Více zpoždění či let na jeden motor. Sezónu zvládly skvěle, chválí cestovky Smartwings

Boeing 737-800 společnosti SmartWings. Foto: SmartwingsBoeing 737-800 společnosti SmartWings. Foto: Smartwings

Tuzemské cestovní kanceláře veřejně pochválily při svém hodnocení hlavní letní sezóny výkonnost a přístup největších tuzemských aerolinek, letecké společnosti Smartwings.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hojakar

A zeptala se asociace svých zákazníků co na traged servis říkají? Traged servis,resp. Smatrwings jsou jedny z nejhorších leteckých společností tak co to tady asociace kvaka za nesmysly…No ještě že na dovolenou s CK nejezdím…

Jirka B.

Nic jiného se nedalo čekat, nikdo si to s nima nechce rozházet, ale pravdou je, že OK, sezónu zvládli vzhledem k výpadkům MAXů dobře, to se jim musí nechat, ale vše se změnilo letem ze Samosu do Prahy. Za toto by je měly i naše CK zkritizovat a jednoznačně dát najevo, že „takto tedy ne“. Nebojím se říct, že tento let vrhl celou sezónu do špatného světla. Toto byl „megaprůser“ a jeho bagatelizování ze strany CK (tedy zákazníků) povede pouze k dalšímu snižování kvality a budoucím dalším prů… Přesně teď je totiž ta chvíle, kdy je třeba říci DOST a… Číst vice »

Eva

Toto je nazor Evy číslo 2.

Pavel

No tak mohlo jim spadnout letadlo, jinak už moc nevím jak horší to mohlo být, cca polovina letu pozdě a porušení bezpečnosti při letu na jeden motor, fakt super výsledek.

Beata papikova

Tohle co se teď děje s letadly to nikdy nebylo a něco pamatuji létám o roku 1980 žádné spozdene lety atd

Petr

Taky si nepamatuji, že by byla města ucpaná auty jako dnes.

alex

Smartwings je společnost, která se chová přiměřeně, občas nechává přespat lidi na podlahách letiště, což se v minulosti opakovaně stalo bez jakékoliv komunikace, ale zkuste si nárokovat zpoždění nebo cokoliv jiného u největšího low cost Ryanair a uvidíte…úplně to stejné, anebo ještě horší. zaplatit, odletět a nazdar – v tomhle kšeftě o nic jiného ani nikdy nešlo. A výběr cestovek ? Z čeho, kde je alespoň jedna jediná , jiná česko-slovenská letecká společnost??? Takže i kdyby slavný smartwings létal bez motorů a nadále nechával lidi přespávat bezprizorně kdesi po odletových halách, bude mít plno. To je realita.

Eva

Ryanair je oficialně nízkonákladová společnost se značně špatnou pověstí. Chcete ušetřit, tak s nimi leťte jako čuňata v chlívku. Smartwings se ale nepřátelsky navrtal do ČSA, které tak nějak zevnitř vysosal, zlikvidoval jejich charterové lety Holiday Czech airlines protože mu konkurovaly, snížil úroveň palubních služeb a personálu na minimum. Kapitalistická úspora provozních a mzdových nákladů. Letos jsme si koupili letenky od ČSA a ejhle jaké překvapení, let byl operován Smartwings a zpoždění pro 2 hodinový let byl necelé 3 hodiny. Takže v dobé kdy jsme již měli být v cíli jsme ještě stále trčeli na letišti v Praze. Vyjádření posádky… Číst vice »

Dan

S Ryanem jsem letěl mockrát a nikdy jsem si jako čuně v chlívku nepřipadal. A abych platil dvojnásobek za horší služby, to nemám v povaze.

