Velká modernizace zlínské trati začne v roce 2024, chybí ještě čtvrtina pozemků

Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280

Definitivně padly diskuse o možném protažení trati do Valašské Polanky, o kterém se léta mluvilo.

276 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Plachý

Hlavně přeložit překladiště v Lípě do Otrokovic nebo Napajedel je tam hlavní železniční tah i dálnice . Nákladní vlaky a kamiony se zbožím pro překladiště by nemusely projíždět celý Zlín a zase zpět.

Pája

No to byste tomu dal. Kontejnery putující na východ by jezdily asi mimo Zlín? Kudy? Po silničním obchvatu, který Zlín stále ještě nemá?

lukas

A ani mít nebude, v tomto století.

Luboš Beneš

Co mi to připomíná… 2 koleje, elektrifikace, městská dráha, mělo to být dávno postaveno a nebude asi nikdy. Každých pár let se něco slíbí….Aha trať na Kladno?

Karlos

Kdy se plánuje přepnutí Přerov – Nedakonice na střídavou trakci, když tato modrenizuje na 25kV ?

Elb

S celkovou modernizací té tratě snad, ne?

Axel

snad Vám pomůže: https://zdopravy.cz/posun-stridave-soustavy-na-sever-muze-zacit-drazni-urad-vydal-stavebni-povoleni-71861/

kde je odkaz na vydané stavební povolení … viz strana 15: „42. Stavba bude dokončena nejpozději do 2. května (…)“

Karlos

Díky, to mi uniklo 🙂

Jan Macek

Podle generelu dopravy Zlínského kraje se s prodloužením počítá, ale ne ve stávajícím vedení tratě. Je to jen pro zatím návrh, ale počítají se severnějším vedení tratě již od Lípy nad Dřevnicí s částečným využitím „Baťovy dráhy“ v úseku Vizovice – Lutonina a pak cca 4,5km tunel, který by snad měl vést i pod obcí Prlov.
Sami posuďte na mapce:
https://www.kr-zlinsky.cz/koncepce-rozvoje-kolejove-dopravy-zlinskeho-kraje-cl-4833.html
strana 48

Axel

Prachy na budování kolejí drží v Praze (… prozatím partičky „Faltýnek pozdravuje“)

Tj. rozhodující lidi Zlínského kraje mají jedinou pravomoc = žebrat. Generel, neGenerel

Jiří 3

Měl jsem možnost tuto variantu prostudovat v rámci své Diplomové práce.

Zdeněk

mě zaujala spíše ta opuštěná varianta přeložky Vlárské dráhy v úseku Pitín Bylnice … škoda že na tuto variantu nedošlo

Karl vB.

Děkuji za zajímavý odkaz. Ve vámi presentovaném dokumentu „Koncepce rozvoje kolejové dopravy Zlínského kraje – Návrhová a implementační část“ je plno ambiciózních návrhů na přeložky železničních tratí.
Nejvíce mně zaujal na str. 54 návrh 5.2.12 na VYTVOŘENÍ ÚVRATI na trati 341 zřízením nové žst. Slavičín-město.
Dotaz: Někdo vlivný ze Slavičína sedí na kraji ve Zlíně?
To by snad nevymyslel ani Hřib v Praze.

Zdeněk

to mi taky přišlo poměrně vtípné 😀

Frantík

Pokud má být železnice páteří, proč ne. Ovšem jak je naznačeno, navázat autobus je každému vlaku by snad stačilo.

Karl vB.

Ta „páteřní“ trať 341 by podle návrhu měla kvůli desetitisícům vystupujících a nastupujících ve Slavičíně obdržet „boční výrůstek“ o délce ca. 2 km.

Miroslav Zikmund

Nesedí – zatím …
Slavičínský rodák Hřib sedí na velké radnici v Praze, což nevylučuje budoucí návrat do rodného kraje, třeba na místo hejtmana …

Miroslav Zikmund

Ve „stávajícím vedení trati“, tedy v předpokladech doby J.A.Bati to ani nejde, protože v předpokládané trase je nová zástavba (no nová … „stará“ několik desetiletí …)

Jiná věc je, jak by byla provozně využita …

„Socialistické“ objemy přepravy východ > západ / naopak kdy by to mohlo mít význam je iluzí.
Tím spíše, že prodloužení na Slovensko mělo být součástí transverzálky Třebovice v Čechách – Moravská Třebová – Prostějov – Tovačov – Kojetín – Hulín – Zlín …. co je kratší trasa než z Třebovic přes Olomouc – Vsetín ….
Viz J.A.Baťa – Budujeme stát pro 40 milionů ….

Nyvlt

Takových generelů tady už bylo.

jan v

Jedna věc, které opravdu nerozumím je, proč chce SŽ bourat stávající stanici v otrokovicích. Tato stanice, narozdíl od mnoha jiných (posíláme pozdrav do Kojetína) je relativně hezky opravena a udržována. Nachází se v ní několik nájem platících provozoven a ačkoliv je pravda, že čekárna může být v neděli, před odjezdem vlaků na Brno, Prahu, Ostravu a Vídeň celkem plná, jeden by očekával, že tento problém bude odstraněn se zavedením přímých rychlíkových spojů z/do Zlína.

Projektant

Odpověď je ve videu v čase od 2:55 – budova ustoupí novému kolejišti, přidá se jedna kolej a dvě nástupiště. Nová budova bude v užším „klínovém“ půdorysu v místě rozvětvení.

Dom

Každý mame asi jiná měřítka. Za „relativně hezky opravenou“ stanici bych považoval v regionu treba Kroměříž, Přerov. Ano, na druhém konci je třeba ten Kojetin. Ale Otrokovice jsou rozhodne blíže tomu Kojetinu. Údržba nula, reklamní balast, zamkovka, nespolehlivé výtahy, malá čekárna, celkova neprehlednost.

jan v

Měl jsem na mysli pouze samotnou nádražní budovu, jejímž jediným nedostatkem je relativně malá a ne příliš dobře řešená čekárna. Osobně považuji opravenou staniční budovu za rozumější, než novostavbu nějaké nepříliš povedené nádražní budovy jako například v Ústí nad Orlicí. Výsledkem je pak ne příliš kvalitní stavba bez promyšlených detailů, na které je pak následně zanedbávána údržba a morálně zastará tak, že za dvacet – třicet let budeme všichni volat po její rekonstrukci/náhradě tak, jako to můžeme například nyní vidět u terminálu Černý Most.

Miroslav Zikmund

Já si kladu otázku, proč nebyla staniční budova poslána v čertu > novostavba posunuta směrem k „depu“ (bývalé strojové stanici) v okamžiku, kde se modernizovala a stavělo ostrovní nástupiště … Z /do Zlína lze pouze za třetí / páté koleje – ostrým obloukem (rychlost 30) ….
Kontejnerový vlak z Lípy musí vyjet do tratě a pak sunout zpět, aby uvolnil kolej číslo 3 pro osobní dopravu a hranu nástupiště u koleje číslo 1 … Podobně dojezdové vlaky – přepřahat musí „vzadu“, pak se souprava vysune do tratě a přes třetí kolej jede do Zlína …

IGCT

24? Tou dobou už budou penězovody SŽ dávno vyschlé….Nedělám si iluze.

K.S.

Jestli, tak budou vyschlé všechny. Poděkujte tomu slovenskému skřetovy po kterém se bude muset uklízet.

IGCT

Celý svět na tom bude špatně.

Pája

Taky ho „miluju“, na druhou stranu si myslím, že těchto volbách spoustu slušných lidí čekají těžké časy. Velmi, opravdu velmi rád bych se mýlil.

Gwann

tak cobol ty problémy co by nastaly tak jako tak…svým předchozím působením upravil na neřešitelné. a ted bude že sněmovny pokrikovat, jak to by to uměl lépe, gesindel jeden

Axel

Technická – předkové pana Ing. A.B. jsou také rusínského (za karpatsko ukrajinského) a dále také špišskokarpatsko-německého původu. Aby nedošlo k omylu, tak slovo „němec“ v tamním regionu před sto lety neznamenalo, že se počítali mezi občany německy mluvích regionů (Rakousko, Německo), nýbrž mezi maďarsko mluvících – ideálně Dolní Zem/Maďarska. Čili používat hanlivou přezdívku pro naše milé sousedy je nejen urážlivé (pro mne, který na Slovensku má řadu příbuzných a fajn přátel), ale také je to věcně spíše nesprávné Zdroj: o původu předků : viz „Babiš – Příběh Oligarchy“, napsal T. Pergler, 2014 P.S. Napravovat a odstraňovat „nastražené pasti“ po končících,… Číst vice »

K.S.

A k jaké národnosti se jeho rodiče či on sám hlásí?

Gwann

oni coboli, my zase cehuni.
já jsem částečně i němec/spis rakusak…a stejne to jsou helmuti.

slováky mám obecně rád. a ty které rád nemám…jsou coboli.

Pája

to asi ano, já měl na mysli spíš Fialovu necitlivost k lidem. Už se stihla projevit v odmítnutí pomoci bývalým klientům Bohemia Energy. Mám na mysli ty, kteří si nebudou moci dovolit platit vysoké zálohy.

Elb

Ty lidi nikdo nenutil chodit k Bohemii, o ty lidi by se taky nepostaral Fiala, ale šlo by to v době nedostatku na vyšší náklady těch, co Bohemiu neměli.

Gwann

nenutil. jen bych důkladně prověřil, co Písařik přesně pachal. smrdí to trestným činem.

Pája

Mluvím o Fialově necitlivosti a to ještě není premiér. Bohemia Energy byl jen příklad. Vládu ODS jsem zažil a ne jednu.

Axel

Promiňte, ale na loďku lze vzít pouze tolik trosečníků, aby se loďka nepřevrhla. Pro ty, co se nevejdou do loďky, tak do vody naházet záchranné něco co plave a s loďkou šupat k přístavu = čím blíž k přístavu, tím větší šance, že potkají nějakou jinou loďku, kterou můžou poslat ke zbývajícím trosečníkům. Tj. finanční pomoc si nachystat až na jaro, neboť empiricky je zjištěno, že nejvíc zbytečných „krachů“, je těsně před koncem krize … holt rezervy došly o chlup dřív. Když se společný měšec vyplýtvá nyní, tak „berete lidem“ chuť se postarat o sebe samotné… tj. rodiče se sestěhují… Číst vice »

K.S.

Úplně teoreticky tu vysokou zálohu budou platit max za jeden měsíc než si to převedou k jinému dodavateli. Může to být problém, uznávám, ale měl by se vyřešit velmi rychle. Pokud mají problém z dlouhodobého pohledu, tak máme nějaké dávky typu příspěvek na bydlení a podobně, pokud se nepletu, je tu možnost nechat nainstalovat výrazně menší jistič, pokud jejich spotřeba i příkon je malý. (Dost lidí má historicky zbytečně vysoké rezervované příkony) Stát tu opravdu není moc od toho aby řešil „blbost lidí“, nic jim nikdy nebránilo zůstat u Eonu, ČEZu, PRE, nebo koho měli, nebo si to vzít od… Číst vice »

Gwann

tak bohemia energy znám z vlastní kůže…taky jsem od nich měl, prostě to na mne přešlo při koupi bytu a dal jsem nezkoumal. ano, innogy mi taky poslalo 3x vyšší zálohu, eon se ještě nevycenil. jenže já jsem nelenil, a zašel do pražské plynárenské. mám zálohu sice vyšší než jsem měl…ale cca 1,8krat. takže teď čekám jen na začátek dodávek, podepsáno mám. a tohle by měli udělat všichni. on Fiala má pravdu v tom, že zrovna postiženým jako jsem já, nepatří podpora, natož socialni dávka. a plošné odpuštění DPH, to je jako co za pitomost… je třeba: – nastavit kontrolu… Číst vice »

Axel

Ono je zejména nesmysl vystřílet předčasně munici (a navíc střílet na návnadu)… Když si člověk přečte předběžné odhady proč rostou ceny energií (plynu), tak je zřejmé, že může být hůr. https://www.oxfordenergy.org/publications/why-are-gas-prices-so-high/ Tím myslí že může být hůř v prosinci, lednu. Ale může být ještě víc hůř v zimě 2022/23. Tj. v tento moment je důležité, aby se lidi snažili energii využít = rodiče ať se sestěhují do jednoho s mladými (opuštěné obydlí temprerovat, aby nezmrzla voda). Lidi co žijí sami ve dvoupokojáku (např. vdovy/vdovci), tak ať shání nájemníky do jednoho bytu. A na jaře, kdy bude největší riziko, že někdo… Číst vice »

K.S.

