Vectron LokoTrainu a vagony RegioJetu. Pantografová zkouška má otevřít cestu ke zvýšení rychlosti na hostivařském koridoru
Měřící vlak při pantografové zkoušce v Praze (konec října 2022). Autor: Lukáš Maruška/LokoTrain
Pro klasické soupravy je pro nový úsek stanovena rychlost 85 až 120 km/hod. Dosud se zde jezdí maximálně 50 km/h.
Pro porovnání, co jsem si vytáhl ze starého IDOSu co mám archívy několik let nazpět. GVD 2012/2013 – tehdy ještě expresy nejezdily a rychlíky měly o 1 zastavení méně než dnes (nebylo Zahradní Město) Praha – Benešov 40 min Praha – Tábor 1h35 Praha – České Budějovice 2h40 GVD 2016/2017 – rychlíky zrychlily a poprvé byly systematicky zavedeny Expresy, když nepočítám osamělé EC v prehistorických dobách před rokem 2010. Časy v závorkách platí pro Expresy. Praha – Benešov 39 min (nestaví) Praha – Tábor 1h23 (1h11) Praha – České Budějovice 2h20 (2h00) GVD 2022/2023 – rychlíky staví navíc na Zahradním… Číst vice »
Díky za historické okénko.
Proč myslíte, že daňovým poplatníků se vyplatí platit zhruba 20 miliard za pár km tunelů NemaŠe? Když už se staví D3.
Nebo to píšete z pohledu výhradního uživatele železnice, který ignoruje nešoto svět?
Zřejmě se rozhodlo, že se vyplatí postavit celý 4. koridor, když se teda rozhodlo, že bude. Nemít kousek koridoru by znehodnotilo i to, co už se postavilo.
Již neplatí předpokladaných 8 miliard z roku 2017 za tunely Nemanice-Ševětín u Č.Budějovic. Aktuální odhady vzrostly na víc než dvojnásobek.
Ještě horší je, že letos citelně zdražily úroky. Při úroku 7,5% ročně totiž dlužník svůj dluh přeplatí na úrocích za 14 let = dluh se zdvojnásobí za 14 let.
A navíc – předběžné schválení v roce 2017 bylo „cinklé“ svým způsobem…. cituji z článku:
„Způsobila to především změna metodiky, která umožňuje rozložit návratnost do většího počtu let.“
https://zdopravy.cz/prulom-ministerstvo-dopravy-schvalilo-tunely-u-budejovic-budou-nejdelsi-v-republice-8083/
Vyplatí se těch cca 20 miliard za NemaŠe?
Prosím, pane Súro, vypněte už tohohle exota, děkuji.
Váš věrný čtenář.
Předřečník doporučoval investici do tunelů u Č. Budějovic.
Já na to zareagoval.
Je to jednoduché. Naše vlast si na investice půjčuje. Když nebude investice návratná, tak bankéři nám půjčí POUZE za VYŠŠÍ úrok nebo nám nepůjčí vůbec, až budem zadlužení až po uši.
Je návratná investice do tunelů Nemanice-Ševětín?
Je návratná duplicitní investice do tratě Veselí n.L-Č.Velenice?
viz příklad když státní dlužník skončí v dluhové pasti:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-cina-si-pujcovanim-penez-podmanuje-svet-z-dluzniku-dela-sve-provincie-209002
A co třeba investice ekologická a do budoucnosti? Koridor do Budějovic je potřeba, bez debat a i propočtů.
Až se bude řešit více vrt, to zas budou od vás kecy.
Chápu, že máte čas celý den vysedavat na internetu a psát bláboly, když jste v důchodu, nebo jak tu jednou někdo poznamenal, na stavědle. Ale píšete pořád jen bláboly, viz neustále mínusy. Ano, nemusím vás číst, bohužel na tomto webu není ignore list.
Patříte do minulého století, tak snad už vám dají stopku.
Investice X „bez debat a i propočtů“ není normální.