Eva

Možná jiný úhel pohledu, ale také jaké má kdo nároky. Nebo také spíš štěstí než to jak vypadá běžný standard. Babo raď, ale valnou pověst nemá a jak se říká, „na každém šprochu, pravdy trochu“. Osobní zkušenost – 1. let špína v letadle a zpoždėní 1 hodina, a 2. let, 30 minut stání ve frontě u letištní plochy a poté 40 minut čekání v zadušeném letadle na povolení ke startu na domovském letišti, reakce stálých cestujících zněla, že je to běžný standard. Díky, nee. Odbavení komplet self service + jen na přepážce pro odběr odbavených zavazadel seděl v Dublinu otrávený… Číst vice »

Adam

hodnocení na ryanair píší často jen lidi, kteří si nepřečetli jejich podmínky a poplatky a pak se diví, že je odbavení na lestišti bude stát 50 euro za osobu…s ryanem jsem letěl od roku 2010 více než 100krát…zpoždění větší než 15 minut, jen dvakrát, let zrušen 1x…a nikdy mi jako u ČSA/smartwings na dotaz zda-li by bylo možné zvýšit teplotu v letadle, na kterou si stěžovala polovina cestujících, letuška neodpověděla: „haha, budete nemocní“, „kapitán zatopí až budeme přistávat“

Y.K.

Hele, Evo, co to tady plácáte za hrůzy. ČSA se tak nějak vysosaly samy, pracovaly na tom mnoho let velmi usilovně. ČSA Holidays airlines spolehlivě také zničily ČSA, když se snažily zbavit Boeingů a vyčlenit je do seprátní dcerky. Pak je nabídli korejcům, kterým to bylo dost cizí a nakonec byly k mání ke koupi, na hranici bankrotu, s prořídlou flotilou. Tak je SW koupil, co by nekoupil něco co je k prodeji. SW tedy vlastní tu značku, protože když něco koupíte, je to vaše S ČSA jsem letěl párkrát ještě před převzetím SW v dsobě temna a bylo to… Číst vice »

Eva

FAKT FTIPNÝ Doslovně převzato z netu atd. atd……..a to jsou veřejně dostupné informace Rok 2012 – výsledek = kombinace práce lobbistů, politiků, intrikování a agresivní strategie tehdejšiho Travelserv. někdo tu má možná krátkou paměť Na dnešní tiskové konferenci po skončení jednání vlády informoval ministr financí Miroslav Kalousek o překvapivé dohodě týkající se Holidays Czech Airlines, jež jsou dceřinou společností Českého aeroholdingu. S konkurenční společností Travel Service, která vedla právní spory s Českým aeroholdingem, došlo k dohodě ohledně budoucí orientace Holidays Czech Airlines. Travel Service vedl celkem šest sporů, čtyři před českými soudy a dva u Evropské komise kvůli údajné nerovné… Číst vice »

Y.K.

Byl to výsledek toho, že stát vymýšlel celé řady kliček jak do ČSA nalít peníze, i když se to nesmělo. Tak do toho nakonec hodili vidle.

https://ec.europa.eu/competition/state_aid/cases/239781/239781_1369870_443_6.pdf

Bob S.

Plácáš fíčoviny, ve kterém hangáru SW makáš!

Eva

Hm, já ti ani nevím člověče, je možný, že by to byl třeba OS pro Prahu 6, kde se řeší celé tuny žalob kvůli neplnění
závazků společností Smartwings a.s.?? I tohle jsou veřejně dostupné informace určené pro všechny chronické popírače a pochybovače o objektivních skutečnostech z historie i současnosti.
Nebo snad ne?, a nebo, já ti fakt nevím, ale na hangár spíš vypadáš ty, Sorry nic proti.
Keep smiling a koukni na net, je tam toho všeho dost k mání.

Bob S.

Sorry ale ten hangár neplatil tobě (viz řazení reakcí pod. Y.K.). Ne, já jsem v hangáru makal jen když jsem přípravoval éro k letu, ve kterém jsem sám mohl seděl u těch hejblat. Nebuď vztahovačná. 🙂

Y.K.

Věřím tomu, že SW mají řadu nesplněných závazků. Ale že by za úpadkem ČSA byl SW je prostě nesmysl. Měl jsem svého času i interní informace z ČSA prostě tragédie na n-tou co se týkalo managementu. Dobrý lidi utíkali jinam. Postupné rozprodávání napojeného byznysu, oblíbené outsorcování služeb. Tragédie v přímém přenosu a SW si jen koupil polomrtvou skořápku.