Ano, budeme mít problémy protože tu po jeho řádění je sekera nějakých 800 mld kde jenom asi polovina byla opravdu nutná. Zaspalo se s modernizacemi, navyšoval neinvestiční výdaje a podobně a dotáhl to tak daleko že ve státním se na obdobných pozicích platí víc než v soukromém… Dále podělal celou reputaci státu jak u EU tak u investorů. Dále destabilizoval energetický sektor sliby a žvaněním kdy jeden moment byla nová JE ze státního jen vyhozené peníze, pak zase že ne nový zdroj, ale že teda jenom ČEZ má dát 20 mld do velké reko Dukovan, pak zase že zdroj ano,… Číst vice »

Gwann

v mnohém se dá souhlasit.

jen v české knedlíkove republice, kde ani pingl nemůže podle mínění svého šéfa kontrolovat papír s testem/ockovanim (ale zároveň má kontrolovat věk onoho hosta, co chce pivo – a to se nikdo nediví), není problém jen andrej, ale podstatná část občanů. kteří jsou stejní nebo horší než andrej. vše obcurat, ohnout, ulhát a hlavně řvát jak se jim krivdi a kde by oni byli, kdyby jim nějací iluminati neškodili…

a překonat odpor techto duševních mrzaku, to je vskutku oříšek….

K.S.

A není ten primární důvod toho rozdílu mezi zdraovotnickým papírem a věkem jednak v tom co to nařizuje a tom že zdravotnické údaje jsou citlivější než údaje o věku?

Podle mne by se dalo udělat dost, těch zdrojových lidí nebude zase tolik, ale umí ovlivnit dost lidi v jejich okolí, Problém je kal získat přístup s pozitivní informací k těm lidem kteří jsou teď pod vlivem lidí negativních?

Gwann

promiňte, ale to, že někdo nemá test není zdravotní údaj. eventuelně, že je pozitivní a je venku a ještě zkouší jít do hospody, tak to je pro změnu na odchyt policii a karanténu ve vazbě. zda je někdo negativní, očkovány nebo po nemoci, je možná mírný rozdíl. ale jde to snad udělat i tak, že certifikát bude bez udání důvodu, protože detaily jsou taky všem k prdu. a co je tajného na tom, že podle státních parametrů nemám Covid? já jsem očkovány. řeknu to komukoliv kdo se zeptá. ukážu i papír, kdyz bude chtit. mám ho všude s sebou. nevím,… Číst vice »

K.S.

Z hlediska nějakého zákona to myslím je a ten test nese informaci o tom jaký je váš aktuální zdravotní stav, tedy jedna jeho část. (Že za patnáct minut to může být úplně jinak je věc druhá) Mne se neptejte na to proč to tak je vedené. Stejně jako se mne neptejte na důvody křivosti banánů v EU. Stejně si říkám že žádný z těch papírů GDPR souhlasů a tak reálně je k ničemu, Fakticky nic nebrání tomu aby se s těmi daty obchodovalo jako před tím. A už jenom to že si státy dělají povinné díry do ochran je problém.… Číst vice »

Frantík

A není to prostě kvůli tomu, že obchodník nemá povinnost mi tenn alkohol prodat? Stejně tak mě nemusí v restauraci obsloužit, ale ne kvůli tomu vyhazovat nebo volat policii.

Gwann

nesmí nalít či prodat.

a domnívám se, že obdobné jde zakotvit, že nesmí obsloužit.

pokud prodá či obslouzi, je to už jeho problém.

v západní evropě to jde. jen u nás ne. obdobně jako nešlo zakázat kouřit v hospodach…Až se to udělalo…a šlo to.

Gwann

souhlasil bych s tím, že nikdo není povinen nic ukazovat. ale pak tam nemá co dělat. sorry jako. už jsem ztratil skoro dva roky saskovanim s respiratorem a trudnymi myšlenkami, kdy mi zase zavřou např. obchod s hajzlprkenky. a kvůli báječným argumentům, proc nejde držet nemocné ci bezohledne mimo veřejná místa, které jsou obdobné směšné jako když se dva popravovani na staroměstském náměstí pohádali o přednost na zaklade postavení (cili kdo má být stat dřív…), už nehodlám tohle absolvovat dál. sedět na zadku doma a žrát jídlo z krabičky. protože přece nikomu neukazu test. skoro každý, kdo ho má, ho… Číst vice »

LKB

Zakladni problem SZ je, ze se o nekterych vecech/projektech jen mluvi, ale uz se nekona/neprojektuje/nevykupuje atd. Opet jsem v clanku necetl nic o ETCS… Vymenil bych to misto casti rekonstrukce vypravnich budov.

Petr Šimral

ETCS samozřejmě bude v celé trati.

LKB

Nechapu, proc ty minusy. O ETCS se v clanku opravdu nic nepise. SZ proste ETCS marketingove neprodava. A o VRT skutecne SZ hlavne mluvi, ale zeleznici na(d) 230 km/h, pokud vim, stale nestavime. Cili trvam na tom, ze SZ o nekterych vecech mluvi, ale nekona.

Bonifác

To jsou vyhozené peníze, bohatě stačí současný stav, kdy se lze na koridor v Otrokovicích pohodlně dostat motorákem nebo MHD. Pořád jsou na tom Zlíňáci mnohem líp než např. obyvatelé Liberce, kde v celém kraji není nejen žádná koridorová trať, ale ani 1 km trati elektrifikované. Takže pokud by se měly někam lít peníze, tak primárně tam, kde je situace objektivně horší.

Elb

Tak úroveň 21.století to není, ale je fakt, že to město pořád má luxusní spojení s městy po prvním koridoru i jiných Evropských velkoměst v Polsku, Maďarsku, Rakousku a Slovensku. Jediný špatný je tam spojení s Brnem, kam ale asi zase cestuje asi více lidí, než do všech jiných zmíněných lokalit dohromady..

Bonifác

Tak špatný, jak se to vezme. Přímý vlak tam sice nejede, ale podle idosu jen mezi 5:00 a 6:45 ve všední den jede ze Zlína do Brna 8 přímých autobusů. To je průměrně téměř každých 10 minut. To mi zas nepřijde tak tragický.

Elb

Já to myslel železničně.

lukas

To je jen Zlín a ne ten celý uměle a zbytečně vytvořený kraj odkud se do Brna zase tak skvěle nedostanete.

jan v

On ten Zlín zoufale potřebuje lepší spojení z největším moravským městem zcela bez ohledu na to, jestli je krajským městem nebo ne.

K.S.

Tak ano celé krajské uspořádání je poměrně nedokonalé a lepší by bylo nějaké modernizované zemské s pořešením spádových oblastí, ale pořád mi přijde lepší aby existoval Zlínský kraj, než aby ten region byl strčený pod Brno.

Karl vB.

Nově vytvořené kraje (Jihlava, Zlín, K.Vary) si musí svojí dokonalejší strukturu v průběhu času teprve vytvořit. Přeměnit vazby (nejen ty dopravní), které byly celá desetiletí podřízeny jiným podmínkám chvíli trvá. Např. Při vzniku Kraje Vysočina bylo do Jihlavy strašidelné silniční spojení ze všech okresních měst s výjimkou H.Brodu. Kraji se postupem času daří silniční spojení podstatně vylepšovat. Ve Zlíně to asi taky muselo se železnicí padnout v porovnání s okolím tak hluboko, aby se našlo „velké řešeni“ problému a ne jen průběžným flikováním udržovat stávající nevyhovující stav. Je to způsobeno tím, že původní Jihomoravský kraj byl velmi široce rozkročený. Z… Číst vice »

Axel

Jste si jist, že došlo k zásadnímu zlepšení spojení Třebíč – Jihlava za období od vzniku Kraje Vysočina, tj. za posledních 20 let? Poprosil bych o příklad a poptám se až budu v Třebíči.

Ad Váš popis situace ve Zlíně…
Pozorujete podobné problémy, když okres Prostějov přestal patřit ke kraji se sídlem v Brně? Od 1960 do tohoto tisíciletí byla „přetržena vazba mezi regionem Olomoucka a regionem Prostějovska … jejich vzájemná vzdálenost (centra) není výrazně vyšší než je např. vzájemná vzdálenost centra Liberce a centra Jablonce.

Elb

Silnice Třebíč-Jihlava se za posledních 10 let zlepšila znatelně.

Axel

Dík. Poptám se.

Karl vB.

Ano, to bude nejlepší….

Pája

Když vznikal celý ten „uměle a zbytečně vytvořený kraj“ , tak byl jediný v ČR, který neměl ani jeden kilometr dálnice a nějak nebyla vůle v Brně ani Praze to změnit. Tohle platí obecně, nejen ve Zlínském kraji. Pokud by se tehdy JMK choval jinak, asi by to nikoho netrápilo. Tyto souvislosti často lidem unikají. Není v tom nějaká nenávist k Brnu, to vůbec ne.

Petr Šimral

To Karlovarský taky neměl…

Karl vB.

To Jihočeský taky neměl…., pokud tedy za dálnici nechcete považovat částečný obchvat Tábora, který se stavěl ještě před rokem 1989.

Frantík

Myslíte ty, co jedou přes Uherské Hradiště?

K.S.

Ne, současný stav s jednokolejkou nevyhovuje. Rychlost nízká, křižování v Malenovicích, takže ujíždí některé přípoje a Zlín Střed je jako brána do Mordoru nad kterou se v dálce vypíná Baťa-dûr.

Jiří 3

Tak si pojďte dělat směny do stanic jako výpravčí, ono protlačit kontejnerový vlak do Lípy je opravdu umění, obzvláště v poledních hodinách. Dále pak křižování v Malenovicích, kdy v odpolední špičce vždy zpožďujeme přípoje na rychlíky kvůli křižování. Ta trať potřebuje investici a hlavně prodloužení až do Valašské Polanky.

Elb

Zlínský kraj spíš než nějakou Valašskou Polanku, by ocenil lepší spojení s Brnem. Pokud by přes zdvojkolejnění do Zlína byla lepší možnost vedení rychlíku do Brna přes Kroměříž. Další rychlík, co by se velmi hodil, by byl alespoň pátečně/nedělní Trnava/Nitra-Trenčín -Uherský Brod – Brno s přípojem na rychlík na Olomouc a Prahu.

Axel

Brno-Kromcl-Zlín (Vizovice) souhlas. Jsou tam 2 věci k řešení: a) pro jaké cestující? Zejména ve smyslu kolikrát denně. IMHO by neprošlo přes „test hospodářské vyváženosti“, kdyby rychlík jezdil víckrát denně. Nicméně snad by tímto testem prošlo, jednou ráno, večer zpět…. Ovšem z toho by vyplývala další otázka – jak využít vagonky i odborníky během dne = aby se to rentovalo b) Kam přesně do Brna. IMHO možná lepší než Hlavák by byly lepší Židenice. Do Králova Pole si tipnu, že by tenhle vláček v ranní špičce asi nepustili, neboť tyto kolej slouží jako objížďka pro vláčky, které dřív jezdili přes… Číst vice »

Elb

Vagónky a vláčky, to je taky jak ze zvláštní školy dopravní..

jan v

Přímý spoj – končící ve Zlíně asi není úplně nutný, osobně bych raděj viděl Brno – Kojetín – Kroměříž – Otrokovice – Staré Město nejlépe v hodinovém, minimálně však v dvouhodinovém taktu spolu s příslušným zrychlením lokálky, která by rozumě na tyto spoje navazovala.

