Vítězství Regiojetu v Ústeckém kraji platí, úřad odmítl stížnosti odborářů a Českých drah
Elektrické jednotky Pesa Elf.eu (RegioJet) a RegioPanter (ČD) ve stanici Most. Foto: Petr Konrád
K podpisu smlouvy má dojít v příštích dnech.
Ale vsadím se že kdyby to bylo obráceně tak by to bylo naprosto v pořádku
A teď se ještě připravíme na tomto ČD se od června chystá udělat . Několik vlakošů už se nechalo slyšet ,že všechny pantera z Ústeckého kraje zmizí a budou jezdit pouze syslové .To bude vizitka odcházejícího dopravce
Aneb jak dokonale rozvrátit jinak skvělé fungující dopravu v Ústeckém kraji. Ne, díky, raději autem.
Co se změnou dopravce rozvrátí?
Stačí tři příklady, děkuji.
Neplatí mu tam režijka, není to modrý…
Režijku nemám, cestuji na tarif DÚK a na modrou nejsem vyhraněný. Stačí mi, co RJ předvádí kdekoliv jinde. Ještě něco?
Stačí se podívat na to co RegioJet předvádí na rychlících Ústí-Kolín. Jestli je to demoverze toho jak bude vypadat doprava v celém Ústeckém kraji, pak skutečně kupujte auta.
Hm, tak to aby pan Jančura zakoupil dostatek zámečků na různá víčka… 🙁
Zda se mi, ze Ustecky kraj je bude opet cekat deja vu v hromadne doprave. Vzpominam si, kdy soutez na dopravni obsluznuhu kraje vyhral Busline s podstrelenou cenou. Vysledek? Malo autobusu a ridicu. Spoje jezdily pozde, nebo vubec. Vozy mnohdy spinave, nebo stare rozklepane krapy. Strih rok 2024 a kraj podepise s pohadkarem Jancurou smlouvu na nejlevnejsi obsluhu paternich vlakovych linek. To jako vazne veri nekdo tomu, ze Pesa bude schopna za 2 a pul roku vyrobit a dodat vsechny potrebne vlaky? Ze bude mit dost zalohovych vozu (vic nez 1), mel pri nejake mimoradnosti cim jezdit? A kdyz ne,… Číst vice »
Fabulace nad fabulaci. Busline není RJ, autobusy nejsou vlaky. Zálohové soupravy řeší zadavatel pokud se nepletu. Jak chutná po ránu kafe z hrníčku ČD?
Jako to co RJ předvádí poslední dobou je hnus . Vyhnal lidí z rychlíku na lince R8..
Nějaká statistika? Já tam vidím v sedlech plno, smluvní kapacita je dodržená, dokonce RJ vozí o několik párů vlaků víc, než jezdívaly ČD.
Jo a v pátek a neděli nemá posilové vizy
A hlavně tam neplatí režijka!!!
🙂 🙂 🙂
nechápu za co máte mínusy, žlutý cirkus posily nevede… dřív jezdilo v pátek večer 9 vozů, dnes stěží 5, kvalita souprav tragická a jízdné předražené…
Za mě je to pravda. Tak to bylo. Čd měly až 8, 9.
Zase dojmologie. Co znamená „stěží 5“, jakože 4,783? Smlouva definuje kapacitu a ta je v drtivé většině dodržená. Dřív nejezdily čt-pá-ne vložené vlaky z Brna ve 20:02. Kapacita na sedačky je dnes přinejmenším stejná, jako byla za ČD.
stačí nebýt zaslepený pane. Ty páry navíc které zmiňujete jezdí dopoledne a kdyby nejely, tak se vůbec nic nestane. A posilové vozy, funkční zásuvky, teplotní pohoda či čistota jsou pro RJ sprosté slovo…
Jezdil jsem tam předtím, jezdím tam dnes, je mi v úplně jedno, jestli je vagon modrý nebo žlutý. Řeči o zaslepenosti si nechte pro svou babičku a argumentujte věcně.
Mě jo.
Mají výborné kafe v ČD Restaurant 😋
To se shodneme, že mají 😀.
Za jakou cenu 😀
V RJ to máte zdarma, takže výhodnější 😀
Fabulace? Nevim jak Vy, ale ja vyuzivam hromadnou dopravu po Usteckem kraji uz pres 30 let. Byly doby, kdy jizda vozy CD byl zazitek na zvraceni a nebo k vzteku. Nastesti se dopravni obsluznost vlaky a jejich kvalita hodne zlepsila. A to nejen u CD, ale relativne i u vetsiny ostatnich soukomych dopravcu v kraji. Ale to, co predvadi Jancura na lokalkach i na rychliku z Usti, je opet cesta zpet do devadesatek nebo prelomu stoleti. Hnus ve jmenu „nabizime nejlevnejsi cenu“.
Podoba s Buslinem je, myslim, dost presna.
