LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Vlaky budou jezdit k sesuvu u Dobkoviček i od jihu, kraj je objednal u AŽD

Trať v Opárenském údolí. Autor: Miraceti – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7424500Trať v Opárenském údolí. Autor: Miraceti – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7424500

Na severočeskou trať 097 Řetenice – Lovosice, kterou v roce 2013 přepůlil sesuv půdy u Dobkoviček, se začátkem června vrátí

Na severočeskou trať 097 Řetenice – Lovosice, kterou v roce 2013 přepůlil sesuv půdy u Dobkoviček, se začátkem června vrátí vlaky i na úsek jižně od sesuvu. Správa železnic dnes začala s opravami devíti kilometrů z Lovosic do Chotiměře. Na trať pak 6. června vyjedou vlaky společnosti AŽD Praha, která obsluhuje sousední Švestkovou dráhu Most – Lovosice.

Právě zahájené opravné práce budou mimo jiné zahrnovat sanaci skal a částečné úpravy železničních přejezdů. Na zastávce Oparno se opraví přístřešek, ve stanici Chotiměř dojde k obnově nástupišť a přístupové cesty k vlakům kolem výpravní budovy. Dále Správa železnic provede výřez vegetace a výměnu některých pražců. Celkové náklady budou 11 milionů korun.

Vlaky AŽD Praha budou jezdit do konce září o víkendech a svátcích na trase Litoměřice horní nádraží – Chotiměř. Trať prochází Opárenským údolím, které patří k vyhledávaným turistickým cílům.

V současné době je na trati z Řetenic do Lovosic v provozu úsek do Radejčína, který měří 22 km. V Radejčíně přestupují cestující na náhradní autobusovou dopravu do Lovosic. Správa železnic se rozhodla pro drobné opravy poté, co centrální komise ministerstva dopravy letos v únoru schválila záměr projektu na rekonstrukci poškozené trati v místě sesuvu. Má zde mimo jiné vzniknout nový železniční most.

Vyhlášení výběrového řízení na realizaci stavby plánuje Správa železnic na rok 2022. Osud tratě byl přitom dlouho nejasný, ještě v roce 2018 stát oznámil, že ji obnovovat nebude. Správa železnic nakonec přišla s úspornějším projektem, u kterého spočítala náklady na 463 milionů korun. To je výrazně méně, než byl původní rozpočet na 800 milionů.

Zastávka Oparno. Autor: SchiDD – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=68765389Trať v Opárenském údolí. Autor: Miraceti – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7424500Sesuv tratě u Litochovic.
Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932
Tagy AŽD Praha Řetenice - Lovosice sesuv půdy Správa železnic
145 komentářů