Dotaz na redakci – až budete dotazovat pana Sváťu z Škody, tak prosím o položení dotazu k vlakům dodávaným Jihomoravskému kraji. Jde mi o to jestli Škodu zajímá preference cestujících přin rozmisťování sedaček ve vagonech = v čem konkrétně se změni rozmístění sedaček v nových vlacích pro JMK ve srovnání s IP/RP.
Tak pokud to tam bude v patru jezdit reálně nyní 190 i ta lokomotiva tak to asi znamenalo něco nového.
leviathan
4 let
Škoda Trasportation , tedy její lidé, umí. Kdyby od nás ročně neodcházel téměř bilion korun do zahraničí, bylo by i na kvalitativní inovace pro místní cestující veřejnost.
Kdyby dnes nemely odchazet dividendy, tak by sem nesmely 30 let přicházet zahranicní investice, díky kterým se tu dnes nepaseme. Cimz neříkám, že nedošlo na úlety typu vodárny, ale pokud je vám vic nez 40, tak byste si mohl pamatovat, jak to tu vypadalo počátkem 90. let.
Asi jste to nepochopil, ale kdyby nebyla kuponová privatizace, tak se tu dnes opravdu jen paseme.Průmysl v ČSSR zničili sami soudruzi,když najeli na normalizaci. Všichni co se mnou nesouhlasí, tak prosadit se ve světě s 20 let starou technologií nebylo dost možné, vlastně nereálné. Jeden příklad za všechny, Škoda vs. třeba Peugeot r.v. 1989 nebo si tam místo Francouze dejte jakékoliv auto z Německa. A můžete začít prodávat
Nepochopil. Pokud vydáváte megatunel jménem „kupónová privatizace“ za příklad dohánění vyspělých zemí, tak to pardon…Ale nebudu se k tomu dál vyjadřovat, protože politika sem podle mého názoru nepatří.
Tak kuponovka byla dovršení komunistického běsnění. Je to o lidech a komunisté lidi vychovávala k zbabělosti k zlodějství atd. Tak se nemůžeme divit, že lidi v 90 letech chtěli jen zbohatnout a kašlali na morálku
A smím vědět, jaké řešení byste na začátku 90. let zvolil Vy? Zničený průmysl, technologie totálně zastaralé, energeticky náročné, spousta technologií používaných ve světě u nás vůbec nebylo, naše výrobky naprosto bez konkurenceschopnosti atd. atd… Nebylo pro koho vyrábět (RVHP zdevastované) a hrozilo, že budeme mít obrovskou armádu nezaměstnaných. Něco jako Ukrajina v devadesátkách. Jak se to tedy podle Vás mělo řešit?
Nesouhlasím.Průmysl rozhodně nebyl zničený. I přes škody napáchané plánovitým hospodářstvím, jsme měli nejlepší startovní pozici ze všech zemí východního bloku. KP (tak jak proběhla) byla určitě obrovskou chybou, kterou zpětně uznal i sám její autor, pan Ježek. Je úsměvné, jak lidé, jako Vy jedním dechem kritizují Babiše a zároveň vzývají KP, která umožnila oligarchům, jako je Babiš, Bakala a jiní vybudovat si „legálně“ svoje impéria. Ale úproč se tady dohaduju s člověkem, který srovnává ekonomiku ČSSR s Ukrajinou v roce 1990?
Měli na to tisícovku jako každý jiný plnoletý. Že mnoho tupců uvěřilo „jistotě destinásobku“ a svůj podíl dobrovolně převedli na ty (všeho)schopné, co jim ty zisky nabídli, není chyba privatizace, ale lidské důvěřivosti (či blbosti).
