní vlak 4712, první vagon, kterému nešly na levé straně otevřít ani jedny dveře) ….
Přitom tohle obě smluvní strany věděly před měsíci.
Přestaňte blbnout a spíše se radujte, nové luxusní krajské jednotky už jsou na cestě. Rychlíkové vozy z NDR jsou jen krátkodobé provizorium.
Krátké, ale příšerné … Nikdy jsem nečekal že to řeknu, ale zlaté 560tky … Pištěly méně a jsou pro příměstskou dopravu naprosto ideální …
Dej si ještě jednoho.
Vozíčkáři ani očko nenasadí.
Asi jsem úplně nesledoval situaci. Myslel jsem, že budou nasazeny jednotky Moravia. Chápu správně, že jich zatím jezdí minimum a zbytek zajišťuji kupé vozy určené pro dálkou přepravu? A postupně jak budou dodávány nové soupravy, tak bude docházet k výměně?
Myslel jste špatně, ale už chápete správně.
To bylo mínusů, které jsem schytal tři týdny zpět, když jsem se o nastupujících béčkách zmínil u příspěvku, kterému nikdo nevěřil 😃 a teď je to tady! Mimochodem za toto by měl být jeden dosluhující pán z Majlontu pověšen za koule do průvanu!
Docela zajimavé je, že se v tichosti otevřela Roudnice nad Labem liché koleje a na 1.sk je suše stovka. Takže to jde…
Ale stovka je i ve 2.sk, která mela bezpečnostní 50 po dobu stavby a je jistě už konsolidovaná…
Tam bude výmluva na finální laníčkovaní TV?
Když je místo na laníčkách prozatímně zavěšena na drátech dá se jezdit min 100,
Spíš max.
Jezdil jsem 8 let u SDC SEE, tedy s MVTV 2 a vím o tom leccos.
Ale já chtěl ukázat na té 1.SK, že to jde od počátku stovkou.
Hm. Při konverzi ferdinandky zůstalo pár provizorně vylaníčkovaných polí a jezdí se tam normálně 160…
Dělal se tam spodek a nové mosty? Sedání spodku může zapříčinit vykolejení, u troleje si to nedovedu představit.
a max. 120 km/h 😉
To je normálně výsměch, předpokládám, že takhle to nikde nefunguje ve světě, už vidím frantíky, jak by si zrekonstruovali trať na 320 km/h a první dva týdny by po ní jezdili TGV 50 km/h protože se musí nejdříve jezdit konsolidační jízdy 🙂 na SŽ nemám slov, jedině ty nejvíce sprostá.
Tak když jsem jel, na podzim 2013, před oficiálním otevřením tratě Paříž – Barcelona, tak se po trati taky jezdilo sníženou rychlostí. Ale byl k tomu speciální jízdní řád a jak říkám, bylo to před oficiálním otevřením.
zkus zapnout to kulatý na hlavě.
sz mela dve moznosti – bud by tam další týden dva vlaky jezdily, ale bez lidí.
a nebo tam jezdí , s lidma, ale pomaleji.
a verim, ze i tvoje hlava, kdyz teda polopate dostane na výběr
* uzávěra kratší o týden dva, s možnosti (byt pomaleji) jezdit
* uzávěra delší o týden dva, bez moznosti jezdit s lidma
pochopí. už ti docvaklo?
a ano, pokud by si na západ od nás zrekonstruovali trat na 320, tak by to tam fungovalo uplne stejne (bud pomaleji s lidma, nebo pomaleji bez lidí)
Ja treba pocitam, ze se konsolidace da udelat i nejak strojne a rychleji nez tydenim jezdenenim beznych vlaku.
jezis.. tak si mysli, že ted je ta trat zavřená a probíha konsolidace.
to je fakt tak komplikovaný problém?
Myslet si, že je trať zavřená nepomůže, když se zpoždění přenáší na normální provozní úsek.
Na jízdě pomaleji samo o sobě není nic špatného, pokud by na ní byl výlukový JŘ, který by právě bránil rozbourání provozu ve zbytku tratě.
Co na slove rychleji je k nepochopeni?
Nedá.
Nedá. A to ještě musí proběhnout někdy na jaře tzv. 3.podbití..ale to bude jen jednokolejný provoz.
Ale dá. Viz předpisy SŽ S3/1 a S3/2…
To, že opice drží knihu, ještě neznamená, že umí číst…
Výukový na těch pár dní JŘ aby se na vlak dalo spolehnout a nemáš***li jsme lidi hnedka od začátku by nešel?