K.S.

A co spoj Brno-Kyjov-Veselí-St. Město – Zlín? Na realizaci rychlejší a jednodušší v momentě kdy budou hotové střídavé měnírny. Když jsme u toho tak bych řekl že by bylo pro rychlíky lepší modernizovat a elektrifikovat trať z Rohatce přes Veselí do St. Města a místo písku rychlíky stavět právě ve Veselí.

Axel

Po dokončení D55 k mimoúrovňové křižovatce na I/50 Brno-Trenčín to mnohem víc bude „drhnout“ ze Zlína (Vizovic) do Otrokovic. I kdyby existovala dálnice přes Fryšták, tak prý to nebude mít zásadní efekt na ucpanou silnici do Otrokovic (jak slyšel, tak předávám). Tj. nejvíc cestujících „k mání“ pro novou rychlíkovou linku je/bude ze Zlína (Vizovic), nikoliv z Uh. Hradišťska. Z mého pohledu absentuje: a) ranní rychlík ze Staré Město (nebo z Otrokovic) přes Veselí n. Moravou do Břeclavi, tak aby člověk přesednul do existujících rychlíků směr Vídeň, Bratislava s příjezdem po 8:00 … tj. v podstatě obnovit to co před pár… Číst vice »

K.S.

Myslím že Rychlík ze St. Města do BV via Veselí není moc praktický skrz přepřah v Rohatci, Hodoníně, nebo strašení pomalého dieselu na koridoru. S tímto bych spíš počkal nebo to využil k urychlení, elektrizace celé tratě z Veselí do St. Města a pak by mohl třeba Kordis dělat kravál a vydupat si dráty a mírné zrychlení z Rohatce do Veselí, pak by se dalo ukecat ministerstvo o přeložení rychlíků na tuto trať a zároveň by byl ve Veselí pohodlný přestup na vlaky od Brna. Eventuálně by šlo spáchat i to že se zavede nová rychlíková linka přes Kyjov v… Číst vice »

Axel

Vycházím ze 2 věci: a) rentabilita nové linky = než se rozjezdí, neboť ono mentálně opravdu je hranice (InterPanter jako ranní spěšný do Brna nejezdí z Olomouc jako ostatní InterPantery-rychlíky, nýbrž vyjíždí z Hodonína. rychlík do Prahy vyjíždí z Veselí n. Moravou, nikoliv z Hodonína) Takže ke slovu by přišla technika (vagonky 854), která bude bez využití… samozřejmě by bylo nutné zapracovat na servisu pro cestující, např. „orchidej na ČÍSTÉM, opakuji na ČISTÉM WC). https://zdopravy.cz/rozhovor-ztrata-linky-r14-zrejme-posle-do-duchodu-motoraky-rady-854-rika-jeseta-64210/ Jestli se linka rozjezdí, tak po roce ?2024? sehnat něco co bude mít ETCS. Jestli se nerozjezdí, tak to nebude příliš velká zmařená investice. Důležité… Číst vice »

K.S.

Počkat který ranní vlak myslíte? Ten co z BV vyjíždí v 6:43 jede až někde z dalekého severu a je v klasice a obrat se dělá novou lokomotivou. Jakože teoreticky byste asi mohl Pantera večer zapřáhnout za Brejlovce, nebo jej z Hodonína nechat jet do St Města, tam ho nechat přes noc (Dá se napojit na topný stojan? Nebo bude okupovat zatrolejovanou kolej aby topil/chladil?) ráno ho pověsit za Brejlovce táhnout ho krmeného z baterií do Rohatce/Hodonína, tam nechat odstoupit diesel a aby pak pokračoval? Chápu to tak dobře? Jak to myslíte s těmi zakázkami? Jakože živnostníci? Ti, když na… Číst vice »

Axel

Popíšu situaci na JIŽNÍm spojení Zlínska směr Břeclav, Brno a to z roku 2018, tj. před Čínským virem: a) 4:44 ze Staré Město přes Moravský Písek do Břeclav a pak do Brno, Praha (zrušeno, protože RGJ jezdil bez dotací, jeho konkurence s dotacemi = a ani po letech nedošlo k narovnání = tj. ke snížení dotací pro konkurenci, resp. protože lepší tržby čekal na lince do Vídně do Bratislavy) https://www.regiojet.cz/o-nas/pro-media/2016/2016_11_09_Prodej_jizdenek_Praha_Brno_Bratislava_Stare_Mesto.html b) 5:28 z Hodonína do Brna c) 7:28 z Hodonína do Brna (v obou případech jde o Spěšný vlak, tj. InterPanter byl dotován Jihomoravský krajem… ) d) 6:28 z Hodonína… Číst vice »

Axel

oprava: …. „Toto je můj POSLEDNÍ koment na tomto webu. Přeji všem, vše dobré.“

Karl vB.

Skutečně? Po dvou dnech jste dostal absťák…

Axel

„jan v: (…) Brno – Kojetín – Kroměříž – Otrokovice – Staré Město nejlépe v hodinovém, minimálně však v dvouhodinovém taktu“… Podle mého je to nereálné. Neboť tak časté dálkové vláčky nevyhoví „testu hospodářské vyváženosti“ resp. vydává povolení může být velmi velmi pomalé, i když třebas Úřad pro přístup k dopravní infrastktuře by nás všechny příjemně překvapil… Co by mohlo projít přes UPDI jsou právě ty nové linky, které dosud nejezdí (přímý vlak ze Zlína jižně nebo severně do Brna-ŽIdenic plus přímý rychlík do Břeclavi, který bude plnit mezinárodní rychlíky směr Bratislava, směr Vídeň)… Ale času není nazbyt, neboť např.… Číst vice »

lukas

Zažité a letité spojení do Brna po Vlárské dráze je už pasé potom co se vyhnaní cestující z vlaků museli obrátit na jiné způsoby dopravy a ti se už nikdy nevrátí, škoda. Škoda je taky rychlíku Nitra – Praha … Spojení nejen kopanic se světem je prach mizerné, ale v Gottwaldově budou mít jednu zbytečnou kolej navíc.

Elb

To je až příliš pesimistický pohled na věc, i následné spěšné vlaky do Bylnice jsem o nedělích potkával poměrně zaplněné, Arriva přes státní hranici jezdila krátce, za to i se třemi plnými jednotkami, cestující si to najde rychle, jenom chtít.

Axel

Osobně si myslím, že vláček Arriva do Trenčína resp. do Nitry – poté co skončil skrz nepovedený start lokálek Arriva – se nyní potýká s „testem hospodářské vyváženosti“

LKW

Vidím spíše problém procpat 845 pro „pár“ cestujících koridorem díky dění mezí Brandýsem a ÚnO. Již v loňském návrhu GVD byla dost prodloužena JD, nakonec to Arriva zrušila. Jednotek 845 bude na rozdíl od Vámi zmíněného startu dost, ve Zlínském kraji od nového grafikonu jen Linty a Stadlery.

Elb

Tak tři motoráky jezdily měli více sedaček, než Leoš, taky nespojovali místa, kam jezdí další dva dopravci.

Axel

„test hospodářské vyváženosti“ je mnohem komplexnější než součet sedaček = tj. mnohem míň předvídatelný jak test dopadne.

Vojtěch Gross

Ten Gottwaldov si laskavě nech od cesty.

Hrebicek

Výhledová doprava této stavby uvažuje právě spojení do Brna jako základní rychlíkovou relaci s hodinovým taktem. Podmíněno elektrizací tratě přes Kroměříž a ideálně novou Přerovkou, o uzku Brno nemluvě.

Elb

Tak nová Přerovka a Brno samozřejmě, ale stálo by to za to, i kdyby to ze Zlína jezdilo část v dieslu, alespoň ze začátku.

Jiří Kocurek

Na současnou Přerovku sice dostanete rychlík navíc, ale jednou za 2 hodiny a za cenu, že z obou existujících R linek uděkláte pomalíky, zastavující každých cca 15 minut na křižování. Bez druhé koleje to nepůjde.

K.S.

A přitom s lepším rozfázováním stavby už mohly některé stanice a koleje být hotové.

Pája

Přesně tak. A klidně hned, včera bylo pozdě. Ve směrech Zlín – Brno někudy, Zlín – Kroměříž – Brno a Zlín – UH (Staré Město)cestuje mnohem více lidí, než si někteří uvědomují.

Axel

Co je to „výhledová“ ve smyslu natažení pavučinky nad kolejemi Hulín-Kroměříž-Kojetín? Je to nějak časově sladěno se zavedení ETCS na této lince? Anebo to bude jak za socialismu? ….ze vzpomínek mé tety – jeden rok rozkopali chodník kvůli vedení vody. Přes chodník jsme klopýtali jen přes zimu, ale těšila jsem se, neboť z kohoutku je to pohodnější než ze studny. – za rok rozkopovali znovu, tenktokrát kvůi telefonu. Přes chodník jsme klopýtali tři zimy. – poté to rozkopovali potřetí, protože voda praskala, neboť socialističtí hrdinové práce dodali poněkud zmetkovité trubky, takže jsem děkovala, že jsme dosud nezrušili pumpu. – A… Číst vice »

jan v

Koordinace údržby inženýrských sítí je bolavým bodem nyní stejně jako za soudruha.

Gwann

jedná konkrétní ulice v praze…kde bydlím devět let…uz 10krat rozkopana. a hlavní na kterou se napojuje…uz asi po čtvrté.

takže nebojte, funguje to furt stejne

Axel

Toho jsem se bál.

Nicméně třebas se povede ETCS a pavučinka nad kolejemi Hulín-Kromcl-Kojetín udělat „jedním vrzem“.

Pája

Napůl máte pravdu, tyto spojení by ocenil nejeden cestující. Na druhou stranu – Polanka není cíl! Tato trasa byla navržena jako kolejová spojka. Pokud člověk jede vlakem třeba do Karolinky, ale i do Tater, tak buď nechá auto ve Vsetíně, nebo se na vlak vys… a v tom autě už zůstane. Předci věděli, proč projektovali napojení trianglem pro možnost přímé jízdy i do Vsetína.

Alibaba

Sice se v této stavbě s prodloužením do Valašské Polanky nepočítá, ale doufám, že tato stavba tohle prodloužení nezazdí.

Obecně by mě zajímalo, kolik stojí stavby už začatého prodloužení (bylo proinvestováno v současných cenách) a kolik peněz se nám „válí“ v terénu nevyužito?

Jiří Kocurek

Zemní práce byly tehdy docela levné. Největší a nejnáročnějsí stavební objekty chybí úplně. Odhadem 1/10 CIN, nanejvýš.
Jinak ty peníze považujte za zcela utopené, ze staré trasy by se použila sotva čtvrtina. Od roku 1930 se věci změnily a Zlín taky.

Pája

Máte naprostou pravdu. Tehdejší trasa byla projektována na 80 km/h s dopravou cestujících lehkými motorovými vozy buď věžovými (M401.902 a 903), nebo čtyřnápravovým motorovým vozem „Modrý Expres“ , případně s rychlíky v parní trakci, nákladní doprava počítala výhradně s parní trakcí . Tomu odpovídala snaha rozvinout trasu kvůli co nejmenšímu sklonu. Dnes by byla žádoucí vyšší rychlost, na druhou stranu se stačí podívat k sousedům, jaké sklony bez větších potíží zvládá Taurus, Větrák nebo Bombardér a to i při rozjezdech nebo jízdě po spádu s EDB. Jiná věc jsou problémy s pozemky. To by – čistě teoreticky – možná zase… Číst vice »

K.S.