Bob S.

No tak si ještě najdi jaké „podmínky“ k bačování měl tehdejší TVS (vedle ČSA a Fischera).Nebo se zeptej starých pilotů,a jaké jsou možnosti kluků co spolu „mluví“. 🙂

Y.K.

A kde jsou dnes, že. Kdysi před hromadou let mi ČSA bylo líto, ale od jisté doby ani trochu. Líto je mi lidí co tam měli srdce a nějací hloupí manažeři to táhli do pekel přes krásne ekonomické floskule.

Y.K.

V žádném. Jestli máte pocit, že ČSA zničil SW, tak to je opravdu hodně smutný příběh, protože ČSA je v rozkladu už asi 10 let a začalo u Luftjardy.

Eva

A co asi krom dalšího uvádím shora?, včetně politikū, LuftJardu do toho zahrnuji v 1. linii samozřejmě, ale
křišťalové čistý, tehdy Travelservice, že křišťálové čistější být nemúže, to je ale k smíchu, to jsou ale ublížení
chudinkové! Fakta, fakta. Taky mám dlouholeté interní informace a svūj názor opravdu na jejich základě, nikdy nezmėním.
Sorry, ale neodvolám.

Y.K.

Nevím jestli je byl TVS křišťálově čistý, ani si nemám důvod to myslet a ani nic takového nenaznačuji. TVS byl orientovaný na bynys, ČSA řízené „politicky“. ČSA si k vlastní likvidaci vystačily zcela samy a TVS se jim ve své době maximálně tak trochu pletl do cesty, ale na pád společnosti zásadní vliv neměl si myslím, maximálně urychlil nevyhnutelné (protože EU subvencování nedovoluje).

Otmar

Duben 2019, Let QS2503 zpožděn o osm hodin. Dodnes odmítají vyplatit kompenzaci za zpožděný let. Byl jsem nucen podat věc k soudu. Dodnes nebyli přes tři mé výzvy dodat Potvrzení o zpoždění letu. Toto je Smartwings. Já tuto společnost od té doby bojkotuji.

Y.K.

Potvrzení o zpoždění nepotřebujete. Stačí i jiné důkazy a vhodné je mít palubní vstupenku.

Eva

No jak jinak, je to jen typický český anální skialpinismus dobře napapaných cestovek. Musí hodně podlézat, kdo jiný by jim asi vozil ty davy do severní Afriky? Ale koho zajímají poškození klienti se kterými se ani cestovní kanceláře ani Smartwings nehodlají ve své aroganci vúbec bavit a to i přesto, že existuje platná a účinná směrnice EU o odškodňování v letecké přepravé ? V Česku je ale zákazník dobrý jen na to, aby zaplatil, na kvalitní služby a morální přístup však nárok nemá. Humus. Všichni v cestovním ruchu jsou nechutně přežraní z toho blahobytu, který jim dotujeme, ale plnění závazkú… Číst vice »

Y.K.

Blahobyt, no to teda nevím při kadenci krachů cestovek to podle mě blahobytný bynys není. Pokud se někdo setká s arogantní cestovkou, nemá do ní více lézt (o jedné takové poměrně velké vím) a držet se těch dobrých, vězte že jsou.

Bob S.

No je to těžký, když mám tolik klientů že nezaplní ani B737-800, tak si nemůžu koupit drahé SUV, stavět vilku a vydržovat mladou milenku. To jinak než krachem nemůže dopadnout.

Y.K.

Hezký, můžete být konkrétnější? Kolik klientů musíte odvozit za 10kkč do Hurgady a týden je tam živit, aby vám to vydělalo na SUV, vilku a náročnou milenku? 🙂 Mě to teda zase až tak jednoduchý nepřijde.

Bob S.

Zřejmě nechápete ironii.

Y.K.

OK, beru, tady jsem ji fakt nezachytil.

