„V zájmu přebíhačů a opilců.“ SŽ odstranila pryžové bodliny v Řeporyjích, místo ochrany byly rizikem
Anti-trespass panely v Řeporyjích. Foto: Pavel Novotný
Demontáž anti-trespass panelů inicioval starosta Pavel Novotný. Ten přitom proti nelegálnímu přecházení bojuje.
Zlatý modrý zábradlí! Tam je to jasný. Přelezl jsi a přejel tě vlak? Můžeš si za to sám. A je klid.
Plot?
Přesně jak to tu někteří píší. Někdo ty sračky co z tebe zbydou bude muset uklidit.
A je takový problém tam postavit 14/7 hlídku, co bude ty lidi převádět? Nebo je tam jen posílat pod případně projíždějící vlak?
Nějak nechápu význam tohohle opatření. To vážně budeme kvůli magorům dělat takovýhle věci?
I takový jako vy bohužel žijou mezi námi…
Nešťastným řešením je ten perón velmi vzdálený od přejezdu/přechodu a k němu vedoucí chodník v úrovni terénu: kdyby byl chodník zvýšený do úrovně nástupiště a oddělený od prostoru kolejiště zábradlím, asi by to přebíhače odradilo nejlépe – ale vůbec nejlepším řešením by bylo co nejvíce přiblížit nástupiště k přejezdu.
A to byste chtěl udělat jak, vždyť tam už je zhlaví dopravny, ten perón je nejblíž přejezdu co to jde, vzhledem k rozložení dopravny, leda byste překopal celé kolejiště a přejezd udělal tříkolejný, aby se nástupiště posunulo blíž.
Je třeba to překopat, samozřejmě.
Samozřejmě proč řešit nadchod/podchod, který bude lacinější, když můžeme draze překopat celé zhlaví, předělat zabezpečovačku, udělat 3-kolejný přejezd, atd… Navíc mám pochyby, že by se to tam vešlo. .
Tak a priori tam nemusela být boční nástupiště, z nichž to nučické je mnohem dál než někdejší nástupní hrana před rekonstrukcí.
Holt když je něco navržené špatně architektonicky, tak už to nezachrání žádné cedule, zábradlí, ploty ani bodliny.
Můžou to jen trochu „doštelovat“ ale základ je daný…
Co třeba obrátit směry a zastávku provozovat tak, abu vlaky do Prahy jezdili po druhé koleji?
Přeházet odjakživa můžete bez hrozby postihu pouze na místech k tomu určených. Na jiných místech sice taky můžete, ale to jak správně říkáte na Vaše riziko a těch rizik je mnoho od finančního postihu, zranění či smrti vlastní osoby přes způsobení újmy osobě jiné.
Východoevropan promluvil.
Vždy nejúčinnější a nejbezpečnější, ve výsledku taky určitě nejlevnější by vhodným způsobem do celého prostoru osadit mechanickou zábranu (esteticky a funkcně oplocení). Osvědčilo se na všech místech, kde selhaly upozornění, výstrahy, postihy. Vybrat bezpečné místo pro přecházení a tam zábranu neosadit. Když nebudou mít ‚chodci‘ na vybranou, zvyknou si a smíří se s tím. 100% účinnost.
Na všech místech? U naprosté většiny tramvajových zastávek (ne u všech) se zjistilo, že se celková bezpečnost zvýší, když se zábradlí odstraní. Proto se to udělalo. Nějak se s tím poperte…
Na naprosté většina tramvajových zastávek všechny tramvaje zastavují – ergo se přibližují a vzdalují velmi nízkou rychlostí.
Ale houby. Jednak je tramvaj smrtící i při hodně malé rychlosti, jednak klandr nebyl mezi ostůvkem a tramvají, ale mezi ostrůvkem a autama.
Melete totální nesmysly – zábradlí mezi TRAM ostrůvky a vozovkou jsou na naprosté většině zastávek: -https://maps.app.goo.gl/pJEopzQVZytxCgaDA – https://maps.app.goo.gl/5TM5ZK7yxH3Ngtri9 – https://maps.app.goo.gl/55rRuCjyGApyTdxeA – https://maps.app.goo.gl/dh7KhGeHrs4kcdFV6 – od Balabenky na Lehovec a zpět – https://mapy.cz/s/copucenupa není jediný zastávkový ostrůvek u středového TRAM pásu mezi vozovkami bez zábradl, které se tam aktuálně předělávalo na nový druh městského mobiliáře! Protože tramvajová síť čítající v Praze přes 150km dvoukolejně je z podstatné části na středových tramvajových pásech pozemních komunikací – tzv. silnic v tzv. výpadových ulicích, tak většina TRAM zastávek je logicky tohoto druhu/uspořádání – v centru je proti nim zlomek zastávek! A tam navíc je tak… Číst vice »
Copak jsem telepat, že mám vědět, že myslíte zábradlí směrem k vozovce?
Vzhledem k tématu článku (přechod přes koleje) jsem se poměrně LOGICKY DOMNÍVAL že mluvít o zábradlí mezi kolejemi.
Zapomněl jsem na Pavlák. Tam byly smrťáky na tom místě těsně u stanice, kde jely tramvaje mezi dvěma těsnými klandry. Zjevně pro lidi nebyl problém vlézt dovnitř, ale vylézt ven. Všechno zhoršovala ještě ta bouda od podchodu.
