Velké střídání dopravců v Karlovarském kraji. Většinu linek zajistí bez soutěže DPKV
Autobus Rošero First pro Karlovarský kraj. Foto: DPKV
Provoz podle nové smlouvy začne v lednu s úplně novými autobusy.
Provoz podle nové smlouvy začne v lednu s úplně novými autobusy.
Zase podvod ale v K. Varech je to normální. A pardon že zustal dopravce že Žlutic tak se stačí podívat kdo je v představenstvu DPKV je to bratr pana majitele VV autobusy Žlutice pana Vaněčka.A ještě tato firma sídlí Praha Václavské náměstí tak si udělejte vlastní názor. A lituji ty co půjdou dělat pod DPKV
Vysvětlil bys mi, co znamená, když má nějaká firma sídlo na Václaváku?
Zrovna nedávno když jsem četl článek o nákupu busů ve Zlíně jsem si tak vzpomněl na Vsetín a firmu Bonavia servis a říkal jsem si zda ještě existuje. Tak jsem chvilku hledal a zjistil jsem , že dnes patří právě pod Z Group, který působí v současnosti hlavně v západní polovině republiky a na moravě . No a dnes tady máme článek o tom, že Z Group většinu linek v Karolvarské kraji opustí. Zajímavé a ne příliš radostné (alespoň pro mě) .
Toto se mi zdá velice nehospodárné. Firma, která má ve znaku písmena ČSAD, patří k tradičním dopravcům, existuje od roku 1949. Má dílny, garáže, autobusy. Co bude s nimi? Je to mrhání hodnotami. Kdyby DPKV převzal autobusy a vozovny od AKV, bylo by to asi lepší. DPKV má asi vozovnu v Karlových Varech. V také Aši si budou stavět novou? Nebo v Mariánských Lázních či jinde.
Od ČSAD by šli přebrat maximálně ty zelený, co se sem dostaly z ÚK. Ten zbytek je dávno za zenitem. Úplně stejně tragicky se to vidělo v PK, když veškerý provoz přebrala Arriva. ČSAD to potřebovat nebude, tak to pronajme. Nehledě na to, že garáže ČSAD nejsou často jedinej prostor kde jde stát, ve městech je možností víc. Nicméně co se toho co předvedli týče, tak je to další velkej krok k tomu vyhnat lidi z VHD. Ti všichni co u toho byli zkrátka nepřijdou a co bude po nich už je jedno. Očekávám taky, že v lednu si tady… Číst vice »
V článku ještě zapomněli říct, že předsedou představenstva DPKV je jakýsi Jiří Vaněček (ODS, krajský předseda) a majitelem firmy VV autobusy, které jako jedné z mála zůstanou linky na Žluticku, samozřejmě bez soutěže, je jeho bratr Václav Vaněček (ODS).
Jezdím pravidelně do Mariánských Lázní (teď zrovna tu jsem). Před domem mi jezdí AKV, LIGNETA a ARRIVA (IDPK). Když jede ARRIVA nebo Ligneta, tak vše odpovídá roku 2023. Když jede AKV, tak bych tipoval, že se nacházím zrovna v roce 2005 až 2010. Nejlépe vypadá v AKV vláček pro turisty. Tím nehodnotím ceny za km apod. Nic o tom nevím.
Počkej, takže když jede C955 od Lignety si připadáš jak v roce 2023, zatímco když jede Intouro 2. generace (nejvíce zastoupené) od AKV, jsi rázem 15 let zpátky? Wtf. 😀
Když vidím v jaké jsou kvalitě Intoura tak se panu Tomovi nedivím
Snad bude posun i v integraci dopravy. Chtělo by to konečně udělat integrované jízdné i na jednotlivé cesty a udělat mobilní aplikaci na nákup jízdného.
Třešničkou na dortu by bylo sladit jízdní řády s vlakovou dopravou. S tím se ale bohužel podle návrhu jízdního řádu SŽ nepočítá. Takže něco, co by jezdilo v pravidelném taktu bude bohužel v Karlovarském kraji stále sci-fi (vyjma linek dálkové dopravy).
Nejlepší na tom je, že taktový jízdní řád na vedlejších tratích v KV kraji jednu dobu byl, a to zcela všude kromě Potůčků a Merklína. Ale podařilo se to různým šoupáním úplně rozložit tak, že vydržel jen na linkách co vedou do Chebu z Německa…
“ jízdní řády s vlakovou dopravou. S tím se ale bohužel podle návrhu jízdního řádu SŽ nepočítá. “
Jako sladit vlakové JŘ podle autobusů?
