Vlakem neomezeně o polovinu levněji. Deutsche Bahn zlevnila roční jízdenku kvůli klimatickému summitu
Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn
Dopravce chce nalákat do vlaku zaměstnance, kteří jezdí na služební cesty autem.
No a u nás se dá raději služební auto a další telefon k tomu 🙂
U vás v topírně to takhle chodí?
u nás nejsme takový pokrytci
No tak síťovka SJT za 11 000 Kč a IN 100 za 10 000 Kč. Že by už od prosince?
V Německu vládla Merklová. Tak si to můžou spíš dovolit než u nás.
U nás – po Babišově vládě – to spíše půjde nahoru. Citelně. Neboť za těch pár děsivě zadlužil (a úroky jdou nahoru, velice!!!), rezervy rozházené, rozhádaní lidi (odborníci) ve státní správě.
A bude trvat roky, než se projeví – pozitivně či negativně – kroky budoucí vlády. Neboť nynější mocipáci se moci drží zuby nehty… stačilo kdyby Babiš reagoval včas = kdyby podal demisi nejpozději pár dní po sestavení koalice v sobotu 9. října. Zbytečná ztráta času,.
Další bude pobídka na elektroauta. Však on to vždy někdo zaplatí.
Právě naopak, žádná pobídka už nebude. Jen benzín a nafta x-krát zdraží a prodej aut na tohleto se jednoduše zakáže…
Neboli – on to „někdo“ zaplatí (normální občané ze svých peněz). 🙁
A kdo všechny náklady, škody a dopady ze silniční dopravy plat nyní??
Kdyz to budete opakovat dostatecne dlouho, tak budete mit jednou pravdu. Stejne jako ty rozbity hodiny…
Je čas aby se lidem za jízdu vlakem platilo.
V některách státech by to mohlo pro stát být i finančně výhodné, ale ne u nás.
Jedna věc je pobídka formou slevy, druhá je kvalita infrastruktury.
Na tomto poli bychom dost pohoreli, protože na mnoha místech by se nevyužila železniční doprava, i kdyby byla zadarmo (Znojmo, Liberec/Jablonec, Příbram, Jihlava…..).
Nemluvě o spolehlivosti Praha-Beroun, Praha-Brno….
Plus kvalita last mile…
Last mile – only smile.
Škoda, že je to jen pro firmy. Pro soukromé použití by se mi celoroční jízdenka na síť DB za něco okolo 2000 EUR hodila. To by bylo za babku. Pokud člověk jede ICE, tak BahnCard 100 navíc platí i při cestách do Amsterdamu, Bruselu a Paříže.
Jestli splňujete všechny podmínky, akorát nejste podnikatelem v Německu, nýbrž v ČR, tak patrně přes „antidiskriminační“ princip by jste se měl dostat ke stejným – stejně výhodným – podmínkám nákupu jako německý podnikatel.
To píšu obecně, neboť podmínky jsem nestudoval.
Akorát po nákupu jízdenky, z toho pak může vyplynout, že Vám jako podnikateli vznikne povinnost (krom daňového přiznání v ČR) také daňové přiznání k dani z příjmů v Německu = neboť by nákup této roční jízdenky mohl být chápán jako důkaz o tzv. „stálé provozovně“ ve smyslu německé daně z příjmů
O smlouvě o zabránění dvojího zdanění jste asi neslyšel ….
a?
Smlouva o dvojím zdanění vás nijak nezbavuje povuinnosti prodávat daňové příznání, ať už v jakékoliv zemi.
Ta jen zpravidla říká, že si o (část) daně zaplacené v jedné zemi můžete snížit daně v zemi druhé. Stále ale musíte podat daňové přiznání, kde si to podle té smlouvy vypočítáte.
A v účetnictví budou dva zápisy – příjem peněz na úhradu ročky od „matky“ a druhým výdaj za nákup ročky …
Lepší jednou si to zkusit na vlastní kůži, než 100% teoretizovat….
Píšete blbosti. Spíš je otázka co by mu řekl český berňák, kdyby si to chtěl dát do daní.
Myslím, že platí že „daňové přiznání“ odpovídá míře „odvahy danového poplatníka“… Já tedy nejsem tak odvážný jako Vy co se týče případného vzniku „stálé provozovny“ v Německu…=já bych nákup této německé roční šalinkarty viděl jako téměř jisté, že budu podávat daňové přiznání k dani z příjmů taky v Německu. Ad jestli německé roční šalinkarta může či nemůže být zčásti takovým nákladem, který snižuje základ daně z příjmů v ČR…. tak to by mohlo být podobné jako u roční šalinkarty v ČR typu IN Business či jak se to jmenuje. Ale ona ta cena německé šalinkarty je relativně prťavá, čili mě… Číst vice »
Nákup BahnCard rozhodne neimplikuje existenciu stálej prevádzky. To že niekto služobne cestuje do Nemecka neznamená že tam má prevádzku – môže tam cestovať napr. ako zákazník, na konferencie a tak podobne.