Pepa

Letecká společnost Smarwings a české cestovky mají jedno společné a to, že vozí především klienty a neberte to nikdo špatně,kteří neumí ani slovo jiným jzykem, kteří se dle mě moc neorientují,kteří potřebují,aby jim někdo pomohl s tím,kam a kdy vlastně mají jet. Naštěstí techto klientů je méně a méně a čím dál více lidí začína jezdit samo tzv. na vlastní pěst. Když si vzpomenu,jak mi na zákaznické lince bylo tvrzeno, že po zrušení letů CSA do Lisabonu nemám nárok na vystavení jiné letenky ( kterou poté,co jsem odrecitoval odstavec,dle kterého musejí vystavit) byla vystavená atd, nevím nač má být kdo… Číst vice »

Y.K.

No nevím, vzhledem k tomu kolik létá charterů i z jiných zemí si nemyslím, že to bude v jazyce. Spíše to bude v ceně, protože celý týden někde ve středomoří bude cenově úplně někde jinde s cestovkou a než plně na své náklady, když si to člověk zajistí individuálně. Proto to také typicky funguje k moři a ne „do Evropy“. Na prodloužený víkend řekněme do Paříže, něco profláknutého, člověk klidně vysolí více než jsou na plakátech „7 dní all inclusive v Hurgadě“. Takže je to spíše úplně odlišný styl cestování.

Alan Wank

Přesně tak, jazyky umím (angličtinu používám pracovně), např. Airbnb jsem používal ještě v dobách, kdy to bylo opravdu o přespání u nějakého domorodce doma a přesto s rodinou (máme dvě malé děti) létáme každý léto do řecka s českou cestovkou. A není to proto, že bych se neuměl domluvit, nebo si neuměl něco vyhledat, ale o ceně. Cestovka totiž nakupuje ve velkém, takže i se svojí marží je na nižší ceně, já individuálně. A jako bonus to mám s odeltem z BRQ, což je pro mne jako brňáka ohromný benefit. A mimochodem, vždy si porovnávám alternativy a jen letenky z… Číst vice »

Dan

Jediné co oceňuji, je že lítáte z místa. Jazyky nijak zvlášť neovládám, přesto od roku 2007 dovolené (do Španělska) plánuju sám. Ryan, Vueling, Swiss, FlyNiki – z Prahy, Pardubic, Bratislavy nebo Vídně. Posunuli jsme od září v hotelích s PP s malými dětmi do srpna v pronajatých bytech ve vyšších patrech v první lajně s výhledem na moře a obědy v restauracích a od profláknutých destinací k místům, kam jezdí jenom Španělé. Používám španělské rezervační portály a ještě nikdy jsem srovnatelnou dovolenou nenašel s cestovkou levněji.

Alan Wank

Ono závisí na destinaci – rozhodně není problém zde vysypat seznam destinací, které jsou lepší bez cestovky a naopak. Navíc obecně platí, že situace se vyvíjí a co platilo rok jeden, nemusí platit rok druhý (proto i to Řecko vždy prověřuji ve variantě bez CK).

Ono jde totiž o to, jak jsou daná místa „pokryté“ českými CK.

Každopádně já mám rád Řecko (a ano, Španělsko znám, ale Řecko je naše srdcovka) a zde to vychází tak jak píšu.

Já netvrdím, že s CK je to vždy lepší, ale vyvracím onen populární názor, že s CK jezdí jen „troubové“.

Eva

Souhlas, cestovky si zamlouvají celé bloky letenek za cenu za kterou se to jednotlivcúm nemusí nikdy podařit u přímého letu či nestandardní nedovolenkové destinace např. severní Španěl. Osobní zkušenost. Někteří umí i počítat, no a ten zbytek, ten se nechá CK svézt od baráku na letiště a zpět, protože kdyby toho nebylo, tak nikdy nikam nepoletí. To je ten vývozní artkl cestovních kanceláří, které v článku chválí služby SW, který je pro ně rozváží po světě za již zmíněných podmínek. Prostě není možné házet všechny do 1 pytle. Jak jsem už napsala jinde, jde jen o podlézavý populismus tėch, kteří… Číst vice »

Y.K.