Ve své odpovědi jste zcela mimo. Tak tedy: 1. Nebylo pro koho vyrábět (SSSR a celá RVHP byli na dně, západ konzumoval úplně jiný sortiment spotřebního zboží než jsme vyráběli a také za úplně jinou cenu a třetí svět nás opravdu nemohl vytrhnout) = staré technologie se zastavily = odstávka starých technologií rovná se jejich ekonomický zánik (pece, kuplovny, galvanizovny atd.) – v devadesátkách jsem si prošel dost fabrik s takovým finančním břemenem. Likvidaci nakonec často musel platil stát formou FNM. 2. Pan Ježek přiznal, že v rámci KP bylo provedeno spoustu chyb. Rozhodně jsem se ale nesetkal s jeho… Číst vice »
Přesto, že si nedělám iluze o tom, že bych Vás měl snad v něčem přesvědčit (natolik zase poznám už z vašich předešlých příspěvků, že je to zhola nemožné) a ani to není mojí ambicí, pokusím se Vám bod po bodu aspoň odpovědět: ad 1: Není docela pravdou, že nebylo pro koho vyrábět. Nejste jediný, kdo poznal nějakou tu fabriku v té době. Samozřejmě, rozpad našich tradičních trhů zasadil spoustě našich firem pořádnou ránu. Ale například TOS Kuřim vyráběla a exportovala obráběcí stroje mj.do Rakouska. Zákazníci (většinou malé firmy, říkali: Není to sice technologická špička, ale jsou to spolehlivé, robustní mašiny… Číst vice »
Po rozpadu SSSR zkoušely různé nástupnické státy různé metody privatizace (předání kamarádům, předání bývalému vedení, prodej bohatým investorům, …), a všechny dopadly stejně blbě jako ta naše KP.
Takže by bylo dost zajímavé slyšet jakou jste vymyslel Vy, a proč za ni ještě nemáte Nobelovku za ekonomii (ona by se jistě v budoucnu hodila dalším státům, jejichž plánované hospodářství se rozpadne).
Honzak
4 let
Dej Bůh štěstí, doufejme že i české kolejnice budou nosit takový luxus a nejlépe pod vlajkou národního dopravce.
michal
4 let
Design je povedený. Už se teším na nové Elefanty. Předpokládám že budou vycházet z tohoto designu.
Honza
4 let
Třeba se tímto opět obnoví výroba a zájem o lokomotivy Škoda 109 E.
Obávám se, že ani Škoda už nemá zájem tyto lokomotivy nabizet, jestli vůbec někdy skutečně ten zájem měla. Proč nikdy nevyrobila menší sérii, kterou mohla nabízet k zapůjčení různým dopravcům, tak jak se nabízejí Vectrony nebo Traxxy? Jediný důvod který mě napadá, že se do toho nechtěla pustit, bylo nedořešené schválení v Německu.
Papoušek 477.0
4 let
Nemyslím si že ty lokomotivy jsou řady Emil Zátopek 109E3. Myslím si, že je to řada DB 102. Že ano? Emil Zátopek je jakási přezdívka, kterou nikdo nepoužívá. Používá se Messerschmitt.
Třeba Fíři, šotouši a tak, lidi od dráhy, Ajznboňáci…. A asi podle čeho Messerschmitt? No podle Továrního označení 109E , nikoliv řady. Už v počátcích kdy byl jen jeden prototyp, a jel na zkoušky do Cerhenic na okruh VUŽ, tak se psalo v r. 2008 nebo 209 ,, dnes v noci proletěl Prahou Messerschmitt na zkoušky do Velimi
To si pokřtilo vedení ŠKODY Trans. 27.6.2013 v čele s ředitelem Bernardem na Zátopek. Ale používá se přezdívka Messerschmitt. A řada to je u ČD 380 u ZSSK 381 a v Německu u DB 102. Přezdívku to určitě dostane i v Německu.
A to bude lokomotiva s výkonem nejméně 1900 kW a maximální rychlostí nejméně 130 km/h, která bude zálohovat rychlíky v případě jakékoliv nefunkčnosti trakčního vedení.
Rádo se stalo. Pro spousty z nás to zůstane prostě ,, Messerschmitt´´ a ty řady vozidel už byly řečeny. Třeba stroj 57Lo3 taky nebyla řada, bylo to tovární označení, a přezdívku to mělo………? a řada u ČSD………….? doplní znalý. Takový kvíz.
10Lo……?