Já jí využívám cca 25 let. Jančura na rychlíku z Ústí mi nepřijde vůbec špatnej, servis v první třídě byl dobrý, byl jsem nucen s nim jet v létě a teda klimatizace jela tak, že to bylo až nepříjemné. Za mě ale posun oproti starším vozům od ČD, nehledě na to, že tam si člověk nemohl dát kafe, čaj atd. Bordel jsem žádnej nezaznamenal, nejezdim tam tak často abych to mohl objektivně ohodnotit. Vadí mi jenom vaše apriorní brečení, když nevíte jak to bude fungovat. Třeba to bude špatný, třeba to bude lepší. Počkal bych na nějakej měsíc provozu a… Číst vice »
Dokáže mi někdo vysvětlit proč se soutěže „týkala“ linka U2?
ČD má s Karlovarským krajem platnou smlouvu na provoz této linky, logicky – 80% se nachází v jeho kraji… Ústecký kraj ani pořádně neví, kdy smlouva končí, píší rok 2029+ s tím, že je předpoklad, že linka připadne do vysoutěženého souboru (nevím, čemu říkají předpoklad, ale myslím, že toto slovo s koncem přímého zadání je trochu mimo).
Jde o nějaký tlak na KV kraj, aby ustoupil (zadal soutěž na míru) a mohli si v Ústí radostně poskočit, že zvládli slupnout zbytek modré barvy na jeho území?
KV kraj (v roce 2019 konkrétně Hurajčík) nabagroval vše v Karlovarském kraji na míru ČD bez jakékoliv soutěže za přemrštěnou netto cenu. Pro ČD to bylo asi výhodné, protože z Hurajčíka následně udělali ředitele obchodního centra pro západ čech.
Tak vše rozhodně ne, když bečovka a Kraslice zůstaly GWTR a ač Hurajčíka nemusím, zvlášť jeho komulace funkcí, tak přeci s ním tehdy v radě neseděly jen balíky slámy, ale například zástupci ODS, pirátů. ANO rozhodně nemělo většinu, aby si prosadilo první poslední. Z čehož mi vyplývá, že ta smlouva taková hrůza nebude.
Ty dvě tratě mají platné smlouvy takže zde by asi těžko bagroval že. Navic 145 by pod ČD a SŽ už dávno nejezdila
Jinak, jestli chápu dobře, tak oproti uvedeným linkám, by se změna dopravce zatím neměla týkat linky U2 (Chomutov – Karlovy Vary). Karlovarský kraj má na tuto linku smlouvu s ČD, ani se nedivím, je z 80% na území KV kraje. Načež Ústecký kraj reaguje s tím, že je předpoklad, že po konci smlouvy roku „2029+“ (to plus nechápu, tak snad ví, do kdy je ta smlouva platná) přejde pod výkony „dnes“ vysoutěžené. Nějak se mi to jeví, jako už předem rozhodnuté, nebo jako tlak na KV kraj, přece nenecháme ty hrozný ČD (či kohokoliv jiného, kdo by vyhrál soutěž) jezdit… Číst vice »
Některé z těch uvolněných panteru by se mohli uplatnit v JMK na lince S4 v úseku Zastávka u Brna -Brno hl.n. po dokončení rekonstrukce.
Zrovna na JMK s tím jak si hrajou na stát ve státě bych se vykašlal.
Ale třeba v PaK za Bdmtee + Sysel by se hodily, zvlášť když „zkrachovala“ rekonstrukce Bdmtee, navíc Panteři se tu pravidelně objevovali při rekonstrukci Pce – HK, a teď se objevují o víkendu díky turnusu, takže cestující by jistě uvítali, kdyby to byla pravidelnost, místo jen pár vlaků o víkendu.
To není o nějakém „bych se vykašlal“ a „hodily by se“, ale o tom, kdo si jejich provoz objedná a zaplatí.
Samozřejmě, resp. je nejdřív musí dopravce někomu nabídnout, a pokud vím, tak v PaK se náhrada za Bdmtee shání, takže věřím, že kraj by asi nabídku neodmítl.
Názorný příklad z Ústeckého kraje je Děčín- Rumburk. Sharky z této trati se hodily do Olomouce a ČD se vykašlaly na kraj, který hledal nějakého jiného dopravce. Když nikoho jiného nenašel, zbyly tam Regionovy a jeden vagon tahaný lokomotivou. Podobně asi dopadne doprava na „páteři Ústeckého kraje“ . Zatínco jiné kraje mají nové soupravy, v Ústeckém kraji si počkají cestující ještě několik let.
Lžete, Ústecký kraj chtěl Desira, tak proč by tam ČD mělo nasazovat 844? Až dostanou Desira potřebné razítka od DÚ (Ano, ten to zdržuje) tak žádné Reginy jezdit nebudou…šíříte jen lži
No a teď chce Ústecký kraj PESY od RJ, takže po ukončení smlouvy v prosinci 2024 můžou ČD soupravy Panterů použít někde jinde, kde je budou mít zasmluvněné (podobně, jako ty 844).Pak ty Regíny budou třeba jezdit na U1. 🙂
Co si kraj objedná to má..