No sklony jsou tam myslím 17 promile, ne? Každopádně největší problém bych viděl v průchodu Ublem kde si z toho udělali obecní silnici a vedou tam příjezdové cesty, obávám se že většina obyvatel nevymění auto za soukromou lokomotivu.

Pája

Já vím, jezdívám tudy na kole. Tenhle úsek je zralý na úpravu trasy, i když podle stažených materiálů se s ním teoreticky nadále počítá – ale zatím opravdu jen teoreticky.

Alibaba

Ublo bych tak problémové neviděl, tam paralelní uličky pro obsluhu obce jsou. Ublo by se dalo vyřešit i částečným hloubeným tunelem. I v Jasenné se dá udělat jiný přístup na hřbitov a otočit/přesunout nějak fotbalové hřiště.

Problém vidím s lihovarem ve Vizovicích a malých podjezdných výškám případných podjezdů tamtéž.
Jsem zvědavej jak lidi budou vyměňovat auta dle plánu Greendealu za elektroauta.

Pája

Jinak jako zajímavost je možné dohledat jednu směnu, kde pracuje Tomáš Baťa. Hlavním úkolem manažera samozřejmě není házet lopatou, ale fotky v tisku měly už tehdy svou váhu, snad to i zaměstnance na chvíli povzbudilo.

Kódl

Zahájení v roce 2024 je naprostou utopií… Ta neschopnost dovést jakýkoliv větší projekt k zahájení je do očí bijící, je to absolutní bída.

kulica

O jakém větším projektu mluvíte? Např. o stavbě dálnice v úseku Otrokovice – Staré město u Uh.Hr. – Moravský Písek, nebo např. o stavbě IV. tranzitního koridoru? Nebo o stavbách v železničním uzlu Praha?
V jakém oboru prosím děláte?

Jaroslav Večeřa

Tato stavba je pověstná tím, že každé dva roky se vyhlásí, že za dva roky se začne.

Pája

👏👏👏

Kódl

Toto je naprostý diletanstismus. Už deset let čtu o tom, jak se za rok, nejpozději za dva začne stavět. Řeknu jen tolik……Krajské město….

Jiří Kocurek

Město Zlín je investorem téhle akce? Já měl dojem, že to patří Správě železnic, zákaz zkracování.

Pája

Doprava je širší pojem. Na Příluku bude město stavět nové přemostění tratě s příjezdem do průmyslové zóny, dosavadní most u točny Příluky bude zbourán a místo něj postaven menší pro cyklisty a chodce, bude třeba jinak organizovat a následně realizovat provoz MHD, překládat některé sítě během odstávky… tudíž město spolupracuje na spoustě věcí okolo.

Zdeněk

bohužel to platí pro většinu staveb v ČR viz. tramvaje Suchdol, nebo metro D

Většina těch staveb měla začít mnohem dříve….

Vladki

Je nějaký důvod (kromě peněz) proč ta dvojkolejka nebude až k tomu kontejnerovemu terminalu? Ve videu se o nákladní dopravě vůbec nemluví. Dokonce o rušení nějakého nakladiste. Myslel jsem že si sprzele uz všimli ze to nebyl dobrý nápad…

Hřebíček

Z Otrokovic do Zlína se předpokládá špičkový rozsah dopravy 4 páry osobáků (interval 15 minut) a 1 pár rychlíků (interval 60 minut) za hodinu. Dále do Vizovic 2 dva páry osobáků (interval 30 minut). Jinak řečeno do Zlína je dvoukolejka nutností, dále do Vizovic stačí jednokolejka.

Dominik

Nevšimli, o tom, jak převedeme více nákladní dopravy na železnici, jsou jen řeči, aby to hezky vypadalo, ale rekonstrukce se dělají v opačném duchu.

kulica

A kolik vlaků s kontejnery tam denně jezdí? Opravdu je při tom počtu potřeba dvě koleje?

Elb

Tak, kolik nákladů za den tam projede, že se musí za stovky milionů přidávat kus další koleje?

Ondra L.

Ve videu se o nakladni doprave vubec nemluvi, protoze ta v nasem kamionovem raji spravu zeleznic a ministerstvo dopravy vubec nezajima.

pan z kupe

Skladiště kontejnerů v Lípě by se mělo zrušit, nebo přemístit, je blbost tahat kontejnery přes celý Zlín. A zatahovat vysoké napětí do městské zástavby je také blbost. Celý projekt je zbytečný.

Axel

V Lípě (Želechovice u Zlína) to není skladiště, nýbrž překladiště… Tj. vláček doveze spoustu kontejnerů. A kamiony jednotlivé kontejnery rozvozí po okolí.

Osobně si myslím, že po dokončení D55 se uvolní některé silnice, takže jiné překladiště kontejnerů – rakouské RAIL CARGO jižně od Přerova – bude použitelné i v části oblasti, kde nyní dává smysl překladiště METRANSu… Tj. teoreticky by bylo ku prospěchu, kdyby toto překladiště používali společně oba dopravci… což asi nedopadne, neboť si konkurují.
https://www.railcargo.com/cs/sluzby/intermodalni-logistika/terminaly/mezinarodni-mista/prerov

Karl vB.

Ale ale, to jsou věci.
Zjednodušovatel železničního názvosloví pan Axel vypadl z role, naběhl si na vidle a kritizuje jiného diskutéra proto, že použil termín „skladiště“ místo „překladiště“.
Proti vašim neustále používaným dementním zdrobnělinám, typu:
– vagonek s motorem, příp.s dieselem
– pavučinka nad kolejemi
– koncový vagonek s místem pro řidiče
– náhradní autobusky aj.
byste to snad mohl jednou velkoryse překousnout. 🙂

Axel

Víte, kde leží terminál METRANSU? A víte, kde jsou nejvíc ucpané silnice na Zlínsku? Pokud neznáte vzájemnou polohu, tak asi nedokážete plně pochopit jak to asi myslel „pan z kupe“ a ani ten reálný problém, který nenapsal. Oni místní co bydlí poblíž, jsou totiž nabroušení nikoliv z důvodu dopravy vláčků. Nýbrž kvůli tomu, že manipulace probíhá i v noci… A je problém s protihlukovou stěnou…. Takže tato primární příčina stojí za tím co a proč psal „pan z kupe“… A proč jsem odpovídal, že do určité míry alternativou by mohlo u Přerova (v Horních Moštěnicích, kde je to umístěno poněkud… Číst vice »

Pája

Jasně, tohle mlela jako kolovrátek před lety už paní Ondrová, která se ve své době taky o nepostavení tratě z Vizovic a neprovedení modernizace před lety zasloužila. Nepochopila, přesněji nechtěla pochopit, že dvojice Kocourů dělá sama o sobě více hluku než jedna elektrická lokomotiva, že 363 není to poslední, co by vlaky vozilo a že svršek se svařovanými kolejnicemi a dnešním uložením je sám o sobě taky s hlučností úplně jinde. Vždycky mně překvapilo, kolik celkem rozumných lidí se chytne i třeba jednoho odpůrce.

Karl vB.

Očividně máte problém s pochopením psaného textu.

Axel

Pokud si nedáte práci sehnat informace o tamní situaci, tak je ztráta času cokoliv dalšího upřesňovat.

Stručně – je menším problémem doprava kontejnerů vláčkem z/do nějakého skladiště kontejnerů v polích, než ten skutečný, velký problém, který vyplývá z dalších činností, která se provádí v tomto konkrétním překladišti kontejnerů.

Bral bych výtku, že terminál u Přerova (Horní Moštěnice) má výrazně nižší kapacitu než terminál u Zlína (Lípa), ale lepší něco než nic

viz údaje z roku 2018 pro představu o jakých objemech je řeč: https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Kombinovana-doprava-(2)/kombinovana-doprava-(1)/V4_intermodal_terminals_2017.xlsx.aspx?lang=cs-CZ

Pája

Přesně takoví lidé s takovými názory jsou bohužel brzdou toho projektu už od konce 2. světové války až do dnešního dne. Je to Váš názor, máte na něj samozřejmě právo…..

jan v

Ve stávající trase to v úseku mezi Dlouhou a U nemocnice neuděláte. Leda že byste tu železnic postavil pod zemí, což předpokládm že nikdy nemůže ekonomicky vyjít.

Jiří 3

Neprotažení trati 331 do VP vidím jako obrovské negativum pro Kraj, kdy doprava mezi východní polovinou kraje bude nadále záviset na autobusech. Jinak modernizaci této tratě moc nevěřím. Rok 2024 mi přijde příliš optimistický.

Axel

Rozhodování v tomto případě IMHO je otázka na pana půlministra (tj. rozhodovalo se v centrále nádražáků v Praze, resp. „Faltýnek pozdravuje“)

ušatá

A nejsmutnější na tom je, že se to vše plánuje vlastně od 30. let, tedy skoro 90 let a dodnes se nic nezměnilo a nepostavilo. Baťa sice něco začal, ale měl smůlu s válkou.

Ibragim z Bastru

No a my v Brne čekáme na nové nádraží více než 100 let a bohužel taky je v nedohlednu….

Gwann

to nádraží je na blbem místě. a ví se to od 1838. kdy jakýsi pohlavar nechtel přijít o svoji vilu se zahradou a továrnu, někde v oblasti vankovky

Frantík

Vsetíňáci asi nedokážou snest, ze by se k nim dostávalo ze Zlína přes železnici.

Pája

Vsetíňáci to přímo řekli i napsali. Obávali se poklesu významu Vsetína. Místo aby byli chytří, tak to klasicky zazdili. Nikdy se neměli dostat do Zlínského kraje. Nechal bych je v Severomoravském /dnes Moravskoslezském/ a blbci typu Čunek (a že jich ve Vsetíně bohužel je dost) mohli škodit jinde.

MDK

Vsetinaci na to cekaji uz dost dlouho, mozna se jich par vyjadrilo jinak, ale vetsina to chtela/chce tak si nech ty priblble nadrazene kecy, uvedom si ze jsi jenom Zlinak ne Prazak…

Pája

Za prvé si netykáme a za druhé kromě osobní zkušenosti s nimi to bylo i v tisku prezentováno jako oficiální důvod, za třetí to o Zlíňákovi je pravda. Praha škodila Zlínu systematicky v mnoha oblastech, na druhou stranu dost fajn lidiček z Prahy znám osobně. A nemyslím tím náplavu. Ještě něco?

MDK

Za prvé ti tykám a budu ti tykat jak se mi zlíbí tohle je internet hochu. Najdi mi ten tisk, protože tohle je totální blábol, bydlím na Vsetíně a snad každý chtěl žel. spoj do Zlína a za další přečti si názory ostatních Zlíňáků výše např. „Zlínský kraj spíš než nějakou Valašskou Polanku, by ocenil lepší spojení s Brnem.“ I kdyby to bylo v tisku tak je to stejně názor možná jednoho člověka tak si neber do huby celý Vsetín.

Jsksk

Hele ale radní na Vsetíně to fakt stopli a řekli že to nechtějí.

Pája

Mnoho mých bývalých kolegů i kolegyň a kamarádů je ze Vsetína. Kromě toho, že trať nechtějí si stěžují, že když jezdí na autobuse na Vsetín, tak je jim zima. Zkusil jsem jim poradit, ať zkusí vlézt dovnitř. Kecy si nechte a tykat si nebudeme. Tu výsadu mají jiní, Vy ne. Hezký den

Pája

https://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/vsetin-se-bouri-proti-stavbe-batovy-zeleznice.html
Další odkazy si najít zvládnete, nebo potřebujete asistenta, jinak budeze pořád hulákat nesmysly a ještě tímhle způsobem? Tohle nejsou Novinky cz….

