Vlaky budou jezdit k sesuvu u Dobkoviček i od jihu, kraj je objednal u AŽD
Trať v Opárenském údolí. Autor: Miraceti – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7424500
Na severočeskou trať 097 Řetenice – Lovosice, kterou v roce 2013 přepůlil sesuv půdy u Dobkoviček, se začátkem června vrátí
Jízdní řád je zveřejněn, zároveň se otevírá Negrelliho viadukt. Přelepky do KJŘ najdete na http://prelepky.wz.cz
V Sobotu 9.5.2020 v 10.02 na NAD v Lovosicích nastoupilo 44 lidí, z toho 32 lidí vystoupilo v Oparně, 4 lidé ve Velemíně a 3 lidé v Chotiměři. Do Radejčína nás jelo 5. V Radejčíně přestup z NAD do Regionovy, tam už čekalo 5 lidí, další 3 a 2 nastoupili v Žimu a Bořislavi. My jsme vystupovali v Bořislavi a dál jelo 8 lidí. Z rozhovorů z místními lidmi jsme jasně vyrozuměli, že ten dočasný systém NAD je celkem nevyhovující ( častá zpoždění, poruchy, v zimě kolikrát nesjízdnost úzkých a klikatých silniček) snad kromě zastávky přímo v obci Chotiměř, naopak… Číst vice »
Nejen v této diskuzi jsou diskutující kteří by nejraději zbourali jakoukoliv železnici. ukazuje to na to, že tito diskutující žijí v podstatě z ruky do huby a co bude zítra? Po mně potopa. A podle toho zde pak propagují zbourat, zrušit však auta a autobusy jsou lepší. Tak kdy se začalo jezdit na benzín v větším 100 let dozadu? Takže nyní jsme už za špičkou těžby ropy nebo snad těžíme to samé co v 60, 70 ,80 letech v Rusku, USA ne a to ani omylem. Ropu těžíme za stále horších podmínek břidlice, písky nebo také v nestabilních podmínkách s… Číst vice »
To musely byt ale kvalitni houbicky. 😀 Valky se vedou kvuli neochote zachranit lokalku z Oparna do Teplic a vsichni se nastehujeme k zeleznicim, automobilovy vyvoj se zastavi a CR se stane nejsmocnejsi zemi na svete, nebot bzde jedinou, kde se nebude chodit pesky. Na to ze jsou zavřené bary jste toho dal vcera fakt hodne. Ale jinak je to docela legrace, jaké zoufalosti ze sebe fanouskove lokalek vypousti v touze je ospravedlnit. Doufam, ze jeste prihodite. 🙂
…vsichni se nastehujeme k zeleznicim, automobilovy vyvoj se zastavi…
Mno, ono uz to tak je, drive byly pozemky drazsi u dalnic, ale dnes se vice zacina stavet u zeleznice, zvlaste u Prahy jsou vice cenene pozemky s navaznosti na zeleznici…
Urcite se rozvoj aut nezastavi, ale budou vicemene na alternativni paliva nebo hybridy a mozna spise sharerovana a autonomni, coz bude defacto jako mhd… ale vlaky to budou vyhravat rychlosti…
No, vy to už nejspíš řešit nebudete muset, tak co by vás zajímalo, jak se bude žít těm dalším, že jo? A to je přece správné, každý má hledět jen na sebe a na ostatní házet bobek, tak to dělá většina, tak to má být.
Že by ropa mohla zdražovat je možné a pravděpodobné, ale z toho bych nevyvozoval jak to bude s dopravou.
Rozšíří se elektroauta? Zkonstruovat tykadla na střechu osobního automobilu se možná podaří. Najde se něco jiného, rozšíří se CNG, zvýší zemědělství výnosy řepky, podaří se zvýšit účinnost splátek,…?
Spise palivove a chemicke clanky + elektromotory, na dojizdeni to bude v pohode, na dalkovou dopravu spise vlaky… vice se pak prosadi sdilena auta a pujcovny…
Výběrový řízení za 2 roky, proč ne hned? Už je to 7 let, co se nejezdí, ta tu dobu to mohlo být opravený několikrát.
Protože SŽ nepotřebuje nejaké tratě, jsou větší priority.
V mnoha diskusích se poslední dobou angažuje dosti hlasitá a agresivní skupina tzv. optimalizátorů dopravy s cílem urputně přesvědčit veřejnost o zastaralosti a nemodernosti železnice jako takové a rušením tratí ve prospěch cyklostezek a zavedení minibusů či taxíků a podle nich se musí všechny lokálky a regionálky zrušit, aby si mohli v duchu moderní módy super zajezdit na kolech po železničních tělesech. Není vše tak černobílé jak se nám tito fanatici snaží namluvit. Švýcarsko(a asijské Japonsko) jsou asi nejlepším příkladem logické a výborné koexistence všech druhů dopravy včetně lokální a regionální železnice.V jejich dopravním modelu nedošlo ani k nijak rozsáhlému… Číst vice »
Tak tohle by se dalo komentovat větu po větě, pěkně stejným stylem.Třeba takhle: V mnoha diskusích se v poslední době angažuje dosti hlasitá a agresivní skupina tzv.zachránců železnic, s cílem urputně přesvědčit veřejnost o nutnosti záchrany kdejaké cestujícími opuštěné železniční trati za jakoukoliv,byť do očí bijící cenu. Leč není vše tak černobílé,jak se nám tito fanatici snaží namluvit. Atd.,atd.,atd. Dále jen namátkou: Švýcarsko a Japonsko jsou ekonomicky jaksi jinde,což může popřít leda ignorant,takže v ČR musíme hledat levnější řešení, což se projevuje i ve veřejné dopravě. Protože i ona funguje na tydlencty peníze,což se zde někteří snaží popírat. A náklady… Číst vice »
Chronosphere : děkujeme za pěknou a inspirativní ukázku typické manipulativní demagogie tzv. optimalizátorů života moderní společnosti. Jistě máte nějaké ocenění ze strany různých ekonomických institutů financovaných vaší vzornou ČLR.