o to víc pak trpí cestující a daňoví poplatníci…
Ani počtvrté (či pokolikáté) zopakovaná lež se nestane pravdou. JMK si na žádný „stát ve státě“ nehraje. Nicméně předpokládám, že vozbu Brno – Zastávka má JMK dávno vyřešenu – ostatně jen vlivem prodlení Dobré správy (rozdělení stavby na 2 etapy) není tato stavba dokončena koncem roku 2021, ale až 2024 – jinak by tam elektrické jednotky jezdily už od konce roku 2021. Ale i tak tam bude časový nesoulad 2 roky mezi začátkem elektrického provozu Brno – Zastávka a koncem ČD na „elektrické páteři v Ústeckém kraji“. P. S. Na co „si hrají“ ČD v Pardubickém kraji, když tam nasazují… Číst vice »
Ale hraje, když pomineme rozlišování mezi zaměstnanci jednoho dopravce, rozlišování mezi ČD a neČD zaměstnanci, tak i to jejich slavné brojení proti SJT25%. To věřím, že mají, jen jsem reagoval na úvodní komentář, kde autor uvádí, že by se tam mohli uplatnit, tak jsem jen pro aby je ČD nabídlo jinde, když se JMK vydává nákupem vlastních jednotek, tak je nabídnout někde jinde. Na co si hrají v PaK? Pokud vím, tak rekonstrukci Bdmtee si zvolil PaK z nabízených variant, to nebylo, že jim Bdmtee nutili ČD s tím, že je modernizují, dopravce jim nabízel i nová vozidla už tehdy.… Číst vice »
Takže kraj věděl co chce, ale ČD místo ojetin chtěly nasazovat nový vozy. A jistě za podstatně vyšší ceny. A přesně díky tomuhle ČD projely některý soutěže. Ono platí, že zákazník je pán. A ne že si „dopravce“ bude určovat s čím se tam bude jezdit.
Njn, v JMK nedali modrejm nový hračky za krajský peníze a maj stejný pravidla pro všechny.
To je mi jedno, když už si nakupují Ibalginy, tak ať si zrovna založí dopravce a provozují si to sami, tohle to už není o hledání dopravce, ale o hledání nejlevnější personální agentury (takže těch, co budou nejvíc odírat zaměstnance), zde na jiném než na zaměstnancích není moc co ušetřit.
Mají jen diskriminační přístup k různým zaměstnancům využívající stejný benefit.
Ne, jen se nepoklonkují „národnímu“ dopravci, nesypou mu zakázky bez výběrek a nechtějí platit jeho benefity ze svýho.
A zcela poprávu rozlišují mezi ČD a neČD zaměstnanci a mezi zaměstnanci v kraji a mimo krajskými, to je taky naprosto v pořádku, že?
Původně nerozlišovali vůbec. A asi by to bylo nejlepší řešení.Tenhle ústupek bohužel prošel.
zvítězí ten, který nejvíce ošidí zaměstnance na mzdách… opravdu geniální…
Vy považujete zaměstnance za nesvéprávný ? Nebo jim to zaměstnání bude nařízeno ? POkud mi někde nevyhovují peníze, pracovní doba, nebo podmínky, tak není nic jednoduššího, než se zvednout a jít jinam.
JMK ať trhne nohou, blbečci.
Zaplať pánbůh, konečně zázrak, takhle vypadá potopený nepotopitelný Titanic. Falešné náboženství a jeho věřící kvičí jako prasátka na poražce. Všemohoucnost jim až moc stoupla do hlavy.
Nepotřebujete upravit medikaci?
Nepotřebujete ani doktora aby jste věděli že trpíte předávkováním drogou typu „žloutenková láska“
Poslední na nábřeží zhasne?
Nebuďte naivní…. těch bude u korýtek pořád stejně…. nebál bych se o ně, že si nenajdnou nějakou jinou „tolik potřebnou“ pozici….
České dráhy a modré gumy už se s tím smiřte, ať se Vám to líbí nebo nee…
Do těchto modrogumních končin ještě jedna prosba, nechovejte se, jak malé děcka, kterému někdo ukradl hračku. Pravidelně namazané koleje přes spojem Railway Capital, vloupání, vandalismus a písek v motoráku Railway Capital, myslím, že to bohatě stačilo😉 Jen někteří se furt musí dívat na barvu😵💫
Nechápu co je to za nálepku „modrá guma“… Ve sportu se tomu říká klubismus…
A když se Jančura se choval jak malé dítě a brečel, jak mu všichni hází klacky pod nohy, to bylo v pořádku?
ČD jen využilo zákonných možností, jak zvrátit výsledek, navíc sabotáž RC dělají jednotlivci, ne ČD. S nástrahami na tratích se potýkalo v historii i ČD.
Jančura prvních několik let co vstoupil na železniční trh (a i nějakou dobu) předtím kopal výrazně do ČD… Poslední dobou je spíš tragikomické, jak po prohraném výběrku kopají ČD a co provádí modré gumy ostatním dopravcům
Tak Jančurův kapitalistický přístup to je kategorie sama o sobě.
Takže využít zákonných možností, v případě pochybností, je tragikomické?
Jenže ČD ty „pochybnosti“ mají pokaždé, když nevyhrají😄
No a? A to je zakázané?
Samozřejmě, že ne.