Připomenu ty prodejní podmínky skrz 50% slevu (resp. spíš je to cashback jak popsal pan Radan Stift), kdy právě tyto specifické podmínky by mohly vést k „stálé provozovně“…
Při nákupu BahnCard100 za normálních podmínek (za plnou cenu) s Vámi souhlasím.
Tak záleží na tom, kolikrát do „DBska“ za rok jedete a na jak dlouho … Pro častější cesty se vyplatí IRGlobalPass na 2 měsíce a 15 dní … to je 30 € na den – nic levnějšího jako cizinec neseženete a je to levnější než zemské tikety neplatící v ICE ….
Na celoevropskou mobilitu by se vyplatilo koupit si na celý rok 4 x 3 měsíční IR Global = 3608 EUR. Ale vzhledem k tomu, že se potřebuji pohybovat zpravidla v Německu a blízkém okolí sousedních států, tak by mi stačila ta BahnCard 100 za 2014 EUR. Za ten rozdíl v ceně se dá pořídit solidní dovolená v 5* hotelu na Kanárských ostrovech.
Neboli důkaz toho, jak je ta interní BC100 v DE předražená … totéž platí i pro „landertickety“ …. zejména v případě jednotlivce ….
A my na počest summitu, zas zdražíme jízdné v PIDu .-D
Rozdíl je v tom, že finančně všechny německé vlaky (bez ohledu na dopravce) vyjdou vyrovnaně. Naproti tomu v PIDu objednavatel nemá na pokrytí svoje zdroje a musí to dorovnat zákazník ….
Ve vlaku jsou obvykle nějaké volná místa, resp. v pravidlech je možnost rezervace místa, takže když teoreticky do každého páru vlaků (cesta tam i zpět) dostanete 10 cestujících s levnou BC100, tak náklady jsou nulové, ale máte tržbu za BC100 …
Vážně? Vy něco víte o zdražováni v PIDu? Sem s tím, to mě zajímá.
Německo se zkrátka snaží motivovat lidi přesednout do vlaků z aut. Rakousko to samé, Francie k tomu přistupuje podobně. To všechno jen proto, aby dané země snížily dopady klimatické krize na život jejich obyvatel. My místo toho řešíme, jestli náhodou nemůžeme jezdit po dálnici sto padesátkou a jakýho národního ptáka si vyberem. Country for the future, fakt že jo.
Podstatou rakouské snahy, aby si řidiči připlatili za volnější silnice a parkoviště, tím, že řidiči zaplatí ze své kapsy daně, aby část lidi přesedla z autíček do hromadné dopravy.
Vzhledem k tomu, že pravděpodobně se sníží počet kolon a pomaloučkých jízd, tak ve zbývajících autíček v provozu pravděpodobně budou motory pracovat optimálněji. Takže jedním z efektů opravdu může být dokonalejší spálení benzínu, nafty = míň sajrajtů z výfuků autíček.
cituji názor mých známých z Rakouska.
Rakouští přátelé také trpí obsesí deminutivy? 🙂🙂
Optimálněji? A není to málo, Antone Pavloviči?
Optimálně, optimálněji, nejoptimálněji!
Tak ono záleží na konkrétních podmínkách. 1.9 TDI-PD, což je asi nejčastější motor v autíčkách stáří kolem 15 let, opravdu není stavěný na popojíždění v kolonách a na to, aby se každé ráno studený motor trápil při několikaminutovém vyparkovávání auta z řady parkujících za sebou.
Čili o důvod víc, proč se majiteli autíčka s takovým motorem vyplatí poslat autíčko k dalšímu majiteli a přesednout do hromadné dopravy.
Mluvím o tomto motoru https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines#1.9R4TDI-VP
Nepochopil…
Hele, mluvíme česky, ne latinsky.
Takže čeština nemá problém dále stupňovat, problém mají akorát latiníci. 🙂
V tom problém není. Optimální = nejlepší. Ani čeština nemá 4. nebo 5. stupeň. Problém je prostě v tom, že leckdo neví, co přejatá slova vlastně znamenají. Za nějakou dobu zas lidi nebudou vědět, co to mělo vlastně znamenat, když se řeklo lajk nebo kúl.