Vrcholem vývoje ……. lokomotiv ŠKODA se staly lokomotivy typu 68 Lo, řady ……ČSD a typu 69 Lo, řady….. ČSD. Při jejich konstrukci bylo využito všech moderních prvků. Kdo doplní i s přezdívkami?
Jj. dík. Jsem ročník 67, děda jezdil na páře, já byl v depu od snad 2 let. Po SOUŽ s maturitou jsem začal jezdit v r.86 na Bobině řady ČSD E499.0 (dnes 140) Tov. označ 12E
Dědova generace ale i my jsme byli ještě ,,Fíři´´ ( Strojvedoucí), ale dnes už to jsou ,jen řidiči kolejových vozidel. My jsme při jakékoliv poruše opravovali stroj na trati-stanici a většinou dojeli.
Pamatuji jak přijel z Prahy první Pershing E 499.3 a dojel. Proč to mělo přezdívku Pershing? Má i do dnes. Myslím řadu 162 a 163. ….rychlý start, krátký dolet…..
Zdrasa
4 let
Trochu mimo téma, ale mám správně pocit, že se Němci obecně postupně zbavují klasických souprav s vagony a všechny nové vlaky kupují jako push-pully nebo celé jednotky? Celkově mám pocit, že je tenhle trend v celé západní Evropě, ale data v ruce nemám, tak jestli je někdo v tomhle zasvěcenější.
To není na první pohled ani na většině jiných vlaků. Snad protože u vlaků značka vozidlo neprodává a odborníci konkrétní typy poznají i bez viditelných symbolů výrobce.
Radiátor
4 let
Sakra je to designově fakt hezký. Kdyby s tímhle designem udělali nástupce Ešusů tak to by byla bomba. Jen hlavně aby to mělo hnaný všechny vozy.
Prakticky stejně mají vypadat push-pully pro Moravskoslezský kraj, takže pokud bude Škoda vyrábět v blízké budoucnosti něco jako nástupce Elefantů, tak to bude vypadat dost podobně.
Líbivý design hodně dotváří i červená barva DB (nebo alespoň jiné jednobarevné provedení, které zdůrazní linie vozu), bohužel s Najbrtem už mně to přijde horší
To rozhodně nesouhlasím. Railjet vypadá v najbrtu podle mě výrazně lépe. O Taurusu už se to, ale říct nedá, tam bohužel nenechali spodek tmavý jako u OBB.
Celkově bych, ale jinak řekl že Najbrt je docela povedený vzor. Modrá vlakům sluší víc než červená je taková víc elegantní. Jen to chce trošku přemýšlet při implementaci a né to tam na hulváta narvat.
Ještě k barvičkám: v Bádensku-Württenbersku má místní a regionální železniční doprava v podání DB bílo – žluto – černý designmanual.
Nevypadá to špatně a zatím se jim daří to z vnějšku udržovat v čistotě.
Co nástupce Ešusů, to určitě ano, ovšem toto by se dalo předělat na IC verzi daleko lépe než Regiopantery (Interpantery) i vzhledem k tlakotěsnosti a dalším parametrům. Takový push-pull bych viděl na R Praha-Brno daleko raději… Něco ve stylu Kissů na DB IC2.
Není náhodou ta maximální povolená rychlost 189 km/h? Nedělám chytrého, jen tuším, že jsem někdy takové číslo viděl. Důvody byl, že od >= 190 km/h by musely splňovat nějaké předpisy navíc…
Změnily se TSI (konvenční TSI CR LOC&PAS z roku 2011 byly nahrazeny sjednocenými TSI LOC&PAS z roku 2014); nově musí být maximální rychlost celočíselným násobkem hodnoty 5 km/h…
Možná už se pletu, je to dávno co jsem u toho byl, ale byť tu změnu umožnil nový LOC&PAS, tak to tuším bylo kvůli LZB, které umí jen násobky 10 km/h. Nebo máte čerstvější informace?
Krysa350
4 let
Nasazená jednotko na zdar, zdar! Pokračujte ve ŠKODĚ sveřepě dál, je třeba nabytých zkušeností využít v dalších projektech, jinak to několikaleté martyrium schvalovacího procesu nemělo valného smyslu.
