2206_CENDIS_sleva_jizdne_Zdopravy_728x90

Velká zakázka na Airbusy A220. Air France jich chtějí až 60, vyřadí všechny A380

Airbus A220-300 v barvách Air France. Foto: AirbusAirbus A220-300 v barvách Air France. Foto: Airbus

Letecká společnost Air France-KLM chystá velkou obnovu flotily svých proudových letadel na krátké a střední tratě. S Airbusem dnes podepsala

Letecká společnost Air France-KLM chystá velkou obnovu flotily svých proudových letadel na krátké a střední tratě. S Airbusem dnes podepsala předběžnou dohodu (memorandum o porozumění) na dodávku 60 strojů A220-300. Jde o jednu z největších objednávek na tento typ letadla. Současně oznámila konec největších osobních letadel na světě A380 ve flotile.

Nová letadla má zařadit do flotily výhradně Air France. „Nákup těchto letadel plně zapadá do naší strategie celkové modernizace a sjednocení flotily,“ uvedl šéf Air France-KLM Benjamin Smith. Podle něj letadlo umožní ekonomicky efektivnější provoz krátkých a středně dlouhých linek po Evropě.

Transakce počítá s nákupem 30 letadel a opcí na dalších třicet. Ve flotile nahradí nejstarší modely A318 a A319. První A220 má firma převzít v září 2021. Air France si letadlo pořídí v konfiguraci pro 150 lidí.

Pro Airbus jde o další velkou objednávku na letadlo, které koupil od Bombardieru. Šedesát kusů je jedna z největších objednávek na A220. Celkem má Airbus na letadlo vyráběné v Kanadě celkem 551 objednávek. O stejném typu letadla uvažuje například skupina Smartwings.

Aerolinky, které už A220 mají, si jeho provoz pochvalují. Například podle airBaltic jsou parametry letadla dokonce lepší, než výrobce uváděl.

Skupina Air France-KLM současně oznámila, že  postupně vyřadí všech deset Airbusů A380. O vyřazení tří strojů rozhodla společnost už dříve, představenstvo dnes schválilo i konec dalších sedmi do roku 2022. Pět z těchto letadel patří přímo aerolince, další dva leasingové společnosti.

Současná situace na trhu limituje využití těchto letadel tak, aby byl provoz ziskový. Letadlo má o 20-25 % vyšší spotřebu na sedačku než dálková letadla nové generace,“ uvedla firma v prohlášení. Firma při rozhodování zvážila i očekávané náklady na modernizaci interiéru a zvýšené náklady na údržbu.

Skupina Air France-KLM provozuje aktuálně 542 letadel.

Tagy A380 air france Air France - KLM Airbus A220 Airbus A220-300 Airbus A380 Top
38 komentářů