Velkokapacitní trolejbusy má do Bratislavy dodat Škoda se Solarisem
Solaris Trollino 24. Foto: Solaris
V soutěži byla ještě výrazně dražší nabídka od švýcarského výrobce HESS.
V soutěži byla ještě výrazně dražší nabídka od švýcarského výrobce HESS.
Po těchto vozidlech ve Zlíně léta závistivě šilháme. Na páteřní linku do Otrokovic jsou jako stvořené, vzory jezdící ve Švýcarsku byly opravdu lákavé. I dnes by byly přínosem. Sice je plánováno zkapacitnění a elektrifikace trati, ale 1.ještě se nekoplo do země 2. budou výluky, tzn. nepojedou ani Regiohnáty 3. než bude opravdu hotovo, měly by ukončenou životnost 4. vozy s karoserií Solaris tady jezdí klouby i sólo, některé s trakční baterií 5. s výzbrojí Škoda jsou tady v provozu celkem pozitivní zkušenosti
I když se rekonstrukce dokončí a vlaků bude jezdit více, stejně má vlak jiný charakter obslužnosti než trolejbus. Už jen proto, že trolejbus zastavuje vícekrát, takže se nejedná o souběh.
Zlín měl jako první v republice kloubové vozy právě kvůli lince do Otrokovic. /Škoda – Sanos/ , tehdy si dokázali jejich vznik vyjednat. Dnes už nestačí, kolik se do vozu teoreticky vejde cestujících, většina chce sedět. Zvlášť na delší lince, což třeba 6 nebo 2 jsou. Tudíž natřískaný kloubák je způsob, jak dostat lidi z MHD do aut a možná už nikdy zpátky nezískat. Jenže tady se sladce spinká, zatím ani platby kartou ve vozidlech nejsou na pořadu dne a pohled na vpravdě historické a tragické webovky dszo vysvětluje hodně. Bohužel.
Ono řešení existuje, ale v této době je bohužel nerealizovatelné. Jde mi o zkrácení intervalu na linkách. To samozřejmě obnáší více nasazených vozidel a řidičů. Zpravidla chybí to první nebo to druhé.
Ale jinak se mi MHD ve Zlíně zdá na slušné úrovni. Lepší než Havířov nebo Kladno nebo Most.
Máte pravdu v obojím. Vozidel ve stavu je reálně méně než ještě v 90. letech bylo denně vypravováno. Tam, kde parkovaly kloubové trolejbusy, dnes parkují zaměstnanci (trolejové vedení nad parkovištěm Podvesná to prozrazuje) a to nepočítám odstavování na Dřevnické. A řidiče podle webu hledají už léta. Snížení počtu vozidel bylo před lety prezentováno jako OPTIMALIZACE. No comment…
Rád bych se vás zeptal, kde byste tyhle vozy otáčel. na 2 od Školní tyhle vozy rozhodně nedojedou až na Bartošovu Čtvrť
Podjezdem na Dlouhé opravdu raději ne, problém i dnes je odbočení na Dřevnické. Málokdo chápe, že tam potřebuje i dnes kloubák 2 pruhy a trolejbus pustí. Nabízí se možnost opětovného vedení na Příluky, Jižní Svahy, nebo „Zaječí okruh“ (kolem kostela zpět k Náměstí Míru). Kdysi jsme dělali i horší věci. Otáčení samo o sobě problém není. Poslední náprava je nuceně natáčena do rejdu tak, že sleduje stopu předchozí nápravy. Sběrače se člověk naučí hlídat. Ale na průjezd křižovatkou je to dlouhé. Zajímavější je couvání. Najíždění na současnou halu pro těžkou údržbu by bylo pracné. Zkusím najít nějaké video ze Švajcu… Číst vice »
https://www.youtube.com/watch?v=76ItMsIDPFU
https://www.youtube.com/watch?v=rIur5MvGKbw
JS by šly, jelikož zde nejsou žádné prudké oblouky (Pokud bereme v potaz linku 6 jezdící na Kocandu)
Jasně že bych to nerval na Středovou. Na to jsou jiní střelci 😀
Kdysi dávno se linka z Otrokovic otáčela na Padělkách IX. Ta stará točna tam ještě je, ale aut přibylo.