Cestující, teď ale doma
4 let
Hip hip HURÁÁ
Ondra
4 let
Tak asi gratulace 🙂 zdá se, že Kellner opět nekoupil špatně 🙂
Speciálně u této zakázky finanční výsledek asi nebude nic moc, tipuji že penále Škodu nemine. Ale jako investice do budoucích projektů na západním trhu by to mohlo přinést ovoce.
Jestli koupí tu továrnu ve Francii včetně know-how tak budou mít slušnou pozici.
Good luck, Škoda!
Z dlouhodobého hlediska by jim ani fabrika ve Francii nemusela stačit. Na dnešním globálním trhu je potřeba růst, fůzovat nebo kupovat konkurenci. Jestli se v Evropě prosadí čínani bude to platit dvojnásob.
Pokud dopadne fabrika od Alstomu, tak za takových pět let by dávalo smysl koupit dalšího menšího výrobce. Takové Talgo by se nabízelo, na počet zaměstnanců pětinové, dělá vysokorychlostní vlaky, které škoda neumí. A pokud se začnou opravdu stavět v CZ VRT, mohli by je uplatnit na domácím trhu.
Z ničeho neměli ve Škodovce dlouho tak těžké spaní jako právě z dodávky pro DB. A nutno říct, že oprávněně, protože DB není ČD a smlouvy jsou napsané pro kupujícího výhodně. Stačí si vzpomenout, jak DB zatopily polské PESE s dodávkami „sharků“. Jsem ještě zvědavý, jakou to bude mít dohru. Jinak design chválím, ale už je to také pomalu na facelift, když jednotky vznikaly tak dlouho 🙂
Uvnitř nejsou ani USB zásuvky, tedy pokud si je zákazník neobjednal dodatečně, je to cca 3 roky, co jsem byl v NIM Expressu naposled, coby montér ve výrobním závodě v OV Vítkovicích.
Ony ty USB už dost zastaraly, dnes by to chtělo USB-C s USB-PD. Aby se ty věci dobíjely rychleji než šnečím tempem. (nebo střídač na osvědčených 230 V, které budou fungovat i když už po dnešních USB neštěkne pes, přeci jen životnost interiéru by měla být 15-20 let, že.)
Dotaz na redakci – až budete dotazovat pana Sváťu z Škody, tak prosím o položení dotazu k vlakům dodávaným Jihomoravskému kraji. Jde mi o to jestli Škodu zajímá preference cestujících přin rozmisťování sedaček ve vagonech = v čem konkrétně se změni rozmístění sedaček v nových vlacích pro JMK ve srovnání s IP/RP.
Díky
https://youtu.be/_yEBbdFsP4o
Tak pokud to tam bude v patru jezdit reálně nyní 190 i ta lokomotiva tak to asi znamenalo něco nového.
Škoda Trasportation , tedy její lidé, umí. Kdyby od nás ročně neodcházel téměř bilion korun do zahraničí, bylo by i na kvalitativní inovace pro místní cestující veřejnost.
Kdyby dnes nemely odchazet dividendy, tak by sem nesmely 30 let přicházet zahranicní investice, díky kterým se tu dnes nepaseme. Cimz neříkám, že nedošlo na úlety typu vodárny, ale pokud je vám vic nez 40, tak byste si mohl pamatovat, jak to tu vypadalo počátkem 90. let.
Mě bylo počátkem 90. let přes třicet, ale nepásl jsem se. Vy jo?
Asi jste to nepochopil, ale kdyby nebyla kuponová privatizace, tak se tu dnes opravdu jen paseme.Průmysl v ČSSR zničili sami soudruzi,když najeli na normalizaci. Všichni co se mnou nesouhlasí, tak prosadit se ve světě s 20 let starou technologií nebylo dost možné, vlastně nereálné. Jeden příklad za všechny, Škoda vs. třeba Peugeot r.v. 1989 nebo si tam místo Francouze dejte jakékoliv auto z Německa. A můžete začít prodávat
Nepochopil. Pokud vydáváte megatunel jménem „kupónová privatizace“ za příklad dohánění vyspělých zemí, tak to pardon…Ale nebudu se k tomu dál vyjadřovat, protože politika sem podle mého názoru nepatří.