Sousedova pětičlenná rodina, která bydlí ve starším domku
– se sestěhovala se do dvou pokojů a ubytovala u sebe babičku, která se důchodem podílí na placení energií
– prodala auta, jezdí na kolech/VHD a za utržené peníze zateplují domek (a asi si udělali finanční rezervu, to nevím)
Podle Vás tito lidé „patří do minulého století“?
Srovnávate nesrovnatelné. Stavba trati do ČB je veřejný zájem. Posílí region, nažene více lidí do vlaků z aut,tedy nižší emise. Atd, atd… Krom toho, kde berete že stavba je ekonomický nesmysl? Bude tady na desítky let, investice se bez debat vrátí.
Vašich sousedů je mi líto, ale v zásadě mne to netrápí. Kdežto kvalitní infrastruktura v ČR je prostě potřeba a do budoucna význam velmi vzroste.
Stavba trati do ČB je veřejný zájem.
S tím souhlasím.
Akorát se ptám, kde na to vzít peníze, když veřejnost (daňoví poplatníci v ČR) na to prostě nemají.
Už dnes si na potřebnější investice půjčujeme.
Čili co asi tak řeknou bankéři na žádost o další půjčku a to na NemaŠe? Jestli jste někdy žádal o hypotéku, tak si odpověď bankéřů asi umíte představit.
Holt zdravý rozum je nejlepší (viz příklad s reakcí sousedů na dnešní situaci)
Dobrá správa si půjčuje v čínské bance?
A od koho si půjčuje česká vláda, aby bylo na dotace pro SŽDC a na dotace dopravcům?
Nezapomeňte, že s dluhy se obchoduje, tak jako se obchodovalo s dluhy Sazky, která se původně půjčila od bank, ale pak po prodeji bankovních úvěrů Sazka dlužila obchodníkovi s nemovitostmi, který měl zájem řešit nemovitosti Sazky
https://www.euro.cz/clanky/prvni-obet-3-828831/
Vyplatí se ta dálnice při tom vašem úroku? Nejsou to vyhozené peníze?
Tunely jako spodní stavba se staví na 100 let, takže by se klidně návratnost mohla počítat i na tuhle dobu. A staré tunely vydržely už i více let.
Staré určitě ano, ale nové jsou zralé po pár letech na kompletní sanaci, čti zbourat starý a na tom samém místě postavit nový – viz Maloměřice – Blansko. A to se v ekonomickém hodnocení uvažuje životnost 50 let = no zlatý voči ! Možná tak u staveb za Hitlera, tam ano…
Ke? 25 roků je pár roků?
A který tunel se tam musel zasypat a vedle dělat nový?
Alibaba: K vaší otázce, jestli se vyplatí dálnice.
Já po dálnicích moc nejezdím, tak mě nezajímají. Ale vlakem jezdím, tak mě to zajímá enormě.
Proto neumím odpovědět na otázku jak je to s dálnicemi, protože se o to nezajímám. Klidně mě poučte, pokud víte.
Byla to otázka, takže jsem očekával stejný rozbor od vás jako v případě železnice.
Obecně stát potřebuje nějakou dopravní infrastrukturu, pro obsluhu svého území.
Když píšete, že se železnice nevyplatí, tak jsem očekával, že se vyplatí silnice, ve finále to ale může být tak, že železnice má vysoké doby návratnosti, ale silnice ještě větší.
Silnice používá cca 7 milionů aut = 30 milionů sedaček
Koleje používá 0,3 milionu sedaček.
Budoucnost je ve spolupráci, jak o tom mluvil pan Pohl
Viz kombinovaná doprava u Ostravy. Ale nepříjemné je, že v tomto regionu jde již o pátý terminál komb. dopravy, takže je otázkou jestli se všechny uživí:
– Kopřivnice
– Paskov
– Šenov/Havířov
– Nošovice
– Mošnov
https://zdopravy.cz/v-mosnove-slavnostne-otevreli-terminal-kombinovane-dopravy-ma-pomoci-s-presunem-nakladu-ze-silnic-na-zeleznici-129844/
No vidíte jak je silnice neefektivní. Aktuálně v provozu se využití sedaček ke stoprocentům blíží víc než využití sedaček na silnici.
zdroj?
