Ve Vsetíně otevřeli nový dopravní terminál, přijela i Slovenská strela
Kompletní přestavba vsetínského nádraží vyjde na tři miliardy. Město nyní začíná budovat dopravní infrastrukturu kolem parkovacího domu a nové autobusové nádraží.
Na rekonstruovaném vsetínském nádraží se dnes slavilo. Otevřen byl nový společný terminál pro železniční a autobusovou dopravu a cestující už mohou naplno využívat nový podchod k jednotlivým nástupištím.
Podle Správy železnic (SŽ) jde o konkrétní výsledek probíhající modernizace celé stanice, která začala v závěru roku 2021 a skončí letos v prosinci.
„Práce kolem nádraží nekončí. Město nyní začíná budovat dopravní infrastrukturu kolem parkovacího domu a nové autobusové nádraží. Jde o činnosti, které s ohledem na technologické postupy nemohly být prováděny souběžně s přestavbou vlakového nádraží,“ napsalo město Vsetín v tiskové zprávě.
Nové autobusové nádraží bude umístěno bezprostředně u vlakového. Cestujícím to přinese oblíbené přestupy systémem hrana-hrana.
Akce za celkem za tři miliardy
„Investice města do vybudování autobusového nádraží, infrastruktury kolem parkovacího domu, výstavby dnes zprovozněné části podchodu pod železnicí a zanádražního prostoru se celkově bude pohybovat ve výši téměř 280 milionů korun,“ uvedl starosta Vsetína Jiří Čunek.
Podle Čunka v sousedství stanice dále pokračuje výstavba parkovacího domu v režii SŽ. Zlínský kraj se pak bude podílet na financování přestavby Nádražní ulice včetně okružní křižovatky ve výši téměř 20 milionů korun.
„To znamená že celkové náklady města a kraje jsou 300 milionů korun. Celá akce včetně financování části Správy železnic vyjde na zhruba 3 miliardy korun,“ dodal Čunek.
Vsetín využil stavby nového dopravního terminálu k udělení pocty vynálezci, starostovi Vsetína, podnikateli a mučedníkovi Josefu Sousedíkovi. Vyhlásil veřejnou soutěž na zhotovitele uměleckého díla, které má Sousedíka připomínat. Artefakt z dílny sochařky Veroniky Plátkové odkazuje na vlak Slovenská strela, pro nějž Sousedíkova firma zhotovila komponent. Odhalen byl dnes během slavnostního otevření dopravního terminálu.
Přestavba celé stanice
Jedním z hlavních cílů projektu byla podle SŽ náhrada nástupišť s úrovňovým přístupem přes koleje. Nová jsou dostatečně široká, zastřešená a bezbariérově přístupná. Vybudován byl podchod, který začíná už v obchodním domě Smetanka a prochází pod celým kolejištěm, aby propojil městské části na obou stranách stanice.
„Práce zahrnovaly přestavbu celé stanice a také navazujícího úseku do zastávky Ústí u Vsetína. Z hlediska bezpečnosti bylo důležité zrušení přejezdu přímo ve stanici, auta už mohou využívat novou silnici a most přes říčku Rokytenku. Namísto dosavadního přechodu ve Štěpánské ulici vznikl podchod, který ústí do ulice U Křivačkárny,“ napsala v tiskové zprávě SŽ.
Zhotoviteli byly firmy OHLA ŽS, Strabag Rail a AŽD. Rekonstrukci železniční stanice Vsetín spolufinancuje Evropská unie. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Fotoreportáž z rekonstrukce nádraží ve Vsetíně přinesl deník Zdopravy.cz měsíc zpátky.