V USA vznikne soukromá trať pro rychlovlaky. Postaví ji Italové, japonské vlaky budou provozovat Španělé
Vizualizace vysokorychlostní trati v Texasu. Foto: Texas Central
Španělské státní dráhy Renfe společně se španělským správcem drážní infrastruktury Adif budou provozovatelem nových rychlovlaků, které mají jezdit v americkém
Ad Asdf:
Zajímavá je spíše ta kombinace „vy budete provozovat vlaky, které určíme my“. A vlastně je to docela dobře. Protože RENFE při výběru nových VRV pro sebe postupovala takovým způsobem, jaký ČD ještě nestihly předvést – a to jen proto, aby vyhrála domácí společnost Talgo. Více se o tom dá přečíst v jednom z starších vydání časopisu Železniční magazín.
Ad K.S.: Ale samozřejmě, že mají. SNCF (Francie – TGV, AGV, Eurotunnel), SNCB (Belgie – TGV), DB (Německo – ICE), FS/Trenitalia (Itálie – Pendolino, AGV), JNR (Japonsko – Šinkansen), BR (Spojené království – HST, TGV, Eurotunnel), Thalys (Francie, Belgie, Nizozemí, Německo – TGV). AMTRAK (USA – Acella Express)
Nastává zajímavá situace, kdy si soukromý subjekt najímá pro provoz svých rychlovlaků státní subjekt RENFE. Nevím, jestli něco takového má ve světě osoby.
Asi nikdo jiný zkušenost s VRT nemá. Zajímavá bude ale spíš návěstní soustava na této VRT.
oprava: obdoby
Škoda, že taková soukromá VRT-ka není v ČR, třeba Brno – Praha by mohlo i podle čísel SUDOPU Kellnerových 264 miliard Kč – link https://ekonomika.idnes.cz/nejbohatsi-cesi-jsou-kellner-babis-a-vitek-fim-/ekonomika.aspx?c=A160301_161425_ekonomika_rts
v pohodě pokrýt i s rezervou a kdyby ne, tak ho může „do-konsorciovat“ třeba Vítek se svými 55 miliardami – link https://cs.wikipedia.org/wiki/Radovan_Vítek
Také si říkám že je škoda že se to u nás tak moc nenosí, to bychom se ale pak dočkali VRT vedoucí polabím a pak dolů-nahoru otázka jestli přes Brod, nebo rovnou do Brna. To by nám vlastně řešilo i problém s nádražím, nejspíš by vzniklo nové a hádám že hlavové a tak aby se daly někde odložit jednotky, takže někde na jihu.
Kellner má dnes už 310 mld.
majetek nejsou peníze k dispozici.
Ano.
N700 jsou moc pekny vlaky… VRT je v USA docela aktualni,…
https://m.youtube.com/watch?v=AyJEQjabJjI
Virtuálně v každém případě.
Mezi Houstonem a…. Dallas/Fort Worth (dle https://en.wikipedia.org/wiki/Texas_Central_Railway)
asi to ma byt 90 min …
Trošku se sekli o jednu nulu s tím časem ne?
900min za ujeti 390km? Trosku fail ne?
Díky za upozornění, samozřejmě 90
Uz to sice opravili, ale pro zasmani tech 900 za ujeti 390 km je prumerna rychlost 26 km/h. To je jako na nasich lokalkach.
Jo, kdyby jen na lokálkách.
A nemá to tedy pod palcem Rothschild s tím co mu zbylo s Ferdinandky 😀