Vlaky budou jezdit k sesuvu u Dobkoviček i od jihu, kraj je objednal u AŽD
Na severočeskou trať 097 Řetenice – Lovosice, kterou v roce 2013 přepůlil sesuv půdy u Dobkoviček, se začátkem června vrátí
Na severočeskou trať 097 Řetenice – Lovosice, kterou v roce 2013 přepůlil sesuv půdy u Dobkoviček, se začátkem června vrátí vlaky i na úsek jižně od sesuvu. Správa železnic dnes začala s opravami devíti kilometrů z Lovosic do Chotiměře. Na trať pak 6. června vyjedou vlaky společnosti AŽD Praha, která obsluhuje sousední Švestkovou dráhu Most – Lovosice.
Právě zahájené opravné práce budou mimo jiné zahrnovat sanaci skal a částečné úpravy železničních přejezdů. Na zastávce Oparno se opraví přístřešek, ve stanici Chotiměř dojde k obnově nástupišť a přístupové cesty k vlakům kolem výpravní budovy. Dále Správa železnic provede výřez vegetace a výměnu některých pražců. Celkové náklady budou 11 milionů korun.
Vlaky AŽD Praha budou jezdit do konce září o víkendech a svátcích na trase Litoměřice horní nádraží – Chotiměř. Trať prochází Opárenským údolím, které patří k vyhledávaným turistickým cílům.
V současné době je na trati z Řetenic do Lovosic v provozu úsek do Radejčína, který měří 22 km. V Radejčíně přestupují cestující na náhradní autobusovou dopravu do Lovosic. Správa železnic se rozhodla pro drobné opravy poté, co centrální komise ministerstva dopravy letos v únoru schválila záměr projektu na rekonstrukci poškozené trati v místě sesuvu. Má zde mimo jiné vzniknout nový železniční most.
Vyhlášení výběrového řízení na realizaci stavby plánuje Správa železnic na rok 2022. Osud tratě byl přitom dlouho nejasný, ještě v roce 2018 stát oznámil, že ji obnovovat nebude. Správa železnic nakonec přišla s úspornějším projektem, u kterého spočítala náklady na 463 milionů korun. To je výrazně méně, než byl původní rozpočet na 800 milionů.