Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Přehled projektů: Správa železnic letos rozkope 107 kilometrů tratí

Průběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal Chrást
Průběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal Chrást

Správa železnic zveřejnila přehled největších staveb, s jejichž zahájením letos počítá. Celkem zahájí stavby na 106,8 kilometru tratí. Mimo jiné začne čerpat i nový evropský finanční nástroj Blending Call, ze kterého zafinancuje rekonstrukci traťových úseků Velim–Poříčany a Dětmarovice – Petrovice u Karviné – státní hranice s Polskem. Celkem chce letos SŽ rozjet 75 investičních akcí, u kterých náklady přesáhnou 30 milionů Kč.

Nejvýznamnější investiční akce s předpokládaným zahájením realizace v roce 2020

Nádražní budovy, doplnění přístupů a zajištění bezbariérové přístupnosti železničních stanic:
• Rekonstrukce výpravní budovy České Budějovice
• Rekonstrukce výpravní budovy Plzeň hl. n.
• Rekonstrukce výpravní budovy Beroun
• Rekonstrukce výpravní budovy Veselí nad Lužnicí
• Rekonstrukce výpravní budovy Písek
• Rekonstrukce výpravní budovy Tábor
• Prodloužení podchodů ve stanici Praha hl. n.
• Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Roudnici nad Labem

• Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v Kolíně
• Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Lovosicích
• Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v Roztokách u Prahy

Celkové rekonstrukce traťových úseků a železničních stanic:
• Velim–Poříčany, BC
• Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC
• Dětmarovice – Petrovice u K. – státní hranice PR, BC
• Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha-Vysočany (včetně)
• Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa
• Rekonstrukce traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou
• Rekonstrukce Sklené nad Oslavou
• Kolejové úpravy ve Žďáru nad Sázavou
• Modernizace železničního uzlu Pardubice
• Rekonstrukce stanice Vsetín
• Rekonstrukce stanice Bohosudov
• Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek

Technologické stavby:
• GSM-R Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř
• GSM–R Ústí nad Labem – Chomutov
• GSM–R Chomutov–Cheb
• Zvýšení trakčního výkonu TNS Rostoklaty
• Doplnění redundantního napájení základnových radiostanic GSM-R
• ETCS Beroun–Plzeň

Nejvýznamnější opravy celostátních a regionálních tratí:
• Oprava úseku Přerov–Chropyně
• Oprava trati v úseku Rakovník–Domoušice
• Oprava trakčního vedení v úseku Praha-Vršovice os. n. (mimo) – Praha-Vršovice seř. n. (mimo) – Praha-Krč (mimo) – Praha-Radotín (mimo)
• Oprava úseku Petrohrad–Kryry (zahájeno 2019)

Zapojování dalších úseků do CDP v Praze a Přerově:
SŽ připravuje zapojování dalších traťových úseků do dálkového řízení z Centrálních dispečerských pracovišť (CDP). V roce 2020 se do CDP Praha zapojí ovládání uzlu Plzeň a úseku Ústí nad Orlicí (mimo) – Lichkov. Do CDP Přerov se připravuje zapojení ovládání úseku Dětmarovice (mimo) – Mosty u Jablunkova.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan
Host
Jan

K čemu jsou takové časové přhledy když se podle nich stejne nestaví viz nádraží vsetín, ktere se v podobnych prehledech objevilo už xkrát

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

• Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC — Takže budeme jezdit pro šotoušky 80 přes Bezpráví, to bude úžasné, ne jedno srdce zaplesá! ANO bude líp nemaj peníze, nojono..

Joseph
Host
Joseph

Co bude v Kolíně, eskalátory? Tam je to silně nekomfortní přestup.

Martin
Host
Martin

Me vzdy tyto clanky desi, no ano rozkope… Ale lepsi by bylo psat, letos dokonci… je to pozitivnejsi 🙂

Placebo
Host
Placebo

A v LBC kraji nic. Vůbec nic. Nejostudnější krajské nádraží , kterým je Liberec taky nic. Tak děkujeme dobrá správo. I v LBC kraji platime daně , tak nevím proč u nás stát nechce investovat. Ono je to cellkove tristní , na síti přes 9000 km opravit ročně 107 km , to je fakt ubohost. Za trest vás nápisů zkráceně SŽ.

