Autobusy

Zemek posiluje v autobusech. Koupil 51 vozidel Setra i další dopravce

Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín
Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín

S příchodem nových jízdních řádů v neděli čeká jedna z největších změn obyvatele Moravskoslezského kraje. Na většině linek se objeví díky novým vysoutěženým smlouvám nové autobusy.

Společnost ČSAD Vsetín, která bude zajišťovat dopravu například na Novojičínsku, dnes představila nové autobusy Setra, které na linky nasadí. Firma z portfolia miliardáře Zdeňka Zemka koupila 51 vozů Setra, dále pak 11 autobusů Iveco Crossway na CNG a 11 autobusů Scania rovněž na CNG.

Všechny autobusy jsou nízkopodlažní, usnadní se tedy nástup i výstup především starším lidem. Jsou vybaveny i informačním a povelovým systémem pro nástup nevidomých. Ve všech vozech je klimatizace, což ocení cestující hlavně během stále parnějšího léta. Nové autobusy nabídnou také internetové připojení na Wi-Fi. Platit v nich bude možné i bankovní kartou. Vedle toho je možné ve všech autobusech cestovat také na jízdenky nakoupené v internetovém e-shopu KODIS. Třetina nových autobusů bude jezdit na ekologický stlačený zemní plyn. Výrazně se tak zvýší kvalita cestování autobusem na Novojičínsku,“ řekl ředitel ČSAD Vsetín Oldřich Holubář. Nové autobusy bude obsluhovat 110 řidičů.

Další významnou změnou je, že se zvýší frekvence spojů a zlepší se spojení s okolními městy. Především o víkendech bude nyní jezdit více autobusů. Posílena bude i večerní doprava.

Celou flotilu nových autobusů představila firma dnes na testovacím polygonu Tatra v Kopřivnici. V Kopřivnici byla zároveň zřízena autobusová provozovna ČSAD Vsetín pro severní Moravu, odkud bude nový dopravce zajišťovat dopravní obslužnost pro oblast Moravskoslezského kraje – Novojičínsko východ. V Moravskoslezském kraji zajišťuje ČSAD Vsetín autobusovou dopravu ještě v oblasti Jablunkovska. Od června příštího roku bude jezdit také v oblastech Opavska a Vítkovska, kde ale dopravce nestihl včas sehnat nové autobusy.

ČSAD Vsetín je součástí dopravní skupiny Z-Group, která je se svými 1400 autobusy a 1700 řidiči jedním z největších tuzemských dopravců. Každým rokem přepraví zhruba 50 milionů cestujících. Působí v několika krajích po celé ČR.

Zemek letos investoval nejen do nákupu autobusů, ale i dopravců. Hospodářské noviny minulý týden uvedly, že získal 50procentní podíl v autobusovém dopravci Vojtila Trans, který zajišťuje autobusovou dopravu v Olomouci, Přerově a Uničově. Ten se stal poněkud překvapivým vítězem některých soutěží Olomouckého kraje. Firma má 80 autobusů.

Poněkud překvapivější je Zemkova další investice na západě Čech, kde ovládl firmu Autobusová doprava − Miroslav Hrouda s patnácti autobusy. V Plzeňském kraji nemají se Zemkovým byznysem zrovna nejlepší zkušenosti. Kraj zjistil, že Zemkovo firma ČSAD Autobusy Plzeň nevykazovala správně prokazatelnou ztrátu a kraj zaplatil 120 milionů korun navíc.

11
Diskuze

avatar
5 Komentáře
6 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
Miroslavpetr.rMíraRadimMichal Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Miroslav
Host
Miroslav

Výběrko ve Zlínském kraji je postaveno na nehorázném plýtvání peněž obyvatel kraje. Navíc si do dnes ještě neuvědomili, že ať to vyhraje kdokoliv tak k nynějšímu počtu řidičů působících ve veřejné dopravě bude potřeba ještě dalších cca 150 ks. A kde je chtějí vzít???

Radim
Host
Radim

A na Vsetine jezdi 20 let stare busy MHD co v zimě ani netopi. A kolem Vsetina jezdi cinske yutongy.

Míra
Host
Míra

To u nás v Chebu je to úplně stejný.

Michal
Host
Michal

Zemkovo firma? 🙂 To je jaký dialekt?

Miroslava Hroudy je ale škoda. Krásný regionální nadšenec vozící lidi z nádraží do Zbiroha a občas i dál. Takoví by neměli končit…

petr.r
Host
petr.r

michale-tady je všude zemkovo a když si vezmeš, že zemek vymyslel aby měl více peněz, že bude brát peníze rovnou po obcích za člověka a když je starosta vzpurný, tak prostě babičce zastaví třeba tři kilometry od vesnice. Ty lidi už ho znají a otvírá se jím kudla, jak platí fakturu za elektřinu a objeví tam kolonku platba za solární elektrárnu, podívej se na zastávku, jak lidi sednou raději do RJ, flixbusu nebo arrivě, ftl atd. Ale zase na druhou lidi od něho utekli k vlaku i když mají kerditku zemkovo, tak vlak bez slevy a průkazky jim vyjde levněji.

Pavel Mráček
Host
Pavel Mráček

Ta úvodní fotka mě docela zmátla, vypadalo to jako nějaký trolejbus 😄

Dominik
Host
Dominik

Jak smutné když člověk ví, jak tristní flotilu a servis pro cestujicící celkově poskytuje ve svém „domovském“ Zlínském kraji. Zemku, styď se!

Svojsin
Host
Svojsin

Jenže KU ve Zlíně už dávno mohlo situaci změnit, ale prakticky NIC pro to neudělalo!

petr.r
Host
petr.r

ale udělalo, udělili mu čestný odklad na dobu neurčitou, třeba rádio kroměříž už přestalo informovat o výběrovým řízení, neboť ten redaktor se musí stydět, kolikrát už říkal do etéru, že je to opět odloženo.

slawe
Host
slawe

Problém je, že staré vedení kraje vypsalo soutěž na nové dopravce těsně před volbami a Čunek po nástupu soutěž zastavil a nechal přepracovat. To samo o sobě špatné není, protože součástí nové soutěže jsou jasné prvky nového IDS, průšvih je to, že se to zastavilo 2016 a nové podmínky se zveřejnily až v září 2018! Proč to trvalo 2 roky mi hlava nebere. Takže novější či nové autobusy, podle toho, kdo vyhraje, budou v celém ZK, ale až v prosinci 2019…

petr.r
Host
petr.r

senior zemek půjde sedět za daňový podvody a tak se musí počkat, až junioři nebudou ve vězení aby někdo velel. Zdeněk zemek jsou dva a v tych dopravních firmách neznalí nevědí jestli je to junior nebo senior. Všichni řidiči vozí reklamu, že oba zemkové jsou nevinní za ten solární podvod. Senior myslím jede v té bio(naftě), co odstavovala autobusy po stovkách a ve zlínském kraji se šušká, že něco podnikal aji s březinou.