Naštěstí je život také o různosti a alternativách a nedá se poměřovat jen penězi a výhodností a výkonností. Vaše ekonomicky výhodné a nastřádané peníze vám zdraví a štěstí nenahradí a na věčnost si je také nevezmete.
Jaký je rozdíl mezi lokálkou a regionální železnicí? Do teď jsem si myslel, že lokálka je to samé co regionální železnice, jen neodborně pojmenovaná.
Koukám, že se tu najde docela dost pomatenců, kteří by tuto trať nejraději úplně zlikvidovali a přitom je to pořádná blbost. Nikdo z řad těchto chytráků si asi vůbec neuvědomuje, že za přerušení dopravy mezi Lovosicemi a Radejčínem může jen a jen dálnice, která v místech, kde vede, neměla co dělat- postavit dálnici v sesuvném území může jen největší cvok a neodborník!. A navrch udělat zářez ve svahu bez kteréhokoliv jištění je už opravdu něco neuvěřitelného a ten, kdo toto vymyslel a schválil, by měl být natvrdo zavřený za mříže. Kdyby totiž došlo k původnímu plánu, stavbě tunelu skrz vrch… Číst vice »
Opravdu? Jste geolog predpokladam, nebo jen trpite pocitem, ze v zajmu obhajeni sveho konicku jste odbornikem na vsechno? Ne, nema smysl vasim nicim nepodlezenym vyrojum oponovat. Pokud vy vite kde byla pricina, vite nejspis vic nez soudni znalci. Zeptam se Vas proto na jinou otazku, ktera me uz dlouho zajima, kdo zastrelil Kennedyho?
Pokud byste věci rozuměl a zajímal se o to z hlediska odborného, pak byste věděl, že to tak je. jen nějak schází snaha najít viníka a postihnout ho.
Tak na štěstí nemusí být geolog ani Vít Mrhal, ani já, stačí že existují skuteční geologové, kteří došli k závěru, jak tu pan Mrhal popisuje, už někdy začátkem 90. let a i když tuto variantu dálnice silně nedoporučovali, tak se vesele začala stavět. Stal se prů..r, udělal se další geologický průzkum, zjistilo se, že podloží je silně nestabilní a hrozí ujetí ještě masivnější, ale dálnice se opět stavěla dál, už stála x krát víc než tehdy navrhovaná nejdražší varianta. Dálnice stojí, zatím nějak funguje, tak nezbývá jen doufat, že neujede, nebo aspoň ne takovým způsobem, aby zavalila vesnice pod ní.
Nepotřebuji být geolog, stačí se zajímat o krajinu, v které žiji. A to, že jsem fanda železnice, nehraje v tomto žádnou roli.
Ono stačí občas používat hlavu, jenže někteří to očividně moc neumí.
On stale jeste nekdo veri, ze se ta trat bude, vzhledem k soucasne nejhorsi ekonomicke krizi za 90 let, opravdu opravovat? 😀 Kraj zrejme nevi co s penezi… v jinem clanku skemra o 1,3 na busy a vlaky a tady rozhazuje za vozeni jednotlivcu. Samozrejme sotousi si nafoti hlavne prvni tri jizdy a budou davy svych kamosu vydavat za bezny stav, to je jasne. V zari tam bude jezdit zhruba stejne lidi jako do Kounice. 2 na vlak. Ceska republika je zrejme porad bohata, kdyz dotuje toto.
„soucasne nejhorsi ekonomicke krizi za 90 let“
Za 2. světové války byla ekonomická situace lepší než dnes?
„V zari tam bude jezdit zhruba stejne lidi jako do Kounice. 2 na vlak.“
Kounice nejsou turistický cíl.
Když už, tak srovnávejte s dalšími Turistickými linkami Ústeckého kraje.
Hlavně mě fascinuje,jak je vám okamžitě všechno jasný…. vás je tu fakt škoda.Kriminálka má pořád nějaký nevyřešený případy.Co vy na to, není to výzva????
Tak si to zaplatte ze sveho.
Mimoběžná reakce, která by byla patřičná snad v případě, pokud by sám kraj odmítal na tuto věc finančně přispět.