Firma ČD, kterou tak srdnatě hájíte, v minulosti svým novým konkurentům dělala jinší věci, za hranou zákona a taky za to dostala flastr čtvrt miliardy Kč.
https://zdopravy.cz/definitivni-tecka-za-podnakladovymi-cenami-ceskych-drah-soud-potvrdil-ctvrtmiliardovou-pokutu-196312/
Pod tímto článkem jsem žádný váš příspěvek nezaznamenal.
A má povinnost je komentovat vše?
Jančura to nedělal?
A když se dělaj pořádný soutěže, tak ČD najednou prohrávaj.
Snad prohrají jih a západ to by pak bylo breku 😀
Sabotáže na RC dělají jednotlivci souhlas… ale to co provádí je daleko přes čáru😉 a to namazání kolejí je ukázkový příklad modrogumství… Ostatně i ten strojvedoucí, který to udělal, sám řekl proč takto škodí🫣😵💫😤
Já vím, ale nemá to nic společného s firmou ČD, jako takovou, ta k takovému jednání určitě nenabádala.
A proto budeme házet všechny blbečky, kteří pracují u ČD, do jednoho pytle. Prostě si modrá guma, nemáš nárok na vlastní názor, rovnou si sedni do komory, odebereme Ti volební právo. Cokoliv řekneš, bude automaticky použito proti Tobě, protože jsi dementní modrá guma.
To není modrogumství,ale debilita.Dostal za to trest.Podle mě mel dostat trest mnohem přísnější.To i přesto,že je to kolega.To byla prostě debilita nejvyššího řádu.Nicméne je to selhání jednotlivce a není možné podle toho hned hodnotit celého dopravce.Ikdyž chápu,že tento čin dopravce ČD dost poškodil.Co se týče písku v motoru,ono se už ví,kdo to byl?Pokud neví,nemáš sebemenší právo tyto dvě události jakkoliv spojovat.
Tak modrá guma je útok na tu správnou stranu, to je zde tolerováno.
Chàpu,tedy nejen já,že debata s Tebou a Tobě pododobnými,je jen ztráta času.Jak bys Ty osobně popsal (definoval) tady tak často omílanou modrou gumu?Spíše to vypadá,že je tady celkem dost ČD haterů.Věř,České dráhy se s tou ztrátou výkonů smířily hned po zveřejnění závěru šetření úřadu.Ono totiž managementu je tohle s největší pravděpodobností naprosto ukradené,nezajímá ho to a nijak to neřeší.Zajímà to provozní zaměstnance,kteří musí řešit,jestli přejít k novému dopravci,nebo u stávajícího zůstat a dojíždět kdo ví kam.Tobě,jakožto cextujícímu,to asi taky může být jedno,jestli sedíš a koukáš na internet přes Wi-Fi v jednotce ze Škody,nebo z Pesy.Za jízdné zaplatíš stejně,ať jedeš s… Číst vice »
Zajdi si na psychiatrii.
Víte, hlavně aby na to budoucí dopravce byl vůbec včas připraven, a ještě se narychlo neobjednaval soucastny dopravce na dojezd nebo nevypisovala nova soutěž.
Bububu… Vaše starosti. Nechte to povolanějším.
Konečně cesta k lepšímu.Ještě získat jih a západ a Mnichov a bude to top 😉
Pravda, místo moderních Interpanterů raději rozbitý dvoupatrové vozy od DB Regio…
🤡
Horší než ČD to být nemůže, tak je to jedno 😀
smazáno pro lhaní
Nějaké důkazy?0
To by byli docela levní. Když už, tak bych čekal něco kvalitního
Tak právní prostředky ani omylem nevyčerpali, mohli by jít k soudu. Pokud to teda jen celé nebylo divadlo se snahou omluvit neúspěch.
Kdyby šli k soudu, tak by museli prokázat že jednání bylo nezákonné. Zatím to nasazovali jako „nespravedlivé či neférové“, což je něco s čím mohou operovat v rámci soutěže u UOHS a v rámci PR, ale právník jim soud rychle rozmluví jako drahou avatýru si myslím.
Tak samozřejmě. Kdyby to ale bylo něco očividného, tak to pod to samozřejmě spadne. A to, co říkají, pokud je to pravda, tak se pod to dobře vejde
ČD boj o tenhle kšeft vzdaly, takže očividně žádný další relevantní argumenty ani důkazy nemají.
Váženi zde.Zde byl opomenut zdroj stránek usteckého kraje.Tam psali že rozhodnutí padne nejdříve 3.4.což se kreje z termínem zastupitelstva.Takže tiskový mluvčí si může psát co chce.
Mohu poprosit o odkaz?
Stejně mi to přijde strašně divné, že se napřed podávají cenové nabídky a až potom se diskutuje nad technickými a provozními věcmi, kde objednatel od některých svých původních požadavků ustoupil nebo je zmírnil (což logicky sníží i náklady na provoz), ale dopravci již cenovou nabídku změnit nemohou. Nemohu se stále zbavit dojmu, jako by někdo ty finální podmínky z konzultací věděl předem a podle toho rovnou podal prvotní nabídku… to mi nikdo nevymluví.
