Velké komplikace na kritickém místě koridoru. Provoz na 20 hodin ochromil překopaný kabel
Lokomotiva 380.007 Českých drah v čele Valašského expresu v údolí Tiché Orlice u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlaky nabírají v úseku až hodinová zpoždění, provoz je výrazně omezen.
Dojížděl jsem vlakem z Litoměřic do Ústí nad Labem a žádný problém, neboť nebylo žádných výluk ani rekonstrukcí, byť všechny vlaky jely na čas a v té době žádné problémy nebyly. Pak přišly nápady, že se musí vše předělat, rekonstruovat, přestavět a všude jsou jen samá zpoždění a problémy.
Těch pár kilometrů se povětšinou zvládne s prstem v nose. Zkuste to ale vysvětlovat někomu kdo má taky jiné povinnosti nebo i přestup než třeba kvůli bouřce čekat přes tři hodiny než někdo milostivě sežene aspoň autobus.
Tak ať to letohradskými sergeji tahají přes Hanušovice !!!
Šéfe, mně se asi něco nepovedlo
Škoda, že se pražský maraton neběží u trati 171 nebo v údolí Orlice, šance, zda rychlejš se do cíle doklopýtá běžec, nebo vlak, by byly docela vyrovnané…
https://www.youtube.com/watch?v=BlCI8iXmm_o&pp=ygUTcGXEjWVuw70gc27Em2h1bMOhaw%3D%3D
Termin „celkova modernizace trati“ je trochu nadsazeny. Optimalizace rekl bych.
Jinak podekovani Sosnovi, ze nemame objizdnou trasu/VRT. A Kupkovi, ze si ho tam drzi.
Jediný odklod severně by byl teoreticky možný přes Lichkov. Ale prakticky v úseku Dolní Lipka Hanušovice by ty náklady vypadly z kolejí. Je tam nějaká reálná možnost modernizace toho úseku? Prospělo by to nějak? Do budoucna?
Neprůjezdný byl úsek Choceň – Ústí nad Orlicí, čili odklon by nemusel jet přes Lichkov, ale přes Letohrad a Týniště a pak buď dolů do Chocně, nebo přes Hradec. Jenže je tu jeden zásadní jeden problém – odkud by se vzaly ty diesely, které by byly potřeba na přetah z Letohradu do Týniště? Nemluvě o tom, že všechny odklonové úseky jsou jednokolejné a n
Pardon, ta dvě bludná písmena místo tečky se mi na konci příspěvku objevila neznámo jak. ;).
Vlaky v tomto úseku běžně odklonem přes Letohrad do Týniště jezdí, problém je samozřejmě chybějící elektrifikace což zase tolik nevadí přece jen je dost nákladů tažných nezávislou trakcí nebo si dopravci dokáží zajistit nezávislé lokomotivy pro přetah, největším problémem zde je velice slabý normativ délky jen cca 350 m
Všeobecně….vlaková doprava není pro denní dojíždění kamkoliv…
Ještě že to nevědí ty tisíce lidí, co denně dojíždějí za prací/do školy právě vlakem.
Taky jsem jeden čas denně dojížděl do práce vlakem, dokonce s přestupem.
Několik let jsem denně dojížděl vlakem. Vím o čem píšu. Neustálé výluky, problémy se zabezpečením nebo skokan.
Několik let jste denně dojížděl a přesto píšete, že „vlaková doprava není pro denní dojíždění kamkoliv“?
No a jak jste to teda zvládl a proč jste nepřešel na jiný druh dopravy?
Já dojížděl 12 let. Tak hrozné to nebylo.
Sloda ze to nevi v Holandaku, Svycarsku,…
I jako osoba jezdící autem musím konstatovat, že tento výrok je hovadina.
To je zajímavé, to jsem nevěděl a budu muset asi do práce hopšupráškom 😆
Ale vážně, v drtivé většině případů se nechá dojet načas ale třeba na letiště nebo důležitou schůzku bych si to vlakem taky nelajsnul. Přesně kvůli těmhle excesům.
Na důležitou akci bych si nechal velkou rezervu i v autě. Dokonce si troufnu odhadnout, že dojíždět od Hradce/Pardubic do Prahy je vlakem o něco spolehlivější, než autem.
To píše kdo? Znuděný řidič toho času před Benešovem na D1 v koloně?
Kde je na D1 Benešov?
Předvídat, že velký pracovní stroj poškodí něco, co je mimo jeho pracoviště je jasnovidectví.