V tomto případě však sám kraj na tuto věc přispěje, a to mimochodem jen ve výši přímých nákladů (ostatní náklady již jsou započteny v pravidelných výkonech na Švestkové dráze).
Proč? tady to musí platit někdo jiný. A pokud vím, v tomto státě se investuje do tolika zbytečných a škodlivých věcí, že ta železnice v tom nehraje prakticky žádnou roli. Ale to vás , samozřejmě, nezajímá. Možná že jen proto, že nevíte, neznáte, nechápete.
Přesně tak.
Nádherná ukázka toho, jak vyhodit peníze do kanálu.Kdyby za to koupili každé rodině z okolí auto,tak to mělo aspoň nějaký společenský přínos. Furt se tu řeší,že úředníci mají postupovat s péčí řádného hospodáře,a pak se objeví taková zvrhlost.
A ještě budoucí mínusáře upozorňuji,že miluji vlaky dle svědectví rodičů už od ranného dětství.Ale kromě toho se mi dostalo ještě tzv.zdravého rozumu ve věcech finačních. A teď šotoušci připravit,pózor….🖱️
„Furt se tu řeší,že úředníci mají postupovat s péčí řádného hospodáře.“
Vzhledem k tomu, že v každém kraji v naší zemi se dá najít přinejmenším jedna trať odpovídající významem či vytížením této trati, jsou tu dvě možnosti:
– v žádném kraji nepřistupují úředníci s tzv. péčí řádného hospodáře
– (nebo) naopak tzv. péče řádného hospodáře znamená mj. objednávku osobní dopravy na této trati.
P. S. Zrovna Ústecký kraj pečoval o veřejné finance vcelku svědomitě, když u většiny provozních souborů poptal větší počet dopravců a vybral nejvýhodnější nabídky.
P. S. č. 2: je „rané“ dětství. Ne „ranné“.
Ze to dela blbe vice kraju neni duvod to tak delat naporad.
Lepe jste to vystihnout nemohl. Take mam vlaky rad, dokonce mam tuto trat uz projetou,ale mam take zdravy rozum a uvědomuji si na ukor ceho vseho by byla taková oprava. Ono je treba nebyt jen sobecky sotous a uvedomit si, ze jsou tu i jine veci nez vlaky. Vim, te ta trat je hezka, nezasahnout priroda, tak jsou tu jini adepti na zruseni v prvni rade, ale stalo se to a tohle by byl vysmech vsem, kteri majo jine zajmy nez vlaky. Vlaky nejsou neco VIP, aby se opravovaly trwte bez rozmyslu i kdyby na chleba nebylo.
Takže trať jsem si projel můžeme ji zrušit. To je dobrá filozofie 🙂
Myslím, že ta trať tam byla dříve než ten sesuv, tudíž mi přijde normální uvést věci do původního stavu.Roku 1997 byly ČD kritizovány,že ve spolupráci s tehdejším ministrem Římanem daly ruce pryč od tratě Šumperk-Kouty nad Desnou a pak to bylo prezentováno,jak chudák železnice Desná v potu tváře a bez ohledu na čas a oběti zachraňovala situaci a bezbranné a napospas ponechané pasažéry.
Vubec ne, to, ze ta trat mela smysl v dobe, kdy se stavela neznamena automaticky, ze ma smysl i dnes. Ani to, jestli melo smysl ji udrzovat v dobe pred sesuvem neznamena automaticky, ze dava smysl do ni vlozit stovky milionu na most pres sesuv. Kdyz se vam neco staryho rozbije, jdete to nechat opravit, at to stoji kolik chce, nebo si nejdriv rozmyslite, jestli vam ta vec za cenu ty opravy stoji? Kdybychom meli uvadet do puvodniho stavu automaticky vsechno, co se kde poskodi, budem totalne zaplaveni nepouzitelnou vetesi. (Nerikam vyhodit vse, jsou stary veci, ktery muzou dal dobre… Číst vice »
Částečně sice máte pravdu,ale něco jiného by bylo, pokud by projekt dálnice předem se zrušením tratě počítal.Sice by se mi to taky nelíbilo,ale musel bych to respektovat tak jako zrušení jiných tratí.Tady ale došlo k tomu, že trať byla poškozena nesprávným stavebním postupem,na což ostatně mnozí již předem upozorňovali.
A úplně stejně jako vy poukazujete(vcelku správně) na zvažování,zda opravovat rozbitou věc,já se zase ptám,zda pokud vám někdo něco rozbije,spokojíte se s nějakým konstatováním, že když už je to rozflákaný, stejně nemá cenu to řešit…..
Jo, tomuto argumentu rozumím. Ale ani v takové situaci nepovažuju opravu (uvedení do původního stavu) za automatickou a jedinou možnou cestu. Pokud by byla výrazně neekonomická, určitě bych se nebránil jednání o jiném adekvátním odškodnění. Navíc tady by to pokud vím šlo z rozpočtu SŽ, nikoli ŘSD (opravte mě, jestli se mýlím), takže jde o situaci, kdy by opravu neplatil viník, ale sám ten, komu škoda vznikla, tedy se tento argument nedá použít.