Karl vB.

Ty vsetínské argumenty proti dokončení propojení LU – VP jsou skutečně velmi provinční; aby se to jednou v budoucnu neobrátilo proti nim.
Lepší je bojovat za něco positivního, co napomůže rozvoji.

Karl vB.

Oprava:
…propojení Vizovice – Valašská Polanka…
V Luhačovicích vyrábějí také nápoje, ale ty z Vizovic lépe desinfikují.

Axel

V článku z roku 2008 je citován argument od pana Kudlíka… Pouze si dovolím připomenout, že věci veřejné řešil už dlouho (první starosta Vsetín po r. 1989)
A pokud jde o prosazování oněch argumentů, tak pan Kudlík je již na onom světě. Od roku 2015.

Máme 2021. Tož tak, že cosi z roku 2008 má dopad na blízkou budoucnost po roku 2021. Mrtví se už bránit nemůžou.

https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/vzpominka-na-zemreleho-byvaleho-starostu-vsetina-jaromira-kudlika.A150827_2187107_zlin-zpravy_ras.

Karl vB.

Smrt má být omluvenka za to, že v roce 2008 zazdil dobrý úmysl?

Vrták

Akorat ze p.Cunek dostavbu do VP podporuje.

Pája

Čunek se dopravě věnoval takovým způsobem, že do krajského města opět skáčou Regionohy. To tam je pohodlné svezení Žralokem dokonce s možností 1.třídy a pokračování v jedničce z Otrokovic dál. Smolík. Zato trval na špatně navržené stavbě nové nemocnice v nevyhovující lokalitě výhradně za úvěr/ prostředky kraje. Už dnes by bylo jím udávaných 8 miliard včetně vybavení na cca 20 a není to konečné číslo. Tudíž by kraj kvůli jedné stavbě osekával úplně všechny investice i provoz – včetně zdravotnictví, školství a dopravy a doufal, že to někdy nějak dokáže splatit. Stačí, že takto vedl státní finance jeden ze Slovenska,… Číst vice »

Axel

Nemělo se od 2021 natahovat pavučinka nad kolejemi plus tunel od Otrokovic… ?

To by RegioShark víc stál než jezdil. Na těch pár roků fakt dávalo smysl použít levnější řešení. A RegioSharky nechat vytěžovat co to jen jde (v jiné části ČR než Vizovice-Otrokovice).

Frantík

Zrovna nevím jak může poklesnout význam když se zlepší dopravní napojení.

Pája

To jsem taky nechápal, ale podle nich by prý by ve směru na Prahu přišli o nějaké rychlíky. Zkoušel jsem se s nimi o tom mnohokrát pobavit, ale asi to neumím pochopit.

Karl vB.

…a kolik jich ze Slovenska do Prahy po této trati jezdí?

Vrták

A o tom to cele je. Hejtman je z Roznova a je znamo, ze Vsetin ani Valmez dostavbe 331 ze zrejmych duvodu nepreje, takze vzdy to bude o tom, kdo bude sedet na kraji, tzn.ze jinak to bude videt (videl) hejtman pochazejici ze Zlina. Je skoda, ze trat neni davno dostavena, zvlaste z Jizniho Valasska je cestovani do Zlina, kam se casto musi, strasne. Busem jezdi jen duchodci a studenti, ostatni pres 3 kopce autem, nebo oklikou pres Polanku. To je prave problem Zlina, ze jej pleveli auta z mest a vesnic od vychodu. Ma se to resit vybudovanim odstavnych… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zajímavé je, že autobusy jezdí a obchvat Liptálu stojí již roky. Kdyby opravdu nechtěli, aby se někdo dostal do Zlína, tak nebude ani ta silnice a autobus. A v zimě by Syrákov nesypali.

Pája

Vždyť víte, jak to se Sirákovem je – každý sníh znamená zásadní problém pro kamiony. Pokud stojí a jdou objet, ještě to jde. Pokud 1 (slovy jeden) při rozjezdu couvne a zablokuje i druhý pruh, je šance, že zprovoznění silnice urychlí. Na druhou stranu sanitka ani hasiči neprojedou.

Jakub

Jako obyvatel Zlínského kraje jsem velký fanoušek tohoto projektu. V táhlém údolí Dřevnice žije cca 100 tisíc obyvatel (od Otrokovic po Vizovice) a v okolních kopcích dalších pár tisíc obyvatel do centra Zlína dojíždí. Současný stav železnice je opravdu tristní. Po silnici to celé trvá přejet hlavně ve špičce asi dvě nekonečna času. Rychlá a kapacitní železnice by se tedy s pomocí trolejbusů a autobusů mohla stát hlavním prostředkem jak se dostat do práce, za službami nebo za zábavou. Skoro se mi osobně nabízí to nazvat „Zlínské metro“. 🙂 Samozřejmě plusem je i to, že se samotné centrum Zlína pořádně… Číst vice »

Axel

Co myslíte tím: „samotné centrum Zlína pořádně napojí “

Jakože nějak se k sobě přiblíží zastávky jednotlivých forem dopravy MHD/bus/vlak? Např. že nejbližší MHD od nádru Zlín-Střed nebude stovky metrů daleko?

Jakub

Nemyslím si, že nádraží „Zlín střed“ je od hlavního náměstí Míru nebo náměstí Práce nějak extra daleko, pohodová procházka v řádech nižších stovek metrů. Pro místní regionální dopravu poslouží vedlejší autobusové nádraží a pro MHD současná zastávka U Zámku (teď nevím jestli se plánuje nějaká změna). Každopádně nevidím žádný větší handicap v přesedávání na dálkové vlaky.

Axel

Neznám větší město, než Zlín, kde by cestování dákovým vláčkem bylo tak komplikované (většinou nutnost přesednou na lokálku, a pak silně komplikovaný přestup na MHD zvlášť s kufrem).

Faktem je, že si moc nepamatuji, jak to mají v Liberci, tak tam nevím.

Jakub

Současný stav je samozřejmě nešťastný, to ovšem neznamená že to tak bude napořád. Zkus se pořádně podívat na video v článku. 🙂

Axel

jo, dum spiro spero

Pája

Video mně nikam nepřiveze. Na tohle téma se tady diskutuje desetiletí a kromě prezentace a nějakého transparentu u Svitu se prozatím neudělalo nic. NIC. Čistá nula. Ještě že aspoň Otrokovice spojuje trolejbus. Není to na takovou dálku moc pohodlné, 50 minut člověku nepřidá, ale pokud by to dopravní podnik neřešil a čekal na kvalitní kolejové spojení, tak jsme úplně v pr.li. (omlouvám se za výraz, téma dopravy okolo Zlína mi posledních 30 let opravdu hodně zvyšuje tlak.)

Jakub

Chápu tu naštvanost. Jsem ale naivní optimista a doufám, že se
vše v dobré obrátí.

Miroslav Zikmund

Dopravní podnik nic řešit nebude, posílení dopravy nikdo neobjedná …. je tam přece ŽELEZNICE

Karl vB.

Ta frustrace, že se doposud nic nedělo, se dá pochopit. Až se celá akce úspěšně dovrší, bude mít zlínská aglomerace moderní železniční dopravní obsluhu i s pravidelným taktovým přímým spojením do Brna.
Jinak i pro mně osobně je 50 min. jízdy trolejbusem docela dost dlouhá doba. Představte si ale, že v Praze budou převádět linku 375 do Brandýsa/L. z autobusu na trolejbus. V současné době má tato linka podobnou jízdní dobu, pokud tedy nestojí někde v dopravní zácpě.

jan v

Jenže přestup Z vlaku na trolejbusy zlíně ta investice za desítky miliard nijak zásadně nezlepšuje.

Miroslav Zikmund

Dlouhá desetiletí se přestupovalo s kufrem / kočárkem v Otrokovicích na linku D, později na linku 1,2. Interval 12 minut, později 10, So+Ne 20, večer taky 20 minut.
DPMG odmítal posilovat spojení s tím, že cestující od vlaků přeplňující trolejbusy (v 60. letech minulého století jezdily ve špičce pracovních dnů s vlečkou) jsou problém ČSD, nikoli dopravního podniku …
Stejné stanovisko zastával i odbor dopravy ONV Gottwaldov … Správu dráhy v Olomouci nikdo ke zvýšení počtu vlaků nedonutil – argumentem byla trolejbusová doprava > aneb pohádka o kohoutkovi a slepičce …..

Axel

V současnosti:
– poloprázdné vagonky mezi Otrokovice-Zlín,
– přeplněná silnice, která +-vede těsně vedle kolejí a velký problém s parkingem.

-:(

Pája

Zapomínáte na tehdejší zásadní problém – nedostatečné napájení. Někdy se i samotný kýbl (9Tr) nepodařilo rozjet na víc než 45 – 55km/h. Když kromě vozů 14Tr začal jezdit první kloubový „Sandokan“ (Škoda Sanos 200Tr), konečně rada moudrých pochopila, že vůz poháněný dvěma trakčáky po 100kW a vytápěním velkého prostoru bude asi potřebovat víc než ty sólovozy s vlekem vytápěným naftou a jedním 115 kW trakčákem. Nezůstalo u jednoho kloubáku. Sandokanů bylo ve stavu 31 a k nim se později po ukončení výroby přidávaly 15Tr. Teprve nasazení kloubáků vedlo k výstavbě kapacitní měnírny a možnosti přidávat spoje. Dnes už Sandokani ani… Číst vice »

Jiří Šrámek

V Liberci není problém s přestupem z dálkových vlaků na MHD proto, že tu žádné dálkové vlaky nejezdí. Zlín má hlavní trať u huby v Otrokovicích, ale z Liberce je to k nejbližší slušné trati aspoň 100km.

Ibragim z Bastru

Já myslel, že do Německa je to blíž. ..

Pája

Tak se nedívejte jen na metry, ale na to, jak se ta trasa ze zastávky MHD dá chodit s kufrem na kolečkách a neurvat kolečko. A ještě třeba večer. Jinak špinavý autobusák plný divných existencí, totéž park a ještě smradlavý podchůdek plný moči – opravdu je to POHODOVÁ procházka? FUJ 😝👎🐷

Jiří Kocurek

V Brně by ten autobusák odsunuli :-/

Pája

Zlín už málem odsun nádraží zažil. V minulosti byl tlak na úplné zastavení osobní dopravy na trati Otrokovice – Zlín – Vizovice, úsek mezi Zlínem a Vizovicemi měl být zrušený a v Prštném stanice soustředěné nakládky a vykládky. Tzn teď už by nebylo co modernizovat.

Juraj

A hlavne nový dopravný terminál, ktorý je súčasťou projektu, sa posunie ešte bližšie k centru a trolejbusovej zastávke.

Vrták

Asi je to mysleno to tak, ze se diky posunu k nadjezdu priblizi vlak jak k zastavce MHD U zamku, tak k namesti, tedy centru?

Axel

Asi. Necháme se překvapit.

Miroslav Zikmund

Nejblíže nádraží je zastávka „Zlín-střed“ (linka 38), pak „U zámku“ …

Axel

Vždyť jo.

Zkusil jste si to někdy na vlastní kůži (s těžkým kufrem, i kdyby byl na kolečkách)?

jan v

Tady jst se dotknusel docela zajímavého problému. Jakkoliv jsem příznivcem modernizace té železnice, přijde mi, že to je děláno dost Inža-ninža způsobem. Čekal bych, že při takovém zásahu bude na každém místě, kde železnici protíná trolejbusová linka (Příluky, Nemocnice, Dlouhá)uděláno inteligentní přestupní místo. Samozřejmě, linky se kříží mimoůrovňově, tak to asi nepůjde stylem hrana/hrana, ale aspoň nějakou integraci dopravního systému bych považoval za samozřejmou.

