V Uhersku začal unikátní stavební manévr: otáčení dálničního mostu přes koridor
Otáčení dálničního mostu v Uhersku. Foto: Správa železnic
Kvůli ojedinělé akci se na šest nocí uzavře železniční koridor. Dálnice má být hotová do konce roku.
No, jsem zvědav, až tenhle most bude za pár desítek let potřebovat nějakou generální opravu, jak to pak budou dělat…
Video ze stavby D35 OSTROV – ČASY naposledy z prosince 2021.
Z toho, jak se u nás staví, by byli v Číně úplně paf. =D
Oni jen takto:
https://www.youtube.com/watch?v=IzVXo2ezuJw
Mno, Číňanů je 150× více než Čechů a v Číně se staví ve velkém dálnice i rychlotratě, takže se jim jaksi vyplatilo vyvinout zcela nové stavební a konstrukční postupy a vyrobit vysokokapacitní technologie. Navíc mám dojem, že v Číně mají jen minimální problémy s územním plánováním, stavebním povolením, jednacími a odvolacími lhůtami, výkupy pozemků, výběrovým řízením atd., takže tyto jejich technologie jsou využity denně, zatímco u nás by byly potřeba na jeden týden v roce.
Jak ve dne provoz, v noci výluka?
Kde je stavební odporník ze SprŽel, aby vysvětlil, že to nejde, protože lampy ještě nebyly vynalezeny?
Ten most ale nestaví SprŽel, ani to není zakázka od SprŽel.
PS: Buďme rádi, že ve dne je provoz, být výluka i přes den, tak nevím, jak by to NAD pobrala, speciálně teďka přes svátky.
PS: 237 lidí v krátké Karose byla recese, nikoliv návod.
Tohle byl koment hodně mimo, na rozdíl od železnice se na silnicích dělá v noci naprosto výjimečně…
Máte tam překlep celá místo celý.
Laickým odhadem až dokončí hrubou stavbu, tj. obě části jsou spojené a definitivně usazené.
Pokud se bude druhá půlka otáčet začátkem května, tak já nevím, do konce května by to zvládnout mohli.
A první půlka hotová.
https://twitter.com/RSD_Pardubicky
Na fotkách je vidět i zařízení z pilíře na rotaci kolem osy, které se nejen otáčelo, ale jedna jeho část se taky posouvala.
Mimochodem z fotky i u tohoto článku to vypadá, že otáčení předchází zvednutí o několik metrů – viz aktuální výškový rozdíl obou částí mostu.
Asi až dojde k otočení a „sváření“ mostu.
Tak nám popiště jak budete „svařovat“ beton, další odborník
těch uvozovek sis asi nevšiml…
Prosím, je-li to někoho v silách, o odkaz, či popis k tomu poklesu, neb mým laickým pohledem (právě, že člověk si domýšlí jen z toho kde co vyčte a ofiko zprávy jsou v duchu to je ready, to dáváme levou zadní, jen pár dní navrch) jde o problém značný. Jestli poklesl pilíř, tak jediné co mne napadá je únosnost podloží a tak mne zajímá jak se u takto těžké stavby, takový ujíždějící pilíř zastabilizovává. Díky.
Jako že by do tisku dávali tabulky plně logaritmů, rozbory podloží, rozpis vicepraci atd aby jste byl uspokojen?
Oline, a co bys takovýho chtěl analyzovat, když neumíš ani číst? Ve článku se nic o poklesu pilíře nepíše, dokonce se v něm ani jednou nevyskytuje slovo „pilíř“.
Nechceš se radši věnovat činnostem, na které stačíš? Třeba se kouknout ven, jestli už lítaj mouchy?
Co mám informace tak při betonování křídel okolo truhlíků něco pokleslo, žádnej pilíř.
Při betonáži mostu došlo k poklesu krajních prefabrikovaných prvků mostu. Betonáž byla ihned zastavena a zadáno zjištění příčiny poklesu. Pokles byl způsoben chybně navrženým montážním prvkem.
https://www.orlicky.net/?id_zpravy=12683784531636523679
Mostní pilíř opravdu nepatří mezi montážní prvky. A jestli vás to opravdu zajímá, tak Stavební fakulta na VŠB v Ostravě. Tam se učí, jak rektifikovat pilíře mostů na poddolovaném území. Jsou na to skripta, to dáte za víkend.
Díky. Ten odkaz na článek určitě postačí. Opravdu nejsem stavař a vzpěra se mi spojila s pilířem.
Pojmenoval jsem si sednutý betonový dílec jako vlašťovka-pouhým okem bylo vidět, ze se při pohledu od Chocně směrem ku Praze na levé straně( pro místní na tý straně u Palucha) tedy na straně u Ostrova pravá strana na konci stavebnice přiblížila k troleji. Oprava spočívala v týdením bouchání krále všech sbíječek ( odstranění betonového nepodarku) a umístění nově přivezené vlašťovky.
Průbežně si trasu i s přivaděčem občas při procházkách kolem Loučné fotím a nahrávám na GP, tak to snad na konci admin nějak sestříhá ať máme památku.
To neexistuje nějaká animace/vizualizace manévru?!
Asi ne… Hlavně že tam aspoň někoho z ŘSD pustili s mobilem, aby natočil „videjko“ jak se točí na místě. Kdyby to aspoň nebylo na výšku – to považuji za hrozný zlozvyk.
Tiež neviem pochopiť prečo si neuvedomujú, že strácajú šírku záberu a preto sa musia točiť ako holub na bani. A možno majú doma televíziu postavenú na kratšej strane.
On ten manévr zas tak složitý není. Pilíř mostu slouží jako osa otáčení, na druhém konci je most podepřen železnou konstrukcí, která jede po připravené drážce. To samé je na druhé straně.
Je to trochu vidět tady:
https://twitter.com/RSD_Pardubicky/status/1515263163243155457/photo/1
Je možné, že se ještě most po končení malinko spustí dolů na ložiska opěry (a pilířů), ale k tomu jsem žádné podrobnosti nenašel.