Velké autobusy pro linku na letiště: DPP zahájil konzultace s desítkou výrobců

Téměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPPTéměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. m. Prahy udělal další krok k posílení přetížené linky 119 z Veleslavína na letiště. Chce se přitom

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aslanex

Nejlepší je, jak objektivně přistupuje objednatel k tomu, jak se dopravci nedaří naplnit zadání a vypravovat vícekapacitní busy… Kdyby se Ropid poptal u dalších dopravců PID, jistě by se našli schopné firmy, které by je sehnaly rychleji. Navíc by třeba neodmítaly CVR s Letištěm, jako se to zatím daří DPP.

Jiří

Tak nevím, nemělo by se v tomto angažovat i samotné letiště? Přece se jedná o jeho zákazníky.

Darth Vader

Když si každý rok ministerstvo financí vybere téměř veškerý zisk Letiště Praha ve výši několika miliard korun, tak by stát mohl zajistit alespoň důstojnou dopravu do města. Letiště se na tom ale i tak podílí… staví a udržuje veškerou infrastrukturu.

Jarda

Tož Neoplan Jumbocruiser a je to vyřešené

Radek

Jen aby to nenapadnul SOR, že si dopravní podnik klade požadavek na minimální délku 🙂

Martin V.

Já mám spíš opačnou obavu. SOR NB 18 je dlouhý 18,75 m. Takže stačí, aby dozadu přimontovali držák na kola, jako mají některé pražské SOR NB 12 a už to bude „velkokapacitní autobus“? 🙂 Devatenáct metrů je hrozně málo. Buď mají žádat aspoň 20,9 m, nebo ještě lépe dostatečnou kapacitu autobusu (sedících + stojících) bez ohledu na vnější rozměry. M-B CapacityL má 21 m délky, Van Hool AGG300 pak 24,8 m. Zajímalo by mě, co může nabídnout Solaris, Hess (přívěs za kloubák?) nebo mimoevropští (Brazílie, Čína?).

Martin V.

Jo, tak Hess XXL Hybrid by nemusel být marný, ale vypadá to stále spíš na prototypy. https://de.wikipedia.org/wiki/Hess_lighTram_Hybrid

Jva

Jojo, už jednou při požadavku nad 12m namontovali klenutější nárazníky (s nimi přelezli na 12,0m) a bylo vystaráno (Olomoucký kraj)…

Dragoo

Solaris už má 24-metrový trolejbus (http://www.infobus.pl/gdynski-debiut-trollino-24-dla-salzburga_more_115145.html), proto autobusové verze by již nemusela být problém. Řekl bych že Brazílie je mimo hru (pro Marcopolo je to nezajímavé), no spíše bych viděl jako reální tureckou produkci (možná Bozankaya?)

Martin V.

Aha, díky. Já to hledal na solarisích stránkách https://www.solarisbus.com/en/vehicles/zero-emissions/trollino a mají tam jenom 12 a 18, o 24 žádná zmínka. Pokud by to dokázali vyrobit jako parciální nebo hybrid, tak by to šlo.

WICRO

To je ale trolejbus.. :DDDD

železničář v důchodu

Však on by také trolejbus k letišti, nejlépe samzřejmě „parciální“ a v exponovaných úsecích vedený po vyhrazené dopravní cestě, také byl rozhodně nejlevnějším, nejrychlejším a nejefektivnějším řešením …

Jiří Kocurek

Tak to už by se rovnou mohl přihlásit KOS Krnov, že jejich vozidlo Vario LF2 podmínku délky splňuje.

Petr

Největší chyba byla, když se neprosadil návrh stavby metra až na letiště.

