V Uhersku začal unikátní stavební manévr: otáčení dálničního mostu přes koridor

Otáčení dálničního mostu v Uhersku. Foto: Správa železnicOtáčení dálničního mostu v Uhersku. Foto: Správa železnic

Kvůli ojedinělé akci se na šest nocí uzavře železniční koridor. Dálnice má být hotová do konce roku.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

No, jsem zvědav, až tenhle most bude za pár desítek let potřebovat nějakou generální opravu, jak to pak budou dělat…

Wenzel

Video ze stavby D35 OSTROV – ČASY naposledy z prosince 2021.

ceskyhonza

Z toho, jak se u nás staví, by byli v Číně úplně paf. =D
Oni jen takto:
https://www.youtube.com/watch?v=IzVXo2ezuJw

Jiřik

Mno, Číňanů je 150× více než Čechů a v Číně se staví ve velkém dálnice i rychlotratě, takže se jim jaksi vyplatilo vyvinout zcela nové stavební a konstrukční postupy a vyrobit vysokokapacitní technologie. Navíc mám dojem, že v Číně mají jen minimální problémy s územním plánováním, stavebním povolením, jednacími a odvolacími lhůtami, výkupy pozemků, výběrovým řízením atd., takže tyto jejich technologie jsou využity denně, zatímco u nás by byly potřeba na jeden týden v roce.

Leinad

Jak ve dne provoz, v noci výluka?
Kde je stavební odporník ze SprŽel, aby vysvětlil, že to nejde, protože lampy ještě nebyly vynalezeny?

Jiří Kocurek

Ten most ale nestaví SprŽel, ani to není zakázka od SprŽel.
PS: Buďme rádi, že ve dne je provoz, být výluka i přes den, tak nevím, jak by to NAD pobrala, speciálně teďka přes svátky.

PS: 237 lidí v krátké Karose byla recese, nikoliv návod.

Projektant

Tohle byl koment hodně mimo, na rozdíl od železnice se na silnicích dělá v noci naprosto výjimečně…

Jan Svoboda

Máte tam překlep celá místo celý.

Jarek

Laickým odhadem až dokončí hrubou stavbu, tj. obě části jsou spojené a definitivně usazené.
Pokud se bude druhá půlka otáčet začátkem května, tak já nevím, do konce května by to zvládnout mohli.

Jarek

A první půlka hotová.
https://twitter.com/RSD_Pardubicky
Na fotkách je vidět i zařízení z pilíře na rotaci kolem osy, které se nejen otáčelo, ale jedna jeho část se taky posouvala.
Mimochodem z fotky i u tohoto článku to vypadá, že otáčení předchází zvednutí o několik metrů – viz aktuální výškový rozdíl obou částí mostu.

FP1

Asi až dojde k otočení a „sváření“ mostu.

Jaroslav Vlach

Tak nám popiště jak budete „svařovat“ beton, další odborník

bkv

těch uvozovek sis asi nevšiml…

Olin

Prosím, je-li to někoho v silách, o odkaz, či popis k tomu poklesu, neb mým laickým pohledem (právě, že člověk si domýšlí jen z toho kde co vyčte a ofiko zprávy jsou v duchu to je ready, to dáváme levou zadní, jen pár dní navrch) jde o problém značný. Jestli poklesl pilíř, tak jediné co mne napadá je únosnost podloží a tak mne zajímá jak se u takto těžké stavby, takový ujíždějící pilíř zastabilizovává. Díky.

Diesel

Jako že by do tisku dávali tabulky plně logaritmů, rozbory podloží, rozpis vicepraci atd aby jste byl uspokojen?

Jarek

Oline, a co bys takovýho chtěl analyzovat, když neumíš ani číst? Ve článku se nic o poklesu pilíře nepíše, dokonce se v něm ani jednou nevyskytuje slovo „pilíř“.
Nechceš se radši věnovat činnostem, na které stačíš? Třeba se kouknout ven, jestli už lítaj mouchy?

Alibaba

Co mám informace tak při betonování křídel okolo truhlíků něco pokleslo, žádnej pilíř.

Jiří Kocurek

Při betonáži mostu došlo k poklesu krajních prefabrikovaných prvků mostu. Betonáž byla ihned zastavena a zadáno zjištění příčiny poklesu. Pokles byl způsoben chybně navrženým montážním prvkem.

https://www.orlicky.net/?id_zpravy=12683784531636523679

Mostní pilíř opravdu nepatří mezi montážní prvky. A jestli vás to opravdu zajímá, tak Stavební fakulta na VŠB v Ostravě. Tam se učí, jak rektifikovat pilíře mostů na poddolovaném území. Jsou na to skripta, to dáte za víkend.

Olin

Díky. Ten odkaz na článek určitě postačí. Opravdu nejsem stavař a vzpěra se mi spojila s pilířem.

hopa

Pojmenoval jsem si sednutý betonový dílec jako vlašťovka-pouhým okem bylo vidět, ze se při pohledu od Chocně směrem ku Praze na levé straně( pro místní na tý straně u Palucha) tedy na straně u Ostrova pravá strana na konci stavebnice přiblížila k troleji. Oprava spočívala v týdením bouchání krále všech sbíječek ( odstranění betonového nepodarku) a umístění nově přivezené vlašťovky.
Průbežně si trasu i s přivaděčem občas při procházkách kolem Loučné fotím a nahrávám na GP, tak to snad na konci admin nějak sestříhá ať máme památku.

Beekee

To neexistuje nějaká animace/vizualizace manévru?!

MaT

Asi ne… Hlavně že tam aspoň někoho z ŘSD pustili s mobilem, aby natočil „videjko“ jak se točí na místě. Kdyby to aspoň nebylo na výšku – to považuji za hrozný zlozvyk.

Milan

Tiež neviem pochopiť prečo si neuvedomujú, že strácajú šírku záberu a preto sa musia točiť ako holub na bani. A možno majú doma televíziu postavenú na kratšej strane.

Jarek

On ten manévr zas tak složitý není. Pilíř mostu slouží jako osa otáčení, na druhém konci je most podepřen železnou konstrukcí, která jede po připravené drážce. To samé je na druhé straně.
Je to trochu vidět tady:
https://twitter.com/RSD_Pardubicky/status/1515263163243155457/photo/1
Je možné, že se ještě most po končení malinko spustí dolů na ložiska opěry (a pilířů), ale k tomu jsem žádné podrobnosti nenašel.