Velkokapacitní autobusy pro linku na letiště nebudou. Nikdo se nepřihlásil
Téměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPP
Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) bude muset zajišťovat i nadále provoz linky 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava
Prvně Ostrava s patráky a teď Praha s dvoukloubáky, buď neumíme smlouvy nebo výrobců je málo a nejsou kapacity, Tak kde je pravda? 🙂
může nějaký pražák zjistit nosnost mostů, mostků a propustí na dané trase? U nás musely přestat jezdit ARES pro svou hmotnost.
Pořád nechápu, proč nejde jednoduše prodlouzit tramvaj z Divoké Šárky.
Za tuto situaci je potřeba opět poděkovat dopravnímu guru Mazánkovi, který významně přispěl k blokování rychlodráhy na letiště. Kdyby totiž Praha 6 nedělala s rychlodráhou takové obstrukce, tak se mohla stávající trať dávno opravit, prodloužit na letiště/Kladno a mohly zde dávno jezdit tiché elektrické jednotky. A právě svým bývalým starostům mohou teď obyvatelé Prahy 6 děkovat za přeplněnou Dejvickou a hromady aut v ulicích.
Přesně takový komentář jsem chtěl teď tady napsat. Takže díky, že jste to udělal i za mě.
Ještě jsem zapomněl tak 20 let provozu starých hlučných dieslových lokomotiv. Holt šestka chtěla klid, tak ho dostala. Trochu dieslového smradu navrh jako bonus :-).
V MB je obava, že při pronájmu se autobusy pak vrátí a už se dále neuplatní, jelikož by v ČR jezdili na vyjímku.
Naneštěstí tohle zprkenělé nařízení neplatí v řadě okolních států, takže lehce použitý autobus by za solidní cenu jistě svoje uplatnění našel. Obzvlášt s ještě větším rozmachem silničních Gigalinerů a EuroCombi.
Použité autobusy kupují většinou malí soukromníci, a nikoli velké dopravní podniky, které jsou provozovateli těchto vozidel. Vyjímka je spíš zázrak než pravidlo.
správně a tuto neprodejný jsou autobusy na cng, o elektrobusech budeme diskutovat za pět-osm let.
Dopravný podnik Braislava prevádzkuje 41 kusov vozidiel Capa city https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/428/Mercedes-Benz-CapaCity od roku 2008 vovlastníctve dopravcu kde suplujú metro, ktoré bolo dlhodobo v pláne ( v spicke na nasadzovaných linkách výjazd cca 2 min.) a zároveň, tram ktorá je tc. vo výstavbe. Tramvajenka je v Bratislave o 1/3 vyššia a dotácia mesta na vozokilometer cca na úrovni 25% až 30 % Brna. Vážne na to Praha nemá, aby vozy kúpil?, alebo nie je schopný ani DP Praha ( čo by ma neprekvapilo) prípadne ani MHM riešiť kvalitú verejnú súťaž na daný typ vozov? Pozn na okraj- Letisko Borispol Kyjev vybudovalo vlakovu… Číst vice »
Ostrava má vlak, akorát tam pomalu nic nelítá 🙂
… jen odbočím. Není problém metro vytáhnout na povrch. Ale jen v Praze má i nadzemní tunely.
Asi proto, aby to nebylo příliš levné a jednoduché. Dělat (a zejména rozhodovat) jednoduché věci složitě, v tom jsme bezkonkurenční machři.
Ať si Blava jezdí busem dál, my chceme rychlodráhu.. a hned. Snad se Hřib ukáže, jinak neobhájí..
„Praha řeší, jak problém s často přeplněnými autobusy vyřešit.“
To je jednoduché. Zavést tam konečně ten vlak.
Vlak tam mohl už deset let jezdit, nebýt obstrukcí Prahy 6, která nesmyslně požaduje zakopání trati pod zem. Trať tam vede 150 let. Jezdily na ní parní lokomotivy, nyní tam jezdí hlučné a smradlavé lokomotivy. Při nasazení moderních elektrických jednotek by byl hluk a smrad v podstatě pryč. Z tohoto pohledu je požadavek na zakopání absolutně přemrštěný a zbytečný.
Četl jsem tvůj komentář nade mnou, souhlasím.