Mohu vedet, ktery soud na zaklade jasnych a nevyvratitelnych dukazu rozhodl, ze byl zvolen nespravny postup? Predlozte zdroj, nebo jsou to snad jen vase ukrivdene zeleznicarske domenky? Nejste doufam priznivce honu na carodejnice, lidovych soudu a verejnych poprav?
Nežádejte, prostudujte veškeré podklady, které jsou za řadu let k dispozici.
Za ten nesprávný postup by se dalo označit to, že se dálnice stavěla v této variantě, která byla pro negativní stanovisko geologů nedoporučena.
Ano, veliký. Další hřebíček do rakve zdraví, krajiny a zdravého rozumu, o odborných a ekonomických otázkách nemluvě. Proč máme v zemi takové lidi, co hodně mluví, o věcech, kterým nerozumí.
Ta trať byla zničená díky takovým tupcum jako jsi ty, protože při stavbě dálnice nerespektovali geologické podmínky na které byli upozorněni.Tak že si ty tvoje cbytrácký kecy někam nabouchej…..
Mohu vedet kolik trati jste uz jako netupec postavil, ci cim jinym uzitecnym prispivate spolecnosti?
A vy???
Asi moc nedostalo, když si myslíte, že auto je ekologičtější a bezpečnější. Železnice aspoň napomáhá udržitelnému rozvoji dopravy, což auto rozhodně ne a jako správný hospodář byste se měl o dědictví našich předků starat a ne ho devastovat.
Nákladní doprava tuto trať dobře živila, ovšem kamení pouze po silnici, dřevo podobně a o ostatním ani nemluvě, nové haly bez kolejí, Triangl u Žatce a podobně ,toto aspoň malá naděje. Osobní doprava byla pro železnici původně pouze doplňkem,
Dnes se staví dálnice pomalu do každé vesnice, tak proč neopravit koleje . jenž díky dálnici došli k újmě. Václav
Jenomže Václave, pokud to budeme brát touto Vaší (částečně oprávněnou) optikou,tak mi ukažte,kolik tratí bylo vybudováno prioritně kvůli osobní dopravě?
Jenže ono došlo k mohutné zástavbě krajiny, takže i ty tratě jsou dnes většinou v doteku zástavby. Dále vzhledem k nárůstu nákladní dopravy a jejích škodlivých dopadů do prostředí a životů lidí je zcela a logicky nutné znovu se zabývat zvýšením přeprav po kolejích a uvolnit krajinu od zbytečných staveb a dopravy – tedy samozřejmě té nejhorší, tedy silniční a stavby pro dopravu umísťovat k těm tratím. A máte vše velmi levně a zdravě řešeno.
Zaplatit to musí ten, který to tam způsobil svojí neodbornou činností a nerespektoval připomínky odborníků. To nemá se státními penězi a rozpočtem co dělat. Když spravedlnost, tak spravedlnost, že?
Za 100 let, až budete smrdět do kytek tak děti vašich dětí tedy pokud nějaké máte budou za tu trať nebo jakoukoliv jinou budou rádi. Tedy pokud budou mít na 1 litr Benzínu za nějakých 150 Kč :).
Jezdit bude záložním sprinterem?
Co takhle si přečíst článek, než vyplodit takovou otázku? Je psáno, že o víkendu. Tudíž lichý vlak, který o všední den jede do Třebívlic, tak o víkend končí v Lovosícich, tudíž pojede do Chotiměře. Chápeme?
Až když dostane Chrle chuť si zase zajezdit jinde, tak pak to teprve jde. Tak třeba ho to za rok omrzí a dostane tu samou chuť si zajezdit na kozí dráze. Pak se to dá teprve do pohybu a ne žádné KPT Rail…. Ne tak určitě je to dobře, jen jsou zvláštní posuzovací kritéria, s kým se stát baví a s kým ne.
Joudo, opravte si jméno ředitele AŽD.
Zrovna jsem to chtěl napsat, že se pan Chrdle mohl občas projet i po Kozině a třeba by jí konečně dali do pořádku.
A jako v případě Švestkové dráhy to objedná kraj u AŽD, přeci to nebudou jezdit na sebe. Zajímalo by mě, kdo přišel s návrhem objednat tam dopravu, jestli kraj, nebo jako v případě Švestkové dráhy AŽD.
A nejde o to, že se vedení kraje možná ušklíbá na ČD a podkuřuje AŽD, které tam má prakticky zkušební polygon?
Jaká náhoda, zrovna minulý týden jsem si tu trať prošel. Zatímco úsek z Radejčína do Chotiměře je nesjízdný i v nepoškozeném úseku (koleje zarostlé plevelem a v dezolátním stavu, spousta větví v průjezdném profilu), z Chotiměře do Lovosic trať naopak vypadala udržovaně. Větve jsou vyřezané, koleje nejsou vůbec nikde zarostlé a v dobrém stavu. Vlak by tam podle mě projel bez jakéhokoli problému.
Tak jak to, že těch pár víkendů vyjde Sž na jedenáct milionů?
Prémie pro odpovědné pracovníky :o)
Nevím, proč zrovna tolik, ale třeba ke ,,zkulturnění“ železniční stanice v Chotiměři. Momentálně tam probíhá výměna poškozených pražců, podbíjení apod. Činí se slušně, jak jsem před chvílí viděl.
