Vedení pardubického letiště slibuje nové dopravce a linky
Boeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště Pardubice
Letiště odbavilo letos zatím 72 tisíc cestujících. Nové spojení přibude na Ukrajinu, do Pardubic se vrátí Smartwings.
Proč nedají linku do Londýna,Milana,Dublinu?Mnichov?Moskva,Petrohrad?
Linkám wizzu či ryanu bych věřil, ale těm dovolenkářským letům s Montenegrem a Cairem budu věřit, až tady to letadlo opravdu bude stát. Nebylo by to poprvé co na léto bylo moře plánů a realita byl opět jen smart a bulhaři, přičemž ostatní dopravci to odřekli ani ne týden před zahájením letů.
Ty linky na Ukrajinu jsou překvapivě hodně využívané. A Wizzair na nich podle mě docela trhne, protože letenky jsou sice spíš levnější, ale většina Ukrajinců dokupuje hodně odbavené bagáže, což zrovna u Wizzairu znamená klidně i několikanásobek ceny letenky. Jinak co mně u Pardubic vadí je doprava – posledně jsem z budovy vylezl ve 12:20 a nejbližší MHD jela myslím ve 13:15. Čekat hodinu vedle té boudy, které říkají Terminál Jana Kašpara, se mi úplně nechtělo, tak jsem klusem doběhl na jeden a půl kilometru vzdálenou zastávku na hlavní silnici, odkud to jelo ve 12:30. Chápu, že MHD musí jet… Číst vice »
V Pardubicích nejezdí taxíky? Tak pokud se mi nelíbí že musím čekat hoďku na socku tak si zavolám taxi ne?
V Pardubicích jezdí mimo jiné Vi3 taxi, dle ceníku letiště – hlavák to vychází na směšných 91-113Kč.
Jezdí. Za sto korun do centra
Jezdí to po 30 minutách , tak nevím na co bys hodinu čekal..
Pak už nejede nic
Ráno v 6:50 a 7:20
v poledne 11:30 a 12:00
Ony se ty jízdní řády hodně mění. Na začátku listopadu byl ještě odjezd z letiště ve 13:20 a 13:50, teď na to koukám.
To platí nadále, , ale k čemu by to jezdilo teď 3 týdny , když wizzair neleti teď tři čtvrtky po sobě.
Jízdní řády jsou podle letů a není už léto.
Každopádně jsem fakt zvědav, kolik z těch plánů bude reálných.
Klidně to může skončit jak minulé dva roky, kdy z regionálních letišť nelitalo nic.
Reálně se covid rozjíždí ještě víc jak loni
Ta „bouda“ je docela výstavná…
Cena je cca 90 Kč za taxik do centra nebo na Hl.n., je to fakt každého volba, zda čekat někde hodinu na dešti. Ve dvou lidech to máš stejné jak za socku 🙂 Proti Ostravě a Brnu je to letiště prakticky v centru města. Případně můžeš jít cca 1km na ulici, kde jezdí jiné linky . Ale tak je potřeba si rejpnout. Navíc ten parking zdarma do 100 metru od terminálu je ideální.. To máš menší trasu pěšky než k check-in v Praze. Projdeš kontrolu a seš téměř u východu k letadlu.. A skutečně ti Ukrajinci i Češi nejezdí do… Číst vice »
Co přesně vás překvapuje na tom, že jsou linky na Ukrajinu hodně využívané? Jakože byste čekal, že Ukrajinci radši pojedou 20 hodin busem než aby se trmaceli hodinu letadlem?
Překvapivé by to mohlo být třeba proto, jak neskutečně dlouho trvalo než nějaká nízkonákladovka něco z ČR na Ukrajinu otevřela. Začali SkyUp až v roce 2019, Ryan a Wizz vůbec nic, až letos z těch Pardubic.
Plány vypadají pěkně, ale pochybuji, že v létě se z Pardubic bude létat někam jinam než opět 1 x týdně do Burgasu a možná na Ukrajinu, jestli to Wizzair nezruší (nechápu proč tam ještě létá, když už omezení provozu mezi Prahou a Ukrajinou neplatí). Každý rok Pardubice oznamují, kam se od nich bude létat, například dříve slibovali Kypr, Almerii, několikrát Antalyi, Heraklion, Rhodos a pokaždé to CK nakonec zrušily. Kolik let už slibují návrat Londýna……? Zajímalo by mě, která CK chce spustit ten Egypt, prý by tu linku mělo létat Air Cairo?
Kde furt berete to info, ze před novou dohodou nemohl nikdo jiný létat Kyjev – Praha ?
Skyup lítal do Prahy už během září … takže to je totální nesmysl
Skutečně tam určité restrikce provozu platily. Provoz letecké linky mezi Ukrajinou a ČR musely schválit obě strany a SkyUp původně létal z Prahy jen do Lvova a Charkova, protože bylo obtížnější sehnat povolení pro provozování Praha – Kyjev, nevím teď přesně, jak to bylo, ale platilo tam něco ve smyslu, že každé spojení dvou měst může provozovat jen jeden dopravce za každou zemi (v tu dobu to byly ČSA a UIA), SkyUp nakonec povolení nějak získal, ale bylo tam omezení jen na několik letů týdně. Teď, když Ukrajina podepsala s EU Open Skies dohodu může jakýkoliv dopravce z EU létat… Číst vice »
Moje zkušenost s Pardubicemi nebyla dobrá… Vše na dlouho, personál nevstřícný ale hlavně: katastrofální spojení letiště s nádražím a městem co do MHD! Přiletěli jsme z Londýna, hustý déšť. Než náš odbavili, odjelo veškeré MHD. Další jelo za 45 minut pěšky cca 20 min od nádraží. Zeptal jsem se na infu letiště a prý MHD neřeší. Tak jsme poprosili ochranku, která doslova vyháněla lidi z terminálu (poslední let, viděli konec směny) aby nás nechala počkat když prší. „Nelze, jděte prosím ven!“ Tak jsme 3/4 hodiny zmokali v pardubickém dešti. Cena byla asi o 400,- na letenku levnější. Žádná sleva není… Číst vice »
Taxi?