Jan Sůra
Admin

Jelikož jsem z Liberce, docela by mě zajímalo, co je na libereckém nádraží ostudné.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Možná „ostrov“, ten asi zatím stále příliš vábně nevypadá – ale už jsem tam dlouho nebyl, tak nevím zda se něco k lepšímu mezitím nezměnilo. Jenže dokud bude tak „mrtvý“ jako v posledních letech, tak tam asi jakékoli „vylepšování“ stejně nikdo nezaregistruje – kde jsou ty doby, kdy tam třeba už od velmi časného rána doslova „hučela“ samoobslužná jídelna s výčepem, atd. …

ondra
Host
ondra

Přinejmenším vstupní vestibul libereckého n. je na poměrně slušné úrovni,perony,pravda,už tak skvostné nejsou. Chcete li vidět ostudu,jde li o nádražní budovu,přijedte se podívat do P.-Vysočan,do jara se snad ještě udrží,pak půjde k zemi,tedy nezačne li se s modernizací od Mstětic,to nevím.

Václav Kyselka
Host
Václav Kyselka

Nejostudnější krajské nádraží? Evidentně jste nebyl v Jihlavě a ve Zlíně….. Doporučuji navštívit i Budějovice (pravda budou se opravovat) a brněnské provizorium. Ale Liberec co se týká budovy a prostor je v pohodě.

Démon
Host
Démon

Vždyť je tam nová trať mezi Libercem a Jabloncem, chystá se Chrastava, Hrádek nad Nisou, Česká Lípa – Liberec …

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Nová trať mezi Lbc a JnN? Pouze opravena v původní stopě, tedy pomalá horská trať s Vmax 60km/h. A to ostatní je jen v ranku slibů.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Liberecké nádraží (budova a většina prostor pro cestující) je v pořádku. Problém je ve stavu tratí v regionu. A opravdu si nemyslím, že situaci zlepší jejich opravy. Je třeba radikální krok a k tomu není vůle těch, kteří o tom rozhodují. Bohužel.

Joseph
Host
Joseph

Měl byste se vydat do jiných krajských měst. Liberecká příjezdová i odjezdová hala, podchody a nástupiště OK. Ostrov by zasloužil řádnou rekonstrukci. Ale mrkněte se na Č. Budějovice, Zlín, Ostravu hl.n., Brno hl. a lidi si tolik nestěžují.

jan
Host
jan

Ústí nad Orlicí vypadá taky na slušné fiasko. Nepíše se tam nic o zvýšení rychlosti, pouze snížení propadů, interoparabilitě, nástupištích..

Dohlib
Host
Dohlib

Co je to BC ?

Démon
Host
Démon

Blending Call, financování z CEF, ale některé stavby tu dotaci nedostali, takže to zaplatí úvěr z EIB 🙂

Martin
Host
Martin

Dobre vysvetleni zkratky dvema dalsimi zkratkami 🙂

Program Blending Call (BC) řeší odstranění úzkých míst na vybraných předdefinovaných úsecích železničních „Core Network“ koridorů v České republice. Financování tohoto programu probíhá z prostředků Nástroje pro propojení Evropy (CEF), z úvěru od Evropské investiční banky (EIB) a ze státního rozpočtu.

Connecting Europe Facility (CEF) – Nastroj pro financovani (podporu) strategickych investic EU v oblasti dopravni, energeticke a digitalni infrastruktury (Financial support for strategic investment in transport, energy and digital infrastructure).

Jenda
Host
Jenda

A co nejdřív dokončit ty úseky rozkopané už v letech minulých? Na některých se nic neděje a místo vlaků dlouhodobě náhradní doprava…

Adam
Host
Adam

Dotaz • Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek, ..má se jednat o rekonstrukci? Všude se mluví o stavbě nového mostu cca 300 m vedle současného

Berg
Host
Berg

Kdo ví, je tam složitá majetkoprávní příprava. Uvidí se, co na to pan kníže.