Proč by to měl být populismus? Kupodivu, o klienty šlo především. Když v rozjeté sezóně, když je vše nasmlouvané a snad půlka zájezdů prodaná smluvní aerolince uzemnili podstatnou část flotily, mohlo to dopadnout také mnohem masivněšjím rušením zájezdů a odvažuji se předpokládat, že by to klienty nadzvedlo mnohem více, než nějaké případné zpoždění. Nedá se předpokládat, že by na jaře v momentu nedostatku Boeingů v Evropě sehnali náhradního charterového dopravce v masovějším měřítku.

Y.K.

Přesně tak.

Destičkové vázání

Ten nadpis opět naznačuje, že mezi Smartwings a panem Sůrou je to osobní a jako novinář, v tomto směru hrubě selhává…

Bob S.

Tak pan Papež a další zástupci stežejních cestovek si čvachtali a chválili SW v médiích (několikrát) hned když se ten „okecávaný“ malér provalil. Tak co je na tom osobního? Nebo že ze by na AV. Herald a do zdejší redakce nedorazil výstražný ferman pana generálního?. On zřejmě SW (TVS) za ty roky leží dosti lidem v žaludku. Zřejmě nejen z letecké branže.

MartinS.

Vidíte a už tahle Vaše reakce je osobní. Čtenáři by mělo být úplně jedno s jakou aerolinkou létáte a jakou ne. A pokud nejde o komentář, ale zpravodajství, tak by z něj neměl čišet Váš názor ať už pozitivní nebo negativní. Abych byl upřímný trochu to kazí úroveň tohoto média, které jinak považuji za dobře dělané.

Tom

Pane Sůro, jak už jsem Vám psal několikrát, Vaše stránky mám rád, líbí se mně a rád je čtu. Těším se na to, co nového se dozvím, nicméně tady musím se čtenářem MartinemS souhlasit. Vaše některé reakce (viz např. zde či vymezování se proti p. Fischerovi, ale i jiné, ať můžete nebo máte i pravdu) nevyznívají jako z nestraného novináře a čiší z nich emoce….což si myslím, že by kvalitní a nezávislý novinář měl v sobě umět ovládat. Rozumím tomu, že i novinář je člověk s názorem, nicméně Vy byste měl působit nestraně, což se bohužel někdy více či méně… Číst vice »

Placebo

No, dovolují si myslet , že tu profesionalitu a vyváženost posoudí čtenáři , jinak to dle mého smrdí samochválou. Ale chápu , že máte nějaké názory a myslím si , že psát proti vlastnímu přesvědčení prostě tak úplně nejde. Jsou to Vaše stránky, takže tam infiltraci Vašich názoru a postojů chápu. A stránky jsou to dobré , čtu je rád i když také ne vždy se vším co je zde napsáno plně souhlasim. Ale naštěstí nemusíme mít všichni stejné názory.

Bob S.

Bodet by cestovky nebyly spokojene.Zajezdy vyprodaly, a co jim je do cestaka kdy se dostane do(z) destinace a za jakych podminek.Stejne nema cestak jinou moznost.

HonzaX

Zvládli, to ano. Asi jako kdyby České dráhy místo Pendoliny a Railjety vozily cestující drezínami. S menšími či většími problémy a velkým meškáním odvezly všechny zájemce a nic nespadlo. Cestovky vydělaly, SW také.
Za všechny problémy SW nemůžou, ale „minimalizovat náklady“ lze jen po určitou mez. Příští rok by mohl být v režimu „Jeden motor, jeden pilot, jedna letuška“.

Kuba W

k čemu letuška? to zvládne i pilot sám ne?

Bart

Přesně tak, na co letuška, když SW nemají na palubě žádný servis.

Bob S.

To není až tak úplně pravda. Při cestě do Tunisu jsem dostal od letušky SW dvě decy neslazené minerálky dokonce zadara! Pilot by jí určitě vybryndal.

Bart

když jsem letěl se SW PRG-LGW tak nám taky dali vodu zadara, ale předpokládám, že to brali jako takové odškodnění za skoro dvouhodinové zpoždění.

Eva

Ha,ha a občas i dají lidem 1 dcl vody kvůli tomu, aby jim třeba během letu nezkolabovali. Vy jste asi letěl business třídou.