Fotograf

Přečtětě si tento odkaz, kde je vše shrnuto = proč ne metro : http://www.trolejbusyvpraze.net/zeleznice_metro_a.htm Poslední aktualizace tohoto tématu sice byla 18. 10. 2017, ale to, co se začíná budovat dává ANTAROVI -autorovi celého webu
za pravdu : http://www.zeleznicenaletiste.cz/useky/modernizace-a-novostavba-trati-praha-veleslavin-praha-letiste-vaclava-havla/

Fotograf

Je zajímavé, že když dám odkaz na nějakou informaci, tak je „mínuskářů“ více. Zdá se ,že ani nečtou odkazy na články a hodnotí jen podle jména-nicku přispěvatele. Zatímco , když jsem níže dal výtah informací z těch samých odkazů, tak převažují „plusy“….

O poslední – SCHVÁLENÉ trase vlaku z Masarykova nádraží na letiště a dále do Kladna psal pan Šindelář 5.6.2019 :https://zdopravy.cz/novy-napad-szdc-posune-dejvicke-tunely-na-jih-a-vyhne-se-orechovce-priprava-se-protahne-29450/
Tam ale nebyl odkaz na toto super video SŽDC , kde je vše o nejdůležitější – konečné změně trasy : https://www.facebook.com/cestanaletiste/videos/vb.1734861170119555/2334978176609813/?type=2&theater

Jiří Kocurek

Které bude pomalejší než autobus, dražší než autobus a na letiště to vyjde tak, aby zajížděla každá třetí souprava. Přičemž po centru už na kolejích „není místo“ na další spoje.

Pražský motoráček

Zrovna na to místo v metru bych to nesváďel. Metro poveze stejný počet cestujících jak do teď, akorát že se nyní musí navíc přepravit autobusem, což není tak pohodlné. Stejně si všichni ze 119 nahrnou na Veleslavíně do Metra. A to stejné je i na Zličíně.

Fotograf

Správně – cituji z webu , na který jsem výše poslal odkaz : Železnice má méně stanic a z letiště se do centra dostane rychleji. Metro bude pomalejší a lze říci, že jízdní doba Chalupoidy přes Bílou horu bude dokonce o něco delší, než dnešní linka a-119 z Dejvické. Železnice představuje vyšší komfort cestování a na rozdíl od metra má lepší podmínky pro přepravu zavazadel. Představa, že letečtí pasažéři s těžkými kufry se budou od Dejvické do centra města mačkat v již tak mnohdy přetížených vozech metra se studenty ČVUT nebo lidmi jedoucími s práce, je dost hrozná. Metro A… Číst vice »

Martin V.

Jedno číslo si v těch úvahách opravte. Letiště loni odbavilo 16,8 mil. cestujících, letos bych odhadoval nějakých 17,5 milionu.
https://www.prg.aero/prague-airport-traffic-reports

Fotograf

Díky za nový – přesnější údaj. Nicméně , jak jsem psal zde v 1. příspěvku , autor webu ANTAR naposledy aktualizoval na svém webu tento článek v říjnu 2017. Pokud chcete , tak tam má diskuzní forum i email a můžete mu napsat svůj názor : antar@trolejbusyvpraze.net

PetrB

Doplním, že z analýzy společnosti Metrostav by stavba metra A z Motola na letiště stála 26, 8 miliardy korun a trvala by 11 let včetně přípravných prací…

Martin V.

Škoda, že v Praze nikde nepoužili rozvětvení tras metra. Přitom Strašnická, nebo Veleslavín se přímo nabízí. Místo pásmového provozu by bylo větvení. Přes Motol na letiště to postrádá smysl.

železničář v důchodu

Fotograf: Do značné míry je to pravdivé, metro k letišti přes Motol je totální nesmysl. Jen nechápu proč zase oživujete tu pitomost, kterou je hloupá přezdívka „Chalupoida“, když Chalupa s trasováním metra do Motola měl společné snad jedině to, že když ji tehdy škůdce Bém ještě jako starosta Prahy 6 na popud toho arcilotra Jančíka (tehdy škodícího ve funkci starosty Prahy 5) protlačil (navíc s tím, že nesmí mít připraveno možné budoucí odbočení z Veleslavína k letišti, a že ten kdo by se chtěl snad i jen zmínit o potřebě výstavby kvalitního přestupního terminálu ve Veleslavíně, bude označen za vyvrhele… Číst vice »