Axel

Jestli v 2024 začnou stavět od Otrokovic (ten tunel), tak předpokládám, že namísto vagonků RegioNova budou jezdit 810/RegioMouse, neboť tím odříznou zbytek linky do Vizovic.

A pokud vím, tak tam není servisní zázemí na jakkékoliv vagonky.. Takže servis IMHO na těch několik let vyřeší tím, že do zásoby tam uskladní náhradní vagonky 810//010.

Smlouva s ČD na RegioNova je do prosince 2023 (do konce jízdního řádu)

P.S. Co na to Metrans (Lípa), kterému tím také odříznou cestu k obživě ? https://metrans.eu/solutions/metrans-terminal-deport-solutions/zlin-cz/

Axel

Nepovažujiza reálné, že by odříznutí linky Vizovic – Zlín vyřešili dočasným přesunutím vagonků 560. Jednak protože jako reálné se mi nejeví, že nejprve by byla pavučinka nad kolejemi (od VIzovic) a odříznutí linky provedeno až potom. A taky proto, že jeden vagonek 560 (z celého vláčku) je výrazně těžší než vagonek typu 810, tj. přesun vagonku kamionem by byl výrazně komplikovanější. A navíc – jestli na lince Přerov-Břeclav vyřeší výluky kvůli výměně pavučinky nad kolejemi, tím, že bude jezdit koncový vagonek s místem pro řidiče (Sysel s ETCS) spojený s vagonky 560 (bez ETCS), tak těch vagonků 560 nebude dost… Číst vice »

Dizgrafyq

Co máte pořád s těmi „vagonky“ ? Zní to hrozně pitomně. To jste odposlechl ve večerníčku při sledování Mašinky Tomáše nebo kde?!

Axel

Možná to, že se neberu vážně, pomůže nádražákům, aby se nebrali taky tak strašně vážně = aby byli vlídní na nezkušené cestující, kteří neovládají „nádražštinu“. Což by se hodilo nejen dominantnímu dopravci – firmě ČD – která na 70% sedačkách nevozí pasažéry, ale vzduch a navíc v situaci, kdy si ČD naobjednávalo/předjednalo vagonky za 45 miliard, na které nemá … hrozí opakování SAZKy, pokud ČD nedokážou radikálně zvýšit počet SOLVENTNÍCH cestujících. U GWTR to bude podobné. U RGJ nevím, neboť švidlují s čísly ve své výroční zprávě. A LEO dopadnul tak jak dopadnul. P.S. Nicméně pokud Vás mé vysvětlení neuklidnilo,… Číst vice »

Výkolejka

Ta posledni veta je prvni chytrá vec co jste do mistni diskuze napsal takze konecne palec nahoru.

Maršál

Víte, auta v průměru také vozí na 70 % vzduch.

Výkolejka

Ono je zajímavé že i taková země jako Švýcarsko má ta čísla obsazenosti vlaků podobná. Před pár lety jsem četl, že to je dokonce 80%, takže dnes to taky nebude žádná hitparáda.

Axel

zdroj? Fakt mě to zajímá.

Výkolejka

Umíte číst? Myslíte, že když jsem něco četl před pár lety, jak píšu, že si pamatuju, kde to bylo? Nejspíš v nějakém článku co myslíte?
Nebo vy každou informaci co se v životě dozvíte si napíšete do deníčku a k ní si přidáte zdroj? … ještě že už od Vás bude zítra pokoj : – )

Axel

Pro mě osobně je zásadní, pokud lze odhadnout, že zkrachuje primární forma dálkové dopravy. ( Anebo že zdraží jízdné na 10x vyšší )

Výkolejka

Ano zkrachuje. Tenhle týden asi ještě ne ale na Vánoce bych si už výlet vlakem neplánoval. Už to k tomu dlouho spěje. Je tu ovšem ta naděje, že dojde ke zdražení jízdného 5x – 10x to by mohlo dráhu zachránit … : – DDD

Axel

Velmi prudké zdražení veškeré železniční dopravy během 5 či 7 let považuji za velmi reálné…

Stačí si vzít skutečný příklad z roku 2019, kdy:
a) byly navýšeny provozní dotace z našich daní pro veřejnou hromadnou dopravu (zejména dálkovou)

b) a současně dominantní dopravce ČD i např. menší dopravce LEO zdražili jízdné (což není logické vzhledem k současnému zvýšení dotací)

https://zdopravy.cz/slevy-prinesly-ceskym-draham-pres-dve-miliardy-navic-cestujicim-drazsi-jizdne-47882/

Výkolejka

Ano ceny porostou. Tak jako rostou každý rok. Za 7 let bude inflace vzhledem k roku 2021 cca 20% a lze očekávat, že stejným, nebo trochu vyšším tempem poroste jízdné. Ale Vy tady už několik týdnů píšete o nárustu cen jízdného na pětinásobek a podobné absurdní numera. Což je minimálně řádově jinde než bude realita.

Axel

zdražení o 14% během 2 let není kvůli obecné inflaci (2017 vs. 2019)

Miroslav Zikmund

Asi před cca 20 lety (přesně si nepamatuji a nechce se mi to hledat) „zkrachovala“ společnost MThB … začala se rozvíjet a expandovat i do Německa a neutáhla to …

Karl vB.

Google???

Axel

Promiňte, ale když místní profláklý nepravdomluvec/baronprášil – pan „Výkolejka“ – uvede informaci, tak dokládat by měl on, nikoliv ostatní.

To patří ke slušnému vychování, myslím.

Miroslav Zikmund

Nejlépe vlastní poznání … kupte si SWISS PASS nebo INTRERRAIL Global Pass, a vyrazte do země – nejen železniční dopravě – zaslíbené ….

ivanK

Před X lety politici i občanstvo Švýcarska pochopili, že železniční doprava je služba, nikoliv tržně-ekonomický subjekt, který si musí na sebe za každou cenu „vydělat“ a „být vždy černých číslech“ jak si myslí třeba s.Stanjura a spol. Ano, do černých čísel se dostane, ale jen díky obrovským investičním a provozním „dotacím“. Švýcarům je jasné, že mnozí občané nemohou nebo nechtějí řídit auto, ale potřebují (a mají právo) na ekologickou, spolehlivou, rychlou a častou nabídku dopravní obsluhy. Švýcarům je jasné, že pokud by všichni vyjeli svými auty, tak se silnice zaplní stojícími kolonami. A to včetně „bílých límečků“ (ostatně proto má… Číst vice »

Výkolejka

Pěkně napsáno. Palec nahoru.

Axel

V čem konkrétně spatřujete tu službu, pokud mluvíme o podmínkách v ČR? 1. V tom, že dopravce ČD v Jihomoravském kraji má jako nejnovější aktualitu – cosi z léta 2019? A ČD se tváří, jako kdyby neexistovala zastávka vláčků ČD v Brno-Slatina a zejména Brno-Černovice (dojít na zastávku MHD zabere 2, 3 minuty), vzhledem k faktu, že Město Brno už zákaz parkování rozšiřuje i do části předměstí (např.. do části Černovic) https://www.cd.cz/cd-v-regionech/jihomoravsky-kraj/cd-jihomoravsky-kraj/-7355/ 2. A jde-li o nádražáckou mentalitu, tak si vzpomeňte na odborářský nápad z loňska, že budou stávkovat s cílem, aby zákazník jejich zaměstnavatele cosi splnil. Tj. odboráři nechtěli… Číst vice »

Výkolejka

Už jste s tím bodem 1 fakt otravný. Kolikrát tady tuhle kravinu ještě napíšete?

Miroslav Zikmund

Ve Švýcarsku by „radní“ JMK (a jeho kumpány) za dopravní škůdcovství v dalších volbách nezvolili, pokud by dříve nevyvolali kantonální referendum za jejích odvolání a nové volby (netuším, zda to je podle švýcarského práva možné) … ale nezvolit veřejného škůdce na další volební období lze ….

Jiří Kocurek

Nějak jste tam zapomněl na integraci železnice s autobusovou dopravou. Švýcaři to dělají, nebudou přece posílat celý vlak tam, kde stačí 10-15 sedaček v autobusu. A kupodivu jezdí autobusy i ve 1600 m nad mořem v zimě (Davos).

ivanK

Celosíťová integrace dopravní i tarifní včetně MHD je pro Švýcary už dlouhodobou samozřejmou realitou. Ovšem nikdo tam neuvažuje nad „neobjednáním dopravy“ – po našemu „zrušení trati“. I pro těch 15 lidí tam pendluje elektrický vagonek. (Třeba Meiringen – Innertkirchen a mnoho dalších často i úzkorozchodných nebo ozubnicových „lokálek“) Autobusy jsou navazujícím a doplňkovým prvkem, který zahušťuje základní železniční síť dopravní obsluhy tam, kam koleje nevedly a nevedou. Podobně je nutno zmínit i budování parkovišť P+R, K+R a B+R, odkud se děje ta „poslední míle“ při každodenním dojíždění.

Karl vB.

Porovnání HDP a daňové výtěžnosti na hlavu CH x CZ?

ivanK

Porovnání racionalizace
utrácení budgetu, porovnání koncepce a organizace veřejné dopravy CH x CZ ?

Miroslav Zikmund

To není o HDP, ale komplexním uvažování …. zatímco v tuzemsku se kraje nedokáží = nechětejí dohodnout na tom, že vlak pojede durch přes dva kraje (260, 225) a končí na „hranicích kraje“ = dál nic není, tak ve Švýcarech jede „osobní vlak z Oltenu k francouzské hranici, projekt TILO – osobní vlaky jedou do Milana Centrale, obnovení provozu Varese – Stabio . Mendrisio, z Bellinzony přes Luino na letiště Milano Malpensa …..

Axel

Z Bojkovic (Zlínský kraj) do Brna (Jihomoravský kraj) jezdí.

Podobných příkladů je spousta… Patrně to drhne akorát u veřejné hromadné dopravy Praha vs. Střední Čechy, ale dle zdejšího podcastového rozhovoru prý dojde ke spojení

Co tam máte dál?

lukas

Ano jezdí bus Bobospeed.

Axel

Pan M. Zikmund mystikoval, že údajně byly zrušeny vláčky z jednoho kraje do ruhého…
Ovšem i dnes jezdí vláčky z Bojkovic do Brna.

Gwann

když jste tak chytrej, tak si někde najdete vlkov u tisnova. kupříkladu. nebo taky brezovou nad svitavou. klasterec nad ohří. horazdovice předměstí. a podobných přestupů na hranici kraje se dá jistě najít i víc.

ušatá

Právě že tam autobusy jsou koordinované se železnicí a autobusy napájejí železnici a zajišťují odvoz od železnice, z čehož u nás někteří dostávají kopřivku, když se to požaduje i u nás.

ušatá

Ano, souhlas a z toho bychom si měli brát příklad. A pokud už se mluví o zdražování na železnici, pak se musíme ptát, kdy konečně to začne i u silniční dopravy a kdy aspoň z větší části si začne hradit náklady a škody. Chápu, že toto mnozí nezkousnou a nechtějí to slyšet, natož se zajímat o skutečná čísla a ne zkreslená nebo dělaná na něčí přání.