Pardubice nejsou úplně království uberu/boltu …
Vi3 taxi, zhruba za stovku…
Uber a Bolt by v Pardubicích neměli moc šancí, kromě zmíněného Vi3 jsou ve městě GP taxi, GT taxi a Taxi 88. Všechno taxislužby, se kterými cesta z okraje města do centra vyjde pod stovku. Negativní stránka téhle široké nabídky je, že proti ní nemá noční MHD šanci, pokud člověk nemá to štěstí, že spoj MHD jede nejkratší trasou z místa nástupu do místa výstupu.
Obtížně dostupná MHD je bohužel chybou projektu, který z nějakého těžko pochopitelného důvodu buď počítal s tím, že všichni přijedou autem, nebo že letiště bude ochotné platit celodenní pravidelnou linku MHD, která by ovšem po většinu času vozila vzduch. Takže se nerealizoval krátký most pro pěší přes Bylanku (místní potok), kudy by se dalo přejít do Žižkovy ulice a pak by cesta na dvojici zastávek MHD Popkovice hostinec / Popkovice křižovatka měřila od terminálu sotva 400 metrů.
Jedou dva spoje po každém příletu , pokud je zpoždění , tak to řeší… na letišti mas parking zdarma, málokterý Čech tam jezdí sockou..
Já jsem z Hradce Králové, ale vinit Pardubice za to, že si cestující neumí vygooglit „taxi Pardubice“ je příliš i na mne. 😉
Mechov
taxi
V tuto chvíli nelze jinak, než popřát provozovateli LKPD splnění všech optimistických snů!
Pro Pardubice dobře, že Vodochody nebudou.
zruseni vodochod se potencialniho provozu v ped nijak nedotkne.
Pan je fakt expert na lokální letiště , už podle přezdívky 🙂
zatim to vypada, ze rozhodne vetsi, nez ty 🙂
Super, na Charkov se těším. Je dobře, že se začíná létat i do „regionů“, ono z toho Kyjeva je spousta míst dost daleko.
Snad se z PED dočkáme zajímavých lowcostových destinací. Svojí polohou a výbornou dostupností z celé ČR se logicky jedná o regionální letiště s největším rozvojovým potenciálem u nás.
Za předpokladu, že by bylo napojeno přímo u Opočínku na trať do Prahy a vedeny letištní vlaky do centra Prahy (jízdní doba 55 minut) tak je vhodnou alternativou investice do paralelní dráhy na Ruzyni …
Jako myslíš, že 6 vlaků / hod v čase 05-20.00 hodin je malo ? Od hlavního nádraží je to MHD cca 8-10 minut.
To by byl větší nesmyl jak spojení vlakem do Mošnova
V rámci přestavby nádraží v Pardubicích se mohlo realizovat spojení směr závodiště, letiště i Chrudim v jízdní době na letiště 5 minut. Ale pozemky ČD byly prodány soukromé stavební firmě a v centru Pardubic u nádraží jsou stavebniny.
Koukněte se na mapu, kam by traťová kolej od závodiště ústila, kdyby vedla přes pozemky bývalého DOM, nyní DEK. Koneckonců tam zbytek někdejší vlečkové koleje pořád ještě je. Vlak by vyjel na okraji liché skupiny a musel by úvraťovat na choceňském zhlaví, aby se dostal k nástupištím. Leda by tam bylo nějaké harakiri typu jedné koleje křížem přes celou lichou skupinu k nástupišti, ale takovou pitomost by těžko někdo schválil.
Vaše obavy jsou liché, jak vyplývá z textu. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Asi jste mnoho neviděl o řešení předměstské kolejové dopravy v zahraničí a jejich možností v roce 2021.
Což ale vůbec neřeší jiné směry. Jako by lítali jen obyvatelé Prahy.
Blbost. Paralelní dráha na Ruzyni a letiště v Pardubicích jsou 2 nesouvisející věci.
jsou souvisejici . a to velmi.
pokud praha postavi druhou drahu, jsou pardubice odepsane. pokud praha druhou drahu nepostavi, maji sanci par drobku vysbirat.
(a to jen za predpokladu, ze se doprava vrati na predcovidova cisla. do te doby jsou pardubice mimo zcela)
Uvědom si , ze náklady na provoz PED jsou zlomek nákladů v Ostravě nebo Brně .. Letištní dráha je vojenská, teď se chystají další stavby kolem pro zázemí a údržbu letadel, cargo atd..
EBA platí jen 1/3 provozních nákladů
Nevěřím tomu , že to zavřou, naprostý nesmysl
co to zas meles? kde pisu o nejakem zavirani?