Výměna pražců na výhybkách, oprava přístupových cest a nástupiště v Chotiměři, oprava přístřeku v Opárně, sanace skal, možná ještě další věci. Taky jsem tam nedávno byl, ale nevzpomínám si, že by bylo v Chotiměři něco s cestama a nástupištěm
Ažd si to umí dobře zařídit, aby o víkendu zbytečně nestály v Lovosicích hodinu, takhle si využijí soupravu a ještě na tom vydělají.
Vydělají na tom i uživatelé, objednatel zase možná ušetří něco za autobus, přínos není jednostranný.
Tak autobus asi bude muset stejně jezdit, možná akorát v kratší trase o víkendech, ale je potřeba zařídit přípoj do Radejčína.
Za autobus NAD se nic neušetří, protože NAD bude muset zůstat minimálně mezi Chotiměří a Radejčínem – ale odpadnou aspoň ty problémové víkendové návaly turistů jedoucích pod Lovoš autobusy NAD z Lovosic.
Čili na NAD se ušetří, protože autobusů stačí méně.
Ne, autobus bude pořád jeden jako doposud, a navíc pojede v celém úseku Radejčín – Lovosice. Ty vlaky Chotiměř – Lovosice budou zavedeny navíc ke stávajícím spojům.
Pokud by na problémové víkendové návaly turistů stačil jediný autobus, pak by nebyly ani problémové, ani návaly.
Bude tam jeden autobus jako do teď, akorát nebude tak narvaný.
František: Neušetří za autobus vůbec nic..
Minimálně na nižší spotřebě PHM a pak se dá využít i na navazující místní oblsuhu v prostojích.
František rad lze?
S vámi se to těžko dá porovnat.
Ať hledám, jak hledám, žádný hodinový prostoj v Lovosicích nevidím. Všechny vlaky jedou až do Litoměřic.
Ale je tam hodinový prostoj. O víkendu je v úseku Lovosice – Most pouze dvouhodinový interval, což znamená, že každý druhý vlak z Litoměřic čeká v Lovosicích hodinu na obrat. Ten čas se do Chotiměře využije akorát.
Neboli to nebudou přestupy od R? Škoda…
Jak nebudou, vždyť to jede nějak kolem půl, R přijíždí před celou, to stíhaj, ne?
Jj, vláček nebude stát, sotous bude šťastný ze se projede po dlouho nehoblovane trati a danovy poplatnik mu to pekne zaplati. Moralka nekterych vlakyposedlych jedincu je skutecne tristní.
Raději přemýšlejte nad svou morálkou a znalostmi.
Ty vlaky budou objednány (viz údaj v článku) Ústeckým krajem. Tzn. ne „vlakyposedlými jedinci“, ne „šotouši“, zato naopak osobami, které mají právo nakládat s „penězi od daňových poplatníků“.
Ne MU, ale SI.
Máte pravdu, omlouvám se.
Hledejte lépe …. mají prostoje ve směru od Litoměřic, dál z Lovosic pokračují o volných dnech jen každý druhý!
Myslím, že na tom nevydělají:
Příspěvek kraje přitom má být pouze symbolický, kolem sta tisíc korun. „Je to za minimální peníze, jenom za pohonné hmoty,“ doplnil první náměstek hejtmana Martin Klika.
https://teplicky.denik.cz/z-regionu/zelenych-busu-bude-na-silnicich-zase-vic-kraj-chce-i-vlak-do-oparna-20200503.html
No protože plat strojvedoucího a stojící motorák už stejně mají naceněné v ceně víkendových vlaků Litoměřice – Lovosice 🙂
Nevydělaj na tom nic, dostanou zaplacenou jen naftu, naopak jim přibudou náklady rychlejším opotřebením vozidla, na personálu se náklady nezmění, ten se musí platit ať jede do Chotiměře nebo sedí někde v Lovosicích v kutlochu.
Polovičaté řešení, měli by udělat nové zastávky Velemín a Chotiměř-obec a ne je nechat na původních místech.
BINGO !!!
Kdykoli jedu tamní NAD, vždycky mě napadne přesně tohle …
Kraj měl v křídových papírech požadavek na zastávku i v Malých Žernosekách u přejezdu P2070.
Zdroje jsou?
Zni to divne, ale zastavku lze udelat i s pat fosen a prefabrikatu, jen by ty pravidla nemusela byt tak prisna,…
Samozřejmě, když se nehledá způsob jak by to mohlo jít, ale důvod proč to nejde.
Ty zdroje jsou pravděpodobně ty samé křídové papíry z kraje. Koukněte se do dopravního plánu: https://www.kr-ustecky.cz/dopravni%2Dplan/ds-99074/p1=206513 je to tam textově popsané.
Ale tento návrh bych jako šoutouš navrhl taky. Jen asi bude problém, že by to bylo v oblouku na obou zastávkách a na to by měla být výjimka z norem, kdyby tam byly poloměry pod 300m.