Kde na IPP od TRAM zastávek zmizelo zábradlí – https://maps.app.goo.gl/B57vUg2jUzmnTdzL6 ? A předevčírem jsem tam zrovna po čase byl osobně, tak mi netvrďte, že tam není jak na odkaze z loňského sprna! Vytvoření tam pod zastávkami přechodu přes tu TRAM trať nad podchodem pod ní je věc jiná, ale naopak smrťáky či i jen srážky TRAM s chodci tam přibylo až po jeho vzniku ( ), ale více smrťáků bylo (a vím i o tzv. více četných srážkách/ůmrtí – např. https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-chodci-tramvaj-srazka-policie-uzavrela-pripad.A181219_111633_praha-zpravy_nuc z 15.5.2018 / https://prazsky.denik.cz/nehody/muz-prebihal-jecnou-ulici-zemrel-tramvaj-srazka-chodec-tragicka-nehoda-20191104.html ze 4.11.2019 ) bylo až pod IPP v Ječné ulici, a to i na přechodě,… Číst vice »
Tady to nepomůže. V zastávce se vlaky kříží. Přejezd je ve výstraze třeba i pět minut. Zároveň musíte přejít přejezd, abyste se k vlaku dostal. Jdete s pěti minutovou rezervou a bez porušení předpisů ten vlak nestihnete. A další jede za hodinu. Nebo i za dvě.
Já bych to nedemontoval, a nechal to na Darwinovi. Jestli si tam na tom někdo zlomil nohu, tak to není vina těch zábran.
Ideální řešení je podjezd, samotný na podchod by lidi taky kašlali.
Nekašlali aspoň ne ti, co jdou k tomu vlaku.
To je jako kdyby v Zoo odstranili z klece lva, protože návštěvníci mu tam cpali ruce, aby si ho pohladili.
A realita je taková, že v ZOO už dávno klece vyšly z módy.
a místo nich je sklo, kterým sotva někdo něco prostrčí – ať již „jen“ svou ruku nebo jídlo, které může zvířatům ublížit
By mě zajímalo, kolik ta „sranda“ stála?
Nejdražší na tom bude ten nápad. Zase někdo vymyslel jak se snadno zbavit odpadu a ještě na tom vydělá.
Zkráceně – demokracie neznamená jen práva (jako anarchie, s níž si ji asi pletete), ale i povinnosti, které začínají tam, kde začínají práva jiných!
A na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla i VŠECH SAMOSTATNÝCH DRÁŽNÍCH TĚLES MIMO POZEMNÍ KOMUNIKACE – TZV. VOZOVKY PLATÍ ZÁKAZ CHŮZE OSOB (mimo určité výjimky) = PRÁVO NEOMEZENÍ JÍZDY VOZIDEL JIMI, a když osoby uvedený zákaz porušují – zejména v době automaticky zpuštěné signalizace jízdou blížícího se kolejového vozidla, tak to vozidlo v jeho jízdě nejen omezují, ale i přímo ohrožují – nutí náhle nouzově brzdit, a jeho cestující nebo náklad se mohou zranit/poškodit!
Karlos, choďte si kudy chcete, ale uvědomte si, že to, co po vás zbyde, bude muset někdo uklidit. Pokud se na zbytky lidí musí Novotný dívat z okna kanceláře poněkud častěji, tak není divu, že mu to už trochu „leze krkem“. Když tam byl domek „stahovače závor“, vylezla paní Pichlerová, stáhla břevna s drátěnou zábranou a řetízkem dole, tak si nikdo nedovolil přebíhat. A to bylo v době, kdy Novotný ještě říkal lejnu papů…
Aspoň se ušetří na důchodech. Ale vážně: Kolik těch smrťáků v Řeporyjích bylo? Tam se v drtivé většině případů jedná o situaci, kdy závory jsou dole, ale ten vlak teprve brzdí k perónu nebo u něj stojí.
A také přecházíte kde chcete nebo jen: 1.) po nadchodech/ nadjezdech či podchodech/podjezdech tělesa dálnic a silnic pro motorová vozidla, protože vstup chodců i vjezd cyklistů je na ně zakázaný? 2.) po lávkách/mostech, a mezi nimi trpíte až přímo vítáte podél těch tzv. vodních toků zábradlí chránící Vás před nechtěným pádem do těchto tzv. vodních toků mnohdy v zastavěném území obcí vedených v hlubokých korytech, byť většinu času v nich teče vody tak po kotníky, ale bez těch hlubokých koryt by stavby v obcích byly několikrát ročně vyplavené vodou? Platí Zákon č. 266/1994 Sb. o dráhách – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1994-266 , §… Číst vice »
Tohle „zařízení“ by mohlo fungovat (=zachraňovat před přejetím víc lidí než naopak zraňovat/zabíjet) snad jedině tehdy když a) budou o něm dopodrobna informováni všichni široko daleko (nejlépe v celé zemi) b) bude natřeno fosforeskující barvou tak, aby celou noc jedovatě zeleně svítilo…
Přesně tak, napadlo mně tam dát LED pásy a šipky směřovat k místu, kde se dá dobře přejít.
c) bude mít dva metry a nebude ležet na zemi, ale bude postaveno svisle a bude kopírovat koleje. V takovém případě by mělo ještě jeden efekt navíc a tím by bylo odhlučnění…..No a pak by taky ještě plnilo funkci neprůhledného plotu o kterém se mluvilo už v době výstavby trati z Olomouce do Prahy, protože tehdy lidé věřili, že rychle jedoucí vlak způsobuje u pozorovatele záchvatové stavy a třeba pasoucí se dobytek podél tratě by díky tomu chcípal.
