V Třebíči začala rekonstrukce výpravní budovy. Potrvá rok
Nádraží Třebíč. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42953664
Správa železnic zahájila kompletní rekonstrukci výpravní budovy ve stanici Třebíč. Práce potrvají do února příštího roku, zahrnují například opravu fasády
JO Trebisch… To je Rakousko-Uhersko. V Ostmarce už nejsou tyhle starý nádraží skoro k nalezení. Vše až na výjimky zbouráno. Český skansen ovšem zvládne vše.
Jistě – „zvládne“ ve zcela dokonalé podobě takových řešení, jaká popisuje „Pietro“ a jeho spolukomentátoři …
Pěkné nádražíčko… Zateplit, narvat plastová okna. Pěkně vykleštit poslední zbytky architektury. Oklepat fasádu, zbavit ji všech architektonických článků, aby se dobře lepil polystyren a udělat z krásné budovy odpornost. Další vandalizační akce projektantských nedouků co si hrají na architekty. A nesmíme zapomenout na kilometry zbytečného zábradlí, protože jinak by se nám lidi houfně vrhali pod kola vlaků, případně by dostali smyk nebo alergickou reakci při šlápnutí na trávu.
No upřímně řečeno ona ta fotka není zrovna aktuální a to o čem tu píšete už dávno proběhlo
„A nesmíme zapomenout na kilometry zbytečného zábradlí, protože jinak by se nám lidi houfně vrhali pod kola vlaků“
Už tam to zábradlí je. A také podchod.
Kdepak, zábradlí není nikdy dost. Na nástupištích to zábradlí evidentně chybí. Cestující mohou kdykoliv skočit pod jedoucí vlak a neorganizovaně nastupovat do vlaku. Ok, když už ten můj příspěvek přišel s křížkem po funuse, realita mi dala za pravdu. Co se týče opravy fasád, tak bohužel mám dost zkušeností s tím, jak SŽDC nenávratně zničila kvalitní budovy.
Podle jiného článku na zdopravy.cz rekonstrukce této budovy začala již v roce 2019. Mimo jiné, v tomto článku https://zdopravy.cz/prehled-projektu-sprava-zeleznic-letos-rozkope-107-kilometru-trati-40783/ není uvedena coby „zahájená v roce 2020“.
Na obrázku vypadá staniční budova jako již opravená.
Však k její rekonstrukci došlo v průběhu 90. let 20. století. Její další rekonstrukce znovu proběhne po plusmínus jen 25 letech.
Taky tam je napsáno NEJVÝZNAMĚJŠÍ STAVBY a to stavba za 27mil opravdu není.
Záleží ovšem především na tom, co má ta stavba ve skutečnosti přinést (a v Česku samozřejmě i především komu): bude-li její součástí třeba výtah nebo eskalátor do a z podchodu (pokud to tam už není), tak minimálně z pohledu cestujících pro to místo nejvýznamnější určitě bude, i když nebude patřit mezi ty celkově „nejvýznamnější“ svými vysokými náklady.
Třebíč bez nástupiště, kde ty loňské sněhy jsou…
Přes stanici v této podobě přestaly vlaky jezdit na sklonku července 2016.
No a kde jsou ty letošní sněhy?
Protější hospoda je nadále v provozu, doufám. 🙂
Ano
Hostan už pijou jen bezdomovci.
U Kopečků mají sice na čepu stále Hostan, ale jen pár metrů vedle v staronovém podniku Podlipný nabízí kvalitně ošetřená Plzeň a Kozel. Je z čeho vybírat při čekání na vlak. 👍🍺
Osobně preferuji podnik U Kopečků, kromě Hostanu a Starobrna mívají i speciály + obědy vcelku ucházející.
Doporučuji zkusit i nového podlipneho ve stylu nadrazacke hospůdky s výborným pivem a příjemnou obsluhou
Můžete si tam dát i limo. 🙂