Dělá se to naopak.
Spíše myšleno, že zůstává pro vlaky netaktový jízdní řád, takže nemůže vzniknout taktový pro autobusy, který by navazoval.
Linková doprava a klasický DP nejde moc do sebe. Pokus byl i v Ústeckém kraji- např. Chomutov, Most atd. Je to cesta do pekla.
Ale jde, v Ústeckém kraji to bylo jen provizorní řešení, když ze dne na den přestal jezdit dopravce Dopravní podnik Ústeckého kraje (ex ČSAD Bus Ústí nad Labem).
Plně rozumím Vaší odpovědi a chápu ji. Můj názor to ale nikam neposune, příklad dřívější ČAD-DP.
To je asi jedno, kdo provozuje linky. provozuje je ten, kdo vyhraje podle podmínek zadavatele a plní je, jinak dostává odpovídající sankce. V ČR to tak bývá, že když se nesoutěží, tak vše je dražší. Když to provozuje stát (kraj) sám, tak to bude ještě dražší.
nejsou autobusy povinne k soutěži? A vlaky budou letos? Kdy to znova skončí na ÚOHS? Měli by krom pokuty dostat v rozsudku i povinnost ty linky vysoutěžit a neponechávat současný stav, tedy zneplatnit smlouvy a nařídit povinnost vysoutěžit dopravce a zaplatit pokutu.
Není povinností objednatelů soutěžit. Objednatelé mají možnost zadávat zakázky i napřímo. 🙂
Neplést s vlakem, tam tato povinnost teprve začne, proto ten zákon všichni obešli a vsechno strčili ČD.
Kde ještě jezdí skupina Z Group bus? O Plzeňský kraj přišli loni mimo několika linek, o Karlovarský nyní.
V Moravskoslezském kraji, ale říkat, že jezdí je eufemismus, podle množství neodjetých spojů.
V Ústeckém kraji, tam jezdí AKV na několika místech.
Ve Středočeském kraji jezdí OAD Kolín a asi budou mít něco ve Zlínském kraji.
V ÚK mají už jenom jeden, a tuším že snad nejmenší provozní soubor – Vejprtsko
Ještě mají i MHD Louny, MHD Litoměřice, MHD Lovosice a MHD Klášterec nad Ohří
Z group vyhrála výběrové řízení, to znamená, že nemůže mít problémy. Na rozdíl od přímého zadání.
Kdyby tomu bylo jinak, zhroutil by se mi svět.
: -)
Odpovídal jsem na otázku „Kde jezdí skupina Z Group bus“. S tím jak ta zakázka byla zadána to nijak nesouvisí.
A nemáte tušení jestli divize Bonavia servis ještě působí i na severu Čech? Pokud vím tak dríve zajišťovala dílenské služby v Semilech pro ČSAD Semily. Na stránkách Z Group jsou Semily uvedeny jako jediné místo v severních Čechách, ale stránky Bonavia servis vypadají dosti zastarale a nevím zda se těm informacím dá věřit. Díky.
Tak asi ne. Na mapě na hlavní stránce Z group jsou Semily uvedeny a jsou uvedeny i na stránkách divize Bonavia servis. To ale na mapě. V seznamu poboček chybí a ani odkaz na toto středisko není funkční. Mají v tom nějaký hokej.
https://www.zgroup.cz/
Doplním ještě Olomoucký kraj, kde pan Zdeněk Zemek, potažmo Z Group bus vlastní (netuším kolikati
procentně) také dopravce Vojtila trans, s. r. o., zajišťující ZDO na Olomoucku, Přerovsku a Uničovsku.
Vojtila Trans je vlastněná Zlínskou dopravní, tedy Zlinerem. Z-Group bus je bývalý HousaCar. Sídlí sice ve Zlíně v jednom průmyslovém areálu, ale se samostatnými vjezdy a plotem mezi. Z-Group byl společníkem Vojtila Trans jen 2018-19, kdy měl se Zlinerem po 50 %.
Máte to trošku pomotane. Housacar byl soukromník a byl koupen. A se Zlínskou dopravní a.s. neměl Zliner nikdy nic společného.
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=724921&typ=UPLNY
Určitě nee, Z Group bus koupil podíl, tuším 50%, od SJM Lubomír Vojtila a Renata Vojtilová…
https://zdopravy.cz/zemek-posiluje-v-autobusech-koupil-51-autobusu-setra-i-dalsi-dopravce-20424/
Autobusy KV ze Z Group bus jezdí mhd ve Znojmě.