První to starosta vítal…
A teď zase rychle odstraňovat, to je tada cirkus. Mělo se s vyhodnocením počkat rok, až si na to místní zvyknou a přestanou tam vstupovat. Jediné co,. je ta do noci zjevné nevhodná černá barva, ale to se dalo vyřešit namalováním žlutých pruhů, černožluté šrafování je obecně známé jako výstražné.
To dané zařízení reálně není a nikdy nebylo navrženo pro zamezení vstupu lidí do kolejiště, ale bylo a je to určeno pro tlumení hluku z jízdy kolejových vozidel – obdobně jako (zejména tramvajovou) trať zatravnit, ale proti tomu trávníku nevyžaduje to zařízení údržbu/péči a naprosto lehce se dá dočasně kvůli opravě trati odstranit a následně ty samé díly nainstalovat zpět do kolejiště, a to ani nemusí přesně na stejné místo, kde byly jednotlivě původně!
Tyto panely jsou navrženy pro zamezení vstupu lidí! Pro tlumení hluku se používají jiné prvky, jako je obložení kolejnic z pryže, protihlukové stěny,….
Zbytečně teoretizujete. Pracuji ve firmě, kde tyto prvky vyrábíme…
Řešení je jen jedno – ve městě železnici kompletně oplotit, před každý přechod uzavíratelná dvířka a svršek zakrytý těmito bloky s bodci, jako tomu je v anglosaských zemích. Ale je to hnusné a na kontinentu to snad nikdo nedělá.
Těch řešení je víc. Některá míně extrémní, některá více. Můžeme to přestat řešit, postavit přechod, podchod, oplotit, zakopat nebo třeba zrušit trať. A mnoho dalších řešení mi tam určitě chybí.
Všechna ta řešení co jste pojmenoval jsou ale buď blbosti, extrémně drahá, nebo neřeší bezpečnostní problém, který tu prostě je a nikam nezmizí. Samozřejmě nejlepší cesta je budovat zodpovědnou společnost jako v tom Švýcarsku nebo Dánsku, ale to je neslučitelné s extrémním individualismem čechů.
To není individualismus, ale s odpuštěním kálení na zákony a předpisy. A směrem na východ (a jihovýchod a severovýchod) od nás je to samozřejmě ještě horší.
Je to indivodualismus a lidsky pochopitelný. Jdete na svůj vlak do Prahy. Jdete s pětiminutovou rezervou. Zavory jsou dole. Čekáte. Přijede vlak od Prahy. Čekáte dál. Závory pořád dole. Přijede vlak do Prahy. Závory pořád dole. Čekáte dál. Oba vlaky odjedou. Jdete domů, protože další jede za hodinu.
Nebo můžete v podstatě bezpečně doběhnout ten Váš vlak, protože oba vlaky jsou v zastávce, víte, že vlak do Prahy jede za dvě minuty a strojvůdce kouká ven z okýnka a druhý vlak míří směrem od Vás. Ovšem za cenu porušení předpisů.
Poměrně značný podíl plotů podél tratí a stanic mají Rakušané, zvláště na nějak opravených tratích.
Bohužel je to asi finančně náročné, tak na se…dlabou. Dát tam nějaké gumové odpady je jednodušší.
Chtělo, aby se tam občas postavili policisté. Jednoznačně porušování zákona č. 266/94 Sb.
SŽ k tomu přestupku sama navádí, když na nádražích hlásí „Nevstupujte do kolejiště před zastavením vlaku“ – takže uvádí cestující v omyl, že po zastavení vlaku se do kolejiště vstupovat smí. Policisté by pak museli řešit nejen tento přestupek, ale také vyšetřit, kdo se porušuje § 181 TZ.
Jako vážně? Srovnáváte přístup na nástupiště s přejezdem? SŽ rozhodně k žádnému přestupku nenavádí a ještě na to napasovat § 181, to jste tedy velký kouzelník.
Hlášení se týká přístupu na perón s úrovňovým přechodem, z důvodu zajištění bezpečnosti cestující, nikoliv přejezdu
Pořád moc nevím koho to hlášení chrání. A většinou tam cestující už chodí když slyší začátek hlášení, že vlak přijíždí.
1) Cestující, přeci jen často jsou tato nástupiště úzká a tak to není dvakrát bezpečné tam chodit před zastavením vlaku (možné zachycení soupravou), není nic lepšího než když se na úzkém nástupišti štosuje dav lidí.
2) I SŽ, je to možná alibistické, ale v případě MJ, SŽ akorát řekne vidíte, my mu říkali, že tam nemá lézt před zastavením vlaku, takže tam neměl co dělat a je to jeho chyba.
To hlášení funguje primárně tak, když je na nádraží s úrovňovými nástupišti víc vlaků, které se třeba křižují.
A Vy třeba chcete nastoupit do vlaku na 4. koleji, ale právě přjíždá vlak na druhou kolej – proto vás varují, že nemáte vstupovat kolejiště dokud vlak nezastaví (ne ten Váš, který tam už dávno stojí).
Možná by se to hlásit nemuselo a třeba to jde odvodit selským rozumem, ale ničemu to neškodí.
Jenže taková situace by správně nastat neměla, nemělo by se stát, že na vzdálenější koleji už vlak stojí, kdežto na bližší k budově teprve přijede. Možná ve stanici s centrálním přechodem, kdy by bylo označeno místo zastavení. Tudíž vlak nevjede na přechod po kterém můžou jít cestující, nebo takový přechod by měl být střežen než vlak přijede.