Kdyby v roce 2015 pokračovala stavba metra, nebylo by treba tenhle problém řešit, protože by se letos otviralo
Metro na letiště je nesmysl na Ntou a to hned z několika důvodů. 1. Těžký systém pražského metra je uzpůsobený na jízdu v tunelu – nemá topení, brzdné dráhy apod. Krátky úsek do Hostivaře je něco jiného, než tahat metro 10km po povrchu. Stavět tak dlouhé úseky metra je oproti opravě stávající trati popovrchu extrémně drahé. To samé platí i provozně. 2. Z důvodu výše nejde protáhnout metro dále do Kladna. 3. Ruzyně není Heathrow, metro o max. kapacitě 30 000 osob za hodinu je zbytečně předimenzované a dále od centra by vozilo vzduch. 4. Metro A nemá žádný přestup… Číst vice »
Jako kdybych to psal sám. 🙂
1. Metro nikdy povrchove na letiště vést nemělo. 2. Metro na letiště jezdí v Newcastlu, Norimberku atd. Pocty cestujících rostou, neobsluhovalo by jen letiště, ale terminál na Dlouhé mili. Vtipné je, ze řeči o vzduchu se vedly uz při stavbě úseku do Motola a po experimentech s různým pásmový provozem uz jezdi všechny vlaky na konečnou. Kdyby měla Praha letiště treba v Berouně, jiste by tam nikdo metro nestavel. Tady je uvnitř města. Ad 4. Vlak naproti tomu znamená pro změnu prakticky vždy přestoupit znovu na metro. To pokrývá celou Prahu, vlak na Masarycku ne. A doba jízdy z letiště… Číst vice »
Metro A pokrývá asi tolik Prahy jako vlak, který by se případně z Negrelliho viaduktu přetrasoval pod hlavní nádraží (přestup na dálkovou dopravu) a dál třeba na Benešov. Přestupy na ostatní linky jsou v podstatě stejné. Platily by tam jak pražské, tak státní jízdenky, a nezastavovalo by se nutně každého půl kilometru.
A to je přesně ono……. Úředníci kteří vypisují veřejné soutěže jsou úplně mimo realitu.. Dnes, kdy mají všichni výrobci na všechno úplně vyčerpanou kapacitu a mnohdy se pro nedostatek zaměstnanců snižuje výroba, tak naproti tomu se vypisují soutěže. Soutěže, kde se požadují absurdity, nesmyslné garance za všechno a hlavně se vyhrožuje pokutami astronomických částek. A za téhle situace se pak všichni diví, že se jim do toho nikdo nehlásí. Bohužel ten kdo vypisuje, by si měl uvědomit situaci na trhu a trošku se krotit v požadavcích. Doba, kdy se tady o jednu zakázku pralo pět dodavatelů jak o ohlodanou kost… Číst vice »
Ze strany magistrátu a DPP je to celkem slušná Komödie. 😉
Každej se holt neposadí na zadek před hokusy – pokusy přeplacených egocentrických radních a supr – čupr manažerů. To za prvé.
Za druhé. Připravovat stavbu železnice na letiště téměř 30 roků, to je taky unikát. Za to mají politici napříč stranama, máslo na hlavě a získávají zlatého bludišťáka. 😉
Mozna se to jiz resilo drive..ale proc si nezaplati,neprovozuje letiste svou vlastni dopravu z/na letiste? Tzn.expresni busy bez zastaveni? Zejmena, co se zde resi 119,je mhd,tedy courak pro vsechny. V zahranici,je zcela bezne i tyto expresni busy/vlaky prov.letistem. Co tomu brani v cr? Cestuji dost a take nesleduji vyrazne pretizeni 119,v prubehu celeho dne, co jsem ja mohl sledovat.
to by asi nebylo za standardní tarif PID 🙂 což je v zahraničí také spíše výjimka.
Taky myslím, že když už se řeší zdvojování, tak by se mohli vykašlat na tu zastávkovou socku a posílat to přímo. Ušetřili by tím i vozy…
Však existuje Airport express. S tarifem ČD je laciný a autobusy nejsou tak narvané
To bych netvrdil. AE jezdí po 30 minutách a minulý pátek kolem 8.30 do něj na hlavním nádraží chtělo nastoupit asi 80 lidí se zavazadly. Tedy bez šance, aby je ten autobus pobral.
nechápu ten pronájem, bratislava ty mercedesy má svoje?
Ono by pomohlo kdyby 119 jela z Nádraží Veleslavín přímo na Terminál 1 ostatní mezilehlé zastávky ať obsluhuje 191, to samé 100.
Autobus měl být nejméně devatenáct metrů dlouhý,,,
Hmm, standardni kloubak ma 18m, to by byl kauf…
Oni z té nabídky by vybrali a to slůvko nejméně hovoří za vše. Ale je otázka, jestli by to bylo schválený v čr.