Doporučoval bych si nastudovat průběh celého zadávacího řízení a nešířit nesmysly, případně omezit konzumaci textů Jindřicha Berounského.
Myslíte, že nadměrná konzumace vašich textů je zdraví prospěšná, EXPERTE a NOVINÁŘI (oboje pouze z leknutí)? 😀
Co je na jeho textech závadného?
Nesmysly a lži.
A vem si, že i kdyby to tak nakrásno bylo, přesně tak se to dělalo dřív ve prospěch toho neúspěšnýho dopravce. A ten neúspešnej dopravce tak dodnes nakupuje vlaky. Tam to ale nikdy nevadilo, že. ČD teď dojeli přesně na ono nečiň druhým, co nechceš, aby někdo dělal tobě. Holt se možná ty notičky teď jen nachystali pro někoho jinýho.
K tomu si zaplatí čtvrt miliardovou pokutu, za to jak se chovali v minulosti správně a jde říct, že za sebou mají veleúspěšnej týden.
Vzhledem k tomu, že ČD jsou sektorový zadavatel, tak musí výt všechny zakázky zveřejněny ve věstníku. Prosím, dejte mi tedy odkaz na VŘ na nákup vozidel, kde se napřed odevzdávaly cenové nabídky a pak se teprve jednalo o technických věcech a řešení poptávaných vlaků. Děkuji.
Železnice tak, jak jsme ji dosud znali, prostě končí. Hrozné na tom je, že většina změn je k horšímu.
Vlaky od nástupu konkurence jezdí více lidí. Na trasách jezdí nové jednotky, lokomotivy a vagony. Bezpečnost provozu bude hlídat ETCS místo barvičkovače a dopravci se musí více snažit.
No a pokus se Vám stýská po 810 a B249 tak jsou stále někde v provozu.
Vlaky od nástupu RJ třeba na R23 jezdí MÉNĚ lidí než předtím.
Zdroj dat?
Okometrie. Dnes je tam člověk občas sám ve voze (neplati pro číňana), takhle bídné to to tam nikdy nebylo.
Jsem z Lysé, jezdím na R23 poměrně často a nikdy jsem nejel ve voze sám.
Já tedy nevím kolik lidí tam jezdilo kdysi , ale poslední dobou jezdím dost často přes Polepy a dost často u toho přejezdu stojím. Když ten vlak projíždí tak je průhledný , až si kolikrát říkám jestli to vůbec je vlak nebo nějaká služební jízda.
Super analýza, díky.
Na super analýzi jste přeci expert. Viz Váš článek o „drahých“ mobilech pro strojvedoucí, kdy jste taky jen porovnal cenu s cenou na internetu.
Ano, to jsou exaktní data.
Samozřejmě, myslím že už tehdy se ukázalo, že v tom je víc služeb , než jen hození mobilů do placu.
Tak proč tedy nejsou zvěřejněny.. Je to dobrá otázka..
Boha jeho, analýzi???
Nemáte argument, tak budete řešit překlep??
Překlep?
Ty dvě klávesy ale vůbec nejsou vedle sebe… 🙂
Tohle je neprůstřelný 😀
Copak, neplatí tam režijka, tak se to může rovnou celé ze msty zlikvidovat?
A copak jsi znal? Barču s patrama a šukafony, ty proroku?
Přeúředníkovaná, zkostnatělá, pomalá, nehospodárná železnice končí. Je čas otevřít šampaňské.
Kde se dá udat tech 7 panteru z Ústí? Asi jediné v rámci PID ne?
Kdekoliv bude potřeba.
To je super odpověď,
Asi je jasne že ČD nenechají celkem zánovní stroje někde jen tak na záloze, ale že je zkusí nabídnout nějakému objednateli
A proč by to ČD dělaly? Zatím mají pořád ještě dost výkonů, kde ta vozidla lze využít ku prospěchu cestujících, třeba jako náhradu něčeho, co už bude lepší vyřadit z provozu a maximálně odstavit jako zálohu.
Však ano, ale za vyšší kvalitu si nechají připlatit a asi je přemístí do jiného depa, tak se ptám jaké možnosti jsou, většina Sp a OS už jednotky má
ČD je můžou pospojovat po třech a posílat z Děčína do Prahy jako R Labe.
Alespoň by na těch rychlících bylo konečně něco modernějšího. 😄
Nwm jestli jsou na R uzpůsobeny 😂
Nejsou. Nemají na představku koše podle RIC.
Ano, na Svitavách takto úspěšně fungují…. Sice né 3×2, ale InterPanter + 3 vozový RegioPanter. Rozdíl v komfortu je minimální….Na cca 1,5 hodinovou cestu, naprosto v pohodě. Tiché, rychlé, klima, pohodlí….proti současným soupravám nebetyčný rozdíl.
Na Svitavách ale jezdí 5 + vozový Interpanter ne Inter + Regio.
5 + 3 překlep.
To není pravda tolikrát jsem videl Brněnský regiopanter místo interpantera
V jakémkoliv jiném panterovém provozním souboru se jako záloha uplatní.