A která kolej je vzdálenější pokud je zastávka obdobně jako Praha -Řeporyje (sloužící jako výhybna protijedoucích vlaků po jednokolejné trati) s úrovňovým přechodem přístupná z obou stran kolejiště – jako např. zde https://mapy.cz/s/dafegacabe , kde je dle mě ovšem zajištěn světelně zvukovým PZZ ? Jenže jak, v takových zastávkách jako je Praha-Řeporyje – https://mapy.cz/s/luvujoduba (bez samostatného centrálního přechodu kolejiště v zastávce přiléhající oficiálnímu přejezdu pozemní komunikace s vozovkou i chodníkem), pak legálně můžou cestující přijít k v nich ještě stále stojícímu vlaku, jehož četa by na ně i ráda počkala, ale jeho přítomnost před přejezdem/úrovňovým přístupem k nástupištím dávno zpustila… Číst vice »
Jenže v tom Černotíně navazuje nadchod a ten přechod je tam zbytečný defakto. Navíc taková hlášení o tom, že se nemá vstupovat do kolejiště před zastavením vlaku v Řeporyjích ani Černotíně asi neuslyšíme, to slouží pro jiný účel. A pokud je vlak v Řeporyjích, tak ho jistě nespustila přítomnost vlaku ve stanici, ale výpravčí, který staví VC, respektive při křižování, postaví pro vlak vjíždějící, ten spustí PZZ, proti vlak třeba už čeká ve stanici, a výpravčí následně podrží uzavřený přejezd, z důvodu krátkého času mezi příjezdem prvního a odjezdem druhého vlaku. A to samé i když se nekřížuje, pokud je… Číst vice »
Výsledek je, že na ten vlak ani na cenu chodit, protože nemůžete čekání srazit pod 10 minut, pokud se chcete vyhnout čekání na přejezdu.
Možná by se to stávat nemělo, ale zcela běně se to stává – třeba na Mladá Boleslav hl.n. se to stane skoro vždycky, když tam jsem (protože tam záměrně přijedou 3 vlaky zároveň a ne vždy ve stejném pořadí)
Tak se podívejte, jak to tam vypadá
Ještě byste mohli protitankovou obranu zrušit i v Rožnově p. R., teď si tama nikdo cestu krátit nebude, když jsou koleje oplocené a vlaky tam ani pomalu neprojíždí… Proč do Řeporyjí nedají krásné modré zábradlíčko? Zrovna zde by smysl mělo…
Tytéž panely jsou v zastávce Pobřežní cesta. Zde mi ale připadají vysoce kontraproduktivní, protože přecházející lidi „nutí“ jít blíže k oblouku, za který není vidět a kvůli kterému tam jsou. Na leteckých mapách je krásně vidět vyšlapaná cestička.
https://mapy.cz/letecka?x=14.4079757&y=50.0336639&z=20
Řešením by bylo panely buď prodloužit od 10-15 metrů směrem k Nádraží Braník (aby to bylo moc daleko na to to obcházet), nebo je odstranit úplně.
Nechápu jednu věc: Každá tramvaj tam zastavuje, nebo se rozjíží, proč ten přechod nezlegalizovat?
Na I.P. Pavlova se taky nekoná žádný každodenní masakr jedoucí travmají.
Tramvajová zastávka Pobřežní cesta je na znamení, takže tam tramvaj zastavit nemusí, a na I.P.Pavlova se vážné nehody bohužel stávají.
Taky na I. P. Pavlova jezdí tramvaje jinou rychlostí. Tady můžou jet až 60 km/h (jasně, u sloupku zpomalují, ale v místě přechodu i tak pojedou pořád dost rychle)
I sloupku jedou nanejvýš 15.
Nerozeznáte TT (tram. trať) součástí pozemní komunikace – na IPP (kde by potenciálně mohla být pěší zóna – jako na Andělu = TRAM jedou max 20km/h) od TT na samostatném tramvajovém tělese, kde TRAM jedou v Praze až 60km/h, ale dle zákonů ČR mohou jet až 80km/h?
Jediným správným řešením jak zamezit přecházení kolejí v zastávkách TRAM i železnice mezi protilehlými nástupními hranami je plot mezi kolejemi v úrovni těch nástupišť +na každou stranu alespoň 25m u TRAM ( https://mapy.cz/s/jococoduza ) / 50m u železnice ( https://mapy.cz/s/befevofefo , v Holešovicích – https://mapy.cz/s/nofuvunedu by takové ploty měly být 2, na Praha hl.n. – https://mapy.cz/s/fezevereju minimálně 6 či i 7. za kolejí u východní hrany 7. nástupiště).
Myslím že i průměrný ožrala přišel na to, že to jde v pohodě obejít, takže jen plýtvání plastem…
Tady by zrovna mělo své opodstatnění dvojité modré zábradlí. Co to že tady není? Nezbyly trubky?
Málo by vadilo místním. Takže by nebyla záminka kašlat na údržbu, jako v Černošicích.