Tomáš
Host
Tomáš

Tak doufám, že se s realizací Vsetina začne opravdu tento rok. Z městského úřadu totiž přišla informace, že se začne přestavovat nádraží až v roce 2021nebo 2022. Tak nechápu kde na to přišli, když v tiskové zprávě je napsán tento rok. Vsetínské názddaží si to opravdu zaslouží a čekáme na to tady hodně let. A je to ostuda, že jedno z největších nádraží které odbaví nejvíce cestujících je v takovém stavu.

Jerry
Host
Jerry

Vsetín je ostuda.. a pevně doufám že se opraví letos. Nevím někde bylo že se má pokračovat i s valmezem ?

Tomáš
Host
Tomáš

Valatrans svou čast splnil a to byla právě obchodní galerie před nádražím, která už funguje a je otevřená. K ní má právě být přiveden podchod. Vytah u galerie už je jen neni v provozu.

Jiří G
Host
Jiří G

K tomu Vsetínu, část budovy, která je blíže k aut.st.se má začít bourat letos. Aby se aspoň začalo. Ale aby to nebylo vše ideální, tak přejezd u tzv.Křivačkárny a přechod na Štěpánskou ulici mají být zrušeny bez náhrady, ale nevím co je na tom pravdy. Celé záhlaví s 2.TK.se má posunout více vpravo, tj do města, kvůli zvýšení rychlosti vlaků. No každopádně,už tomu chybí jen pěkná PHS

MiKi
Host
MiKi

A Ostrava Kunčice – Frýdek Místek (Frýdlant n/O) je zase v nedohlednu. Slibem nezarmoutíš.

jan
Host
jan

A europrachy v ..

Hřebíček
Host
Hřebíček

T. č. se projektuje ve stupni DUR až po Frenštát, vč. trati Ostravice.

Jerry
Host
Jerry

Souhlas kdejaká prdel se dratuje a Ostrava – Frenštát v nedohlednu …na co čekají ? Hlavně že se vymyslí píčoviny typu národní investiční plán.

a8n
Host
a8n

Když příprava začala loni, těžko můžete čekat, že se letos bude stavět.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Prakticky celá oblast „vpravo“ od Labe je také bez drátů. A změna v nedohlednu.

dopravák
Host
dopravák

Co byste chtěl na těch lokálkách „drátovat“? Možná severovýchod Čech (ale ten zase není „vpravo od Labe“) a trať Praha – Turnov, ale jinak „drátovat“ stávající stav bez rozsáhlejších přestaveb těch ostatních tratí na značně vyšší NTR žádný smysl nemá – to už je lepší věnovat ty finanční prostředky do nákupu dynamičtějších a výkonnějších vozidel nezávislé trakce. Až přestane Liberecký kraj podceňovat trať Turnov – Jičín – Hradec Králové a začne vynucovat její skutečnou modernizaci s podstatným zvýšením NTR, tak pak by samozřejmě měla smysl elektrizace i tam, ale „drátovat“ ten dvacetikilometrový závlek přes Starou Paku pro jeden pár vlaků… Číst vice »

Jarda
Host
Jarda

K čemu dratovaní, když si Pardubický kraj nasmlouvat motorovou divizi paštikářů na zadratovanou trať Ústí n.O. – Letohrad…

MildaIV
Host
MildaIV

Frenštát, zneuznaná moravská megapole 🙂

dopravack
Host
dopravack

to je v plánu až na rok 2023 😉

https://www.stavby.szdc.cz/

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

„Správa železnic letos rozkope 107 kilometrů tratí.“ Není to titulek jaksi pejorativně?