Bart

ne ne, letěl jsem v economy třídě. taky jsem si říkal, jestli si letuška nespletla economy s byznysem. měli jsme téměř dvouhodinové zpoždění (22.Srpna, let QS1096 PRG-LHR.)

J.ree

Heathrow??

Bart

omlouvám se, chtěl jsem napsat Gatwick.

Eva

No, tak to je právě asi ta 1. varianta, povinná prevence před hrozícím kolapsem, tvářící se jako možný byznys😁

Bob S.

No musím se přiznat, že jsem dostal i 2x 2 dcl. minerálky zadara od letušky SW. Když jsme v Hurghádě čekali 50 minut na nový slot bez fungující klimatizace (nefungovalo jim APU), jen nám otevřeli „zapaskované“ dveře. To již i pobíhající letušky začali mít v podpaždí a na kostrči mapy.

lOL

„Nemají“ „žádný“ … Takže mají servis. A nebo jste napsal úplnou hovadinu, ale házíte tady moudra.

Bob S.

Tak servis tam bude, můžete si např. koupit kavu z termosky 0,2 á 60 Kč, nebo 0,33 piva za 75 Kč, ale řeší se jestli to zvládl pilot (za předpokladu že tam ještě budou dva).

Bart

nejdřív se laskavě naučte češtinu než ze mě začnete dělat blbce. SW je nízkonákládovka, takže je logické, že asi není na palubě servis

Bob S.

No zbytečně jsi si flusnul. Servis na plaubě SW mají, třeba dětský hambač s hranolky za 350,-. nebo čokoládový dort stojí něco přes litr. A cigára či alkohol bez DPH když letíte mimo EU. Jak logické milý Watsone. Např. u ručníkářu s TUNISAIR máš na stejné trati do Monastiru v ceně letenky servis zadara. Z Ruzyňského cateringu.

Beata papikova

Ano přesně tak jsou tam zbytečné ale úplně

Richie

Upřímně, myslím si, že let na jeden motor nebyl zájmem SW. Toto bylo rozhodnutí velitele letu, který bohužel uprednostnil ekonomické zájmy před těmi bezpečnostními. Toto bylo rozhodnutí velitele letadla. SW není společností hazardující se životy svých cestujících a likvidují i si svou pověst. Z mého pohledu bylo velice špatné vyjádření tiskové mluvčí SW Group, dle které k porušení nedošlo a vše bylo v souladu. Omlouvám se, ale tohle fakt hodně nezvládla. Chápu, že musí mluvit v zájmu Společnosti ale mohla celou událost komentovat opatrně a spíš tak, že veškeré detaily letu a konání posádky se teprve prověřují.. Takže k začátku,… Číst vice »

Bob S.

Nebo to spise vzal PIC na sebe Proto je zrejme premazany zaznam hovoru v kokpitu letadla.I kdyz je otazkou zda by tam bylo vse,kdy bezi 2 hod a pak se pre.pisuje

Y.K.

PIC (zřejmě) zastával dost vysokou pozici, takže jeho rozhodování mohlo být rozleženo mezi ředitelskou hemisféru a kapitánskou. Na sebe nic brát nemusí, protože PIC je automaticky odpovědný. Spíše SW otočil z ochranářského postoje na průserový. Na sebe by mohl brát, jako examinátor, kdyby se při vyšetřování našly nějaké pochybnosti v postupech ostních pilotů SW.

Bob S.

Opravdu je z toho letu super ekonomicky profit( povest je to nejmensi co zrejme SW trapi v tomto bezkonkurencnim prostredi ). Kdyz fungujici motor ktery leti pres 2 hodiny na max.rezim je prekticky na srot, a navigacni zadoba petraku (napr.do Brna zadna).A v K.Varech by to s reverzem na jeden motor neubrzdili.

Y.K.

No hele, tady si dost odporujete. Protože kdyby odepsal nebo zkrátil životnost zbývajícímu motoru kvůli jeho přetížení, tak by jej aerolinka opravdu nepochválila, protože oproti tomu je nějaký divert haléřová záležitost. Generálka motoru jsou zhruba 3 mil. dolarů.

Bob S.