Tak kuponovka byla dovršení komunistického běsnění. Je to o lidech a komunisté lidi vychovávala k zbabělosti k zlodějství atd. Tak se nemůžeme divit, že lidi v 90 letech chtěli jen zbohatnout a kašlali na morálku
Všichni????
Jak už jsem napsal: No comment, politické agitky patří na jiné stránky.
A smím vědět, jaké řešení byste na začátku 90. let zvolil Vy? Zničený průmysl, technologie totálně zastaralé, energeticky náročné, spousta technologií používaných ve světě u nás vůbec nebylo, naše výrobky naprosto bez konkurenceschopnosti atd. atd… Nebylo pro koho vyrábět (RVHP zdevastované) a hrozilo, že budeme mít obrovskou armádu nezaměstnaných. Něco jako Ukrajina v devadesátkách. Jak se to tedy podle Vás mělo řešit?
Nesouhlasím.Průmysl rozhodně nebyl zničený. I přes škody napáchané plánovitým hospodářstvím, jsme měli nejlepší startovní pozici ze všech zemí východního bloku. KP (tak jak proběhla) byla určitě obrovskou chybou, kterou zpětně uznal i sám její autor, pan Ježek. Je úsměvné, jak lidé, jako Vy jedním dechem kritizují Babiše a zároveň vzývají KP, která umožnila oligarchům, jako je Babiš, Bakala a jiní vybudovat si „legálně“ svoje impéria. Ale úproč se tady dohaduju s člověkem, který srovnává ekonomiku ČSSR s Ukrajinou v roce 1990?
Měli na to tisícovku jako každý jiný plnoletý. Že mnoho tupců uvěřilo „jistotě destinásobku“ a svůj podíl dobrovolně převedli na ty (všeho)schopné, co jim ty zisky nabídli, není chyba privatizace, ale lidské důvěřivosti (či blbosti).
Ve své odpovědi jste zcela mimo. Tak tedy: 1. Nebylo pro koho vyrábět (SSSR a celá RVHP byli na dně, západ konzumoval úplně jiný sortiment spotřebního zboží než jsme vyráběli a také za úplně jinou cenu a třetí svět nás opravdu nemohl vytrhnout) = staré technologie se zastavily = odstávka starých technologií rovná se jejich ekonomický zánik (pece, kuplovny, galvanizovny atd.) – v devadesátkách jsem si prošel dost fabrik s takovým finančním břemenem. Likvidaci nakonec často musel platil stát formou FNM. 2. Pan Ježek přiznal, že v rámci KP bylo provedeno spoustu chyb. Rozhodně jsem se ale nesetkal s jeho… Číst vice »
Přesto, že si nedělám iluze o tom, že bych Vás měl snad v něčem přesvědčit (natolik zase poznám už z vašich předešlých příspěvků, že je to zhola nemožné) a ani to není mojí ambicí, pokusím se Vám bod po bodu aspoň odpovědět: ad 1: Není docela pravdou, že nebylo pro koho vyrábět. Nejste jediný, kdo poznal nějakou tu fabriku v té době. Samozřejmě, rozpad našich tradičních trhů zasadil spoustě našich firem pořádnou ránu. Ale například TOS Kuřim vyráběla a exportovala obráběcí stroje mj.do Rakouska. Zákazníci (většinou malé firmy, říkali: Není to sice technologická špička, ale jsou to spolehlivé, robustní mašiny… Číst vice »
Dočetl, díky. I Vy se mějte fajn.
A jakou metodu privatizace byste tyedy zvolil vy?
Po rozpadu SSSR zkoušely různé nástupnické státy různé metody privatizace (předání kamarádům, předání bývalému vedení, prodej bohatým investorům, …), a všechny dopadly stejně blbě jako ta naše KP.
Takže by bylo dost zajímavé slyšet jakou jste vymyslel Vy, a proč za ni ještě nemáte Nobelovku za ekonomii (ona by se jistě v budoucnu hodila dalším státům, jejichž plánované hospodářství se rozpadne).