Ne Hanakovi
Host
Ne Hanakovi

Zaujal mě úsek Přerov-ChropyneJak to bude řešit nejlepší dopravce a opora železnice???snad ne taky autobusy,jak na zdejsich stránkách stále kritizované ČD!!!

xyz
Host
xyz

Mně především zaujalo, že tento úsek byl vyloučen z provozu již po 1,5 měsíce v létě 2019, přesto jej Dobrá správa uzavře o rok později znovu.

Jan
Host
Jan

Dobrá správa (SŽ) … pro daňového poplatníka černá díra 🙂 Je potřeba vyčerpat peníze stůj, co stůj. Bez toho nebudou prémie.

jan
Host
jan

Co tam budou dělat? 200km/h asi ne co..

myrha
Host
myrha

Toto mě taky velmi zajímá – neznám rozsah projektu, ale že nestačila výluka loni dává tušit něco většího. Samozřejmě, stav svršku a pravděpodobně i spodku nic moc (pravděpodobně nejhorší souvislý úsek na 300, kromě Věžek), nicméně asi bych byl taky raději, kdyby se na to už vykašlali, nalili ty prachy smysluplněji a hlavně – aby urychlili přípravy na tu modernizaci. S takovou to totiž vypadá, že se na prvním plánovaném úseku v nejbližší době ani nekopne (poslední slib snad byl 2023?) a nebo to budou fakt vyhozené prachy z okna, a to je fakt dost smutné!

a8n
Host
a8n

Asi úseky, které nestihli loni a asi i něco s TV.

David
Host
David

Modernizaci Kojetín-Přerov aktuálně blokuje Chropyně kvůli podjezdu.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Konečně Brno-Zastávka.

Pepa
Host
Pepa

No jo, ale to je na Jižní Moravě jediné, kde je slibovaná modernizace Brno-Blažovice a zdvojkolejnění Blažovice- Vyškov?

myrha
Host
myrha

Věřím, že z tohoto seznamu je hodně lidem smutno (ale „něco“ tam je), ale vzhledem ke stavu příprav některých (i dost potřebných staveb) z toho nic jiného vyjít nemohlo. Pro Vaše info – Brno Blažovice je úsek plánovaný až jako úplně poslední, až se bude tušit poloha ŽUB. Ne že by se poloha ze schválených projektů netušila, ale (můj názor) velmi pochybuji o tom, že se na to kdy ty prachy najdou…

xyz
Host
xyz

V tomto roce reálně pouze Brno – Střelice (viz i údaj „1. etapa“).

malej-jarda
Host
malej-jarda

Aspoň kousek. Optimální by bylo dotáhnout zdvojkolejnění a dráty až do JIhlavy.

Bazy
Host
Bazy

Ideální by to bylo, ale bohužel do toho nikdo nepůjde budem rádi když se to za našich životů aspoň zadrátuje

Frantisek
Host
Frantisek

Aby se toho náhodou na železnici nevylepšilo příliš…

Jarek
Host
Jarek

Dvojkolejka i dráty v tomto úseku jsou naprosto zbytečné.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Dvoukolejka samozřejmě zbytečná je (leda snad ji až dovést do „Božího Požehnání“), ale „dráty“ by v těch kopcích určitě prospěšné byly.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Dráty budiž, ale ta druhá kolej? Zas tak moc tam toho nejezdí. Roznodně ne tak, že se druhá kolej přistaví k tomu, co tam je a tím se zabetonuje rychlost na 80 km/h.

Lektor
Host
Lektor

Ta rychlost tam je “ zabetonovaná“ tak jako tak, nikdo tam žádný významný přeložky dělat nebude. dvoukolejka by eliminovala výluky, zpoždění a i dojezdový čas by se zkrátil.

David
Host
David

To jedině, že by nečekaně zaniknul spolek Voda z Tetčic, jinak je to neprůchdné.

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

To je nesmysl. Rychlé spojení do Jihlavy bude řešit VRT. Zvojkolejňovat a elektrifikovat klikatici z 19. století nemá smysl. Bylo by to možná dražší, než ta VRT.

