Velké komplikace na kritickém místě koridoru. Provoz na 20 hodin ochromil překopaný kabel

Lokomotiva 380.007 Českých drah v čele Valašského expresu v údolí Tiché Orlice u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva 380.007 Českých drah v čele Valašského expresu v údolí Tiché Orlice u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vlaky nabírají v úseku až hodinová zpoždění, provoz je výrazně omezen.

(aktualizováno 13:47) Cestování po I. železničním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou bylo od včerejšího odpoledne mimořádně komplikované. Důvodem byla porucha zabezpečovacího zařízení v Brandýse nad Orlicí. Provoz vlaků byl nejprve dvakrát zastaven, od obnovení provozu včera večer byl  silně omezen. Od 12:35 byl provoz obnoven. Kvůli výrazně snížené kapacitě zastavila  Správa železnic i provoz nákladních vlaků. Osobní vlaky nabíraly v místě zpoždění často téměř až hodinu.

„Provoz v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí značně omezen,“ varovaly téměř 20 hodin České dráhy na stránkách ČD mimořádnosti. Například ranní rychlík R863 Svitava kvůli čekání v Brandýse nad Orlicí nabral zpoždění 44 minut, ukazují data v aplikaci Grapp Správy železnic. Podobné problémy má i řada dalších vlaků. K problému došlo v úseku, kde je nyní jednokolejný provoz kvůli celkové modernizaci trati. Dlouhodobě jde o jedno z nejkritičtějších míst na české železnici. Důvodem poruchy má být podle informací deníku Zdopravy.cz překopnutí kabelu při stavebních pracích.

V údolí Tiché Orlice došlo včera ke dvěma výpadkům: kromě poruchy u  Brandýsa byl také na více než hodinu kvůli závadě na zabezpečovacím zařízení zastaven provoz v Chocni. „Během prací sanační linky došlo k poškození kabelů traťového zabezpečovacího zařízení a zároveň i optického kabelu. V důsledku poruchy jsme evidovali i výpadek technologických počítačů v Chocni. Kabelizace a hloubka jejího uložení byla vytyčena správcem a protokolárně předána zhotoviteli. Důvodem poškození vytyčených kabelů bylo nedodržení technologických postupů prací v ochranném pásmu kabelové trasy,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.  Odhadovaná materiální škoda je cca 3 miliony Kč, Správa železnic ji bude uplatňovat na zhotoviteli stavby spolu s dalšími sankcemi.

Komplikace způsobené zpožděním a případným pozdním obratem souprav ale budou doznívat celý den.

Tagy porucha zabezpečovacího zařízení trať 010 Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí výluka Bezpráví
129 komentářů