Tam má prostě být podchod. Spousta lidí chodí na vlak na poslední chvíli a než se chlubit na sociálních sítích každý den lidmi co porušují předpisy, protože nepřišli s dostatečným náskokem před příjezdem vlaku, či jim tam dokonce dávat bodliny, určitě by bylo lepší jim částečně vyhovět a uspokojit poptávku. To je podobné jak na Vítězném náměstí v Praze, kde radnice bojuje proti lidem, kteří si zkracují cestu přes trávník, a snaží se tam nainstalovat všelijaké řetězy než aby tam prostě udělala chodník. Jen tedy v případě Dejvic nejde o hazard s lidskými životy. Co namísto převychovávání lidí raději řešit… Číst vice »
A to myslíte, že tím podchodem by někdo chodil ? Nejednoduší řešení je zábradlí ( i když se dá podlést, nebo přelést ), ale to zase kritizují sotouši, že je to „mdorný mor“
No a stím právě nesoulasím. Zábradlí (nebo lépe plot, zábradlí má sloužit k něčemu jinému) ničemu nezabrání, člověk, který je odhodlán stihnout vlak ho stihne i přes zábradlí, je to jen další překážka. Navíc těžko dáte zábradlí do kolejiště. Většina lidí, pokud má možnost, použije raději bezpečnější cestu než méně bezpečnou, pokud má na výběr. Ale pokud nemá na výběr …
Jo to vídáme dnes a denně v Pardubicích, kde cestující chodí přes koleje na Duklu, než aby volili bezpečnější cestu. Na Karlovině, u „Mototechny“, zastávka MHD k nemocnici (Pardubice), tam dnes a denně lidé přebíhají přes hlavní frekventovanou silnici, i když podchod je na tom samém místě, dále v Pardubicích například u sv. Trojice přebíhají přes koridor, i když se dá použít bezpečnější nadchod, nedávno vyšlo video, jak v Praze chválili vznik přechodů v místě, kde již existuje bezpečnější podchod. V Moravanech existuje podchod, a stejně nemalá část lidí používá k přístupu na vzdálenější nástupiště, nebo na druhou stranu kolejí… Číst vice »
Jaká je bezpečnější cesta z nádraží na Duklu? Pardubice jsou docela ukázkový příklad proč železnici většina obcí (a jejich obyvatel) zrovna v lásce nemá. Ta bariera tvořená železnicí tam je docela neuvěřitelná…
Ať už pěšky přes most, tak MHD linka č. 7 (případně 6, ale to je delší). To jsou ony bezpečnější cesty, přes koleje to nikdy nebude bezpečnější. Jsem zvědav kolik lidí bude po dokončení používat lávku, a kolik jich i nadále bude chodit přes koleje, a že jsem tam viděl takové paradoxi, jako seniorka s RVHP taškou, která bez studu přijde za zaměstnanci SŽ v kolejišti, aby ji tašku dali na nástupiště, pes na volno, celá rodinka s dětmi v kolejišti, ještě ideálně i s kočárkem.
Adekvátní bezpečnější cesta v Pardubicích mezi tamním hlavákem (resp. autobusovým nádražím u něj) a Duklou se dle mě teprve dokončuje – nadchod s přístupovými rampami od západních konců většiny nástupišť (č. 1a, 2, 3 a 4 ) – https://www.spravazeleznic.cz/-/v-pardubicich-slouzi-cestujicim-novy-orientacni-system !
Rychlejší cesta, bezpečná cesta samozřejmě existuje, byť cca 3x tak delší (pěšky).
A rád bych věřil, že tím zmizí všichni, kdo chodí přes koleje, ale bohužel o tom pochybuju.
Takže vy běžně přebíháte frekventovanou silnici, kde se vám to hodí, protože to tvoří bariéru?
A což teprve letiště to je bariéra
Letiště taky nenávidí…
Je pravda že to Pardubické letiště dost teď blokuje rozvoj železnice směr Chrudim.
Nevím, čemu to letiště má vadit či to přímo blokovat – dle oficiálních plánů buď jej ta trať může podejít tunelem nebo jej může obejít tzv- Ostřešanskou spojkou – https://zdopravy.cz/zahloubeni-u-letiste-zkraceni-jizdni-doby-o-28-minut-jak-se-promeni-trat-pardubice-havlickuv-brod-184769/ ( https://zdopravy.cz/zahloubeni-u-letiste-zkraceni-jizdni-doby-o-28-minut-jak-se-promeni-trat-pardubice-havlickuv-brod-184769/ ).
Ovšem za mě jediné správné řešení by byla tzv. Dražkovická spojka – https://mapy.cz/s/gepodepoja , nejen ať si Osečany nakašlou (když železnici nechtějí) – ale ať:
1.) zejména o častost spojení nepřijdou:
a) Staré Jesenčany (jen by měly mít zastávku jižně od silnice do Dražkovic a Ostřešan)
b) Medlešice
2.) získají vlastní nové zastávky:
a) Nemošice
b) Dražkovice
c) Blato (které by se mohlo/mělo rozrůst až železnici)
Trať se musí právěže zahloubit, aby mohla být elektrifikovaná, protože tunel pod ranvejí letiště zamítlo, tudíž trať nebude moct být napřímena. Vámi navrhovaná Drážkovická spojka sice vypadá zajímavě, ale má hned několik ale. 1) V čase špičky se jezdí na/z Foxconnu s kontejnery, tudíž to bude chtít u dolní výhybky vybudovat druhou kolej, aby se kdyžtak stihlo uhnout, ale i tak nic nový navíc, už vidím jak řeknou, teď jede osobka, takže za 20 minut půl hodiny. 2) nárazově obsluha sila 3) zhorší to obsluhu Topku, protože kolej vedle je krátká a tak při prohazování se musí vyjíždět za návěstidlo,… Číst vice »
Takže řešením je udělat nejrychlejší cestu zároveň nejbezpečnější. Například jsem naprosto přestal přebíhat koleje v Brně -Řečkovicích, když udělali podchod mezi kolejemi (tunel přímo na nástupiště.