To je ale otrocké přeložení z latiny. Spousta lidí tohle otrocké přeložení neřeší a optimální je pro ně 1. stupeň, odpovídá tomu koncovka (přizpůsobená češtině), v latině tato koncovka je jiná (určitě tam není dlouhé „í“).
Říkám, že problém mají latiníci.
Tak lajk a kúl je i v angličtině o nějakém přeneseném zkratkovitém významu.
Významový slovník českého jazyka s vámi nesouhlasí: https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?hledej=Hledat&heslo=optim%C3%A1ln%C3%AD
Optimální = nejlepší. To už fakt nejde stupňovat.
Že to někteří lidé používají chybně, to snad nemyslíte na výmluvu, proč to stejně chybně máte používat vy, ne?
Já slovo optimální spíš nepoužívám, o vlastnostech převzatých z latiny vím, debatu na toto téma jsem zažil už dříve (a výstupy byly zajímavé i od latiníků, což já nejsem). Pokud někdo takhle mluví a píše, já to chápu a rozumím mu. Nejsem gramatický nácek, to bych byl pokrytec.
Dělám si z toho spíš legraci. A lidem to prostě nezakážete stupňovat. 🙂
To je o chápání významu slova cizího původu z hlediska českého synonyma …
A je nutné to chápat stejně jako v latině?
Spousta převzatých cizích slov má už nějaký přenesený význam.
Česky, češštěji, nejčešštěji….
Asi z toho začnu silanizovat…
Vám přibuzníčkové v Rakousku neřekli, že patnáct let stará autíčka s rotačkou už tam skoro nikdo nemá? Takže je váš příkladíček poněkud kulhavoučký na obě nožičky… Ostatně jako vždycky. Průměrné stáří auta v Rakousku je lehce nad osmi lety.
To víte na 100%, nebo si to jen myslíte?
Kdybych to nevěděl přesně, nepíšu kolik let stará ta auta jsou, ale napíšu třeba „o mnoho mladší“, ale ano, vycházím z dat z roku 2019, kdy bylo průměrné stáří osobního automobilu v Rakousku 8,3 let. Došlo tak k nepatrnému zestárnutí vozového parku oproti datům z roku 2014, kdy bylo průměrné stáří osobáku v Rakousku 8,1 roku.
Ale o přece průměrném stáří není diskuze. A já tento Váš údaj nerozporuji Ale jde o meritum diskuze, kdy Vy tvrdíte, že „patnáct let stará autíčka s rotačkou už tam skoro nikdo nemá“ Pane Filip To víte na 100%, nebo si to jen myslíte? Chápu Vaši myšlenkovou linku s průměrným stářím, ale v praxi to prý vypadá tak, že chudší úmyslně drží doma starý diesel, neboť se jim to vyplatí když jedou ve víc lidech. Takže si chci ujasnit, jestli máte nějaký důkaz o opaku toho co jsem slyšel, abych se s tím důkazem od Vás, znovu přeptal až budem… Číst vice »
Praxe asi těžko ohne průměrná čísla rakouského ministerstva dopravy. Pokud jsme na osmi letech, těžko bude v Rakousku masivně rozšířená 15 let stará dieselová rotačka. Spíš než o praxi byste měl rakouské známé poprosit o lekce z matematiky a statistiky. Pokud ale zohledním zvýšené prodeje nových aut v posledním roce, poměr benzín/nafta, který v Rakousku tvoří 50/50 (a to pro zjednodušení nezahrnuji CNG a EV), a hodím to do vzorce, nedostanu se s patnáctiletým dieselem nad víc jak deset procent, a reálně ta čísla budou spíše ještě menší. Tudíž ano, nejméně 90 procent Rakušanů nemá patnáct let starou dieselovou rotačku,… Číst vice »
Aha, takže nedorozumění vzniklo kvůli tomu co jste myslel Vašimi slovy: „Skoro žádné“… Teď jste upřesnil, že tím myslíte 10%… a to bychom se řádově asi mohli shodnout.
Já pod slovo „skoro žádné“ bych si představil tak 2 či 3%.
A takto nízký počet (2 či 3%) ani zdaleka neodpovídá počtu starších generací autíček, které potkávám na rakouských silnicích… pravdou je, že nepoznám jaký motor mají pod kapotou.