Dej Bůh štěstí, doufejme že i české kolejnice budou nosit takový luxus a nejlépe pod vlajkou národního dopravce.
Design je povedený. Už se teším na nové Elefanty. Předpokládám že budou vycházet z tohoto designu.
Třeba se tímto opět obnoví výroba a zájem o lokomotivy Škoda 109 E.
Obávám se, že ani Škoda už nemá zájem tyto lokomotivy nabizet, jestli vůbec někdy skutečně ten zájem měla. Proč nikdy nevyrobila menší sérii, kterou mohla nabízet k zapůjčení různým dopravcům, tak jak se nabízejí Vectrony nebo Traxxy? Jediný důvod který mě napadá, že se do toho nechtěla pustit, bylo nedořešené schválení v Německu.
Nemyslím si že ty lokomotivy jsou řady Emil Zátopek 109E3. Myslím si, že je to řada DB 102. Že ano? Emil Zátopek je jakási přezdívka, kterou nikdo nepoužívá. Používá se Messerschmitt.
Loko Mesršmit jsem tedy ještě neslyšel, kde podle vás toto používá???
Třeba Fíři, šotouši a tak, lidi od dráhy, Ajznboňáci…. A asi podle čeho Messerschmitt? No podle Továrního označení 109E , nikoliv řady. Už v počátcích kdy byl jen jeden prototyp, a jel na zkoušky do Cerhenic na okruh VUŽ, tak se psalo v r. 2008 nebo 209 ,, dnes v noci proletěl Prahou Messerschmitt na zkoušky do Velimi
To si pokřtilo vedení ŠKODY Trans. 27.6.2013 v čele s ředitelem Bernardem na Zátopek. Ale používá se přezdívka Messerschmitt. A řada to je u ČD 380 u ZSSK 381 a v Německu u DB 102. Přezdívku to určitě dostane i v Německu.
.. a CZ LOKO by se mělo hecnout a udělat Focke-Wulf 🙂
A modernizovaný ingot bude MIG.
A to bude lokomotiva s výkonem nejméně 1900 kW a maximální rychlostí nejméně 130 km/h, která bude zálohovat rychlíky v případě jakékoliv nefunkčnosti trakčního vedení.
To by musel mít nějaký jejich výrobek v označení číslovku 190
https://www.idnes.cz/technet/technika/ceska-lokomotiva-prezdivana-messerschmitt-poprve-uhanela-rychlosti-200-km-h.A081202_211919_tec_technika_rja
Děkuji za odpovědi.
Rádo se stalo. Pro spousty z nás to zůstane prostě ,, Messerschmitt´´ a ty řady vozidel už byly řečeny. Třeba stroj 57Lo3 taky nebyla řada, bylo to tovární označení, a přezdívku to mělo………? a řada u ČSD………….? doplní znalý. Takový kvíz.
10Lo……?
Vrcholem vývoje ……. lokomotiv ŠKODA se staly lokomotivy typu 68 Lo, řady ……ČSD a typu 69 Lo, řady….. ČSD. Při jejich konstrukci bylo využito všech moderních prvků. Kdo doplní i s přezdívkami?
Škoda, že už není Milionář, hohl´s to tam poslat jako otázku za 320 000,- 🙂
Obdivuji Vaše znalosti, já jsem už ale takříkajíc bohužel mimo mísu.
Jj. dík. Jsem ročník 67, děda jezdil na páře, já byl v depu od snad 2 let. Po SOUŽ s maturitou jsem začal jezdit v r.86 na Bobině řady ČSD E499.0 (dnes 140) Tov. označ 12E
Dědova generace ale i my jsme byli ještě ,,Fíři´´ ( Strojvedoucí), ale dnes už to jsou ,jen řidiči kolejových vozidel. My jsme při jakékoliv poruše opravovali stroj na trati-stanici a většinou dojeli.
Pamatuji jak přijel z Prahy první Pershing E 499.3 a dojel. Proč to mělo přezdívku Pershing? Má i do dnes. Myslím řadu 162 a 163. ….rychlý start, krátký dolet…..
