Velké omezení na koridoru končí, u Kolína budou jezdit vlaky opět po dvou kolejích

Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnicRekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic

S ukončením prací končí i výlukové jízdní řády na nejvytíženější tuzemské trati.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan.K

Měl bych dotaz jizdní řád 2018 před opravou vs jízdní řád 2023 po opravě
2018 EX 588 2023 EX 522
č.třebová 7:02 7:02
kolín 7:59 8:08
Praha Lib. 8:28 8:41

Nemělo by se spíš spojení mezi Kolínem a Prahou zkrátit po opravě než prodloužit z 29min na 33 min – prodloužení o 4min.

vbb

O tom, že je rozkopaná trať mezi Poříčany a Kolínem, komplet celé Pardubice a mezi Chocní a Ústím n.O. se jezdí po jedné koleji a ještě pomalu, jste slyšel?

Jan Kučera

Ano jezdím z české Třebové do Prahy každý pracovní den, ale toto je článek že oprava mezi Prahou a kolinem je dokončena oprava a od prosince bude v tomto úseku navrácena rychlost 160km/h. A proto se ptám proč v roce 2018 šel ten úsek překonat za 29min a nyní po opravě od ledna 2023 bude tento úsek trvat 34min? Nemělo by to být spíš rychlejší?

anon

Pro dojizdejici v relaci Poricany-Praha to paradoxne znamena castejsi zpozdeni Os vlaku, zvlaste ve spicce. Z Porican ty vlaky jezdily rano docela v cas. Holt 2 koleje do Kolina jsou malo.

Panda

Otázkou, jestli by nebylo lepší řešit Poříčany-Kolín vlakem projíždějícím Libeň-Brod/Poříčany bez zastávky a vzhledem ke kapacitě asi i na úkor již existujících spěšňáků (a pokračující na Pardubice/KH)…

JiP

Ono jde i o to, ze jizdni doba Os ktery jede Praha-Kolin a zastavuje na vsech zastavkach je naprosto nekonkurenceschopna. Zkuste jet z Velimi do Prahy. Zde jsou treba pasmove Os ktere vymetou v useku. Kolin-Poricany vsechny zastavky a pak zastavi mozna se zastavenim v Brode az v Libni. Dramaticky by to zlepsilo jizdni dobu ze vsech stanic a zastavek v useku Kolin-Poricany ale v pripade dobreho pripoje treba i do Trebestovic a Sadske z S12. Tak jak je provozovana linka S1 je davno prekonany provozni model, drahy a v koncove casti velmi neefektivni a naprosto nekonkurenceschopny..

Zdeněk

na jak dlouho ? 😀

Jiří Malík

Technika i lidé e tam potloukal i neskutečně dlouho.

PepaM

A vydrží to celé 2 roky, než začne rekonstrukce stanice Pečky + doplnění chybějící spojky na kolínském zhlaví ve Velimi.

Tomáš Záruba

Odb. Nová Ves ani potom nic…?

PepaM

Pokud vím tak bohužel ne.

Martin.dilli

Odbočka jest myšleno výhybka z první do druhé traťové koleje?

Ben

Přesně tak a ještě naopak – z druhé do první. Je to takový supermoderní Převaděč spojitosti Správy železnic. Definici tohoto výrazu bohužel na internetu nelze dohledat, ale po slovensky se tomu říká Kontinuálny transfunkcionér a přesná definice je zde: https://youtu.be/5iywEKOFZ5c

Jirka

Riziko zpoždění??? To nebylo riziko ale jistota.

Karel

Pokud jste jel autobusem po D1 v době, kdy se opravovala tak jste vždy dojel včas

Otakar

U D1 jsem měl na výběr, zda pojedu z vrchem nebo po opravované dálnici. U koridorů mám na výběr, zda pojedu se zpožděním 40 minut (pokud nebude stržená trolej) nebo pojedu celý den oblikou. Zpoždění na D1 pokud nebyl kalamitní sníh v Ťokově průsmyku, tak nebylo takové, jako je běžné na koridoru Pha – Ova.

vbb

Za posledních 6 týdnů 4 jízdy, z nich 3 včas a jedna zpožděná už před vjezdem do úseku, navýšení mezi Kolínem a Poříčany asi +5. To není moc velká jistota.

none

Pri takovem stesti bych si sel vsadit Sportku.

Jelen

No konečně, zrovna tahle výluka byla pro cestující dost peklo. Kolikrát i 20-30 minut zpoždění navíc.

Anonymní alkoholik

A to i přestože se všem vlakům přidala desetiminutová vata. Za sebe, jakožto pravidelného cestujícího, můžu říct, že celá tahle výluka byla katastrofa. 😀 Operativní odklánění dle aktuální situace Správa asi neumí. Bylo vtipný, když z Kolína vyslali vlak na Pečky, přestože oproti jelo několik vlaků a přes Sadskou v tu dobu pořádně nic nejelo, a výsledkem bylo, že vlak jedoucí původně včas, přijel do Prahy s +30-40. Ale #mynic.

David

Ano, operativu Správa železnic už neumí, protože ……. protože zaměstnává blbce a eurohujery.

pedro74

Nejschopnější jsou v zahraničí, schopní v soukromém sektoru, a tak na státní a městské firmy zbývá kdo? Líní, neschopní a blbci.