A to v tom mate i ty auta chudších vrstev srbocharvatskeho obyvatelstvo s Kosovským
Chápete, vy mudrci, význam slova OPTIMÁLNÍ ….
u maturity bych vás vyrazil, u pracovního pohovoru sdělil – děkuji (děkujeme) pane uchazeči, až se naučíte chápat význam slov cizího původu a budeme obsazovat pozici dělníka nádvorní čety, můžete se přihlásit ….
Mno s celosíťovou jízdenkou za 50.000 Kč ročně to v ČR nepude. Ikdyž by to bylo 50.000 Kč po slevě. Máňo.
Německo v rámci boji proti klimatické změně odstavilo JE a nahrazuje je zemním plynem. To by v ČR nešlo. Naštěstí.
Uvidíme po konci konference v Glasgow, Francie chce jádro zpátky, v Německu hlas zastánců jádra sílí, Česko do budoucna s jádrem taky počítá… Stále věřím, že zvítězí zdravý rozum a jádro se vrátí mezi zelené zdroje elektrické energie, dost věcí by to vyřešilo.
Souhlas. Jádro zpátky jako čistý zdroj je jediná rozumná cesta, jak s tou „klimou“ pokročit.
Jádro se nikam vracet nemusí, zelené bylo vždycky. Ze par hlupáků hlasitě řve něco jiného je irelevantní. ….
Těch „pár hlupáků“ byla třeba německá odborná veřejnost, která uzavření zbytku jaderek v DE doporučila. Ale pro hlupáka každý hloupý.
Tak vzhledem k rozloze ČR ( odpovídající jedné až dvěm spolkovým zemím ) jedna se u in100 v zásadě o landerticket
No ono to zase tak jednoduché není, musíte být na DB stránkách přihlášený jako firma a objednat normální BC100 za 4027€ a oni vám potom až někdy v 1.pololetí 2022 těch 50%vrátí……
Nechci slevu zadarmo, tak vám těch 2000 € bezúplatně půjčím na 3 až 4 měsíce. Děkuji.
U nás to půjde za dlouhou dobu. Jednak proto, že Česko, a jednak proto, že momentálně je železniční síť v katastrofálním stavu a jednotlivé spoje jsou prostě nespolehlivé v časech odjezdu a příjezdu. Dvakrát týdně jezdím mezi Brnem a Prahou a za poslední půlrok se mi nepodařilo přijet včas. Přesto se toho vlaku nevzdám, protože v něm normálně pracuju. V autobusu nemám tolik místa a jízda autem je ještě větší ztráta času.
Je to skvělý nápad. Tak snad někdy v budoucnu.
To jste napsal velmi hezky. Až na pár maličkostí se v ČR žije kvalitně. Dávám palec nahoru.
Děkuju. 🙂 Ovšem pro někoho to jsou maličkosti, pro někoho zase něco, co ovlivní jeho životní rozhodnutí.
A vy se domníváte, že v Německu nejsou v dálkové dopravě zpoždění …
Jedu takhle kdysi oblíbeným nočním IC vlakem z Hamburku do FFM … v době, kdy „máme být někde před letištěm“, abych se – sám v přeplněném kupé – sbalil, stojíme „někde“ v pusté stanici … Překážka na trati ….vót chorošó …. ve FFM postupně ujíždí variantní vlaky směr „přestup tuzemsko“ … ve FFM asi + 180 … hupky k automatu, „stádo“ směřuje do fronty k informacím, jak dál … automat vyhodí nejbližší spojení – jede za 10 minut …
frontoví bojovníci si počkají ….
Ty už fakt nehul
Dobře vám tak. Z Hamburku do Čech přes FFM jezdí jen magor. A ten musí počítat, že si to vyžere.
Jasně že jsou i v Německu zpoždění. Všude na světě jsou na železnici zpoždění. I v Japonsku, desítky sekund, párkrát do roka, určitě to tam taky mají.
Jde ale snad o procento vlaků, co dojede pozdě (a s jakým prům.zpožděním. Ne jestli vy osobně jste měl jednou smůlu. A ve statistikách Česko vychází dost blbě.
Z vašeho příspěvku nepřímo vyplývá, že v Německu je všechno v cajku. Zkuste si udělat výlet vlakem tam…
Já tam právě jezdím dost často. Mám snad štěstí?