Trochu mimo téma, ale mám správně pocit, že se Němci obecně postupně zbavují klasických souprav s vagony a všechny nové vlaky kupují jako push-pully nebo celé jednotky? Celkově mám pocit, že je tenhle trend v celé západní Evropě, ale data v ruce nemám, tak jestli je někdo v tomhle zasvěcenější.
Ale staré jednotky, které budou nahrazeny na NIM Expressu Škodou, jsou také push-pull.
Trvalo to, ale gratuluji Škodovce k prvnímu kroku. Teď hlavně aby byl spokojený i dopravce DB Regio, tedy hlavně spolehlivost a disponibilita.
Bylo na čase. Tak ať slouží ku prospěchu a co nejméně závad.
A kdy mají vyjet ty push-puly?
Někdy vyjedou, maká se na tom.
Vyjely přece dnes!!!!!!!!!
Myslel jsem, že vyjely dnes, co tedy dnes vyjelo???
Já doufám, že podle jízdního řádu. Jinak bude zase problém…
Tak to je absolutní paráda . Hlavně přeji minimum poruch . Ještě by mě zajímalo , jak se v tom cítí cestující .
Dobře, tady je fotka z reálného provozu: https://www.portugalresident.com/wp-content/uploads/2019/12/sardines.jpg
🙂
Opravdu vtipné….
Na fotce není vidět logo Škoda , proč ?
To není na první pohled ani na většině jiných vlaků. Snad protože u vlaků značka vozidlo neprodává a odborníci konkrétní typy poznají i bez viditelných symbolů výrobce.
Sakra je to designově fakt hezký. Kdyby s tímhle designem udělali nástupce Ešusů tak to by byla bomba. Jen hlavně aby to mělo hnaný všechny vozy.
Prakticky stejně mají vypadat push-pully pro Moravskoslezský kraj, takže pokud bude Škoda vyrábět v blízké budoucnosti něco jako nástupce Elefantů, tak to bude vypadat dost podobně.
Líbivý design hodně dotváří i červená barva DB (nebo alespoň jiné jednobarevné provedení, které zdůrazní linie vozu), bohužel s Najbrtem už mně to přijde horší
https://zdopravy.cz/zakazky-za-7-miliard-kellnerova-skoda-doda-ceskym-draham-regiopantery-i-patrove-vozy-26021/
mě se to v najbrtu líbí ještě víc
Mě se to taky líbí.A mít to ještě jako model TT, tak to by byla teprve pecka
Me najbrt prijde zastaraly, zvlaste na vagonech to vypada hrozne jednotvarne a neladi jako souprava…
Railjet jsme meli mít ve stejných barvách jako OBB. Ten vlak je v tom mnohem hezčí.
To rozhodně nesouhlasím. Railjet vypadá v najbrtu podle mě výrazně lépe. O Taurusu už se to, ale říct nedá, tam bohužel nenechali spodek tmavý jako u OBB.
Celkově bych, ale jinak řekl že Najbrt je docela povedený vzor. Modrá vlakům sluší víc než červená je taková víc elegantní. Jen to chce trošku přemýšlet při implementaci a né to tam na hulváta narvat.
Ps. 380 Najbrt třeba nesluší vůbec. Ale to je o té implementaci.
Červenej, nebo modrej…., to je buřt.
Hlavně, aby to bylo čistý z venku i zevnitř, aby to přiměřeně topilo, nebo chladilo pro pohodu cestujících.
Ještě k barvičkám: v Bádensku-Württenbersku má místní a regionální železniční doprava v podání DB bílo – žluto – černý designmanual.
Nevypadá to špatně a zatím se jim daří to z vnějšku udržovat v čistotě.
https://www.bwegt.de/bwegt/ueber-bwegt/die-neuen-zuege/
Co nástupce Ešusů, to určitě ano, ovšem toto by se dalo předělat na IC verzi daleko lépe než Regiopantery (Interpantery) i vzhledem k tlakotěsnosti a dalším parametrům. Takový push-pull bych viděl na R Praha-Brno daleko raději… Něco ve stylu Kissů na DB IC2.