Ano je, samozřejmě, ale řešením není legalizovat nelegální stav, ale vybudovat nový bezpečný přístup (tak jako v Pardubicích teď), a i přesto mám obavu, že dost lidí se nezachová jako vy, a stejně do těch kolejí poleze, protože lenost.
Přitom v těch Pardubicích by vlastně jen stačilo, aby v tom plotu co tam je, nebyly díry, a byl prodloužen až k mostu (branka co tam jedna je byla zamykaná), a nikdo neoprávněný by se tam od Dukly nedostal.
Obvykle se kritizuje zábradlí tam, kde brání prádu z 5-15 cm schodu do míst, kde se vlak nepohybuje.
Konkrétně tohle, které chrání leda tak lampu: https://mapy.cz/s/lejocagapu
Zábradlí končí PŘED lampou. A vlastník zídky nemusí nutně souhlasit s tím, aby byla zídka utopena zásypem. Naopak vedle koleje by klidně mohlo být i delší.
Tady zrovna ale jde o úhel sklonu rampy a normu pro osoby se sníženou pohyblivostí – nejsem si jistý, jestli by při této šířce dovolila zábradlí jen na jedné straně (směrem ke kolejím)
To je nebezpečná výška. Je i takové, kde je výškový rozdíl kolem 0.
žel FB profil zábradlománie či jak se jmenuje kritizuje i opodstatněná zábradlí zvyšující bezpečnost!
Šotouši mají houby co kritizovat. Pokud jim zábradlí vadí při focení, pak ať si fotí tam, kde není a hlavně ať nelezou do kolejí, kde stejně nemají co pohledávat.
Podchod bude, aze se ta trať přestaví na příměstskou. Ano, můžeme využít i salámovou metodu, postavit podchod v Řeporyjích dříve.
Opravdu? Protože třeba na trati Pardubice – Hradec Králové zůstaly přechody i po zdvoukolejnění a zrychlení na 160km/h.
Když se to udělá dobře, tak lidi budou chodit výhradně po tom přehodu.
Když se to udělá s vidinou pomsty cestujícícm a maximalizace následků nehody, tak to fungovat překvapivě nebude.
A jak by se to mělo udělat konkrétně v Řeporyjích s přechodem dobře, tedy tak, aby člověk, co jde na vlak na čas jeho pravidelného odjezdu, se nemusel bát, že mu kvůli tomu přechodu ujede?
To by ale potom pan starosta zase nic neviděl … protože by jistě všichni chodili tím podchodem. To neprojde.
V bezprostředním sousedství, cca 5 metrů daleko, je železniční přejezd s chodníkem. Je vidět na úvodní fotce. Skutečně chcete stavět podchod 5 metrů od přejezdu?
Cestující si to tudy zkracují, když jsou na přejezdu zavřené závory a tedy je zřejmé, že pojede vlak.
Jakože kde je přejezd, nesmí být podchod/podjezd nebo co??
Tím podchodem nekdo chodit nebude. Bude se tam chodit akorát na velkou.
Spíš by mě zajímalo, zda by se tam někam nevešel rovnou podjezd? Asi by silnice musela být pořádně zkroucená a nebyla by vhodná pro dlouhá vozidla.
Je to dost ze svahu, tak by to asi šlo.
Kdyby byly ploty mezi kolejemi, jak je to například v Německu, či na Slovensku, bylo by po přebíhání.
A nebo raději kdyby byly podchody jako ve Švýcarsku.
Jak zabráníte chození z přejezdů po kolejí na nástupiště? Třeba v Radotíně tak chodilo denně snad tisíc lidí.
Nezabráníte. I v tom Radotíně a Berouně chodí vesele dál, byť už jich není tolik co dříve a nástupní hrany jsou zvýšené.
Zvýšená je i rychlost vlaků.
Národní sport ?
Co prostě mít větší osovou vzdálenost kolejí („prodloužené nástupiště“)
V Mokropsech si dovedu představit legalizaci tím, že by se na pěšinu mezi nástupiště a přejezd dal třetí blikač a závora.
Hlídka MP stát u přejedu a každého kasírovat ono by je to přešlo a za týden by si vydělali na výplatu..
Nejlepší je vymyslet debilní pristupovr cesty a pak chodit lidí buzerovat za to, že chodí po kolejích, mimo přechody, nebo seslapavaji trávník, živý plot, záhonek atd. Některá sídliště byla dodatečně vybavena chodníky v trase vyšlapaných cestiček. Dokonce i v Československu.
To by nebyla ta správná železnice, jak to není pomalé, nepohodlné, nemá to příšerné, nepoužitelné intervaly a neotravuje to nejenom všechny okolo, ale i cestující, tak to není ono. Substrát by to měl obcházet alespoň 20 km a na přejezdu čekat tak alespoň 30 min, kam bychom to jinak přišli, že jo.
Bohužel je v diskuzi vidět několik takových *censored*, kteří by vyškočili štěstím do stropu, kdyby něco takového mohli vynutit.
Ne Tomasi, dal jsem také mínus. 30 let pravdy, lásky a falešné demokracie už máme v krvi a těžko teď na lidi s represemi. Také to je naší národní povahou, co jde to obejdu, co jde si ulehčím a zákazová cedule není zeď.
Zajímavé, že třeba na Slovensku kde funguje stále železníčna polícia, je to o poznání jinak.
O vyspělých demokraciích na západ od nás ani nemluvě.
Na Slovensku sice funguje železniční policie, ale pouze tam, kde funguje i železnice, tj. ve velkých městech.