Prioritou statu ma byt stavet vlakove zastavky kdekoli vedou koleje kolem vice domku, aby vlackem jelo denne 5 lidi navic? Vite, ze levnejsi by bylo vozit lidi taxikem az do Lovosic a to na namesti a ne nekam kde je v riti nadrazi? Co kdyby si to obec zaplatila ze sveho, pokud o to tak stoji? Nebranim se necemu jako Netatovice sídliště, kde zije hodne lidi a trat nevede nekam na okraj Prahy, ale cekate i tady podobne vyuziti?
Nevím, jestli to má být priorita, ale je vhodné když už trať existuje a jezdí na ní vlaky, mít zastávky co nejblíže centru osídlení, což zde zmiňované navrhované zastávky splňují. Očekávám využití, s Neratovicema se to srovnávat nedá.
Nevím, jestli obec může cpát peníze do věcí, které nevlastní (železniční infrastrukturu)?
A hlavně Malé Žernoseky. To by se ale mělo udělat v rámci rekonstrukce tratě.
U takovýchto situací mi vždy chybí, kromě vyčíslení nákladů na opravu, taky nějaký vyčíslení přepravených cestujících, nákladu, v minulosti (před sesuvem) a nějaký výhled do budoucna.
Stejně jako se vyčíslují údaje i u silnic III. tříd, opravují li na ni nějaký mostek.
…mostek za půl milardy, teta? Takovou trojku bych teda chtěl vidět.
u leckterých se vyčíslují, některé se ruší, některé se opravují, jiné se nechávají ležet…Jiné se mění na účelové komunikace. Blbý je že o tratích se k takovým číslům nedá dostat.
Aspoň nějaké silniční spojení je potřeba mít i do vesnic, kde žije pár lidí. Už jen proto, aby se tam dostali v případě potřeby hasiči nebo záchranka. Tohle železniční síť nezajišťuje, takže ta analýza nákladů a přínosů by u ní měla být přísnější.
Naopak, měl byste ty zásahy vyčíslit a stanovit, zda nebude levnější vrtulník Vy přísnější (jen na někoho)…
Jo, prohlédl jste mě, nejsem pravověrný šotouš, jsem přesvědčen, že pro základní dopravní obslužnost komplet země se daleko víc hodí silnice než železnice a že železnice by tuhle ambici mít neměla a raději by měla co nejvíc využívat své silné stránky tam, kde má oproti silnici značné výhody (v osobní dopravě zejména rychlé dálkové tratě a kapacitní příměstská doprava) …
Nejste asi pravověrný šotouš (to ani nevím co přesně znamená, přesný význam tohoto slova mi uniká), ale ani expert. Silnice se určitě hodí lépe, protože jsou oproti železnici úplně zdarma. Resp. neznáme jejich náklady, ani je někteří nevyčíslují zdaleka tak spektakulárně a s chorobným pedantismem, jako tomu činí u železnic. Stejně zarputile jiní obhajovali docela nedávno nevyhnutelnost zrušení tratí Lochovice – Zadní Třebáň, Olbramovice – Sedlčany, nebo Nýřany – Heřmanova Huť. Ještě že je nikdo nevyslyšel. Postupem času nabývám přesvědčení, že mantra dvojčlenky „příměsto, rychlé meziměsto, jinak nic“ se stala jakýmsi kariérním výtahem s výhledem na přivýdělek z části t.… Číst vice »
„příměsto, rychlé meziměsto, jinak nic“
Tenhle trend plyne ze zájmu cestujících, tak co s tím, expertko?
„jiní obhajovali docela nedávno nevyhnutelnost zrušení tratí Lochovice – Zadní Třebáň, Olbramovice – Sedlčany, nebo Nýřany – Heřmanova Huť.“
Kteří? Předpokládám, že je to kariérně vytáhlo dost vysoko. Třeba Kalousek?
Kalousek ne, ale v případě té poslední trati hledejte článek „Dopravu po kraji jednou zajistí spíš autobusy a auta, míní hejtman“. Souvislosti pochopíte. Fabulátor nesmyslů není a uvažovaným zprostředkovatelům /podílníkům profitu z likvidací regionálních železnic/ bručí část rodiny. A co se kariéry týká, ten kdo podepsal 22310/2020 (přípis SŽ ohledně trati přes Telnici) se likvidacemi živí velice dobře.
Náhodou trať z Nýřan do Heřmanovy Huti se bude elektrifikovat
Silnice se k zakladni obsluze hodi lepe, protoze umoznuje vyhybani se temer kdekoliv, odbocky a křížení, vcetne krizovatek s vice nez 4 smery se stavi daleko jednoduseji, muze mit ostre serpentiny, podstatne vetsi sklony… Proste sotouska utopie, natahnout ke skutecne kazdemu baraku v zemi koleje, do garaze drezinu, a obejit se tak bez silnic a podobnych cest je zhola nemozna. Na druhou stranu jenom silnicemi apod tohle zajistit a obejit se tak uplne bez zeleznice mozny je. Byla by to obrovska skoda, ale mozny by to bylo. Ale docela se divim, ze neco tak zakladniho potrebuje vysvetlit expertka (-:.