ČD uvádí využití sedaček 28%.
Údaj za auta nemám. Když čekám na přechodu, tak převažují auta se sólo řidičem/řidičkou. Ale vyjímkou není víc pasažérů
Vyplatí. (tečka)
Naopak, v čem D3 prospěje uživateli železnice?
Nepostavit ty tunely naopak znamená do značné míry znehodnotit obrovskou realizovanou investici na IV. koridoru.
V Rakousku umí omezit duplicity = namísto dálnice Vídeň-Waldviertel bude výhledově vylepšována železniční trasa. Proč pro řídce osídlený Jihočeský kraj by měl probíhat souboj mezi dvěma částmi státu (ŘSD a ŽSDC) kdo utratí víc peněz na tutéž trasu? Ono totiž v reálném světě neexistuje „uživatel železnice/šotouš“, ale existuje daňový poplatník, který se sdružuje do státu, kraje, města, aby stát, kraj, město za daně dělaly užitečné a prospěšné akce. Nikoliv duplicity P.S. K žádnému znehodnocení těch dosavadních 32 miliard do koridory na Č.Budějovice nedochází, pokud zvítězí zdravý rozum a ty obrovské miliardy (zhruba 20 miliard) za NemaŠe se použíjí rozuměji. Akorát… Číst vice »
No vidíte, já taky říkám, že by D3 nemuseli postavit v nové stopě, ale udělat jen 4 pruhy ve stávající, když mluvíte o duplicitách.
Tak uživatelé dálnice přispívají svými daněmi na provoz železnice, v opačném směru ta podpora až tak nefunguje, proto nevím, proč by se měl uživatel železnice ptát zrovna takhle. (Já vím, externality!) Samozřejmě souhlasím, že nedořešit dvojkolejnost až do Budějovic je jako nedostavět D3 od Nové Hospody do Prahy.
Spotřební daň z paliv není primárně určená na železnici, a platí ji i železniční dopravci.
Ona spíš spotřební daň je takový ekonomický kohoutek proti prodejcům paliv, protože maj ne ně monopol (oligopol, takovej ten spolek OPEC) a byli by si schopni dělat s cenou co chtějí. Takhle mají státy se spotřební daní jim do ceny paliv i možnost částečně kecat.
Cože? Jakože nebýt spotřební daně a DPH z ní ve výši skoro 20 Kč, tak by byl benzín … dražší?
Proč se teda tak moc vyplatilo prodávat LTO jako motorovou naftu? Kauza LTO.
Dokonce se vyplatí na černém trhu pančovat nedaněný alkohol. Kauza Metyl.
Kdyby ta spotřební daň zlevnila výledný produkt, stačilo by zavést spotřební daň na zemní plyn a hned by byl levnější… Nebo ne?
Benzín by nemusel být dražší, ale veškeré zisky-výnosy by shrábli prodejci a výrobci.
LTO bez spotřební daně se vyplatilo prodávat proto, že si prodejce tu „spotřební daň“ dal o drobet nižší a samozřejmě si ji nechal.
Metyl je něco podobného, z normálního alkoholu se platí daň, z metylu se platit nemusela.
Kdyby se zavedla spotřební daň na zemní plyn, tak by prodejce (dovozce, těžař) musel prodávat plyn levněji (protože se celková cena zvedne a objem plynu by klesl-klesne), koncový zákazník by samozřejmě platil více (cena by se rovnala součtu ceny plynu a daně ).