Ale kabel zab.zař. tam určitě není.
Pan kapitán peklo som otvoril ..
Ja holt nesmrtelná klasika Českých DRah!!!!!
Jakou mají České dráhy (dopravce) vliv na problém při investiční akci správce železnice, tedy Správy železnic? :))
Platící cestující to nerozlišuje. Tak jako nerozlišuje oblouk a zatáčku.
To by asi kurva měli začít ne? Autobusákovi taky nadáváš když je objížďka nebo spadne most?
Pokud autobusák něco v hlavě má, i tací se nechají najít, tak vyhlásí, co se děje a že pojede jinudy než po své trase. Na to se moc nadávat nedá.
Jenže autobus zastaví značka nebo policista. A informovat 50 lidí v jednom vozidle je snazší než 300 lidí v pěti i více vozech.
Vlak má stejný rozhlas, jako autobus. A je celkem běžné, že vlakvedouci chodí a informuje a problémy s pripoji řeší osobně. Někdy až tak, že vyzvedávat, jestli někdo prestupuje a jestli tedy následný vlak má nebo nemá počkat.
Aby mohl informovat, musí vědět o čem. Řidiči autobusu to řekne policista nebo značka s vyznačením objížďky. Z hlavního návěstidla, zakazujícího jízdu vlaků se to nepozná
Babiš!!!! Fiala!!!!! Na další se ještě musím rozpomenout.
: – )
Kalousek!
A čerstvě i Pavel…
Sosna, Tok, Kremlik, Havlicek, Nejezchleb…
A proč ne RegioJet, Leoexpress… ?
Ty taky, nebojte. Semafory ovládá Správa železnic.
nemáš tam těch vykřičníků málo, neználku?
Tady někdo neví o čem je řeč.
Je vidět, že o tom víte velké kulové.
Mně těch 12hodin řešení toho průseru stačilo. A rozhodně to nebylo jen tak hrábnutí. Ale nemá cenu tady vysvětlovat…
A já si včera říkal co nám tu v Králově Poli najednou jezdí nákladú.
Tady se šetří na stavebním dozoru a potom to tak dopadá.
Seberte už někdo Štefanovi ty klíče… :))
Neasi, zase H47..
Já nevím jak se to jmenuje, šéfe…
#svobodaven!
Ano. Ředitel stojí u každého bagristy zhotovitele.
spis Sosna. toho se boji i ministri natoz Svoboda
Možná elektromechanika a telefon občas měly něco do sebe.
Ty fungujou bez vodičů, které by se daly přerušit? Při mé chabé znalosti zab. zař. – neřekl bych.
Stále u elektromechaniky byl člověk, který měl kliku a výhybku přetočil a uzamkl.
…což u TZZ úplně nehraje roli.
Výborně, takže u každého návěstidla autobloku bude člověk s klikou a bude je přetáčet.
To už musel být odborně na výši, aby to prakticky zvládl. A ještě výše byl ten, kdo dokázal něco podobného u mechanického přestavníku a k tomu ještě otočit kalhoty.
Ale jen když mu výpravčí po telefonu potvrdil, že může. Ony by se ty vlaky jinak posrážely, viz například průšvih u Stéblové nebo u Stráže nad Ohří. To byl ten týden, kd, měla americká armáda v ČR víc mrtvých, než kdekoliv jinde.
Zvlášť když ten telefon někdo překopne/utrhne.
Náhradní spojení existuje jmenuje se to mobilní telefon.
Však teď se tam jezdí na úrovni propustnosti toho pralesa, co jsi jmenoval výše. Takže je vše v pořádku, ne?
Včera nejelo nic.
To by chvíli nejelo ani u té el. mechaniky nebo telefonu. A hlavně by tam toho jelo mnohem míň i za zcela normálního stavu.
V tom místě moc signálu není.
Telefonní kabel překopnout nelze, narozdíl od datového?
A když bude telefonní signál analogový, tak to taky pomůže, narozdíl od digitálního přenosu? Bagr to pozná?
Samé hloupé otázky, přitom by stačilo věřit v Dřívbylolíp a popřít výpadky elektřiny způsobené vlétnutím vyplašených slepic do čtyřdrátového vedení NN.
Jaka byla operacni vyska tech slepic?!
RJ1001 aktuálně 70 minut ….. Hodinu jsme tam stáli …..Proti nám projížděl jeden vlak za druhým ….. Tohle se dá vysvětlit jak?
Že se pustí vždy jeden směr.
