Varšava ukázala interiér nového metra od Škody
Nové metro Varsovia od Škody. Foto: Metro Warszawskie
Nové vlaky mají pojmout až 1500 cestujících, souprava bude plně průchozí.
Nové vlaky mají pojmout až 1500 cestujících, souprava bude plně průchozí.
Zajímavé, že nechtějí plastové příšerné a nevyhovující sedačky jako v Praze (dokonce nejen v tramvajích, ale už i autobusech a snaha je nacpat je i do metra).
Prostě proč řešit nepřizpůsobivé., když můžeme otravovat slušné cestující. Jinak mne překvapuje to podélné řešení sedadel. To není příjemné při jízdě.
Krásně, ale mají málo míst k sezení
Tohle by bylo pěkný i u nás v podzemce. Barevné řešení připomíná původní naše vozy.
Takto na pohled pěkné, otázka co to udělá v provozu. Přeci jenom Škoda s výrobou vozů metra tolik zkušeností nemá (nepočítám ne úplně povedenou modernizaci 81-71M), v Praze bych raději viděl soupravy Siemens, jen škoda že už ne ze Zličína…
Co je na modernizaci starých ruských souprav nepovedené? Navíc Škoda se podílela i na výrobě souprav pro Petrohrad (Něva)
Takový ty věci na který to nejezdí design a interiér například.
Konkrétně?
Co je na modernizaci starých ruských souprav nepovedené?
Hluk jako kráva, sedačky nepohodlné, bez opěrátek (na rozdíl od M1 na céčku), neprůchozí…
Mě teda co se hlučnosti i kvalit interiéru připadají pro cestujícího podobné. M1 je neprůchozí taky a zde je to spíš daň za to že je to jen modernizace
Hluk mi přijde podobný, sedačky též a neprůchozí je i M1. Je to modernizace, nikoliv fungl nová souprava.
Hlučné jsou při rozjezdy a při zastavování, kdy je slyšet měniče, ale jak se rozjede, je to teda docela srovnatelné s M1, tedy přiměřeně tiché. Těžko říct, jestli je možné hlučnost nějak výrazně snížit u vozidla, které se pohybuje v těsném tunelu. Asi jo, ale jestli to fakt stojí za to, to nevím. Ten hlavní důvod toho, proč byl jet celé béčko v 8171 očistec, tedy hluk od motorů, to už v té modernizaci fakt neni tak hrozné. Vzpomínáte si, jak to ječelo, když to v tunelech z kopce dobržďovalo? No já jo 🙂 Jako jasně, občas na to nostalgicky… Číst vice »
Co se tyce hlucnosti, tak je rozdil metro v Mnichove, nove pruchozi soupravy od Siemensu, tiche i pri rozjezdu, a metro M1 od Siemensu v Praze, pistivy zvuk jako krava a i skripot brzd…
Skřípot brzd? Vždyť to brzdí až do zastavení elektrodynamicky, kromě asi posledních dvou km/h.
Pištění měničů mi přijde hlukově +-stejné, ale méně tónově líbezné než u M1 (vejš a méně „melodické“)
Za neprůchodnost posílejte nadávky hasičům. To byl jejich požadavek, ČKD mělo připravené i průchodné.
Zdroj?
To je poměrně známá „aféra“. O průchozí vozy se vedly celkem boje a bylo to dost neprůchodné zejména přes hasiče.
Z Roku 2007: Na lince C by se do dvou let mělo objevit pět nových vozidel. „Zvažujeme o nabídce výrobce, že by připravil upravenou průchozí verzi vozidel bez navýšení nákladů,“ uvedl Steiner. Průchozí soupravy mají svá pro i proti, například z pohledu hasičů jsou vhodnější vagony uzavřené. Do otevřených souprav se ale vejde víc pasažérů. „Nejsme rozhodnuti, jaký typ zvolíme,“ upozornil Šteiner, „ve světě je to rozděleno asi půl na půl. Vyzkoušet si to lze například ve Vídni.“
A proč by hasiči měli trvat na neprůchodnosti, když při případné nehodě je naopak výhodou průchodnost?
normy… je tam napsáno že každý vagón je samostatný požární úsek. Diskuze na téma, kdo, kdy a proč to tam napsal je zbytečná, stejně jako jestli to má smysl…
Víte, co vše Škoda v posledních letech koupila a jaké díky tomu má nyní know-how?
Usuzovat ze čtvrtstoletí staré modernizace na novostavbu může jen jedinec s hooodně zkratkovitým myšlením…
Přesně tak… Nevím proč máme tendence pořád renovovat staré šroty typu ruských vagónů, tramvaje T3,staré motoráky apod.
Nějak nerozumím těm 81-7 na lince M2 – pamatuju tam jen Inspira, i když, pravda, bylo to době prvního prodloužení na Trockou. Mezitím je v provozu už druhé prodloužení (ke Knížeti Jankovi) a aktuálně se chystá třetí a čtvrté…
Taky bych řekl že 81 (i Alstomy) jezdily vždy pouze na lince M1 a tudíž je odtud nejspíš vytlačí Inspira uvolněná z M2 po dodání Škodovek.
Takhle by to už smysl dávalo.
Tohle je pro Škodu fakt super referenční zakázka!
A vozy na vizualizacích navíc vypadají dobře, tak co víc si přát 🙂
Koncentrovat stojící přímo v proudu vystupujících/nastupujících je nápad hodný genia. Možná to chtělo tu 81-775 okopírovat důsledněji :))
Kazdy normalni commuter vi, ze se ma soupat a stat mezi sedackama a neblokovat nastupni prostor. Vsichni mezi New Yorkem a Tokiem to dobre znaji ☺️ Az tam budete na vylete zaclanet, oni si Vas umisti 👍
Škoda těch vystouplých dveří. Na M1 a prototypu 6Mt se mi líbal po uzavření, právě ta hladká bočnice. Hodně to vylepšovalo celkovej dojem.
A kdo že se to s tebou líbal? 🙂
No přece hladká bočnice :o)))
Tak lepší jak čelo za jízdy.
nevypadá to jak ve Vídni?
Vypadá, hlavně ty žlutý tyče a červený sedáky…
https://assets.new.siemens.com/siemens/assets/api/uuid:91a0c09287dacaef484a3da683b8901343d12103/xwagen-datasheet-de.pdf
Vypadají moc pěkně. To u nás v Praze si můžeme nechat o nových soupravách pro metro jenom zdát.
Náhodou do pěti let by na ,,Céčku“ měly jezdit nové soupravy totožné s těmi co budou jezdit na ,,Déčku“.
O tom se ale jen mluví. A výstavba metra D má stejně zpoždění.
Konšelé se ještě ničím nepochlubili, tak to bude ještě pár (desítek) let trvat.
Tak za mě velice krásná souprava. Jsem zvědavý,kdy se bude obnovovat vozový park metra v Praze 🙂 Stavba D je ještě daleko.
No, aby to nedopadlo podobně jako s tramvajema…
Nikdy