Hlídka MP to řešit na místě nemůže, musí to oznamovat 😉. A už vidím, jak na každého píšou oznámení 😄. Pokud by tam hlídka chvíli stála ( jako prevence ), tak si to spousta lidí nedovolí. O to by se mohl místní starosta postarat.
Bodliny byly umístěny v kolejšti kde nikdo nemá co dělat…. to že se tam nějaký přebíhač nebo opilec natáhne není chyba bodlin……..
Souhlasím. Akorát by tam ještě mělo být zábradlí.
Hledal mě někdo?
To jistě není chyba bodlin a samozřejmě tam nemají co dělat, ale jakýkoliv zábranový systém by neměl vést k horšímu bezpečnostnímu stavu než bez něj.
Každopádně fakt je, že v kolejišti nikdo nemá co dělat, stejně tak nechodíte po dálnici a taky není všude oplocená. Prostě bych na taková místa postavil policajta a ten by si na sebe vydělával. Nějaké kecy o opilcích v kolejišti a podobně, kdo je na to zvědavej.
No já bych hlavně apeloval na zamyšlení se nad vlastním svědomím. Fakt jste si to nikdy v životě někde nezkrátil? Realita je taková, že každý nakonec někde dělal něco co neměl.
… a doma si propojil uzemění na zábradlí, přece napětí na zemním vodiči nemá co dělat. Když došlo k chybě a uklouznul, tak si nabil o to víc.
Přesně tak, chtělo by to samočinný kulomet. Celý zásobník do narušitele ochraného obvodu dráhy. Nebo rovnou minové pole jako na východní Ukrajině.
Pak nebudou úrazy, bude stačit jen velký černý pytel.
Podle mě by zařízení, které má zabránit vstup _někam_ a poyhbu tam nikdy nemělo být v tom místě – protože to naprosto nelogicky člověka chytne a uvězní tam, kde být nemá.
Takové zařízení, ať už je jakékoliv, musí být PŘED místem kam má zabránit vstupu, ne V NĚM.
Protože ten přístup na nástupiště SŽDC vyřešila sice podle norem, přesto dost nevhodně.
Tyhle kužely by měly být zakázané všude. Je to nebezpečné lidem i zvířatům a stejně to neštěstí 100% nezabrání. Navíc to ve veřejném prostoru vypadá příšerně, už chybí jenom kulometné hnízdo.
Místo vymýšlení nástrah by občas stačilo zamyslet se a když vidí, že lidé mají vyšlapanou cestičku nějakým směrem, tak v tam v rámci možností udělat nějakou formu legálního přechodu.
Já nepochopím, jak tomuhle příspěvku může někdo dát mínus. Co je tak špatného na zdravém rozumu?
Vstup do kolejiště vskutku není dobrý nápad, těch mrtvolek co se nastřádají za rok je docela dostatek…
Tak tam namotáme dráty, aby pachatel přestupku dostal trest smrti … a pak se budeme divit, že nás tahají po soudech za těžké ublížení na zdrací, motivace: nenávist ke kaštanům a substrátu, poškozený … byl zaměnstnanec dráhy s oprávněním ke vstupu, jen ty dráty v noci neviděl.
Do toho ještě budeme brečet cosi o řidičích a zlé silniční dorpavě, kde tisíce lidí každoročně vraždí, tak dráha snad může taky. Címž si vysloužíme detenci. Doživotní.
Ano, ale jsme maloši. V takové Indii i 15000 kusů ročně. Ovšem, nemají tam tyto jehlany ani modré zábradlí.
Dobře, dejme tomu že v místě vyšlapané cestičky uděláte legální přechod. Dá se tam i dá výstražník aby bylo jasné, že pojede vlak. A stejně tam ve finále nějakého debila vlak žvejkne. Co pak? Zakážete vlaky? Budete lobovat za podchod/nadchod? Garantuju vám, že i v případě mimoúrovňových přechodů se najde inteligent, co to stejně vezme přes koleje s argumentem „dyk zrovna nic nejede“. Budu velký cynik ale když tak hezky jdou svému osudu naproti, proč jim ho oddalovat.
Vyjímka se najde, ale neděláte infrastrukturu podle výjimek, ale podle běžného chování. Přicházet k vlaku na poslední chvíli však bohužel není nic výjimečného a tak by bylo dobré podle toho tu infrastrukturu postavit.
Pochopitelně. Kdo by se brodil smradlavým podchodem, když se dá jít přímo.
Udržovaný podchod („okamerován“) se nemůže stát smradlavým.
Protože dneska je zdravý rozum spíše na závadu.
Proti zdravému rozumu je argument o 100% zabránění neštěstí (odvolání se na utopii) a záměnaa pojmů legálnosti a bezpečnost.
Legální přechod v místě je, vy cestičko. Jedná se o nedovolené přecházení v okamžiku výstrahy PZZ.
Taky nechápu proč je okolo zabezpečení čehokoli tolik povyku, vždyť stačí předpis a je po problému!
A ty rozhože po skončení výstrahy zmizí?
něco o namydlení schodů, to v noci taky neuvidíte.
Zřejmě ne, ale rozhože s legálním přechozem vůbec nesouvisí. Ten je po skončení výstražného blikání umožněn.
A přitom tak nádherné místo na krásné modré zábradlí.
