Vlak na vodík vezl poprvé cestující, Coradia iLint vyjíždí do pravidelného provozu

Alstom Coradia iLint. Foto: René FrampeAlstom Coradia iLint. Foto: René Frampe

Osobní železniční doprava má za sebou jednu světovou premiéru. V německé spolkové zemi Dolní Sasko v neděli poprvé v historii

Osobní železniční doprava má za sebou jednu světovou premiéru. V německé spolkové zemi Dolní Sasko v neděli poprvé v historii vezl cestující vlak poháněný vodíkem. Od dnešního dne jezdí jednotka Alstom Coradia iLint v pravidelném provozu.

První vlak na vodík vyrobený v závodu Alstomu v německém Salzgitteru absolvoval slavnostní jízdu z města Bremervörde. Od pondělí jezdí dvě jednotky v síti společnosti EVB.

Vlastníkem vozidel je objednatel dopravy v Dolním Sasku, společnost Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). Ta ve svém regionu nejen objednává provoz, ale současně i vozy půjčuje dopravcům. Postupně chce všechny dieselové vlaky nahradit vodíkovými.

Vlaky budou jezdit na stokilometrové lince mezi městy Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde a Buxtehude, nahradí dieselové stroje. Plnit vodíkem se budou ve stanici Bremervörde, s jedním zásobníkem palivových článků mohou jezdit celý den až 1000 kilometrů denně. Do roku 2021 vznikne na trati stacionární stanice na doplňování vodíku. Celkem má v regionu jezdit 14 vlaků na vodík. „Je to revoluce pro Alstom i budoucnost mobility. První osobní vlak na vodík začíná vozit cestující, jsme připraveni na sériovou výrobu,“ řekl Henri Poupart-Lafarge, šéf Alstomu.

Coradia iLint se testovala i v Česku, ale bez cestujících. Vlak umí jet až 140 kilometrů za hodinu. Ve vlaku je celkem osm vodíkových nádrží, palivové články vyrábějí elektřinu pro dvě hlavní pohonné jednotky. Do vlaku se vejde až tři sta cestujících.

Tagy Alstom Coradia iLint první vlak na vodík
14 komentářů