Axel

Souhlasím – pro člověka – JEDNOVÁLCE – dává velký smysl zvažovat veřejnou hromadnou dopravu (… jednoválcem myslím – řidič který v autíčku valí, je jedinou osobou v autíčku). Akorát že nesouhlasím s tím srovnání, neboť zapomínáte na faktor peněz. Konkrétně těch 45 miliard reprezentuje cca 55 tisíc sedaček ve vláčku. Když se přičtou peníze za nové lokotky, tak jedna sedačk ve valku vychází na cenu přes milionek… A my víme, z výroční zprávy ČD, že odpisy – tj. náklady na nákup techniky (vagonků, lokotek,…) tvoří zhruba 1/5 ze všech nákladů tohoto dopravce. Takže, aby šlo porovnat, tak odpovídajícím srovnáním by… Číst vice »

Karl vB.

Vážený pane Axel, vzhledem k přiléhavému termínu vašeho rozhodnutí, opustit zdejší diskusní fórum k datu 1.11. na vás budu dlouho vzpomínat…
Absence vašich sladkých zdrobnělin typu vagónek, mašinka, autíčko, miliónek….. tady od pondělka podstatným způsobem ochudí zdejší diskusi.
Divím se, že vám ještě nehodil laso např. CEVRO Institut….
https://www.cevroinstitut.cz/en/

Axel

Tak určitě dávalo smysl připomenout, že na webu o dopravě by měl být pohled těch, kdo to platí = cestujících… Pro spoustu zdejších diskutérů to byla velká novinka, neboť si mysleli, že peníze na výplaty nádražáků si tiskne ta paní co sedí v bankomatu (a skrz škvíru podává bankovky) nebo v mzdové účtárně/nádražácké pokladně. A leckteří v tomto omylu žijí dodnes, např. většina jihomoravských nádražáckých odborářů, kteří dosud nevyměnili své vedení, po tom jejich „výborném“ loňském nápadu, že zaměstnanci v železničářské dopravě si polepší, když budou odhánět cestující, do té doby než vyženou všechny platící cestující. P.S. ad cevro …… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Mohl byste zdejšímu „hloupému“ obecenstvu popsat (mne nevyjímaje), jak na se na sedačkách vozí vzduch ….
Pokud jste byl někdy ve Švýcarsku, tak tam se taky v mnoha vlacích „vozí váš vzduch“, zejména na „starém“ Lötschbergu“ a Gotthardu, především v noci ….

Axel

Já nikdy nepoužil slovo „hloupý“. A to vím naprosto jistě, neboť o „hloupost“ IMHO nejde.

Jde o aroganci, sebezahleděnost.. a u některých asi už ani nejde o vědomé rozhodnutí takto odhánět cestující… dělají to ze zvyku.

Vladki

560 se syslem? Proč když má kabinu z obou stran?

Axel

1. ETCS bude ve vagonku Sysel. https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-roce-vybraly-firmu-na-instalaci-etcs-do-syslu-95373/ Ve vagonku 560 nebude, neboť domontovat ETCS do 560 by několikanásobně zvýšilo nynější zůstatkovou hodnotu 560 … vždyť do jednoho vagonku Sysel stojí ETCS 17 milionů, tak kolik by stálo vyvinout prototyp plus sériové dodávky ETCS do zbývajících cca 10 vagonků 560? Půl miliardy? 2. A pokud jde o důvod proč zvažovat Sysel+stařičké 560 na ty konkrétní železniční linky, kde stavební práce na nějakou dobu zastaví/zkomplikují dopravu? Tj. namísto vláčků budou náhrada např. autobusky. … to máte stejné jako když „první auto“ v rodině je tak poruchové, že skoro furt máte nějaké další… Číst vice »

Vladki

Stejně to nechápu. On chce někdo nasazovat 560 tam kde bude výhradní provoz ETCS? Předpokládám že až v Brně zavedou povinné ETCS, tak poslední tornádo s velkou slávou odjede do muzea, kde zaujme čestné místo vedle zabotlamu. K syslum je dost Honeckerovych „vagonku“ a lokotek (persingy, esa, plechovky). Proč by to někdo kombinoval s tornadem?

BTW zkuste pridat do sveho slovníku výraz „motoracek“. Ani jako malý kluk sem např 810 neříkal vagonek. 😉

Axel

A kdo zaplatí vláčky vybavené ETCS, kde se bude měnit pavučinka nad kolejemi a kde bude nutné často používat i náhradní autobusky namísto vláčků?

Vladki

Zaplatíme to všichni přes daně a dotace. Ať už to protece přes kraje, ČR nebo EU.
Ale pořád nechápu jak by v tom mohly nějak pomoct sysle nalepeny na tornádo. Máme snad přebytek nevyužitých syslu? A i kdyby ano neni lepší je použít s Honeckery a lokotkami do kterých se bude etcs dodělávat?

Axel

Nezaplatíme, neboť nemáme. Akorát si to ještě plně neuvědomujeme …

Holt furt žijeme v představách, že je OK slíbit cca 6x rychlo(kraso)bruslařských drah pro samotnou Martinu Sábkovíkou (které si vážím)

Podobně jako když např. v Ostravě tamní papaláši za Akce Nespokojených Občanů koupili další tramvajky typu 39T skoro 2x dráž než předchozí, o chlup menší, tramvajky typu NOVa… Dnes se za to tak stydí, takže mystifikují/zatloukají.
https://twitter.com/honzalb/status/1453282970199072773

Jiří Kocurek

ETCS v řídícím voze být může, ale souprava pak může mít leda tak lokomotivu a 1 vložený vůz. U soupravy delší než cca 70 m je potřeba mít ETCS mobilku na obou koncíxh.

Apropós: 560 patří do muzea, ne na koridor.

Axel

Nynější osobní vláčky na lince Přerov – Hodonín (Břeclav) s vagonkem pro řidiče (Sysel) jezdí většinou s celkem 3 vagonky https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=4204&nazev=&rok=2021… Tj. jestli existuje jakýsi limit 70 metrů (nevím), tak 1x vagonek délky UIC-Y (Sysel) + 2 nynější vagonky délky UIC-Z to dělá celkem něco mezi 70 a 80 metry A taky nezapomínat, že bude potřeba víc vagonků, než dnes, pokud budou koleje uzavřeny, tak aby se nahradila přepravní kapacita, že InterPantery z/do Brno-Břeclav-Olomouc asi nějakou dobu neprojedou až do Olomouce právě kvůli výměně pavučinky nad kolejemi mezi Staré Město – Říkovice (u Přerova) Samozřejmě, že nejzásadnějším problémem je, že… Číst vice »

Vladki

Jesli jsem pochopil, p. Koucourka, tak tech 70 m je limit pro vlak s ETCS jen na zadnim konci. Pokud neni ETCS ve hre, (nebo je na obou koncich), tak asi delka vlaku nebude nejak vyrazne omezena.

Axel

A? Řeč je o tom, že se bude měnit pavučinka nad kolejemi Staré Město-Otrokovice-Hulín-Říkovice (u Přerova)… a kde vzít peníze, aby šlo zajistit pokračování hromadné dopravy, na kterou budem mít z našich kapes. Tj. bude potřeba navýšit počet vagonků, budou-li koleje neprůjezdné… Předpokládám, že nikdo soudný nepředpokládá, že do/z Přerova lze dlouhodobě vláčky nahradit autobuskama. Viz např. nynější omezení, které nelze nahradit ze 100% https://www.olomouc.cz/zpravy/clanek/Komplikace-na-zeleznici-na-trati-z-Olomouce-do-Prerova-bude-mesicni-vyluka-33363 V současné době jezdí – rychlíky od Olomouce i od Přerova – osobáčky, od Olomouce do Přerova a další osobáčky od Přerova do Hodonína Otázkou zůstává, kde vzít další vagonky (tj. včetně vagonků s motorem… Číst vice »

Miroslav Zikmund

A proč by se měla „pavučinka“ měnit …

Axel

To by bylo na dlouhé povídání… zkuste google.

Pár vstupních informací, o tom že se v tomto regionu mění „pavučinka nad kolejemi“ viz např. https://zdopravy.cz/posun-stridave-soustavy-na-sever-muze-zacit-drazni-urad-vydal-stavebni-povoleni-71861/

Vladki

Na trase Břeclav – Přerov už léta jezdí výhradně obojetne lokotky (esa, někdy se syslem), a v poslední době i obojetne pantery. Takže je úplně jedno že se předěl napájení posune z nedakonic do Přerova. Tornáda (460/560) tam nikdy nejezdily, a jezdit nebudou. Autobusy (nebo diesely) budou potřeba jen když by kvůli rekonstrukci sundali dráty úplně a to doufám nebude na dlouho. Tady fakt nevidím žádný problém.

A etcs se bude zase týkat jen panteru, esa a syslu, jo bude to stát ranec peněz, ale to zvládneme. (jak říká mutti merkel)

ušatá

Můj názor je ten, že pokud jsou ceny za zabudování ETCS do vlaků na takovýchto cenových úrovních, pak je lepší počkat až cena poklesne. Spěchat není kam a ta cena zákonitě během pár let dolů bude muset jít. Nebo se naskytnou třeba i jiná řešení, Náznaky jsou.

Axel

vždyť jo – z Veselí n. Moravou do Rohatce ať skončí osobáčky a ať začne jezdit bus.

Nyní jezdí osobáček z Veselí přes Rohatec do Hodonína.

A ve směru od Přerova jezdí osobáčky do Hodonína.

Miroslav Zikmund

560 nejsou vagonky, ale elektrická jednotka …
Metrans, podle dostupných informací je organizačně schopen „překlenout“ tříměsíční výluku …..

Axel

„(…), ale elektrická jednotka“

Zkuste někomu, kdo pravidelně nejezdí vláčkem, poradit (na jeho otázku), že na nádraží v ABC má hledat „jednotku“, která obvykle jezdí z místa x, a obvykle má barvu y.

Bude na Vás hledět jak na „v**a“, že on potřebuje pořešit svoji cestu = tj. že nepotřebuje nic od armádních elektrikářů.

Za to význam slova vagon, zná každý … aspoň já mám takovou zkušenost.

P.S. ad METRANS… držím jim palce, stejně jako komukoliv, kdo se živí poctivě.

Hřebíček

Nikdo nic odřezávat nebude. Po většinu stavby úseku Otrokovice – Zlín bude zajištěn provoz po stávající trati, kolem tunelu po provizorní přeložce. Po dokončení nové koleje se provoz překlopí na novou kolej a stávající traťová kolej půjde do výluky. Toto vše proběhne bude v letech 2023/2024. Po 8 měsíců během roku 2025 bude vyloučen provoz osobní dopravy Otrokovice – Zlín a zároveň Zlín – Vizovice. Pak se obnoví provoz Otrokovice – Zlín po dvoukolejce (v nezávislé trakci) a výluka Zlín – Vizovice pro osobní dopravu bude nadále trvat skoro až do konce stavby (v roce 2027). Elektrický provoz bude zahájen… Číst vice »

Axel

To vypadá tak „jednoduše“, že až za mnou budou chodit známí, abych jim přeložil z „nádražštiny“, tak tomu nebudou rozumět. Asi sednou do autíčka/busu/MHD, aby dojeli do na nádr do Otrokovic.

Anebo se rovnou vykašlou na dálkový vlak.

Prostě moc komplikované

P.S: Předpokádal jsem, že Metrans se radši přestěhuje (byť dočasně, např. do Otrokovice-Kvítkovice – areál PSG?
https://mapy.cz/s/lojejoleku

Jiří Kocurek

Zkuste pochopit, že to není nádražština, ale nedostatek slovní zásoby. Šikmotrám opravdu není dobré slovo pro krokev.