Pochopte, ze Frantisek, jeden ze zdejsich nejradikalnejsich sotousu, s lety pestovanou obsesi z autombilu, prave vycitil sanci jak si nechat opravit cast sve hracky a nebude ho to nic stat, dokonce nebude muset ani pohnout prstem. Nechtějte po nem racionalni pohled na vec, kdyz je prave v euforii. Pro nej a nektere dalsi jedince jaksi plati heslo, ze existuje pravo na vlak. Kde k nemu prisli tezko rict. Zato je ale jiste, ze kazdy kdo si dovoli tu drzost ptat se na ekonomickou stranku veci, by mel byt poslan nekam do nezapadlejsi diry v nevadske pousti, aby konecne pochopil, ze… Číst vice »
Kdy konečně se bude ekonomicky posuzovat dopravní systém v ČR a hlavně silniční doprava?
to přeci pro takového nejradikálnějšího autíčkáře jako je spravedlnost není podstatné, pro něj je důležité sebrat druhému jeho hračku a udělat si z ní svou 😉 na nic víc jeho myšlenkové pochody nestačí 😀
a víte co je nejzvláštnější? už jste někdy viděl šotouše, který by chodil prudit na web/články o autodopravě, jak se má autodoprava zrušit? já ještě ne, ale autíčkáři tu prudí pořád, z toho je jasně vidět, že autíčkář je výrazně těžší postižení než šotouš 😀
Prepačte, toto je železniční web? Som doteraz ho mal jak za smíšený.
proto tam bylo to web/články, bylo tím myšleno, že autíčkáři chodí prudit na specializované železniční weby /(=nebo) pod články o železniční dopravě, psal jsem to obecně nikoliv jen o tomto webu, tady si dosaďte „články“. Podobné autíčkáře jako je spravedlnost jsem zažil i na jiných webech a to čistě železničních
Prečo rozlišujete ľudí na autickare a neautickare? Vy nejazdíte tým čo je najvýhodnejšie?
Protože to tak je.
Kakove já najezdím vlakem a sockou mnohem víc než autem a i tak si myslím, že opravovat za půl miliardy most na lokálce o (úmyslně) neznámé přepravní frekvenci je zvrácenost.
Silnice se udržovat MUSÍ (hasiči, záchranka, policie,…., prostě zejména IZS). Je třeba se s tím konečně smířit. A to píšu i přes to, že jsem s železnicí spjat nejen jako její fanoušek od věku, kdy jsem byl batole, ale jde v mém případě i o záležitost profesní.
z toho, že se silnice udržovat musí (což nikdo nepopírá), ještě apriory neplynou důvody k okamžitému rušení železnic, dokonce to ani neznamená, že by se výstavba a údržba silnic neměla dělat také ekonomicky
Možno z toho nevyplýva rušenia železníc, ale rozhodne z toho nevyplýva povinnosť je bez ekonomického uváženia udržiavať na veky vekov.
však to také netvrdím, říkám, že argument o nutnosti silnic je irelevantní, při rozhodování o železnici
Ve chvili, kdy se jako jediny arguiment pro obri investici do lokalky pouziva „silnice se taky udrzujou“ je imho celkem na miste upozornit na to, ze snicni spojeni potrebujeme vsude, zeleznicni by stacilo tam, kde je na nej dostatecna poptavka.
Najdete spoustu silnic mezi osadami, které IZS/bus nikdy nevyužijí, protože je k cestě z města fakt nepotřebují a navíc ty silnice jdou často objet téměř bez časové ztráty… Ale takové jsou zpravidla téměř bez údržby…
Jo, na takovy kdyby chtel nekdo stavet most za stovky milionu, tak bych taky protestoval.
Do každé osady je občas potřeba zavola sanitku/hasiče. Místní tam většinou mají aspoň ta auta. Ke stavu silnic často SUV. To je drží v kontaktu s civilizací. Veškerá údržba nastane s trochou štěstí možná 1x za několik let, kdy se zaplácnou lopatou ty největší díry na vozovce obalovanou směsí. Tato vysoce kvalifikovaná oprava, bude stát minimálně 1mld/km.
Potiz je v tom, ze kazda lokalka je primesto, jen je v zalostnem stavu, pac je nikdo i 100 let nerekonstruoval, nechte 30 let chatrat silnici a uvidite jak se po ni bude skvele a rychle jezdit… Zeleznice potrebuje 3 veci, zlepsit pristup z obci, to dnes ne vzdy je, pac vetsina zastavek vznikla dal od obce, rekonstrukci a zlepseni dojezdovych casu a navaznost na ostatni vlaky bez cekani na krizovani apod., lepsi a moderni pokud mozno nizkopodlazni vozy… To muzete videt uplne vsude, dokonce i casto na tratich jiz opravenych, napr. Praha-Kladno, to je trat, kterou by se podle… Číst vice »
Ne, lokalka z Breznice do Rozmitalu ani z Touzimi do Zlutic primesto neni. Ani z Ciste do Kralovic, ani z Vlasimi do Trhoveho Stepanova a vzhledem k blbe polozenym zastavkam neni moc primestem ani trat z Kralup do Neratovic. Primestsky pouzitelna lokalka jsou s prikourenyma ocima Neratovice-Celakovice.