Třeba to otevřít pro nákladní dopravu o týden dřív. A nemuselo se tady lidem vysvětlovat plazení…
Je pochopitelný, že ty pomalý jízdy být musí. Ale měl s nima počítat výlukovej jízdní řád prezentovanej cestujícím.
Z pohledu cestujícího je řádově lepší jet pomalu, když s tím počítá, než když mu slibujou vyšší rychlost, než je na daným spoji reálně dosažitelná.
Umíte číst. Pro úsek Brno – Blansko JE výlukový jízdní řád vydán…
JE to o traťmistrovi. Když se před pár lety dělala 210 z Měchenic do Dobříše (nejen svršek, ale i větčina mostků a propustků, tak první vlak po výluce měl 30 km/h a další již bez omezení.
Nelži.
Další možnost- vydat na dobu konsolidace výlukový jízdní řád, který počítá s pomalejší jízdou.
Je hezké, že někomu doporučuješ zapnout to kulaté na hlavě, ale samému ti nenapadne, že tohle opravdu nebyly jediné dvě možnosti.
Nastudujte si někde něco o železničním stavitelství a pak tu něco mektejte.
Máš to všecko blbě.
Frantíci na 350 staví tratě nové, to nejsou rekonstrukce
Frantcíci neprovozují TGV na zástávkových osobácích
Zastávkové osobáky ve Francii (RER) jezdí pod 160 km/h
Frantíci ty konsolidační a zkušební jízdy dělají samozřejmě taky
Takže se nemusíš vůbec vztekat na SŽ, vycházíš totiž z dojmů a navíc falešných.
Jediné co, tak ty konsolidační jízdy mohli dělat s vlakem prázdnch nákladních vagonů, pokud by na to zbyl čas před otevřením trati. Ovšem: O to později by se otevřela.
Zastávkové osobáky nejsou RER (to jsou příměstské vlaky v bezprostředním okolí Paříže), ale TER, a TER na hodně tratích jezdí nad 160 km/h, ve Francii jsou zastávky podstatně méně časté než v ČR. Takovou relaci Nevers – Dijon švihá TER rychleji, než railjet podobně dlouhou Praha – Brno
Takže je vše v pořádku a odnesou to cestující, kteří počítají s plněním JŘ. to nemohl být sestaven na těch pár dní výlukový JŘ tak, aby odpovídal realitě?
Odborníků se ptám – konsolidaci nemohou provádět nákladní vlaky?
#mynic
Místo rozčilování bych doporučoval např. návštěvu stránek IDSJMK, kde výlukový jízdní řád linky S2 visí.
Jen ta Uničovka ho nemá. To nezvládli a jde to za Správou.
Mimochodem mají nové KPI, tohle by se do nich počítat mělo – nezaveedli výlukový řád, vlaky měly zpoždění, akci organizovala Správa. Konec stavby není zásah vyšší moci jako blesk z čistého nebe.
Ano, tam to nezvládli.
Jenom tam? Jak milá instituce….
„Podle mluvčí se nemohou jízdy konat už před otevřením trati, vlaky musí být zavedeny v jízdním řádu.“
To ani v případě trati Brno – Blansko nemohla trať být zprovozněna o týden dříve a konsolidační jízdy by byly provedeny nákladními vlaky?
Které by stejně potom neprojely přes výluky mezi Třebovou a Kolínem a za další by tam ti strojvedoucí stejně neměli poznání.
Nějaké už tam jezdí (viz video na YT z 11. 12. 2022 od jednoho z místních autorů), stejně jako jich tam část jezdila od dubna do prosince 2021.
Nestačí, aby tu konsolidované jízdy dělaly osobáky / příměstské vlaky, které až do Třebové stejně nejezdí?
Přes výluky okolo Pardubic a Chocně se omezeně projet dá. Seznaní oficiálně vypršelo, pro nákladní dopravce je to ale relativně jednodušší obnovit..pro ně se trať vcelku nezměnila.
Musí! Předpis je předpis. Boha jeho…
Ale no tak, jestli dojedete +89 (včera v Pardubicích na odjezdu) nebo +99 (v Brně na příjezdu) je už skoro jedno, ne?
Tak to už opravdu (podle mne) jedno je. Ale člověka naštve, když jede na Prahu, +17 se stáhne na +4 a pak se to sekne před Libní a na hlavák se dojede s +22 😀