Více zpoždění či let na jeden motor. Sezónu zvládly skvěle, chválí cestovky Smartwings
Tuzemské cestovní kanceláře veřejně pochválily při svém hodnocení hlavní letní sezóny výkonnost a přístup největších tuzemských aerolinek, letecké společnosti Smartwings.
Tuzemské cestovní kanceláře veřejně pochválily při svém hodnocení hlavní letní sezóny výkonnost a přístup největších tuzemských aerolinek, letecké společnosti Smartwings.
„Smartwings přes problémy s nuceným uzemněním 737 MAX zvládly sezonu skutečně skvěle a umožnily na svých přímých letech desítkám tisícům Čechů navštívit desítky evropských letovisek,“ řekl Radiožurnálu Josef Trejbal, člen představenstva Asociace cestovních kanceláří (ACK).
ACK tento týden vyhodnotila hlavní letní sezónu, která pro cestovky byla letos extrémně úspěšná. „Letošní sezona nebyla úplně obvyklá, zvláště její začátek poznamenaný uzemněním letadel typu Boeing 737 MAX. O to více jsme pyšní na to, jak se cestovní kanceláře ve spolupráci s leteckými dopravci a zejména pak se společností Smart Wings s touto situací vypořádaly. Vždyť touroperátoři museli za nově nastalé situace a v okamžiku rozběhlých prodejů zájezdů připravit celou sezonu znovu a v rekordně krátkém čase,“ citoval server ttg.cz Jana Papeže, místopředsedu představenstva ACK.
Smartwings i přes velké komplikace způsobené uzemněním sedmi letadel a nedodáním dalších osmi strojů, které měly převzít do začátku sezóny, nahradily většinu dříve nasmlouvaných letů pro cestovky pronájmem jiných strojů od zahraničních dopravců. V praxi tak k moři létala letadla různých východoevropských dopravců, která byla vyrobena i před více než dvaceti lety, firma ale překvapila i opakovanými pronájmem nejmodernějšího dálkového letadla současnosti, Airbusu A350 od Ethiopian Airways.
Nedostatek letadel vedl v případě závady na některém ze strojů k větším zpožděním. Podle statistik OAG přiletělo do cíle včas či do 15 minut zpoždění v srpnu 58,4 % letů, loni srpnu to bylo 63.8 % letů.
Cestovky stojí za Smartwings i po letu QS1125 ze Samosu do Prahy, o kterém aerolinka nejprve tvrdila, že byl naprosto bezpečný a posádka postupovala podle pravidel. Nakonec ale firma sama uznala pochybení posádky, šéfpilot a kapitán letu Pavel Veselý končí na postu letového ředitele.
Podle ACK došlo letos v létě ke zvýšení počtu prodeje zájezdů o 18 – 20 %. Statisticky se prudce navýšil zájem zákazníků o kvalitní ubytování, rozsáhlé stravovací nabídky a doprovodné služby. „Češi rádi vyhledávají kvalitní služby a jsou ochotní si za ně připlatit,“ uvedla ACK v tiskové zprávě. Průměrná cena zájezdu na osobu v roce 2019 byla vyčíslena na zhruba 18 tisíc Kč/ týden.