Šejdr

Zažil jsem i podstatně víc. Stačil problém dál na trase od Kolína na východ a když pak k výluce přijela smečka zpožděných vlaků od Pardubic, tak dispečeři nechali stát vlaky od Prahy klidně i 50 minut.

Kamui

Kdyby tam alespoň udělali troj/čtyřkolejku, až těsně před Kolín.

Vojta

No jo. Ale to by se s povolovacím procesy, by se ta trať nepredelavala teď ale za 10 let😀. Ale souhlas. Je to trestuhodné, že nevznikla další kolej. Byť by to bylo stavebně náročné

JiP

To ze ta trat starne a rozpada se se zjisitilo snad zcela nahle a necekane letos na jare? Ja myslim ze technicky stav a nedostatecna provozni kapacita useku trati byla zrejma minimalne 10 let zpet.

zesp

No právě, a těch 10 let trvalo, než se vůbec připravila, protlačila, projednala a finančně pokryla alespoň takováto akce… S další kolejí navíc by to bylo jako s pražským okruhem. Takže buďme rádi, že se podařilo aspoň toto. Vždyť už hrozilo, že tam bude místo 160 km/h jen 120, jak to bylo zlé…

asdfasd

Ale prd. Ani kdyby tam udělali desetikolejku. Nedávno jsme to koneckonců viděli v poříčanech a někteří z toho máme ještě noční můry dodnes. V tříkolejném úseku z toho udělali jednokoljku na přivolávací návěsti a hned tam ve špičce bylo +40 jen to hvízdlo.

JiP

A ceho jsme touto vylukou dosahli? Co se zlepsilo vzhledem k tomu co to stalo penez a jaky destrukcni vliv na dopravu to melo?

Kuba2

Trať se během příštích let nerozpadne – to vám připadá málo?

JiP

Vzhledem k tomu, ze nic nevydrzi vecne a soucasne bylo jasne ze tento usek trati je silne poddimenzovany, tak bych cekal ze se neprovede prosta oprava, ktera provozne nevyhovujici stav na dalsich 20 let zakonzervuje, ale pripravi se modernizace coz znamena alespon 3 kolej v celem useku Poricany-Kolin. To ze ta trat starne a rozpada se se zjisitilo snad zcela nahle a necekane letos na jare?

zesp

Přečtěte si články o jiných záměrech a i z oblasti stavby silnic a dálnic a pochopíte, že ten proces na přidání koleje by byl tak zdlouhavý, že by se ta trať mezitím musela zavřít úplně. Ale jinak souhlas…

JiP

Nesouhlasim, prestoze trat vede jinak huste obydlenym stredoceskym krajem, tak zrovna tento usek trati vede v podstatne vetsine mezi lany psenice vzdalen od obydli. V peckach by to zasadni problem nebyl a totez ani ve Velimi. Jsou to jenom vymluvy. Cela tato akce neni o nicem jinem, jak vycerpat investicni penize z EU, protoze realne neni nic poradneho pripraveno. Na opravy maji jit penize provozni. Smysluplne investice museji mit nejakou jasnou a hmatatelnou pridanou hodnotu. Nic takoveho u probehle akce nepozoruji.

Lukáš Chytil

V Pečkách by to problém byl. Jednak tam není místo pod nadjezdem na vjezdu, jedině zrušit kolej na měnírnu, kompletně předělat celou stanici + zabezpečovací zařízení, na odjezdu jedině zrušit manipulační výtažnou kolej. K tomu nutno připočíst předělání Poříčan na odjezdu na Kolín (v tom se hrabali) + nové zabezpečovací zařízení (v tom se taky hrabali). Potom zavazí nadjezd v Cerhenicích (opět není místo pod ním) a baráky v Cerhenicích. Pak samozřejmě předělání celé žst Velim a úprava zabezpečovacího zařízení a vadí baráky u přejezdu na odjezdu na Kolín. Celá tahle sranda by vyšla minimálně na 6 mld, za což… Číst vice »

Olda

Tak leda na papíře. Kilometr dvojkolejky na třista za 200 mega.

Adamgolias

Jasne , zbourame lidem domy , zahrneme zahradky a cesty . Zadny problem . Nechtit na zahrade zeleznici je vymluva.

vjkm

V pořádku. Tak doufáme, že se na tom už pracuje aby se to při příští modernizaci udělalo.

none

Super. Tak ted uz se do hodinoveho zpozdeni vlaky vejdou v pohode.

Libcha

…a jaká další omezení hlavního koridoru Pha-ČT budou následovat a kdy?

Lukáš Chytil

Dobíhá rekonstrukce Pardubic, takže ještě sudá odjezdová skupina na Hradec a Kolín (po vybudování 5. ostrovního nástupiště)
Narovnání odjezdu na Třebovou

A příští rok Rekonstrukce stanice Pečky,
bude dobíhat Choceň – Brandýs – Ústí nad Orlicí
A BC Choceň – Zámrsk na 200.

Toník

Reko Pardubic nedobíhá, poběží ještě více, než dva roky.

Lukáš Chytil

Bylo to myšleno, že stále ještě běží, holt jsem to špatně napsal.

Tom

Choceň – Zámrsk se bude dělat až v roce 2029.

zesp

Choceň – PU bude zahájena až od 2025 a to ještě ani na na 200…

Jan

Je to až za ČT, to jsem přehlédl, nicméně podle mě je to stále hlavní trať až do Ostravy.

Vojtaur

Konečně!

Zdeněk

ale že to trvalo ….