Je to pouze symbolické ideologické gesto polostátní firmy kvůli klimatickému summitu. Tato „atraktivní a časově omezená nabídka“ se vztahuje pouze na firmy a živnostníky, karty koupené mimo uvedený termín, nebo obyčejným cestujícím jsou za plnou cenu. Ne všechny služební cesty vlakem by byly bez přestupu a ne všechny firmy sídlí v okolí nádraží. Náklady na taxi na začátku, (příp. na hotel) a na konci cesty cenové zvýhodnění DB smažou. Pokud bych měl např. v našich podmínkách jet služebně v rámci jedné firmy z Jihlavy do Krnova, nebo do Bernolákova, tak by mně k použití vlaku nedonutili ani párem volů a… Číst vice »
Zapoměl jste na kontext. DB nejsou ve „vzduchoprázdnu“, nýbrž řeší konkurenci. Např autobusky
https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/flixbus-wird-zum-monopolisten-warum-die-deutsche-bahn-ihre-fernbusse-aufgibt/26295452.html
Nebo mají vlastní BUS, resp. v kooperaci s místním dopravcem …
-:)
evidentně jste nečetl odkazovaný článek.
Tak v Česku je to aplikovatelné tak max na nějaká hlavní sídla jako Praha Brno Olomouc Ostrava … ale u nás to nikdo nevymyslel tak bych to ani neřešil a nechal to DB která tím spíše sleduje reklamu než to že by na tato konkrétní akce na sebe vydělala přílivem nových firemních zákazníků.
Symbolické, aha. Ideologické, jasně. 😀
Vlakem tě nikdo jezdit nenutí, tak tady nebreč.
Jedinej, kdo tady věčně skuhrá, jsi akorát ty…..
Eehhhmmm, ne. 🙂
V našich podmínkách je to samozřejmě nereálné. Máme síť v katastrofálním stavu a pak také milion keců okolo, proč to nejde. Na těhle nabídkách je vždycky vidět naše mentalita. Němec má radost, protože ušetří a nebude muset neproduktivně dřepět x hodin v plechovce. Čech ne, na toho si nepřijdou. Čech hledá důvody, proč je to špatně. Švejkujeme, myslíme si, jak jsme oproti Západu chytří, a mezitím jsme akorát na západ od nás všem k smíchu a nezadržitelně rychle nám ujíždí vlak.
Ano, u nás to nejde, protože máme síť v katastrofálním stavu. Ale hned jak se začne někde něco dělat, tak se vyrojí spousta hlav, které mají tisíc důvodů, proč… nedělat údržu pořádně. Vždyť ten bláťák vyschnul a výhybku vyměnili.
U nás to NEJDE, protože podle aparátu MD „na nábřeží“ jsou u nás JINÉ PODMÍNKY než v „SBBsku“ nebo „DBsku“ …. v čem – s výjimkou myšlenkových pochodů úředníků MD – spočívají není schopno MD uvést …
Trefa. V tom to obvykle spočívá. Jiné podmínky bývají obvykle jiní lidé.
Tak „specifiky místního trhu“ se v minulosti hájili i značkoví zahraniční výrobci, když v dodávkách pro Česko uváděli na trh tzv. „limited edition“ a na rozdíl od verzí pro DE, AT… nahrazovali např. ve stejné pizze určitý podíl masa kukuřicí. No a Češi místo toho, aby takový výrobek ignorovali, tak ho dál kupovali a jen žbrblali.
Souhlas. Dá se to ještě nazývat síť i jinak, než při pohledu na mapu? Pokud je někde výluka z důvodu MU, nebo stavebních prací, jaká je reálná možnost to objet?
Modelová situace:
Spojení Praha – Brno, v úseku Blansko – Brno je uzávěra z důvodu stavebních prací, mimořádná událost na trati přes Vysočinu, např. nepoužitelný most. Kolik teoretických možností (pohled na mapu tratí) a kolik reálných možností (zohlednění kapacity tratí a stanic, únosnosti tratí, interoperability lokomotiv a TZZ) se nabízí? Dojdeme ke dvěma velmi rozdílným číslům. V reálu to fakt není na nějaké chlubení se „nejhustší sítí“ železničních tratí.
BahnCard 100 platí i jako jízdenka MHD – podle podmínek … Švýcarské GA platí prakticky všude v MHD ….
Zhruba 52k za celositovku po Německu to je v našich poměrech nepředstavitelné. U nás to stojí asi polovinu s tím že srovnání rozsahu služeb snese snad jen koridor na Ostravu a možná spojení Děčín Brno. Kéž by se to dostalo k nám akorát v ceně jedné spolkové země a klidně si na SC a EC povinné dokoupim místenku. Cenou myslím tak 8-11k.
A kdy bude něco takového u nás?
U nás se zatím akorát jízdné všude možně zdražuje.