Vůbec jsem nepochopil proč busy 119 a 100 mají dvě konečné při tak krátké trase.
Přijedou na terminál 1 pak 2 pak jedou na pár minut na konečnou pak zase terminál 1 terminál 2 a 15 min na Zličín či Veleslavín. Akorát to plete cestující, kor cizinci se nedokážou zorientovat který jede do centra a který teprve na konečnou. Kdyby ten pozemek na letišti kde je úplně zbytečně konečná i pro jiné linky prodali, tak si za ty prachy koupí hafo busů ….
Právě aby se nemíchal výstup/nástup.
Jen by pak bylo vhodné u „inbound“ autobusu už nezobrazovat číslo linky, protože dneska lidi dobíhají. Svítí tam sice menším „No city center“, ale to si málokdo všimne.
119 i 100 mají oddělené zastávky, z centra staví jinde než do centra a navíc si neumím představit, jak se na T1 nahrnou do busu cestující do centra, promíchají se s těmi kdo jedou na T2 a tam začnou ti z centra vystupovat přes kufry těch z T1… to by byl masakr…
Žádnej masakr, tu minutu by se nějak natlačili co je to mezi zastávkami. Vždyť je to 150m, takle ty lidi dobíhají bus který jede na konečnou. Je to pořád. Je úplně fuk že jsou oddělené zastávky. Cizince pošlu tam odkud mu to jede ale jak vidí číslo busu tak jde za ním, pak přijede ten do centra a už ho nestihne :))
Pak zbytečně ty busy objíždí letište na konečnou a pak zase na nástupní, vždyť je to na palici…
Rád bych viděl výsledky přepravních průzkumů, které by potvrzovaly, že autobusy jsou přeplněné. Moje opakovaná zkušenost je totiž přesně opačná. K nárazovému překročení obvyklé kapacity může dojít možná kvůli zpoždění některého spoje, ale nikoli průběžně.
Cílový stav není jenom aby se všichni do toho autobusu vešli, ale také aby byla jízda pro cestující dostatečně komfortní a atraktivní, což se o současném stavu nedá říct ani náhodou. V případě 119 pak kromě cestujících jde také o zavazadla, které v autobuse zabírají mnoho místa (to je ale samozřejmě dáno i špatnou konfigurací interiéru u SORu).
Někdy se projeďte tramvají od hlavního nádraží na Ohradu, pak doznáte, že cestování busem 119 je proti jiným linkám mhd zcela dostatečně komfortní a atraktivní.
Přeplněné jsou skoro všechny spoje, které jedou na letiště na ranní odetovou špičku, nemluvě o víkendech, kdy jsou delší intervaly MHD (ale letadel létá spousta i o vííkendech). Do toho se ještě ráno ve všední dny míchají studenti střední školy civilního letectví.. Sice létám z PRG jen 5x do měsíce, ale ráno jsem ještě nikdy poloprázdnou 119 nezažil..
Přesně tak. Teď v pondělí jsme se vracel z Londýna ve 21 hodin večer. Vystupoval jsem na Dědině, známí se tam nacpali až do třetího autobusu.
Škoda, že jsem při mých posledních jízdách linkou 119 (Veleslavín-Ruzyně) v pracovní den dopoledne pro důkaz nevyfotil doslova poloprázdný interiér.
Já myslím,že nákuo těch busů bude pro DPP dobrá investice….Vzhledem k tomu,že maximální možné stáří busu provozovaného v PID je 20 let,tyto busy v klidu na letištní lince tuto dobu přežijí,jelikož pochybuju,že do té doby bude na letište jezdit něco jiného,než autobusy…
Přesně tak. A u DPP je průměr nějakých 8 let, jestli se nemýlím, takže těch 15 let by tam jezdit mohly. A i kdyby se stal zázrak a vlak za těch 10 let vyjel, tak by se na to určitě nějaké umístění našlo.
Souhlas jen upřesním, že maximální možné stáří u autobusů 20 let platí u současných standardů kvality. Dle těch nových standardů se maximální stáří autobusů do roku 2022 postupně sníží na 15 let a průměrné stáří vozového parku na devět let.
Takže není co řešit, no asi to kluci nemyslí s těmi dlouhými busy tak vážně jak to prezentovali..
Čtyřnápravové autobusy (tedy minimálně Citaro, to jsem viděl) testovali i na lince 107, která naváží studenty ČZU z kulaťáku na Suchdol. V každé zastávce fotili, jak se tam vejde. Tam by se uplatnily taky bez problému. Fakt bych se nebál, že pro ně v Praze nebude uplatnění.