V USA vznikne soukromá trať pro rychlovlaky. Postaví ji Italové, japonské vlaky budou provozovat Španělé

Vizualizace vysokorychlostní trati v Texasu. Foto: Texas CentralVizualizace vysokorychlostní trati v Texasu. Foto: Texas Central

Španělské státní dráhy Renfe společně se španělským správcem drážní infrastruktury Adif budou provozovatelem nových rychlovlaků, které mají jezdit v americkém

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav Macůrek

Ad Asdf:
Zajímavá je spíše ta kombinace „vy budete provozovat vlaky, které určíme my“. A vlastně je to docela dobře. Protože RENFE při výběru nových VRV pro sebe postupovala takovým způsobem, jaký ČD ještě nestihly předvést – a to jen proto, aby vyhrála domácí společnost Talgo. Více se o tom dá přečíst v jednom z starších vydání časopisu Železniční magazín.

Václav Macůrek

Ad K.S.: Ale samozřejmě, že mají. SNCF (Francie – TGV, AGV, Eurotunnel), SNCB (Belgie – TGV), DB (Německo – ICE), FS/Trenitalia (Itálie – Pendolino, AGV), JNR (Japonsko – Šinkansen), BR (Spojené království – HST, TGV, Eurotunnel), Thalys (Francie, Belgie, Nizozemí, Německo – TGV). AMTRAK (USA – Acella Express)

Asdf

Nastává zajímavá situace, kdy si soukromý subjekt najímá pro provoz svých rychlovlaků státní subjekt RENFE. Nevím, jestli něco takového má ve světě osoby.

K.S.

Asi nikdo jiný zkušenost s VRT nemá. Zajímavá bude ale spíš návěstní soustava na této VRT.

Asdf

oprava: obdoby

Dušan

Škoda, že taková soukromá VRT-ka není v ČR, třeba Brno – Praha by mohlo i podle čísel SUDOPU Kellnerových 264 miliard Kč – link https://ekonomika.idnes.cz/nejbohatsi-cesi-jsou-kellner-babis-a-vitek-fim-/ekonomika.aspx?c=A160301_161425_ekonomika_rts
v pohodě pokrýt i s rezervou a kdyby ne, tak ho může „do-konsorciovat“ třeba Vítek se svými 55 miliardami – link https://cs.wikipedia.org/wiki/Radovan_Vítek

K.S.

Také si říkám že je škoda že se to u nás tak moc nenosí, to bychom se ale pak dočkali VRT vedoucí polabím a pak dolů-nahoru otázka jestli přes Brod, nebo rovnou do Brna. To by nám vlastně řešilo i problém s nádražím, nejspíš by vzniklo nové a hádám že hlavové a tak aby se daly někde odložit jednotky, takže někde na jihu.

asdf

Kellner má dnes už 310 mld.

Petr.R

majetek nejsou peníze k dispozici.

Asdf

Ano.

Martin

N700 jsou moc pekny vlaky… VRT je v USA docela aktualni,…
https://m.youtube.com/watch?v=AyJEQjabJjI

venkov4ever

Virtuálně v každém případě.

Jonáš

Mezi Houstonem a…. Dallas/Fort Worth (dle https://en.wikipedia.org/wiki/Texas_Central_Railway)

Samuel

asi to ma byt 90 min …

Honza

Trošku se sekli o jednu nulu s tím časem ne?

Láďa

900min za ujeti 390km? Trosku fail ne?

Skippy

Uz to sice opravili, ale pro zasmani tech 900 za ujeti 390 km je prumerna rychlost 26 km/h. To je jako na nasich lokalkach.

XXXD

Jo, kdyby jen na lokálkách.

K.S.

A nemá to tedy pod palcem Rothschild s tím co mu zbylo s Ferdinandky 😀