Myslím, že ČD už něco takového dlouho dobu nabízí jako IN Business: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-25995/
Samozřejmě, mohlo by to platit na všechnu dopravu, mohlo by to být levnější. Na druhou stranu když si vezmu, jaké náklady má firma s jedním autem, tak mi 35 000 Kč za přenosnou jízdenku do první třídy nepřijde jako zase tolik moc.
Až budu jmenován DIKTÁTOREM DOPRAVY ….
Chápu správně, že firma může koupitt
Koupit síťovou jízdenku do firmy a půjčovat ji svým zaměstnancům?
A omlouvám se za „překlep“.
Podle mého ano, když píšou přenosná. Místo fotografie se nahraje firemní logo,které je i na kartě. Jednu kartu stejně může ve stejný čas používat jen jedna osoba.
Pane Šašek, dovolím si zažertovat… Dovolím si kvízovou otázku do publika…Jak se na kartě pozná, že je přenosná?
Můj názor: No, to záleží, na tom kolik kdo je schopen přenést. Takže v některých případech je přenosná metráková karta. V jiných případech je nepřenosná 40 kilová.
Naznačujete, že Schaffnera nezajímá fotka?
To byl žert, přece -:)
Zkuste toto stanovisko zkonzultovat s nějakým daňovým poradcem, nebo Finančním úřadem.
Pokud vím, jde to i u nás. Zatím to nabízejí ČD, ale nevím, jak ostatní.
https://www.cd.cz/pro-firmy/-26410/
To jo, ale vzhledem k poměru ceny, rozsahu sítě a cen jednotlivých jízdenek to bude tipuju podstatně marginálnější záležitost, než v tom Německu.
Síťové jízdenky pro firmy existovaly v ČSSR i za bolševika … nicméně jako štiplístek jsem ji za celou kariéru viděl reálně jen jednou …. Průvodčí nezkoumal kdo ji předkládá ….
Dotaz na redakci – jaký očekáváte dopad na cestující, kteří si nekoupí tuto roční šalinkartu?
V ČR podobný krok (75% sleva pro některé obyvatele) způsobily zdražení jízdného pro ostatní cestující
https://zdopravy.cz/slevy-prinesly-ceskym-draham-pres-dve-miliardy-navic-cestujicim-drazsi-jizdne-47882/
Díky za reakci
A dovolím si připomenout pozoruhodný názor, proč služba by v první řadě měla pasovat cestujícím ve smyslu „náš zákazník, náš pán“. A až v druhé řadě by služba se měla podbízet za nízkou cenu (pod náklady)
https://zdopravy.cz/ciry-populismus-aneb-sedm-duvodu-proc-by-nikdo-nemel-mit-vlak-zdarma-6423/
Šalinkartu? Pro Krista pána co to je? 😀
To je taková ta karta, co je na ní napsáno SHY LINE CARD.
A používá se to, když vesničan, jako já, přijede do velkoměsta využít služeb nejstaršího řemesla. A když se stydí to říct nahlas, tak jenom v šalině ukáže panu šalinovi/šalinové, tuhle prima karta… No a on sjede s šalinou do nejbližší ulice k takovým službám aby mi mohl zastavit přímo u vchodu do takového pohostinství s točícími se lopatkami mlýna, víte?
-:)
Sorry, asi nemám dostatečně nízké IQ, abych to pochopil.
Aha, já myslel, že žertujete, když na konec jste šoupl smajlíka. Tak jsem si dovolil také zažertovat a PROTO jsem také na konec dal smajlíka.
No, nic. Nepochopili jsme se. Takže věcná reakce… zkuste google neboť o tomto fenoménu jsou tuším i vědecké práce, takže laické vysvětení, téměř jistě najdete.
Howgh.
Jo, dělal jsem si srandu. No, nic. Nepochopil jsi vůbec nic. Ale ty vědecké práce o jakési šalinkartě, která je použitelná jen v jednom městě, by mě fakt zajímaly. 😀
Naopak nic jsi nepochopil ty, já jsem se dobře pobavil. Dík.
Asi to neráčíte chapíčkovat, ale Vaše vysvětleníko nikoho nezajímánkuje.
To je v Brně na tramvaj (=šalinu). Nevím, proč do toho tahá ČD.
Já napsal „tuto roční šalinkartu“
… čili měl jsem na mysli předplatní roční jízdenku skoro univerzální v určitém regionu… v tomto kontextu jde o region Německa
V Německu tomu říkají Jahreskarte nebo Monatskarte, Wochenkarte – jednodenní Tageskarte ….
To ale jen proto, že netuší, co jest šalina.
Proč používáš hantec na jízdenku do vlaku?