Myslím, že je dobře, když si diskuzi najdou i laici a pokládají zde své dotazy k provozu, ačkoli místním „ultras“ asi připadají hloupé, osobně bych je neodsuzoval (nemínusoval). Ze své zkušenosti mi připadají daleko horší např. příspěvky automaticky přirovnávající fungování dráhy k silničnímu provozu.
Souhlas, já to beru taky jako dotaz, na který jsem rád odpověděl.
Nijak, zásah boží. Nebo Copperfield.
Pokiaľ je „zácpa“, je efektívnejšie pustiť 15 vlakov jedným smerom a potom 15 vlakov druhým smerom než to púšťat po jednom z každej strany. To isté platí aj pri opravách ciest a mostov, kde je to zvedené iba do jedn´ho pruhu a zabezpečené semaformi, za predpokladu, že je dlhá fronta čakajúcich aút. Je efektívnejšie pusiť veľkú časť jedným smerom naráz (ideálne všetky) a potom to isté na druhej strane, než to prepínať krátkymi intervalmi.
A když se tohle stane se mnou a ČD, tak to neva? (R 887 aktuálně +85min)
Tohle asi není o dopravci ale když sedím ve vlaku dopravce „A“ tak se nebudu ptát na vlak dopravce „B“…
Škoda, že jsem včera zrovna nejel. EC 112 Silesia skončil už v České Třebové, tak bych si aspoň stihl zašotit. V ČT jsem ještě nešotil. Nicméně, jednou jsem měl s Pendolinem zpoždění kolem 160 minut, za což jsem byl rád. Dostal jsem Mattoni zdarma a mohl jsem si to v tom vlaku pěkně užít. Dokonce jsme se točili v Přerově a pak stáli dlouhou dobu u ČT. To byl skvělý zážitek!!
Ještě že jste se neradoval moc nahlas, myslím, že spolucestující by pro vaše nadšení asi pochopení neměli 🙂
A není náhodou matony zdarma standart v pendolinu? 🤔
Je, ale my jsme dostali ty vody dvě a nikoli jednu.
No joo, ale pokud jste tu vodu přepočetl např na mzdu za ty 3 hodiny čekání, tak vás vyšla zcela nepochybně nejdráž v historii 🙂
No jo, RJ vrací v takové situaci 100 procent jízdného bez ohledu na to, zda za zpoždění může a to zcela automaticky, u CD dostanete vodu, a když se hodně hádáte a vyplnujete formuláře jako za ck Rakouska, tak možná dostanete po x měsících zpět 50 procent. Vivat prozákaznický přístup 🙂
Jízdenky kupuju v aplikaci, nemusím nic vyplňovat, a pokud je na ní nárok, kompenzace dorazí automaticky.
Odkdy? To musí být hodně velká novinka, že by cd zjistily v kalendáři, jaký je rok ? 😀 Pokud to tak je, tak super a krok kupředu. Na druhou stranu pořád ta velikost kompenzace je ve srovnání s RJ výsměchem všem platícím cestujícím
To je pravda těch 30kc u CD je pro srandu…na 2 str. RJ v zimě kvůli nevytopenymu kupé prvni třídy (!) Satisfakce 50korunek….
Ba ne, na tohle jsou mezinárodní předpisy, podobně jako v letadlech.
Původně jsem chápal váš příspěvek jako ironii/ sarkasmus, a chtěl jsem vám k Ježichu poslat celé jedno balení (9 l.), s tím, že byste si zpoždění mohl 6x naordinovat sám a to v libovolný den, na libovolném místě a v libovolné délce.
Pak jsem ale usoudil, že takto pojaté, (když byste dostal možnost sám rozhodovat o svém čase), by to pro vás asi ztratilo kouzlo autentického šoto-zážitku.
> poslat celé jedno balení (9 l.),
Nebuďte rozhazovačný!
V pendolínu dostanete půllitrovku, tak stačí poslat balení 6 x 0.5 = 3 litry!
A to se opravdu vyplatí, Horste!
Tomuhle a masochismu nerozumím. 😜
Pak se divte Jančurovi, že funguje kafe zdarma. Tenhle vyhledává zpoždění, aby dostal 3 deci matonky.
Půl litru. Bez bublinek. 🙂
O víkendu pojede vše na čas
Moje vrcholné číslo bylo, když jsem jeden den přijel do práce v jedenáct, protože někdo u Kolina spadl pod vlak, a večer domů taky v jedenáct, protože u Kolína někdo spadl pod vlak.