Ha ha,tak se kamose na hangaru zeptejte proc to same ero bylo 27.7. cely den na spalkach,a co se opravovalo!Viz Fl.radar24.

Ivan

Zdravím PR slopečosti Sm(a)rtwings!

pája

Proč si myslíte, že je nutný jeden motro? Oni by to zvládli, i kdyby letadlo nemělo motor žádný.

Richie

SW má v ČR monopol na chartery.. A od toho se odvíjí vše… I když musím připustit, že sezónu opravdu nějak zvládli. Jak, můžou zhodnotit jen ty desetitisíce klientů CK.

Y.K.

Otázka je proč se nikomu (z typických charterů) nechce vstoupit na tento náš trh. Asi to není zase tak zlaté tele, jak se mnohým jeví, protože vstupu jim obecně nic nebrání.

Richie

Myslím si, že CK jinak sezónu hodnotit ani nemohly. Jednak je SW jejich jediná volba pro dopravu svých klientů z ČR, jednak si nemůžou dovolit negativně hodnotit SW s ohledem na možné zvýšení cen dopravy, které by mohlo hodně jejich zájezdy prodražit ale na druhou stranu se musí upřímně říct, že to opravdu „nějak“ zvládly, s ohledem na výpadek části jejich flotily. I když využívaly i letadla ČSA, i když si pronajímaly kapacity svých partnerů, kterým zase na oplátku v zimě svá letadla rádi pronájmou.. A těch pár jednorázových pronájmů chápu jako poslední nutnost s ohledem na chybějící vlastní kapacity…

Tony

To vyjádření mělo být takto: „Smartwings přes problémy s nuceným uzemněním 737 MAX zvládly sezonu skutečně skvěle a umožnily na svých přímých letech desítkám tisícům Čechů se nechat zavřít na týden do resortu“ 😀

Kuba W

jste ještě v resortu nebyl co? holt chorvatsko s lahváčem v ruce to není

Daniel Novák

… protože Egypt s all inclusive je sen každého loupáky.

Pavel

Loupáky má výborné Boček

Kuba W

ti co tam byli mi rozumí, ostatní ať tam nejezdí, jen by nám to zdražili

Milan

Jo a zkuste si to naplanovat kdyz vam chybi 1/3 pla novane flotily 😉
Pri takovemhle vypadku se divim ze to vubec zvladly, vypadnout nekomu na zeleznici ze dne na den 1/3 vozidel tak se taky zhrouti

eso.26

Dvanáctihodinové zpoždění při návratu přítelkyně z dovolené mi nepřijde jako skvěle zvládnutá sezóna. A ještě poslední kus cesty z Brna do Ostravy „letěla“ busem místo letadlem.

Thomas

Hodnotite sezonu podle jednoho letu, kdy holt doslo k technickym problemum na letadle, ktere melo operovat dany let? Jsou to jen stroje a pruzne reseni byste snad mel spis ocenit. A ze to bylo tak dlouho? No s tim je taky nutne pocitat, zvolte priste dovolenou do 50km od domova, pokud cekate expresni nahradu…

Bob S.

Ha ha,kde beres tu jistotu(informaci) ze to bylo jedine zpozdeni.

Y.K.

No, on to soudí podle svého jednoho zpoždění a podle toho se opravdu sezóna aerolinky posoudit nedá. Měli jsme tu nedávno někde statistiku (zpoždění do 15 minut), ta vypovídá poněkud lépe.

Jen tak

No .. ono těch zpozdeni bylo podstatně více.. o některých se psalo, ale o desítkách (mozna stovkach ) se nepsalo … hodina, dve.. zadna míra.ů

Yellowhammer

Já s nima letěl jen dvakrát, loni. Už nikdy víc. Zpoždění u obou letů sice „jen“ cca 2 hodiny, ale třeba profesionalita posádky, minimálně CC byla dost nízko.. Jako když letuška tvrdila, že musí nejdřív vystoupit cestující ze zadní části letadla, jinak se převrátíme.. No bylo nás asi 50-60 lidi v B739.. 😂 A to nemluvím o spoustě méně bystrých koupáků, kdy to byly hlášky….