To je brněnský hantec, v Gottwaldově jsme tomu jako děti říkali „kartička“, jak tomu říkali dospěláci netuším, možná síťovka, v Praze „tramvajenka“, dnes Lítačka ….
Proč používá hantec na jízdenku do vlaku?
Myslel jsem, že v našem třetím největším městě (co by se rádo vidělo jako druhé) je to běžný výraz. Není?
Nevím, nebydlím v Praze.
Ostatně jak jdou u tebe města za sebou podle velikosti?
Zdá se mi to jako perfektní nápad, jak nalákat další cestující. Výrazná sleva a třebas i ohleduplnost k životnímu prostředí.
Bohužel, ono to není jen o ceně. DB je taková lehce vyhnilá státní firma, která má zákazníky (kteří se v domluveném čase potřebují dostat z bodu A do bodu B) tak trochu na salámu. Nevalná spolehlivost, nic moc komfort, nádraží často dost velký humus. A to i v porovnán se situací v ČR.
A bez výrazných dosypů, na které jsou zvyklí kolegové v OeBB se to asi těžko zlepší…
Odlišoval bych DB Fernverkehr (např. rychlé vláčky ICE), které myslím většinou fungují „open-access“, od DB Regio
Nádraží jsou v samostatné firmě
Jenže BAHN CARD 100 platí i u ostatních dopravců ….
Vyhnilá? Ty jsi u nich pracoval? Nebo je používáš každý den?
A tím snížením ceny o 50% dojde naopak ke zvýšení prodeje těchto ročních jízdenek (minimálně) o 100% aby se to vyplatilo?
Dopravce chce nalákat do vlaku zaměstnance, kteří jezdí na služební cesty autem. DB a některým zaměstnavatelům se to jistě vyplatí, tak snad Vás to nebude mrzet.
Proč by mě to mělo mrzet?
Já se ptám jestli se to vyplatí?
Ano, vyplatí se to. Snad Vás to nebude mrzet, když máte starost o finanční náročnost roční jízdenky v Německu.
Jak se to vyplatí? Opravdu se těch jízdenek prodá minimálně 2x tolik než by se prodalo za plnou cenu?
Co máte pořád s tím že mě to mrzí? Když někdo ekonomicky analyzuje nějaký podnikatelský záměr tak jej to musí mrzet nebo jaká je souvislost?
Ano, vyplatí se to. Akce je omezena do 23.12.2021 a přiláká to nové cestující a bude tedy i větší zisk. Snad Vás to nebude mrzet…
Vy jste fakt mimoň. Takže odpověď na otázku neznáte a proto obracíte téma na „snad Vás to nebude mrzet“. Skutečně inteligentní odpověď : – D
Tak ted uz je mi to jasné. Ja si to pořád neumel ekonomicky vyhodnotit ale argument ze se to vyplati je „ano vyplati se to“ me přesvědčil.
Nemusíte být smutný, že občas něco nechápete. Stále máte možnost mudrovat na internetu.
Tady není co chápat, Vy jste nikdy žádný argument nepředložil ….
I kdyby to mělo eliminovat jediné auto!
A DB to jako jen tak ze svého zadotují?
tak ze svého samozřejmě ne že 🙂
Vzhledem k jejich hospodarskym vysledkum skutečně ne. Tak si rikam kde se v nich bere ta ochota snizovat ty emise ostatních.
Proto jsem to výše nazval „pouze symbolické ideologické gesto polostátní firmy“. Jeden občasný cholerik na to patřičně zareagoval a jeho druhé já tady mělo péči o vaší náladu. 🙂
Halík, politicky, myslete politicky, Halík!
Nějak nechápu, co nechápete. DB bezpochyby jedou na vlně ekologie. Čím zeleněji se dokážou tvářit, tím víc zákazníkou budou mít i kdyby je tam stát do téhle třičtvrtěstátní firmy měl nahnat. Politický image je velmi důležitý. Až se budou zakazovat auta na benzít, bude přeci zas o něco snadnější říkat „máte přece vlaky co jedou na větrníky“.
A to je to na co se ptám. Jak se to vyplatí? Pokud je mabagerska prognoza ze zelenejsi image pritahne tolik lidi ze to vykompenzuje ten propad prijmu pri teto sleve tak ok. Nic takoveho tady ale nikdo pred vami ani nenaznačil.
Vaše tvrzení podporuje i to, že čela DB ICE mají aktuálně zelený pruh, místo původního červeného a dost lidí v té atmosféře tam na to naskakuje.