V PID je rozhodně zoufalý nedostatek slušných vozidel, ta tam jezdí pitomosti stylu syslograf.
Budou v ČD v kraji propouštět?
Urcite ano
Ono spíš hrozí to, že tak rok před změnou dopravce, bude problém vůbec do provozu někoho sehnat.
Otázka kdo by do toho šel
No krome průvodčich se nejspše zruši i hodně pokladen od Usti az po Chomutov a také Litoměřice m. a také Mělník
Oni už Sudety anektovaly středočeský Mělník? To, že díky přechodu na online značná část pokladen postupně skončí, třeba časem i ten Mělník, ale zatím na něj Ústí nedosáhne.
Nejsou ČD celostátni? Na co tam budou mit ČD pokladnu, když tam nebudou jezdit žádne jejich vlaky?
Pro lidi je uplatnění jinde, jediný problém mají leda tak pokladní, ale těch už není v součtu tolik
To ano, ale ne každý bude mít chuť dojíždět přes půl republiky. Samozřejmě že je tu ještě varianta růžové košile, ale jde o to kolik zaplatí. Pak jdou srovnávat výhody a nevýhody.
Otázka zda je bude řůžova košile ochotná zaměstnat.
Pamatuji, kdy před 10 lety jezdili ještě v Klášterci nad Ohří 810 a ty soupravy už neodpovídali…. Ale byly to ČD právě v ústeckém kraji, které najednou modernizovali ve velkým svůj vozový park. Jaký to byly pro nás Vánoce, když vyjel Regiopanter a pak i Regioshark 🙂 Kvalita šla najednou hodně vysoko…Až po té se začalo ve velkém modernizovat v dalších částech republiky a to probíha do dnes. Každopádně doufám, že si Regiojet neukrojil obrovské sousto a bude zajímavé sledovat, jak to bude probíhat a hlavně, jestli Pesa to zvládne vyrobit.
Provozně bude mít hodně malou šanci to vyjezdit bez problémů, když bude mít jen 1 záložní soupravu (a 22 turnusovaných). Takže jedna souprava odstavená s poruchou, jedna s utrženým sběračem a rázem vám chybí 1 EJ. Co tedy uděláte? Budete jezdit později (ztráta přípojů -> pokles cestujících => nárůst IAD -> problémy s parkováním, nárůst intenzit, problémy s ovzduším -> …), bude muset točit soupravy na dřeň, jezdit mimo JŘ (snížení ad hoc kapacity tratí), … Holt slibem nezarmoutíš.
A jen tak mimochodem neříkávalo se, že počet záložních vozidel by měl dosahovat 20 – 33 % turnusové potřeby?? 🤔
No, 20 – 33% je moc u tak vysokého počtu vozidel.
Zde ale objednatel stanovil rozsah zálohy, tedy případné problémy jdou za objednatelem.
A až bude 23 vozidel dodáno naráz, tak se taky budou potkávat naráz u oprav vyšších stupňů, pak se taky něco rozbije na přejezdech nebo vykolejeních třeba při posunu.
Ale objednatel stanovuje, soutěžící naceňuje.
Zástupce objednatele to kámošovi ze studií jistě nějak vyžehlí. 😉
Nejsou kámoši a nechodili spolu do školy ani do ročníku. To, že jste si to přečetl u Berounského, vaše šíření lží neomlouvá.
A jak jste spočítal že záložní souprava bude jedna ?
Mají byt 2 nebo 3
On potřeboval vylíčit konec světa, který Jančura způsobí, tak si přiohnul argumenty, aby mu to vyšlo. Prostě lživá propaganda.
Celkem budou tři jednotky nad turnusovou potřebou. A k tomu má Regiojet ještě jednu jednotku záložní na současných linkách.
Vyhláška 296, která upravuje kompenzace myslím mluví o 15% záloze = mohli tam dát místo 1 3 ks, ale pak by asi byly dražší než ČD.
Pamatruji si, že před lety jsem vv jednom dokumentu četl, že tehdejší ČSD měly provozní zálohu ve výši 30% a není to moc. Když se vezmou v úvahu pravidelné revize, velké dílenské opravy, násilná poškození, případné posilování souprav /zdvojování jednotek nad pravidelnou potřebu/.
„jestli Pesa to zvládne vyrobit“
Pro ČD vyrábět zvládá, pro Jančuru nedělají raketoplán, aby to nezvládli. Leda že by snad … ale to ne, cílená sabotáž by poškodila i samotné ČD.
Co zvládla? 847 zpožděné skoro rok, 654 pro Regiojet zpožděné taky o cca 1rok? Třívozové pro PID linky RJ take nebudou včas zdá se…
Je vidět že Ústecký kraj také nešel příkladem a zvolil jediné kritérium – cena. Kdyby šli stylem chceme kvalitní veřejnou dopravu jako Plzeňský kraj či Jihočeský kraj tak by určitě nevzali nabídku pána jehož výmluva je na všechno – „ale ČD to dělají taky“.
Oni měli v PK jiné kritérium, než cenu? A v JČK soutěžili co?