Iva

Tak ona Vám to ta letuška říct musela protože B739 si skutečně sednout na zadek může, a čím méně lidí tím větší pravděpodobnost, a hlavně to je něco co je přímo v manuálu od Boeingu. Kdyby Vám to neřekla a to ledadlo si fakt keclo ona by skončila přinejlepším na dlažbě a Vy byste stejně remcal. Zkuste si to třeba vygooglovat než budete dělat chytrýho a z koupáku blbce. Všichni víme že SW CC nejsou kdoví co ale za to že někdy dělají to co mají v popisu práce se na ně fakt zlobit nemůžete.

Y.K.

Nicméně letuška měla pravdu, letadlo si může kecnou na zadek, zvláště B739.

Daniel Novák

Zřejmě to bylo větší trauma pro vás než pro ní, když tuto story vypisujete pořád dokola.na všechny možné fóra.

Petr

No jestli seděl 12 hodin v Mošnově a přítelkyně mu nakonec dorazila jinam, tak se mu nedivím 😀

Bob S.

Busem jako náhradní dopravou je většinou dopravují k terminálu letiště.

Džamel

Prostě takové to z potravin známé „je to levný a lidi pro to dorazí hned na sedmou ráno“… Je pravda, že někdo, kdo si koupí Egypt v plné palbě za 10-15 tisíc, tomu to stačí a na lepší dovolené tu jsou jiní…

Ondra

A kdybyste si představoval létat ? Kolem 12 té až se vyspite ? Všude, ale naprosto všude je to stejne. Pokud by tu byl prostor pro další větší aerolinku tak by tu určitě byla, ale neuzivi se.

Džamel

Na sedmou ráno jsem myslel jako přirovnání k potravinám , vůbec jsem v tomto ohledu nemyslel čas. Jak říkám u nás je prostor pro tuto aerolinku, protože jejich cílové skupině to stačí. Kdyby to „nevyhovovalo“ určitě už by s tím dávno cestovky něco dělaly, ale není potřeba, protože typický klient si maximálně zanadává a za rok stejně ten Egypt nebo Bulharsko all inclusive koupí znovu… Přeci jen dovolené „střední třídy“ a výše se létají klasickou linkou…

Thomas

Mel jsem s nimi cestu kolem sveta a nerekl bych, ze by se jednalo o dovolenou nizsi tridy 😅. Ale zkusim Vas argument pouzit na manzelku, ktere se cenovka znacne nelibila 😂

Bob S.

On tady nekdo kritizuje servis all inkluziv v Africe a nebo cestovni podminky se SW.Kdyz cekas napr. na novy slot 50 min.(stary propadl dik pozdnimu priletu) bez klimatice pouze pri otevrenych dverich nebot jim nejde klimatizace(APU)a venku je na slunci 35 st.

Richie

Jedna taková tu byla. Ale tu se SW ve spolupráci se starým vedením ČSA povedlo úspěšně zlikvidovat… A byla to velká konkurence SW která jim dělala dost vrásek…

Kuba W

pro „džamel“ tohle je hodnocení cestovek, které když nemají jinou možnost tak musí používat hladolet. spíš se zeptejte lidí jak jsou spokojeni, většina Vám řekne že nejhorší na dovolené byl ten let a to se ještě před pár lety těšily hlavně na něj. A upřímně nechápu narážku na Egypt, kam by jste chtěl za rozumnou cenu letět a nebýt přitom jen ve středozemním rybníčku? poměr cena/výkon je tu prostě parádní, pokud Vám vyhovuje chorvtsko nebo nízké tatry tak super, někdo se chce podívat i dál

pája

No on je spíš problém s tím, kam dál se dá v tom Egyptu podívat, než že si každý den uděláte kolečko po resortu. On totiž Egypt není úplně turisticky nejbezpečnější země, pokud opustíte zdi resortu, což ale u zákazníků smrt wings nehrozí.

Bob S.

Kolikrat jsi byl Pajo v Egypte? Nekolik poslednich problemu bylo v resortech, a nejaka vybusnina bouchla vedle autobusu v Gize.