Lektor
Host
Lektor

Nesmysl je čekat na VRT, ta bude možná za 40 let, krom toho nijak neřeší Třebíč, Náměšť a ostatní místa. Spojení Brna a Jihlavy řeší dneska spíše D1.
Zdvoukolejnění a elektrifikace by přinesla zrychlení a možná přilákala i dost cestujících na to Brno Jihlava.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Budiž jí dáno Boží Požehnání. 😃

Tuzemák
Host
Tuzemák

Pridám jeden odkaz, dával jsem ho k jinému článku, ale sem se hodí víc-trať 240 a problémy s VDV.

https://www.denik.cz/ekonomika/zpozdeni-ci-precpana-souprava-cesta-vlakem-je-chvilemi-utrpeni-20200120.html

IGCT
Host
IGCT

Pokud to bude pravda, tak zpoždění vlaků v relaci Praha-Ostrava bude masochismus…

Jan
Host
Jan

Jízdní doby budou samozřejmě stále uváděny jako kdyby se na trati jezdilo bez omezení, takže vlaky budou mít permanentní zpoždění, no super.

ondra
Host
ondra

ŽST Pardubice,úsek Velim -Poříčany…není nad dobré zprávy pro nákladní dopravu.

Odpadlik
Host
Odpadlik

Nechybí tam přepínání úseku Nedakonice-Rikovice a pokračování prelozky u Stodu k Domažlicím?

IGCT
Host
IGCT

NedaŘí není rekontrukce ani oprava trati. Akorat se vykope kabeláž a vymění nosné lano TV.

David
Host
David

Ani jedna stavba Plzeň-Domažlice nemá zatím územní rozhodnutí

IBM
Host
IBM

Co znamená optimalizace traťového úseku?

Lektor
Host
Lektor

Prakticky novostavba ve stávající stopě.

dopravák
Host
dopravák

Ne tak zcela: sice opravdu téměř „novostavba“, ale ne nutně v úplně stoprocentně původní stopě, a také s „novějšími“ (méně „přísnými“) parametry, které podle dřívějších PTPŽ nebyly přípustné.

Lektor
Host
Lektor

Cesta mezi Praha a Ostravou bude v následujících letech něco. Velim-Poříčany, Pardubice, Brandýs-Ústí, Přerov i ty Dětmarovice budou mít vliv. A to se ještě příští rok přidá Polom-Suchdol a za dva roky Uhersko-Choceň.

Dominik
Host
Dominik

A možná ještě Česká Třebová.

Lektor
Host
Lektor

Třebová začne až po dokončení Pardubic.

Dominik
Host
Dominik

Třebová měla začít příští rok.

Lektor
Host
Lektor

Třebová nemá dokreslení ještě ani DUR, než se získá UR a nakreslí DSP, myslím že mají dost práce.

Rýpal
Host
Rýpal

A Choceň – uhersko nezapomeňme… příští rok.

jal
Host
jal

Dětmarovice žádný velký vliv mít nebudou, už teď jezdí i z důvodu oprav v Polsku hodně vlaků přes Chałupki. Spíš budou mít problém nákladní vlaky. I když směr Těšín mohou částečně využít opravenou trať přes Polsko.

J.K.
Host
J.K.

A až se dodělají tyhle úseky tak se zase rozpadnou další části koridoru dělané kolem let 2000…

Lektor
Host
Lektor

Nevím jak si někdo mohl myslet, že koridory se budují na nesmrtelnost, největší problém je že se dosud nevybudovala objízdná trasa pro dobu oprav koridoru, trať přes Hradec už se měla dáno zdvoukolejňovat a rychlost zvýšit alespoň na 140(160)km/h, což skoro všude půjde i bez přeložek.

MildaIV
Host
MildaIV

Nesmrtelnost nikdo nečekal, ale životnost 20 let taky není úplný terno.

pamětník
Host
pamětník

Nemylte se – mnozí lidé od „traťovky“ v dobách, kdy se začal stavět 1. koridor, dlouho žili v představách, že jde o „bezúdržbovou“ stavbu se životností aspoň 50. roků, a podle toho se zpočátku i přistupovalo k údržbě minimálně těch prvních staveb …

Lektor
Host
Lektor

A to se ještě ty první stavby realizovaly dost v úsporném režimu.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Asi to nejsou celkové náklady, ale hranice, od které jsou akce v seznamu.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ta fotka Průběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal Chrást mi přijde skoro jako ve Vršovicích mezi Koh-i-Noorkou a Bohdalcem než u Zahradního Města.