V plzeňském kraji nevím jaká byla kritéria, ale vyhráli to ČD s nejvyšší cenou a kvalitou. V případě jihočeského kraje pak sice zadávali přímo, ovšem kvalita těch vlaků je na vysoké úrovni. Myslím že všechny jsou nové.
V PK různé soutěže vyhráli různí dopravci, takže fakt netuším, o čem konkrétně mluvíte. Ale vězte, že v každé jednotlivé soutěži vyhrál ten dopravce s nejnižší nabídkovou cenou.
Byla soutěž na diesel. Tam vyhráli ČD nejvyšší nabídkovou cenou. Později jim to zadali přímo kvůli nějakým nesrovnalostem. V případě E trakce nevím. Ten tendr na E vlaky nevím jak vypadal a kdo se prihlasil. Jediný co si nyní pamatuji je ten s Arrivou kde je vítězství logické.
Soutěž na diesel z Babin do Domažlic vyhráli ČD?
U přímých zadání na jednom souboru ČD nabídly nové Foxy, Ariva ojetá Desira. Kraj dal přednost cca o 15 % dražší nabídce ČD.
Úplně stejně tomu bylo i v JMK, tam ale pro změnu kraj zvolil levnější nabídku.
Pokud se nepletu tak Jihočeský kraj soutěž zrušil a poté to zadal napřímo ČD, a pokud za kvalitní veřejnou dopravu považujete to že tu jezdí panter ale už nejsou návaznosti mezi vlakem a autobusem, případně vlak jede v čas kdy to je pro cestující nepoužitelné například pro cestu do práce tak to je těžké.
Jistě ale ono je to těžké když kraj v tuto chvíli nemá ani funkční IDS. Základ se pro Jihočeský kraj v tuto chvíli jeví jako nové vlaky.
Koncem letošního roku by měl začít fungovat IDS JČK.
Tím pádem by měly být nenávaznosti jednotlivých druhů dopravy odbourány. Připravuje se to ve spolupráci se západočeským koordinátorem dopravy, takže by to mohlo být docela funkční.
https://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy_region/konec-zaostavani-verejna-doprava-v-jihoceskem-kraji-se-zmeni-pristi-rok-20230424.html
Jak jsem měl systém v Ústeckém kraji rád, tak to už pravděpodobně skončí. Jde vidět, že tamní úředníci nikdy nejeli R23. Tak aspoň, že cena byla nejnižší, protože v Česku se na nic jiného nehledí 👍🏻
Kvalita služby je daná zadávací dokumentací, respektive následně uzavřenou smlouvou s dopravcem, stejně jako možnosti tu kvalitu vymáhat.
A proč to tedy na R23 nikdo nevymáhá?
To se musíte ptát objednatele.
Ptejte se na ministerstvu dopravy. S tím já nemám nic společného 🙂
Možnost kvalitu vymáhat tu je, jen se nechce. Krajští úředníci na kvalitu služeb RJ ÚK zvysoka kašlou.
To je ti platné když zůstaneš stát v Žatci na nádraží, protože byl spoj zrušen bez náhrady. A není to zdaleka ojedinělý případ.
To je nepříjemné, ale nemůžu říct, že by se mi to s jinými dopravci nikdy nestalo.
Berte to z té lepší stránky, ČD budou mít dostatek rezervních elektrických souprav pro jiné kraje…
Myslíte ze ČD je nechá jako rezervu?
Už teď má cca 4 soupravy z JMK navíc (3 udal v MSK a OLomouckem kraji)
Tech 7 dalších panteru bude chtit nějakému objednavateli udat aby dostal nejake peníze navic
Proč rezervu? Pořád je dost výkonů, kam je ČD mohou nasadit místo toho, co tam jezdí teď, a když by mělo něco sloužit jako rezerva, tak to, co by ty „pantery“ nahradily.
Například do Zlínského kraje na trať 280 by se nějaký ten záložní Panter mohl konečně podívat. Ono tam není vidět z nábřeží, ale takový šrot v eleketrické trakci nikdo jiný neprovozuje.
Ach ty slavné soutěže a otevírání drah všem dopravcům, když rozhodujícím faktorem je pouze cena.
Proč to nedělají ve Švýcarsku nebo Rakousku a nesutěží tam balíčky?
Že by třeba necítili potřebu nastavit zrcadlo svým „národním dopravcům“?
Když jsou to jejich dopravci, neměli by se o ně také sami starat, aby vše bylo v pořádku? Když tak čtu tu větu… 🙂
Vystavit národního dopravce tlaku konkurence je to nejlepší, co pro něj majitel může udělat.
Pokud ovšem ten jeho „majitel“ je schopen tlaku konkurence taká kvalifikovaně vzdorovat – jinak to může těm konkurentům rovnou předat všechno a výrazně tím omezí svůj vliv na VHD vůbec nějak uplatňovat.
Tak jistě, pokud firma/majitel neobstojí v konkurenci, může zavřít krám.
Pokud by ČD skončily, ztrátu vlivu státu na VHD by to neznamenalo – stát a kraje i nadále zůstanou významní hráči v oblasti VHD v roli objednavatele.
Tomu ani sám nevěříte.