1) Ta jednokolejka tam zůstat nemůže už se strategického důvodu. Pokud se na ní něco podělá, tak to znamená okamžité zastavení provozu. Takže stavět druhou kolej v nevyhovující původní stopě nebo nové vedení trasy a logicky na vyšší rychlost? 2) Ta trať nevede pouze do Českých Budějovic, ale je trasou z Prahy do údolí Dunaje potažmo dále směr Itálie a Švýcarsko. Když máme nyní téměř dostavěný 4. koridor, tak to zjevně Rakušáky zaujalo a dokázalo je přesvědčit, aby začali uvažovat o nové trati z Linz na sever k nám. Švýcarsko/Itálie by sice bylo rychlejší přes Plzeň, FiW, Regensburg, München, ale… Číst vice »
ad 1) Zdvoukolejnění Pardubice-Hradec stála 0,4 miliady na 1 km tratě. https://zdopravy.cz/zdvojkolejneni-trati-z-pardubic-do-hradce-kralove-muze-zacit-zakazku-ziskala-skanska-projekt-ma-uz-povoleni-80329/ Z Ševětína do Nemanic po trati je to 17 kilometrů = 7 miliard na zdvoukolejnění vs. odhadem 20 miliard za tunely Nemanice-Ševětín. Rozdíl je 13 miliardy. V čem je problém najít tu údajnou výhodnost? Já žádnou výhodnost nemůžu najít za ty obrovské peníze. A že Vám nevadí že není dvoukolejná trať Plzeň-České Budějovice, která je také v TEN-T. ad 2) Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Nebo už je rozhodnuto o těch investicích od Českých Budějovic do Lince, když dálnice D3/S10 na téže trati bude hotová… Číst vice »
Pane Bože. Smiluj se nad námi. Co jsme komu udělali. Za co nás s tím flašinetem tak trestáš!!!
A to proto, že se ptám, kde vzít těch cca 20 miliard na tunely u Budějovice = NemaŠe?
Loňská rekordní výše investičních dotací pro SŽDC byla o polovinu vyšší než roční průměr investičních dotací pro SŽDC za předchozích 5 let, tj. 20 miliard.
Provozní dotace na opravy všech 9,5 tisíce km českých tratí za roky 2017-2020 činily celkem 70 miliard. Za totéž období SŽDC do provozuschopnosti všech tratí utratila 58 miliard.
A provoz SŽDC/režie SŽDC patrně spotřebuje zbývajících průměrných cca 5 až 6 miliard provozních dotací ročně a ročních tržeb SŽDC zhruba 5 až 6 miliard ročně.
A tunel Ejpovice nenašel konstrukci z Francie
Myslíte si, že pro rychlost 200 km/h je nutná konstrukce tunelu z Francie?
A jak se bude lišit konstrukce pro 350 km/h od tunelu pro 200 km/h? Kromě trochu většího profilu a úprav zakončení kvůli aerodynamickému třesku se lišit nebudou.
Hlavně tu rychlost tam nikdo zatím nevyužil. Ve směru na Plzeň je to totální hloupost, v Plzni vše zastavuje, a z Plzně by těch 200 šlo, jenže se souprava stejně nerozjede a po vyjetí stejně brzdí na 140.
Přesně. Tady pořád vlhké sny o 200,300,350 km/h a ono se ukazuje, že potřebujeme hlavně jezdit přesně a spolehlivě při zastávce každých 20 km u rychlíku a 50 km u expresu. Na rozsah České kotliny a Moravského přílepku úplně stačí 160 km/h, ale bez výluk a předpokládaných i nepředpokládaných mimořádností v počtu nejméně dva kusy za den.
Když trať TEN-T byla NEPLÁNOVANĚ mimo provoz 8 týdnů, tak je to průšvih. Jestli příčinou byla zanedbaná údržba … Hlavně, že SŽDC investovala přes miliardu do Louny-Lovosice
https://zdopravy.cz/valasska-trat-na-slovensko-bude-osm-tydnu-bez-vlaku-sprava-zeleznic-musi-opravit-svah-101257/
Železniční doprava v Čechystáně ve 21. století. A substrát mlčí… aneb až nás budou miliony. Ale jinak dobrý, fakt dobrý, takže za tři, ale za mě jen dostatečná s mínusem.
a … v cem je problem?
at se snazim sebevic, tak tomu blabolu moc nerozumim
Soudruhovi se jen stýská po ztraceném mládí.