Axel

Zrovna v tomto komentu od pana „Hrebicek“ vůbec není problém v nádražštině. A děkuji za jeho názor. Problém je ve velmi komplikovaném plánu… Lidi ve Zlínské aglomeraci už zažili opakovaně, že plány nevyšly (křižovatka na kterou jsem dal odkaz, už byla uzavřena a přineslo to kolaps dopravy), tj. obvyklou reakcí je, že postarají sami = autíčko (?spolujízda?) popř. autobusek (předpokládám, že začne nějaký nový prozákaznický dopravce jako kdysi firma „Karel Housa – HOUSACAR“) Tj. pokud takhle komplikovaný plán nevyžene zbývající cestující z vláčků VIzovice-Zlín(-Otrokovice), tak tento plán odradí 99% potencionálních zájemců, kteří zvažují, že přesednou z auta do hromadné dálkové… Číst vice »

Hřebíček

To, co jsem psal, není názor, to jsou fakta z dopravní technologie během výstavby uvedené v projektu stavby.

Axel

Prima. díky za upřesnění.

Miroslav Zikmund

OK, ale před nějakými 15 lety – čas běží jsem za jediné řešení křížení s trolejbusovým TV považoval tunel pod křižovatkou „Kvítkovice“. Od architekta Chládka se mi dostal k nahlédnutí spis otrokovické radnice, že TO nejde, protože tam vede infrastruktura města … pak se uvažoval nadjezd s vypočteným stoupáním 33 promile …. Nakonec to skončilo původně zavrženým tunelem …. Jak se má řešit křížení s TV MHD na Podvesné …. Já bych to taky řešil tunelem vedeným v podstatě pod celým Zlínem někde od km 10,3 – podzemní zastávka Dlouhá – zrušil by se podjezd, podzemka na Podvesné, vyústění tunelu… Číst vice »

Pája

To nikdy neprojde. Ono i to zakopání přejezdu Podvesná nejdřív zkoušeli obejít tak, že trolejbusy budou úsekem jezdit na záložní diesel (bateriové ještě nebyly) a naštěstí to velmi rychle DSZO zamítla. Všechny vozy nejsou dvouzdrojové, přitom je to výjezd z vozovny.

Axel

A pokud jde o nádražštinu, tak jsme si nerozuměli. 1. Co hledají zákazníci = cestující? Lokotka je nezajímá. Oni si zaplatili cestu ve vagonku. Proto cestující zajímá zákaznicky (pro cestující) orientované názvosloví. Proč slovem řidičák je vagonek ve kterém není pan řidič, nýbrž pan strojvedoucí? Proč slovem jednotka má být vláček, který vizuálně někdy lze obtížně odlišit od vláčku složeném z vagonků a lokotky (viz Railjety s Tauruse, který zdálky ze předu i zezadu vypadá stejně, tj. není vizuální rozdíl jako vláček, kde na jednom je oblý vagonek Sysel a na druhém hranatá lokotka)? Proč se pro totéž v 90%… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Přečtěte si zákon o dráhách … strojvedoucí je podle zákona ŘIDIČ …..

Karl vB.

Pane Axel,
neposuzujte prosím ostatní lidi okolo sebe podle vás. 🙂

Axel

Hm… a proto vláčky vozí na víc než 70% sedaček vzduch, nikoliv platící cestující.

Čím to asi tak bude, než neschopností přizpůsobit nabídku té většině národa, která (dálkovým) vlakem nejezdí?

Koneckonců asi znáte tu hlášku, že přijel RegioJetem… Na otázku, jestli během během cesty vlakem, jestli měl funkční internet (=že mu na zpáteční pošlu email co jsme si dohodli v průběhu jednání)…. se on vyděsil, že on se vlakům vyhýbá…

Takhle to dopracovali ti, kdo považují za normální se chovat „jak kretén“ k platícím cestujícím…

Miroslav Zikmund

Znáte rčení „podle sebe hodnotím jiné“ ?
Neznáte ? Pak není divu, za co se považujete ….

Axel

Kdyby dopravci ČD, GWTR,… nebyli v takové ekonomické kondici v jaké jsou, tak bych možná byl spíše zticha. Nicméně když vidím ty obrovské investice, ve srovnání s tím jak NAPROSTO žalostný prodej služeb v podání firmy ČD, tak je zřejmé, že to nedopadne dobře. A proto jsem ozval. Ku prospěchu všech. – Cestujících, – lidí ve veřejné hromadné dopravě i taky – lidí ve zbytku společnosti (která např. preferují individuální automobilovou dopravu). P.S, Nicméně komu vadí, že by měl být vyrušen ve svém „smrádek, ale teplíčko“, tak může být slavit – od zítřka na zdejší web už nic nenapíšu. Neboť… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Výlukové jízdní řády jsou psány v „lidštině“, to znamená, že jim porozumí absolvent základní školy … výluka na OZVD byla v minulosti „možná 100 x“, pokud to budeme převádět na jednotlivé kalendářní dny, někdy O-V, jindy O-Z, jindy Z-V. Třeba týden v kuse a METRANS to přežil ….

Axel

Výsledek toho „nádražáckého“ pojetí „lidštiny“ je zřejmý. Např. je to jeden ze základních důvodů proč dominantní dálkových dopravce (ČD) ve vláčcích dokáže oslovit tak málo zákazníků (cestujících), aby pro cestu využili sedačky ve vagoncích ČD, že víc než 70% vagonkových sedaček vozí vzduch.

Pája

Tato informace je pro mne nová, díky za ni. Popravdě jsem se trochu bál, aby Metrans neodsunuli jinam kvůli nemožnosti obsluhy. Je to stálý příjem v nákladní dopravě a elektrifikace umožní jízdy vlaků z Hamburku bez přepřahů, nový svršek zase sníží hluk. Škoda, že to bude tak dlouho trvat, pravděpodobně tou dobou už nebudu, nebo mi to bude jedno. S oním tolik diskutovaným propojením na východ mně to nepřekvapilo. Celé generace se řešilo, jak to udělat, aby se HLAVNĚ nic nemuselo dělat. I tady spousta příznivců, pracovníků i zákazníků už z tohoto světa odešla a jediné teď budované dopravní stavby… Číst vice »

Josef

Nekonečná pohádka SŽ. Jako pravobřežka, Kladno, dvoukolejný Osek – Choceň,…

Lektor

… elektrizace Frýdku,

Vladimír Bílý

Brno-Přerov, Boskovická spojka

Jiří Kocurek

Dvojkolejka do Budějovic, Ejpovické tunely, Nové spojení … ty také byly na seznamu, které se nikdy nepostaví.
Příprava holt něco zabere, obzvlášť, když si každou chvíli někdo vymyslí, že to bude jinak a po jeho.

Vladimír Bílý

Děláte si srandu? Za 30 let postavené tři novostavby a ještě blbě? Nové spojení doteď není zkolaudované, Ejpovický tunel, co musely tahat dvě lokomotivy jeden měřící vůz, aby se to tam na těch potěmkinových 200 rozjelo, stejně tak, jako za půl miliardy dodatečně předělaný projekt do Budějic, jehož jediným přínosem bude, že se tam s tou dvoustovkou můžete v budoucnu leda tak vyfotit! Tohle dáváte jako příklad schopností SŽ?

Plecháč

Nové spojení možná není zkoulaudované, ale provozu slouží bez problémů. Ejpovický tunel byl ve srovnání s dnešními cenami postaven velmi levně a ještě k tomu s rezervou na vyšší rychlost i když se zatím nevyužije, to je přece velmi dobře. No a zvýšení rychlosti na 200 km/h na novostavbách 4. koridoru jsou sice vyhozené peníze, ale v celkové částce za modernizaci jsou to drobné a nějakých 80 km novostavby na 160 km/h (a další desítky kilometrů zrekonstruované tratě) je další velký úspěch. Všechny tyto stavby výrazně zrychlily spojení na několika relacích.

Miroslav Zikmund

Těch 200 km je pouze propaganda, aby „ústřední výbor EU“ v Bruselu byl spokojen s tím, jak efektivně byly vynaloženy dotace …
Každý, kdo má drobné ponětí o vlakové dynamice a brzdění ví, že reálně žádný vlak (mimo nějakou trapnou PR akci) nepojede rychlostí 200, ale to není podstatné – lze tam jezdit 200 a ÚV EU je spokojen … kontrolovat to soudruzi nebudou, protože tomu nerozumí …
„Potěmkinův tunel“, ale všichni jsou spokojeni ….

Vnitrni pozorovatel

Každá pohádka jednou končí. Kladno se začne stavět už v první polovině příštího roku.

Vladimir

Za takové průtahy by v soukromém sektoru padaly hlavy, to je prostě fakt.

Lektor

Pokud je důvodem nedostatek peněz nebo rychlostí úřadů tak těžko.

Axel

IMHO se čeká na dálnici D55.
Jednak – budování tunelu – uzavře dopravu skrz Otrokovice https://mapy.cz/s/mafulerupo, tj. jako objížďka se bude jezdit po D55 (a MHD z Otrokovic-Baťov bude asi jezdit po silničce mezi Barumkou a Moravou).

Druhak – IMHO lepší počkat až bude D55 dokončena aspoň po mimoúrovňovou křižovatku směr Brno ( = až bude dokončena D5507 do Staré Město u Uh. Hradiště).

Miroslav Zikmund

No a, co tím chtěl pán říci …

Axel

Asi nejste v obraze, proto Vám asi nedošlo, proč uvádím souvislost jak zajistit zabezpečit, aby nedošlo k naprostému kolapsu mobility v onom místě.

Neboť už dlouho je snaha o vyřešení ( i tento článek uvádí, že původní termín zahájení byl 2021 )

Miroslav Zikmund

Nejde o peníze, ale o politická rozhodnutí. Díra Stromovkou, nádraží Dejvice pod zemí, t unel pod Ořechovkou, Veleslavín pod zemí – na to měl SUDOP Praha a.s. velmi dobře udělanou studii v roce 1996 …
Jenže nebyla politická vůle …..

ušatá

Hlavně stranická.

Alibaba

A v soukromém sektoru neřešíte výkup pozemku?
Tam nemá kdo padat, protože převody pozemků si zpravidla zařizuje vedení firem a to samo sebe za průtahy vyhazovat nebude.

Tam totiž ve své podstatě nemůžete stavět vůbec, pokud se s vlastníkama nedohodnete. A množství vlastníků pozemků potřebných ke stavbě je u liniových stavem řádově větší.

Jiří Kocurek

Za to, že je vlastník někde v cizině a dopisování poštou zabere půl roku?

Vlastník utekl před Hitlerem a když se vrátil, tak zdrhal znova… Jo, někteří by nepřiznali vlastnické právo tomu, kdo se nenechal zkoncentrovat i s potomky. Jenže takoví můžou leda tak pořvávat.

Frantík

Plkud by se dala nějak dobře odhadnout tržní hodnota, pak by stát mohl mít právo odkoupit některé pozemky bez jednání třeba s 50% přirážkou.

Zdeněk

už aby začali stavět, ty průtahy jsou neskutečné….

Lukáš Chytil

Ano zrušíme Otrokovice – Trávníky, kde lze v podstatě přestupovat hrana-hrana vlak MHD, to samé Zlín – U mlýna a zůstanou nám zastávky, kde skoro nikdo nenastupujte jako Zlín Malenovice zastávka (ZPS) a křižovatka kde skoro nikdo nenastupujte ani do MHD a průjezd sídlištěm zůstane bez zastávky. By mě zajímalo, koho to jako má vozit.

Pepa

Zrovna Trávníky jsou totálně k ničemu. Sice ano,je to hrana hrana,ale v okolí obou zastávek je to k domům daleko.

Michal

Tak Zlín-Malenovice zastávka bych zrovna nechal protože se díky ní dá snadno dostat vlakem na NC Centro Zlín

jan v

To je pravda a sám jsem to v minulosti využil, ale dnes bych řekl, že je na nákupy, (pokud nemáte auto a nemusíte řešit parkování) lepší vyrazit do města, kde lze obecně trávit čas kvalitněj.