Z toho čo som mal možnosť počuť od vodičov nemajú trojčlánkové trolejbusy potrebu väčšieho priestoru na odbočovanie. Sú konštruované tak aby tretí článok v zásade nasledoval druhý, takže to prejde prakticky hocikde kde aj dvojčlánkový trolejbus.
Na 201ke v BA je napr. veľmi ostré odbočenie z Prievozskej na Miletičovu (nadbiehať sa nedá, lebo susediace pruhy sú spravidla plné) a počas testov s tým problémy neboli.
„Jediným kritériem byla nakonec cena.“
Takže s velkou pravděpodobností známe vítěze i pražského tendru na trolejbusy na letiště,
Za mě náhodou dobře
Za mě taky, veřejné peníze se mají utrácet doma, je-li to možné.
Se SORem a ŠT na věčné časy. Co na to, že v chudší Gruzii a Turecku už jezdí Mercedesy. My si národní hospodářství rozvracet nenecháme.
Z ŠT a SIRvse část peněz vrátí, z Mercedesu nikoliv, navíc ten Mercedes se v tom Turecku vyrábí.
Jj. Ze škodovky Emila Zátopka se peníze taky vrátily, a ještě se vracejí. A z pražskejch SOR kostitřasů jsou cestující taky extrémně nadšeni. Myslim, ze by s tím NB18 meli expandovat do USA a do Japonska. Ja bych radsi vybíral podle cena/vykon, než podle státní příslušnosti. Českou pračku bych si taky nekoupil.
Přesně tuhle šoto logiku jsem čekal, co ČD podepsaly, to mají. To za prvé. A za druhé, ŠT, SOR a Iveco Czech tu platí daně, odvody na zdravotní a sociální pojištění (ve skutečnosti též daně), mzdy svým zaměstnancům. Takže z každé koruny, kterou veřejný sektor zaplatí těmto firmám se mu nemalá část vrátí. Z Mercedsu, Manu či Scanie nikoliv. On totiž na ty vlaky, tramvaje, autobusy a trolejbusy musí napřed někdo vydělat. To za druhé. A za třetí, to co jsem popsal výše (tedy když to jde preferují vlastní firmy, viz ten Mercedes v Turecku, dělají všude. Ono o peníze… Číst vice »
Ja s vami teda nemuzu souhlasit, Siemens, Bombardier tu maji take sve firmy a muzou dodat i lepsi vlaky nez Skoda… A za druhe, ja se rad svezu autobusem/trolejbusem, ktery je pohodlny a prostorny a to SOR bohuzel neni, a kvalitou dost pokulhava, i ten Solaris je uz lepsi nez SOR, mj. skoda jiste bude chtit nabizet tureckou Temsu,… Pokud tu bude jen zahranicni tlak na kvalitu viz loko skoda Emil Zatopek, tak se niic nezlepsi a budeme jezdit v suntech, a za to mi ty dane nestoji… Nehlede na to, ze je pak pro vic lidi lepsi jet autem…… Číst vice »
To je trochu demagogie, ŠT a další firmy český trh neuživí, takže se musí snažit, aby byly konkurenceschopné, v opačném případě skončí. Siemens tu výrobní kapacitu na vlaky nemá vůbec, Bombardér jen částečně.
No Mercedesy z Turecka nebrat. Se nedivím že jezdí v Gruzii
Čím to, že se klepou míň než pražské SORy? A platíme jim to tam my, skrz EBRD..
Solaris neni SOR. Solaris je Polak.
Ano, a maji celkem pohodlne busy, Skoda ale bude chtit prosazovat sveho vyrobce Temsa, i kdyz trojkloubaky moc firem nevyrabi…
Čili ty trojkloubové dodá ST a Solaris bude subdodavatelem.
To nejsou trojkloubáky 🙂 Klouby jsou dva, články tři. Jezevčík, Revmatik, nadává se tomu různě 😀
tady se ale razí tvrdý národní socialimus, sem fakta nepatří 🙁
A co Praha a velkokapacitní trolejbusy na letiště? Budou – nebudou? Nevi nekdo? díky
VŘ běží.
Počkal by som. Osobne ma návrat trolejbusov do hlavného mesta bývalého spoločného štátu mimoriadne teší a prajem im návrat trvalý, úspešný a ekonomicky výhodný pre objednávateľa aj prevádzkovateľa dopravy.
Mě taky těší, ale na letiště je to volovina. Jsou lepší linky k zatrolejování.