I přes silný provoz, který zvládala dřív odbavit dvoukolejná trať se na nově čtyřkolejné trati podařilo provést pantografovou zkoušku… neuvěřitelně heroický výkon SŽ.
no ona cela ctyrkolejna neni, zeano…
Ono se dřív na ONJ a do Malešic jezdilo přes strašnickou zastávku…?
345 vlaků projede za den mezi Vršovicemi a Edenem a 245 vlaků od Edenu na Zahradní město (z toho cca 20 jich odbočí do Malešic). K tomu snad jen, že mezi Kolínem a Pečkami jich projede 320 a ta trať má dvě koleje, tahle má dvojnásobek a mnohem nižší rychlosti (tedy vyšší kapacitu).
Tak jeste Hostivar – Benesov aspon na 120😢…
Bude (jednou) nová trať na 200 km/h přes Nespeky.
“Nová rychlostní trať má vzniknout v horizontu dvaceti let“ … au 😢
No, jenom aby :-/
Jak dlouho tedy ještě potrvá, než zruší tu padesátku? Z článku to nejde vyčíst
Do patnáctého resp. do grafikonu.
A kde je Vectron SŽ?
Poměrně hodně pantografových zkoušek jezdí Vectrony Lokotrainu. Tipuji, že zkoušky zajišťuje dodavatel zařízení zpravidla Elektrizace železnic, takže si najimá Vectron Lokotrainu (dlouhodobá spolupráce, nepřímo stejný majitel).
To je v poriadku, ale keď mám vlastnú loko tak si viem predsa objednať len merací voz a prípadne potrebné doprovodné vozy do súpravy. Cena prenájmu toho Vectrona je zahrnutá v cene za službu, o to by mohla byť lacnejšia. Naviac ak je pravda naozaj to, čo je nižšie napísané, že už nejaký čas postáva v Hradci.
Dnes ráno jsem ho viděl pohybovat se po hradeckém nádraží. Je tu už zaparkovaný celkem dlouho.
A bude se tam už teď jezdit rychleji nebo se čeká na nový JR? Z obou směrů to občas nabere zpoždění, tak by se tímto mohlo eliminovat
Zpoždění, pff to na SŽ nikoho nezajímá. Eště by si substrát zvykl a přestal být ve střehu 🙂
Jsem v šoku, že to trvalo jen 2 roky 🙂
Kdo si počká, možná neumře a dočká se…. Tak mohlo to trval i déle, že např. 3, 4, 5 i více let. Jak píše Huh níže, stihlo se to v této pětiletce. VIvat! A jen 4 mld Kč.
Proč tak pozdě?
Mě se to zdá docela rychlé, stihli to v téhle pětiletce. Utracené 4 miliardy a vy byste tam chtěl jezdit více než 50? To by přestali krávy okolí dojít.
TVl:)) krávy a pětiletka:))
Pantografovou zkoušku vykoná podle SŽ nejlépe hákovnice 😆😆😆
Nebude to kvůli tomu, že je opravdu celá stavba hotová, jinak by to museli dělat na několikrát, třeba i několikrát objednávat soupravu potřebných vozidel.
Zajímavý ze na mnoha jiných, obvykle méně dulezitych úsecích se jezdí velmi záhy (nebo dokonce rovnou) 80, občas i více…
Ale tady to hotové nebylo. Úkol zněl jasně: střihat pásku před volbami 2020 uprostřed staveniště s nemajitelem ničeho v čele. Nebyl čas se ptát, kdy to bude skutečně hotové. Resp. po přestřižení pásky se snížilo stavební tempo na zlomek předchozí rychlosti.
Mně teda přijde, že foto není z Hostivařského koridoru, tam tyhle perony už snad nikde nejsou. Není foto z Krče?
Je to jasná Krč.
Ano, obraty měřící soupravy se dělaly v Krči.
A je po „záhadě“! :o) :o) :o)