Věřím tomu, že společenská poptávka po hledání alternativ k ÖBB a SBB je nižší, než tomu bylo v případě ČD v dobách jejich monopolu.
A co z toho vyplývá pro nás?
Plyne z toho to, že ČD konkurence (komerční i soutěžní) prospěla.
Dost diskutabilní…
Hmm, pokud byste se kdykoliv před rokem 2000 jen tak z dlouhé chvíle projel z např. Prahy do Ostravy, tak byste tady teď nediskutoval o tom, že současné konkurenční prostředí našemu největšímu národnímu dopravci prospělo, ale vzal byste to, jako faktum.
Samozřejmě a kolik dotací bylo na obnovení vozového parku v roce 2000 a kolik teď? Ne soutěže, ne nějací soukromníci, ale především dotace jsou to, co pomohlo.
Tehdy přeci měla ztrátovou osobní dopravu dotovat zisková nákladní doprava. 🙂
Lžete, to že se v roce 2000 jezdilo starýma šunkama jak v železniční tak městské dopravě (ano, všichni si pamatujeme olezlé rezaté Karosy pár let v provozu) za to nemůžou ČD, ani různé DP, ale to, že se prostě na VHD v Čechách kálelo a pomalu se to začlo zlepšovat až s dotacema z EU
1. Odvykněte si každý váš příspěvek začínat vámi velmi oblíbenou frází „LŽETE“. Nikdo vás nebude brát vážně.
2. Můj příspěvek se netýkal technického stavu vozidel VHD, ale cestovního komfortu, kdy jste z důvodu kapacity soupravy ČSD několik hodin cesty mezi OV a PH stál na chobičce, nebo ve smradlavém a hlučném představku vedle, v zimě zamrzlého, a smradlavého WC.
Samozřejmě, že prospěla, to vidí každý denně.
Proč do taháte nesoutěžení např. v Belgii nebo Rakousku, fakt nechápu.
To nesoutěžení sem vtáhl Matty, nikoliv já.
Nechápu inspirací v soutěžích, která přináší akorát chaos a země s nevětším počtem vlk/obyvatele což je Švýcarsko a Rakousko nic jako soutěže neprovozují. Konkurence ČD prospěla před 13 lety. Dneska je to tak, že Regiojet je low cost na kolejích a ČD šly naopak nahoru.
Že ČD prohrávají soutěže je logické, když mají vyšší náklady, narozdíl od RJ. Stačí se pouze podívat na fakt, že ČD musí každy rok uzavírat kolektivní smlouvu se všemi odborovými organizacemi, narozdíl od RJ.
Kdyby ty soutěže a tlak konkurence nepřišly, tak jsou tu ČD v takovém stavu, jako byly před příchodem konkurence, tedy kvalitativně nižším, než dnes.
A že mají vyšší náklady než konkurence? To zákazníka nezajímá.
Zapomínáte ovšem na jeden zásadní rozdíl: v Rakousku a zejména ve Švýcarsku byly už v té době tarifní podmínky u všech dopravců v takovém souladu, že cestující ani nemuselo zajímat, kdo je vlastně veze a jakou jízdenku si mají předem opatřit, aby nemuseli platit nic navíc – aby tomu tak bylo, o to se tam postaral „stát“ (resp. objednatelé VHD).
Ale oni to ve Švýcarsku dělají.
Kde soutěží SBB s jinými dopravci v otevřených soutěžích? Pouze přišla společnost SOB, ovšem tuto společnost vlastní kanton Sankt Gallen a stát Švýcarsko.
Rozhodujícím faktorem je cena, ale při souběžně stanovených kvalitativních podmínkách. (to druhé jste opomněl napsat)
Ještě,že nejde nasypat písek do elektromotoru….
Myslíte?
Nemyslím. Kam ho sypat?
Resekce páteře zaživa bolí, ale je to pro dobrou věc…
V dobrém pro koho? Pro cestujícího?? Nebo pro objednatele a nějaké jejich lobbisty?
a) je správně
Smazáno pro lhaní.
Napojení dopravce na ANO (hejtman, radní pro dopravu které vůbec nerozumí) se ukázalo.
Ukázalo se, že podal nejnižší cenu. Jen mimochodem, v Českých drahách vede obchod v tomto regionu jakýsi pan Hurajčík, který to sice má jako vedlejšák, ale je členem ANO. Tam to problém není? Tedy pokud to není cílená sabotáž od Jančury, že takového ňoumu protlačil na tak vysoký post u ČD. https://zdopravy.cz/supermanazer-z-ano-u-ceskych-drah-k-rizeni-obchodu-si-pribral-jeste-starostovani-marianskych-lazni-136792/
Je to jasné spiknutí, Jančura přinutil Hurajčíka ke vstupu do ANO a s Babišem pak zfalšoval volby ve prospěch ODS, aby za sebou zametl stopy. A ukradl helmu prezidentovi, proto musel jet bez ní. 😛
Od kdy jsou Mariánské Lázně v Ústeckém kraji?
Proč by tam měly být?
To nikde nepíšu. Jen píšu, že prodavač rohlíků Hurajčík má v ČD na starost obchod i pro Ústecký kraj.