Tom
Host
Tom

Přesně tak. Je to místo,kde je vyhybka do depa ve Vršovicích ….Zahradní Město je poněkud dále…

Honza
Host
Honza

Nebo: bývala skupina Vršovice seř. odjezd, blízko bývalé Odb. Železný most, popřípadě ještě poblíž budoucí zastávky Eden.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Tak podle mostu se dá snad poznat kde to je.

Poudy
Host
Poudy

Máte pravdu, kdo by toto místo díky tak krásnému mostu nepoznal 🙂

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

To nádraží je úplně chcíplé. Donedávna tam fungovala aspoň ta nádražka. Nicméně je z peronu pěkný výhled na Labe a dá se odtud observovat vodní ptactvo. 🙂

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Míněno nádraží v Roudnici nad Labem.

Jiří 3
Host
Jiří 3

Mohl bych vás poprosit o sepsání významu zkratek u seznamu Celkové rekonstrukce traťových úseků a železničních stanic.
Dále uzel Plzeň je plánován přepojit do Prahy v dubnu.

Kubrt
Host
Kubrt

BC je blending call, PR Polská republika a PEU předelektrizační úpravy (v žargonu SŽ oprava trati).

Lektor
Host
Lektor

n.O. – nad Orlici
u K. – u Karviné
km – kilometr

Poudy
Host
Poudy

SŽ – Správa železnic 😀

IGCT
Host
IGCT

Nebo Sdružení Žoldáků 😊, což by mnohdy odpovídalo

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Státní žebrota.

Jiří 3
Host
Jiří 3

Tak detailně jste nemuseli, ale i tak díky za objasnění zkratek.

Vbb
Host
Vbb

Tak ještě
hl.n. – hlavní nádraží
Kč – koruna česká
a máme to snad všechno 🙂

Nekdo
Host
Nekdo

wtf? omg? tla!

X 1
Host
X 1

LOL 😉

Aljašský pes
Host
Aljašský pes

Nikde jsem nenašel plány jak má vypadat reko Roudnice nad Labem, proběhne redukce kolejiště aby mohlo být vybudováno nové první ostrovní nástupiště?

Frantisek
Host
Frantisek

Tam je ještě co redukovat? Leda tak dopravu už potom. A to jen kvůli další betonové parádě a přidávání bariér…

vydra
Host
vydra

Viz leták k rekonstrukci – https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500682.pdf

Rozumím tomu tak, že bude obětována 2. kolej. Ostrovní bude jednostranné.

Martin V.
Host
Martin V.

A vypadá to, že chtějí nástupiště zkrátit ze současných 350 m na 235 m. Píšou 610 m nástupišť a 845 m nástupních hran => 3*235 m + 140 m u budovy?
Pro Frantiska: Ty současné nízké perónky a schody na ostrovní nástupiště nejsou bariérou?

dopravák
Host
dopravák

Druhá kolej těžko, to je přece současná hlavní kolej pro „pravidelný“ provoz ve směru Praha – Děčín (u současného ostrovního nástupiště) – myslíte patrně 3. staniční kolej. Podle mě je ale i to zbytečné, protože k pravidelnému předjíždění osobních vlaků jinými zastavujícími vlaky tam asi stejně nikdy docházet nebude, tak bych 1. staniční kolej ponechal úplně bez perónu jako rychlou průjezdnou pro liché vlaky a peron pro zastavující vlaky bych udělal jen u 3. staniční koleje místo části 5. staniční koleje, kterou bych „zašturcoval“ u východní hrany staniční budovy a udělal u ní jen kratší peron v prostoru, jehož je… Číst vice »