Tak zrovna tam by asi bylo nejlepší to modré zábradli
Ale takové co se dá špatně přelézt, jinak budou úrazy při jeho překonávání. Divím se odkud kam ti lidé běhají, že na ty jehlany šlapou, vždyť obejít to přejezdem je vlastně stejně dlouhé (jestli jsou závory dole nebo ne tady nehraje roli). Je fakt že je k tomu „zkracování“ motivuje to, jak je nástupiště směr Rudná daleko od přejezdu. Vždycky jsem se divil, proč není blíž – ano, zadek vlaku by blokoval výhybku na prostřední kolej, ale ta se skoro nepoužívá a nedokážu si představit situaci, kdy by to vůbec něčemu vadilo.
„zadek vlaku by blokoval výhybku na prostřední kolej“
Takže by nešlo postavit odjezd pro vlak opačného směru.
https://mapy.cz/s/gucucenejo
Hluchých 15 m mezi námezníkem a peronem naprosto zbytečně.
Zadruhé prostřední kolej se nepoužívá pro vlaky osobní dopravy, takže odjeuzd z prostředí koleje by se posunul v čase až po odjezdu osobáku od severního peronu. Mám za to, že tam žádný vlak nekončí, aby byl odstaven a zavazel. Nákladnímu vlaku to zdržení o minutu nohy nezláme.
Nešlo? Je nutné aby vlak směr Rudná tuto výhybku uvolnil, aby mohl odjet vlak směr Praha, který přes ni vůbec nejede? Není signalizováno, že jeho cesta už není blokována?
Souhlasím, že i kdyby v Praze-Řeporyje na prostřední koleji byl nákladní vlak jedoucí do Prahy, tak si taky klidně může počkat až osobní vlak do Rudné odstanicuje = nástupiště směr Rudná klidně může být o celou svou délku blíže k přejezdu – https://mapy.cz/s/canuhuruso !
Spíš to tam chce chodník
Podobný efekt podle mě má i ten pás na zastávce Pobřežní cesta. Dá se obejít, dá se na to opatrně našlapovat a pokud někdo fakt přebíhá tak spíš spadne pod tramvaj než aby ho to odradilo.
Na Pobřežní cestě je to ještě horší. Díky aplikaci ježků se akorát ta obchozí trasa přiblížila více zatáčce ze které ty tramvaje vyjíždí zpoza křoví a vzniká ještě více nebezpečná situace.
Asi nejvyšší čas celou tu pitomost zahrabat pod zem s dvojkolejnou plání.
Myslel jsem spíš zahrabat silnici s chodníky, ale je fakt že zahrabat trať by bylo možná praktičtější. Každopádně ten přejezd je problematický, je tam silná silniční i pěší doprava (na jedné straně střed Řeporyj a autobusy, na druhé škola), vlaky se tam křižují, a tak jsou závory někdy dole delší dobu. Pak někdo nedojde na nástupiště protože mu závory shodí protijedoucí vlak, a tvoří se tam dlouhé kolony, které pak blokují i po rozjezdu provoz v celých Řeporyjích. Proklad 174 s jejími příměstskými prodlouženími také moc nefunguje.
Možná by nebylo od věci řešit nejdříve software – závory dolů jen, když něco pojede přes přejezd, ne když to teprve dojíždí k zastavení u nástupiště směrem do Prahy, aniž by něco jiného jelo odspoda. Jestli to tak ještě není… Připomíná mi to takovou preferenci tramvají, která nepustí lidi na ostrůvek třeba i dvě minuty před příjezdem spoje, což pak ruší i naplánované přestupní vazby třeba o víkendech.
§1, 4, 5, 6, 7, 10
To znamená, že odjezdové návěstidlo https://en.mapy.cz/s/noboburuzu je u zastavujícího vlaku vždy na Stůj, vlak stavící v Řeporyjích vjíždí na výstrahu.
Až v okamžiku zastavení vlaku (není jasné kdo a jak) – začne stavět vlakovou cestu, tj. spustí závory (předzváněcí doba 25 sekund + spuštění + přemýšlení ESA) a následně se rozsvítí volnoznak. Pokud délka stavění cesty odpovídá obvyklé době pobytu, je vše ok.
Pokud se VC staví déle (2-3 minuty), prodlouží to jízdní doby a tentýž František přijde kňourat že se zase dráze ubližuje…
Ty víš o funkci ZabZař naprosté kulové, co?
A v Holansku neví, že to nejde, takže to postavili a naprogramovali.
https://youtu.be/qZsixYlNvjI?t=2412
Že ty patříš mezi tvrdící, že nejde ani tzv. sekvenční sklápění závor na přejezdech – přejezdy se závorou přes půlku vozovky zavírat dříve sklápěním závory na vjezdové straně (v ČR na pravé straně, ale při levostranném provozu by to bylo na levé straně) vozovky, a protože by to znamenalo prodloužení předzváněcí doby, která ovšem u současného sklápění závor před a za přejezdem počítá s průjezdem od čela nejdlešího a nejpomalejšího vozidla (např. traktoru s 2mi vlečkami = cca 18m dlouhé soupravy) přes všechny koleje přejezdu, což může být i 6 či více kolejí = vzdálenosti mezi protilehlými pomyslnými „stopčárami“ i… Číst vice »
Tak tomu ale přesně je, při příjezdu vlaku od Rudné zhasne bílá a přejezd se nadále používá dokud nepřijede vlak od Smíchova. A děje se to často, protože vlak na Smíchově při obratu nezkrátil zpoždění, které předtím nabral právě v Řeporyjích při čekání na ten předchozí. Dodatečné zdržení silniční dopravy vznikne v opačném případě, kdy přijede vlak od Smíchova dříve, než je vlak od Rudné připraven k odjezdu. Ale slušné kolony vznikají i pokud se tam vlaky trefí perfektně.