Stejne tak neni duvod zajistovat obcim kolem kterych nahodou vede lokalka lepsi spojeni nez obcim odkud je k vlaku 10km daleko. Lide jsou si totiz v tomto rovni. Lokalka pobliz neni VIP vstupenka.
Konečně pochopte a denně si to říkejte nejméně každých 5 minut: Nemám pravdu, nerozumím tomu, musím přestat!
Ale jo, když jsem psal bakalářku na téma „Švestková dráha“, tak jsem si taky musel vyžádat data ze sčítání cestujících z minulých let, údaje ze sčítání lidu a namalovat přepravní proudy (poptávku po cestování v předmětném úseku) a navrhnout nějaký výhled do budoucna, jak by to mělo fungovat a vypadat, takže to je docela věcná poznámka.
To tady nemůžete říkat. Železniční obsluha tohoto území je úplně zbytečná, ale podle hesla „ani pražec ze závodu“ musí být za cizí peníze obnovená. Za půl miliardy tam mohly jezdit autobusy v hodinovém taktu – kolik desetiletí? 🙂
Asi tak jedenapůl desetiletí. A Jak dlouho by mohl jezdit vlak bez poplatku za dopravní cestu za cenu oprav silnic z Lovosic do Teplic??
Tak furt lepší než 0 desetiletí a pak vláčkem za 150 za kilometřík, pokud se náhodou za dřív než 15 let nepřijde na to, že je to zbytečné… ? Ale ono zdroje jsou, že…
A k těm 150Kč/km jste přišel kde? Dáte doufám propočet – přesný a bez chyby!
Výhled do budoucna ve světle temné dopravní politiky je bohužel dost k ničemu.
František: Tím temnem myslíte zachraňování provozování šukafnie, jako je Rožmitálka apd. které by už nikde jinde na světě neměly
v osobce šanci??
Přepravní výkony na dané trase jsou k dispozici na webu krajského úřadu, včetně nové smlouvy s Čd.
V roce 2015 tam přepravili v průměru asi 100 cestujících v pracovní dny a něco přes 200 o víkendech.
Trať má potenciál turistický. Kolečko Oparno-Lovoš-Lovosice, přes Dubice na Větruši nebo z Radejčína na Kletečnou. Ale silnice kolem Kletečné byla do doby dostavby dálnice celkem frekventovaná – neoficiální objezd „znalců“. Jen to chce rozumné přestupy (Úpořiny).
Potenciál se vždy vynoří tam,kde chybí cestující….
Náklady na opravu (záležitost SŽDC) jsou vyčísleny.
Počet přepravených cestujících (záležitost ČD i kraje) jsou známy (s dovětkem, že vlivem NAD může být počet cestujících nižší než by byl bez NAD).
Výhled do budoucna je jasný (záležitost kraje) – „minimální“ varianta: obnovení provozu s 2h taktem. Optimální varianta: rekonstrukce i dalších úseků tratě tak, aby se dalo sjet Úpořiny – Chotiměř za méně než 30 min. a dal se zavést 1h takt v celé délce tratě.
Optimální variantu bych raději nechal na autobusovou dopravu.
Autobusem to v tom terénu po silnicích tak, aby bylo možno adekvátně nahradit železnici, nelze sjet jednou linkou (= jediným autobusem) ani náhodou: lze jet buď přímo po dálkových trasách mimo většinu obcí, nebo obsloužit (za mnohem delší dobu) mezilehlé obce.
Což nevím, jesli je argument pro půlmiliardový most a 2-3x dražší obsluhu vlakem + údržbu trati pro pár lidí denně… Jak to dělají ve vesničkách hnedle vedle?
takže argument o nižší rychlosti busu (= menší atraktivitě VHD) a nutnosti více busů nemají žádnou váhu, protože vám se nehodí do krámu?
je sice hezké, jak tvrdíte, že (1) autobus je levnější než vlak, ale pokud nějakou železniční linku budete muset nahradit více busy, klesá ta levnost busů, až by ty busy mohli být klidně i dražší než vlak, pokud by jsme uvažovali o nějaké velmi rušné lince
jak víte, že je to pro pár lidí denně
Jak to delaji ve vesnickach vedle? Legrační, jak se sotousi chtejici vlacek, vzdy tak ohaneji blahem lidi, co zrovna bydli v okoli vlaku. 😀
Pri vzdalenosti zastavek od vesnic na tyhle trati mi prijde, ze ten vlak bude max suplovat ten dalkovej bus na hlavni, ale bez tech couraku se taky neobejde. Takze varianty jsou spis X busu versus X-1 busu + vlak…
Pravda a celkem pro tuto trať krutá je, že mezi Lovosicemi a Radejčínem je vedena vzhledem k osídlení tak nevhodně, že je pro dojíždění do škol a zaměstnání v podstatě nepoužitelná. V současnosti provozovaný úsek Radejčín – Teplice je vzhledem k osídlení veden slušně, ovšem v samotných Teplicích je to špatně – zatímco autobus Teplicemi projede, vlak je objede velkou oklikou přes Řetenice.