Vláda schválila novelu, která stanovuje lhůtu pro povolení dopravních staveb

Zátěžové zkoušky estakády na koridoru Sudoměřice - Votice. Pramen: Správa železnicZátěžové zkoušky estakády na koridoru Sudoměřice - Votice. Pramen: Správa železnic

Úprava se bude vztahovat na významné dopravní stavby, u nichž budou investiční náklady nejméně 7,5 miliardy korun.

Vláda dnes schválila novelu liniového zákona, která stanovuje čtyřletou lhůtu pro udělení povolení pro nejvýznamnější stavby dálniční, železniční a vodní dopravní infrastruktury. Novinářům to po jednání kabinetu řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Novela, která převádí do českého práva evropskou směrnici, podle něj poslouží jako pojistka, doufá, že se stavby i bez ní budou povolovat rychleji. Zákon ještě bude muset posoudit parlament a prezident.

Novela stanoví, že úřady musejí vydat stavební povolení do čtyř let od chvíle, kdy investor předloží všechny podklady, včetně posudku o dopadu stavby na životní prostředí (EIA). Úprava se bude vztahovat na významné dopravní stavby, u nichž budou investiční náklady nejméně 7,5 miliardy korun. Podmínkou není, aby byly součástí přeshraniční stavby, zdůraznil Kupka.

Podle něj by novelu bylo možné využít pro některé nejdůležitější dálniční stavby, jako jsou D11, D35, D6 a D52. Uplatnit by ji mělo být možné i na severní část pražského okruhu, kde Ředitelství silnic a dálnic podle Kupky finišuje přípravu pro posouzení EIA.

Ministr zároveň zdůraznil, že novela zákona má sloužit především jako pojistka nejzazší lhůty pro povolování dopravních staveb. „My pevně doufáme, že se podaří získávat ta povolení dříve než ve lhůtě čtyři roky,“ řekl. Vláda podle Kupky směřuje k tomu, aby se podařilo napravit historický dluh Česka při budování dopravní infrastruktury.

Tagy liniový zákon stavební povolení vláda
87 komentářů