Pravda. Tahle novinka mi unikla.
Vyvedu vás z omylu. V Plzeňském kraji jezdí subdodávky pro Arrivu na Přešticku a na Rokycansku (v jř a na idosu Arriva Střední Čechy, provozovna Rokycany/Přeštice). Rokycansko je bývalý BusLine, který ČSAD koupilo a přejmenovalo na ČSAD Plzeň, Přešticko je bývalý ČSAD autobusy Plzeň. K tomu samozřejmě některé linky jako Z-Group. Ale šušká se, že to s nimi jde finančně z kopce, proto proběhl prodej některých prostor, třeba v Malé Doubravce. Ale jak píši, „šušká se to“… 🙂
Ještě jste zapomněl na Kralovice
Jezdí ještě na Kroměřižsku (divize Krodos) a na Vyškovsku.
MHD Vsetín, ve SČK OAD Kolín
V soutěžích StČ kraje vyhráli Velvarsko
Potřebují nabrat 150 řidičů autobusů do konce roku? Mno, tak hodně štěstí..
Protože když se jim to nepodaří a jejich autobusy nevyjedou všechny, očekával bych mastnou pokutu dle smlouvy s krajem (dost by mne zajímala tato část smlouvy..)
Spoliehaju sa na to, ze k nim prejde personal existujucich dopravcov. Coz je taktika, na ktorej si uz narazili cumak Arriva (viackrat, snad vsade kam vliezla), ICOM, Busline atd atd. Ale tak neviem, aku ma DPKV povest ako zamestnavatel, horsiu nez vyssie menovani snad nie.
Abych to dobře pochopil, tak Ligneta končí na Karlovarsku??? Jinak by mě zajímalo jestli má v plánu kraj vyhlašovat soutěže i na železnici 🤷🏼♂️
Na železnici jsou bohužel podepsané dlouhodobé smlouvy bez možnosti výrazného zlepšení kvality (schválené ještě předchozím vedením kraje).
Lignetě zůstává spojení KV – Chodov (je mimo objednávku kraje) a MHD Sokolov.
Vertikální spolupráce mezi krajem a společností vlastněnou městem?! Tak tady asi někdo skončí opět na ÚOHS…
Ještě mohli losovat, ve Varech je tradice férově vybírat dodavatele služeb za veřejné prachy. 🙂
Teď vymysleli nový termín a vy si toho vůbec nevážíte, no teda…
Bohužel to není nový termín, ale termín vyplývající z § 11 zákona o zadávání veřejných zakázek, příp. § 15 zákona o veřejných službách v přepravě cestujících. V obou případech je podmínka, že zadavatel, tj. kraj, musí přímo nebo nepřímo ovládat společnost poskytující dané služby. To je ale vzhledem k tomu, že DPKV je společnost 100% vlastněná městem, z povahy věci vyloučeno.
Mají to ošetřené svýma lidma v představenstvu apod. Ale je to celé dost neobvyklé.
Pokud to hrají na § 11 ZZVZ, tak není splněna min. podmínka, že v takto ovládané osobě nemá majetkovou účast jiná osoba (DPKV) než ovládající veřejný zadavatel (kraj). Pokud na § 15 ZVSPC, pak by museli mít zástupci kraje rozhodující vliv na činnost DPKV, což se mi moc nechce věřit, že by se toho město vzdalo, a i tak je to dost problematické (navíc i otázka splnění dalších podmínek toho ustanovení může být problematická, ale to záleží na tom, jak to celé probíhalo).
Podmínka § 11 ZZVZ může být splněná i tím, že v ovládané osobě mají podíl i jiní veřejní zadavatelé, vůči těm se to pak testuje. Ale veřejný zadavatel, o něhož jde, tam musí mít nějaký podíl taky.
Ano, ale to právě není tento případ.
Přesně. Ale podmínky podle § 15 ZVSPC už nesplňují ani omylem.
Tak to kraj změní. Vstoupí majetkově do DP KV.
> Z Group bus
Že by toto bylo řešení, jak neprodělat ve veřejné soutěži? I když Zemkobus je velký koncern, možná zrovna v tomto kraji byl kvalitní.
Nebyl. Věř, že nebyl.
Nebyl. Možná je dobrý na Vsetínsku.
Kroměřížsku*
Ve Vsetíně dělá už jenom MHD.
Na Vsetíně stále dělá i subdodávku pro Transdev Morava, jezdí zejména na Karlovicko 😉
Zemkovy Vrakosy jsou tam příslovečné, nebyl ani když byl.