Vectron LokoTrainu a vagony RegioJetu. Pantografová zkouška má otevřít cestu ke zvýšení rychlosti na hostivařském koridoru

Měřící vlak při pantografové zkoušce v Praze (konec října 2022). Autor: Lukáš Maruška/LokoTrainMěřící vlak při pantografové zkoušce v Praze (konec října 2022). Autor: Lukáš Maruška/LokoTrain

Pro klasické soupravy je pro nový úsek stanovena rychlost 85 až 120 km/hod. Dosud se zde jezdí maximálně 50 km/h.

Správa železnic s partnery uskutečnila v úterý a ve středu pantografovou zkoušku na novém čtyřkolejném úseku IV. koridoru v Praze mezi Hostivaří a Vršovicemi. Úspěšné testy jsou nezbytnou podmínkou pro zvýšení rychlosti, která je zde zatím omezena na 50 km/h (někde 40 km/h).

„Pantografová zkouška spočívá v ověření vlastností pevných trakčních zařízení,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Ke zkouškám byla využita lokomotiva Vectron z flotily společnosti LokoTrain, čtyři vagony RegioJetu a měřící vůz pevných trakčních zařízení z CTD Bohumín. CTD Bohumín (Centrum telematiky a diagnostiky) je organizační jednotkou Správy železnic. „I přes silný provoz osobní dopravy bylo měření úspěšné a probíhalo dle harmonogramu,“ uvedl vedoucí lokpoolu LokoTrain Lukáš Maruška.

Při testech pomohl i Brejlovec. Autor: Lukáš Maruška/LokoTrain

Při testech pomohl i Brejlovec. Autor: Lukáš Maruška/LokoTrain

Po vyhodnocení testů, které navázaly na finální úpravy trakčního vedení, by měla být v úseku povolena vyšší rychlost. Pro klasické soupravy je pro nový úsek stanovena rychlost 85 až 120 km/hod. (Hostivař – Zahradní Město: 110 km/hod.; Zahradní Město – Eden: 120 km/hod.; Eden – vjezdové návěstidlo do Vršovic: 105 km/hod. a vjezd do Vršovic a Vršovice 85 km/hod.). Rychlostníky už jsou na místě instalovány, zatím jsou ale zakryty.

Stane se tak téměř dva roky po opuštění staré benešovské trati přes Strašnice. K výraznému zkrácení jízdních dob má ale dojít až s příchodem nového jízdního řádu letos v prosinci.

Tagy IV. koridor LokoTrain Správa železnic Vršovice - Hostivař
69 komentářů