Ono to s tim vyplacenim se je trochu slozitejsi. Je to i reklama, kdyz se o tom bude mluvit, nekdo z tech zamestnancu, kteri to dostanou na sluzebku, diky tomu muze zjistit, ze vlak je vlastne fajn a priste koupit jizdenky na vylet pro celou rodinu, atd.
Otazka jestli se to vyplati je jednoznacne na miste. ale opravdu neni tak jednoducha, jak pisete.
Ve vagoncích jiných dopravců
https://www.diebefoerderer.de/tarife/angebot/bahncard-100/
Nejsem si úplně jistý u autobusků
https://www.bahn.de/angebot/bahncard/vorteile/verbuende?dbkanal_007=L01_S01_D092_KIN0051_DEFAULT-ANSW-DB_LZ01
Úplně nejekologičtější je omezit, případně zcela eliminovat, ty služební cesty a řešit to na dálku. Ostatně zejména první covidová vlna naučila (čímž se ulehčilo klimatu, není-liž pravda).
Co naučila první covidová vlna? Kolik % služebních cest v dobách „bez covidu“ ubylo díky covidovým zkušenostem?
Vlna naučila, že to jde, resp. „umí jít“.
Jestli mají ty kecy o ochraně klimatu být míněny vážně, tak je potřeba eliminovat jakékoliv cesty jakýmkoliv způsobem.
Nejlíp ani nechodit pěšky…
..a právě proto se uspořádal ten bombastický summit v Glasgow způsobem, jako kdysi nějaký 35. sjezd KSSS.
A jaký byl při tom propad ekonomiky?
Nelze ani omezit ani eliminovat. Ty si klidně zůstaň doma, ale já si to okolí, kde budu stavět, musím prohlídnout naživo. Ne z Googlu.
Protože všichni něco staví a musí si to naživo obhlídnout?
Jo, ale to je jedna specifická profese (byť určitě nebude jediná). U řady jiných profesí je to omezení (u některých možná i eliminování) možné a dokonce snadné. Tohle se holt nedá určit paušálně, mělo by to být o rozumně nastavené posloupnosti uvažování. Nejezdit osobně, když je to prkotina, kterou jde vyřídit na dálku. Když se musí osobně (nebo je to o hodně lepší), volit primárně šetrnější dopravní prostředky (VHD), pokud jsou na dané trase použitelné. Ty nejnáročnější typu auto nebo letadlo si nechat na ty cesty, kde jsou nutné (nebo které by jinak byly příliš nepraktické)… Průšvih je, že tuhle… Číst vice »
Přesně takhle přemýšlím. Pokud nikam nemusím a bez mé osobní účasti se to obejde, prostě tam nejedu. A pokud už jedu, tak jedu veřejnou dopravou.
Úplně nejekologičtější je něco jiného. Zcela přestat používat cokoli z plastu, kovu a jiných materiálů a zůstat u kamene. 😀
Škoda, že tohle nenapadlo naše dopravce, v čele s tím Národním…
My místo toho podle hladiny inflace zdražíme roční OneTicket.
Chcete podle miry inflace zlevnovat?
A co by tim jakykoliv dopravce u nas ziskal? Nehlede na to ze o nejake jake take sitovosti se da mluvit jen u toho narodniho.
Víc cestujících?
A vyplatilo by se to? Byl by po snížení ceny o 50% nárůst cestujících o více než 100% aby se to vyplatilo?
Síťovost sem nepleť. Nebo vlastně jo.
DB karta totiž platí u všech dopravců v Německu.
Kdyby se ČD tolik nebránilo liberalizaci a uznávaní jízdních dokladů napříč dopravci, tak nepotřebujeme Onén Ticket ale byla by ostatními dopravci respektována ČD IN Karta. A síťovost by byla zaručena.
Ale to popisujete situaci „kdyby“ a ne reálný stav. A pan Nádražní Vrabec mluví o tom že to mohlo napadnou i dopravce u nás, tak na to já přesně reaguji.
Byl by prosím odkaz, že s BahnCard100 má cestující předplaceny cesty u všech dopravců v Německu?
Dík.
https://www.bahn.de/angebot/bahncard/bahncard-vergleichen
https://www.bahn.de/bahnbusiness/businesscards
Dotaz: Platí taky v https://www.flixtrain.de/zugverbindungen ?
Jsem toho názoru, že když můžete provádět náročné analýzy sedačkové neobsazenosti v přepravě osob na železnici, tak si s takovou prkotinou sám hravě poradíte levou zadní.
Že by měli jízdné na úrovni DB po slevě? To bychom si za tu slevu asi připlatili…