Prostě SŽ kompetentní na svém místě….co na to Svoboda? Blízko tam bydlí….
Jak může SŽ za to, že externí firma je plná diletantů, která nezvládla svoji práci? Asi jste ani nikdy na žádné výluce nebyl, že?
rizika a prusery se vzdy stavaji. nicmene pokud se jedna o takhle kriticke misto, mel by existovat jasny krizovy plan a pro nej pripravene kapacity… ted se stane „cokoliv“ a zacne se improvizovat.
Ale on ten křížový plán existuje: provoz se převede na „ruční“ řízení.
Dovede si představit, kolik by stála jízdenka, kdyby u vyluky stalo nějakých dvacet autobusu a někde v Třebové a v Pardubicích nekolik záloznich vlaků pro případ, že jednou za čtvrt roku někdo prekopne kabel nebo bude jiný průšvih?
Poslední dobou se bohužel zdá, že není větší výluka, aby nejaký *** neprokopl kabel ZZ. To už smrdí systémovým problémem.
Ten smrdící systémový problém se jmenuje kabely zakopané podle předpisu…
Tohle je ale v podstatě pravidlo. Tedy problém SŽ.
#svobodaven!
Nešilte. Kdy naposledy staly vlaky kvůli prekopnutemu kabelu?
I mistr tesař se někdy utne. Na tom stroji pracují němci…
Zrekonstruovat se to musi a v kazde firme ne jenom v stavarine mas profesionaly a existence— tady spis uradovala existence jako profik
A v Červenci to zase zaplevelí EC rj RJ na Brno… 🙁
To bude už po výlukách
ještě štěstí, že nepředepíšete rychlé vrstvě do Brna cestu přes tábor, chýnov, jihlavu a třebíč.
railjet na koridor patří , v Čáslavi už bude se vídat osobní vlaky a jednou za dvě hodiny rychlík do Brna
Budou vídat
Nemělí by to být opačně? Za osobní vlaky se dá zavést NAD, ale za nákladní vlaky se NKD (náhradní kamionová doprava) zavést nedá.
Proč
Ano, ale kontejnery na nikoho stekat nebudou.
Kontejnery ne, ale p. Šimral určitě ano.
Zákazníci ano, a budou chtít mnohem vyšší kompenzace, než za to kdy dostanou cestovatelé. A až tam pan Kupka slavnostně otevře další autostrádu, mnozí na ni třeba rádi výhodně přejdou i s těmi náklady. Více ropy, více válek…
Ty jsi dostal někdy kompenzace z nakladu vlakem ??????? Dobrý vtip 👍
Jsem netušil, že římané v Gálii hledali ropu.
Jasně, každý autobusový dopravce čeká na zavolání od ČD, že potřebují desítky busů. Jednou jsem zažil organizaci zavádění náhradní dopravy a na rovinu nikdy více.
Obecně ano, ale zrovna tady jsou i ty silnice dost na dvě věci. Že skutečným řešením by byla až více či méně velkorysá novostavba, obcházející údolí Orlice, všichni víme.
Náklad to objede. Teoreticky i osobáky to objedou, nicméně tam bude naskakovat větší zpoždění, což je u osobní dopravy větší problém. A jak už bylo zmíněno, zavést NAD není problém u plánovaných výluk. Zavést NAD u mimořádností ale problém je (kde chcete najednou sehnat autobusy a řidiče?)
Náklad to objede kudy? Cožpak by ty krátké osobáky nemohli pospojovat a protáhnout najednou, aby získali nějaká okna i pro 700m náklady?
O jakých krátkých osobácích to mluvíte?
frantisek si predstavuje ze se tam potkal stadler a regionova.
Nákladní vlaky v noci jezdily, sice blbě, ale jezdily.
A že se potom na internetu čílí šotouši, že se ruší vlečky a přeprava se stěhuje na silnice.
Prý přes Letohrad, takže dvě úvratě nemluvě o přechodnosti a dalších podružnostech…
A přes Skuteč a Poličku na Brno. 😛
Vyjde rychleji se z Pardubic otočit zpátky do Kolína, kolej bude volná už od Chocně.
Které krátké osobáky, ty zastávkové? Že by místo 1 Os za hodinu jely 3 spojené Regionovy 1x za 3 hodiny?
Spojit Leoše spřáhlem se šroubovkou Valašského expresu?
To se lehce rika hure dela.
Autobusy by byly, ale drobny detail, koho za ne posadis?Kdyz ridici busu dosli?
A ikdyby došli, tak zas nemají hodiny…