Designově se mi také líbí, na druhou stranu Elefanty mají minimálně v patře větší okna
řešilo se to úplně jinak, nebyla zakřivená ani vlepená…
Hnaná bude lokomotiva.
Hnaný všechny vozy? Je to netrakční jednotka s řídícím vozem a lokomotivou.
Jen bych si dovolil upozornit, že není pravděpodobné, že se do výběrového řízení na nástupce elefantů přihlásí jen škodovka.
Už se na něm pracuje 👍
Není náhodou ta maximální povolená rychlost 189 km/h? Nedělám chytrého, jen tuším, že jsem někdy takové číslo viděl. Důvody byl, že od >= 190 km/h by musely splňovat nějaké předpisy navíc…
zuokrouhlení.
Změnily se TSI (konvenční TSI CR LOC&PAS z roku 2011 byly nahrazeny sjednocenými TSI LOC&PAS z roku 2014); nově musí být maximální rychlost celočíselným násobkem hodnoty 5 km/h…
Možná už se pletu, je to dávno co jsem u toho byl, ale byť tu změnu umožnil nový LOC&PAS, tak to tuším bylo kvůli LZB, které umí jen násobky 10 km/h. Nebo máte čerstvější informace?
Nasazená jednotko na zdar, zdar! Pokračujte ve ŠKODĚ sveřepě dál, je třeba nabytých zkušeností využít v dalších projektech, jinak to několikaleté martyrium schvalovacího procesu nemělo valného smyslu.
Hip hip HURÁÁ
Tak asi gratulace 🙂 zdá se, že Kellner opět nekoupil špatně 🙂
Speciálně u této zakázky finanční výsledek asi nebude nic moc, tipuji že penále Škodu nemine. Ale jako investice do budoucích projektů na západním trhu by to mohlo přinést ovoce.
Jestli koupí tu továrnu ve Francii včetně know-how tak budou mít slušnou pozici.
Good luck, Škoda!
Ano, takj nějak 🙂
Z dlouhodobého hlediska by jim ani fabrika ve Francii nemusela stačit. Na dnešním globálním trhu je potřeba růst, fůzovat nebo kupovat konkurenci. Jestli se v Evropě prosadí čínani bude to platit dvojnásob.
Pokud dopadne fabrika od Alstomu, tak za takových pět let by dávalo smysl koupit dalšího menšího výrobce. Takové Talgo by se nabízelo, na počet zaměstnanců pětinové, dělá vysokorychlostní vlaky, které škoda neumí. A pokud se začnou opravdu stavět v CZ VRT, mohli by je uplatnit na domácím trhu.
*Křetínský
No, Škodovka patří PPF, to je Kellner, ale nakolik je v tom namočenej jeho budoucí zeťák nevím, takže možná máte pravdu 🙂
Pardon, máte pravdu, Kellner, nějak jsem se v tom ztratil:)
Z ničeho neměli ve Škodovce dlouho tak těžké spaní jako právě z dodávky pro DB. A nutno říct, že oprávněně, protože DB není ČD a smlouvy jsou napsané pro kupujícího výhodně. Stačí si vzpomenout, jak DB zatopily polské PESE s dodávkami „sharků“. Jsem ještě zvědavý, jakou to bude mít dohru. Jinak design chválím, ale už je to také pomalu na facelift, když jednotky vznikaly tak dlouho 🙂
Uvnitř nejsou ani USB zásuvky, tedy pokud si je zákazník neobjednal dodatečně, je to cca 3 roky, co jsem byl v NIM Expressu naposled, coby montér ve výrobním závodě v OV Vítkovicích.
Ony ty USB už dost zastaraly, dnes by to chtělo USB-C s USB-PD. Aby se ty věci dobíjely rychleji než šnečím tempem. (nebo střídač na osvědčených 230 V, které budou fungovat i když už po dnešních USB neštěkne pes, přeci jen životnost interiéru by měla být 15-20 let, že.)
Tak německé zásuvky na 230 V tam jsou, pokud si pamatuji, všude.
S tím USB to není od věci. Starý Lenovo A2010 jsem nabíjel 2-3 hodiny, ale nový Samsung A41 nabíjím necelou hodinu…