V síti Českých drah přibydou stovky bezbariérových spojů

Vůz nové soupravy InterJet. Foto: Petr ŠtáhlavskýVůz nové soupravy InterJet. Foto: Petr Štáhlavský

Cestující využívající elektrické vozíky získají zcela novou službu: možnost dobíjení vozíků během cesty vlakem.

Zpět na článek
52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Už jezdí na Kladno něco jiného, než Regionovy?

zdenek

Nízkopodlažní ovšem pro ostatní cestující může znamenat značně drncavý..

Petr

Bezbariérový, neznamená jen nízkopodlažní.

zdenek

Já si myslím, že všechny vlaky rozhodně bezbarierové být nemusí. V MHD taky nejsou. V jízdním řádu je pak jasně naznačené které jsou… Pokud jezdí OS i R mohou jet třeba OS bezbarierovým a podobně. Nebo aby byl interval co 2 hodiny bezbarierový atd. Nejsme tak bohatá země. V Itali, Švýcarsku i jinde na EU nastupiště celkem kašlou.

Hans

Jen kdyby to byla pravda. Ty tolik vychvalované Push-pully jsem v Ostravě ještě ani neviděl a to tam jezdím často, o pokutě za nahrazení syslů Honeckery na Plzeňsku se už taky psalo, z Kralup do Mostu ČD uvažuji o nízkopodlažních ojetinach až po hrozbě zrušení objednávky problémy na Liberecku po nehodě nízkopodlažní jednotky, a nahrazování City elefantu na Ostravsku starými vresticimi 460 už ČD prostě NELZE VĚŘIT! I proto, že se občas chlubí tím, co neexistuje.

Potulný wechtr

Vždyť se píše Až pŕíští rok.

Daniel Jablonecký

Z Kralup do Mostu o tom uvažují především objednatelé, ta iniciativa nejde od ČD.

Ondra L.

Ne ze bych byl zrovna fanousek CD, ale at uz by byl provozovatel vlaku jakykoliv, modernizace vozoveho parku je pri financnich moznostech CD a kapacite vyrobcu zalezitosti na desetileti. Koneckoncu alternativni dopravci postupuji podobne: taky jezdi s ojetinami a postupne si porizuji lepsi vozidla – a to jich maji dohromady par desitek, cd jich pro provoz potrebuji tisice.

***** Petr

Při vědomí , že jsou zde ČD od dob páry a při životnosti 50let by měly obnovovat 5% strojů ročně . A to si ceny většinu času víceméně diktovaly a ze zákona i s přiměřeným a nezpochybnitelným ziskem , na infrastrukturu dostávaly státní přímo a když bylo třeba navíc tak se dosypalo .Takže nikdy nešlo o nedostatek peněz , jen o jejich mrhání , protože tuto obnovu by financovaly hotově a ještě by zbylo. Na dráze se za dob fungování promrhalo neskutečné množství chechtáků a proto je dobře každá vysoutěžená trať . Stát by přesto měl nasypat do kompetní sítě… Číst vice »

Leinad

Jak stavět bez vlivu SŽ, k čemu by potom spržel byla? Souhlasil bych v případě zrušení Spržele, ale raději bych reorganizaci SŽ, organizační pavouk, odpovědnosti, nakopání neefektivních.

Ondra L.

Placate pate pres devate. CD tady samozrejme nejsou od dob pary a i kdyby, tak na tom v tehle veci nezalezi. Jejich financovani bylo stabilizovano az po reorganizaci na akciovou spolecnost a vydeleni spravy zeleznic a od zavedeni objednavkoveho systemu ze strany ministerstva a kraju. Do te doby se v podstate ani nedalo zjistit, co kolik ma stat. Penize sice nekde mizely v provozu, ale tezko se dala financovat nejaka modernizace, komercni uvery a podobne. Ano, kdyby se obnovovalo kazdorocne 5% parku, bylo by to lepsi, ale to se proste nedelalo, proto rikam, ze je to na desetileti. Proti soutezeni… Číst vice »

Leinad

Nedalo se zjistit, kolik co stojí – to je v podstatě pravda.
Ale jízdenka Praha – Ostrava stala víc než nyní (přestože byla dotovaná). Dělaly se nevýhodné šaškarny s nákupem 7 Premiérů do Hamburku, kam se nikdy nepodívaly. Pokladní byly na kdejaké zastávce, občas v otevírací době zavřená pokladna a před budovou kouřící baba v obleku ČD.
= Chci říct, že i hodně zaměstnanců a managerů ČD s.p. toho využívalo, hodně se utrácelo.

Ondra L.

Ano, co rikate, s tim souhlasim. Jen k tomu dodavam, ze vsechny tyhle veci byly dusledkem systemu, v jakem v te dobe CD hodpodarily, tedy dusledkem pravidel, ktere pro ne nastavil stat. Ze toho tehdy rada manazeru vselijak vyuzivala, je jen logicke. A neslo jen o zneuzivani ze strany manazeru. Tehdy se razila teze o tzv. křížovém financovani, kdy ztratu z osobni dopravy mel spolufinancovat udajny zisk z dopravy nakladni a negativni rozdil vzdy nejak nesystematicky zamazla vlada. Ta kolem toho delala divadylko pro volice, jak si jako na ty zakerny drahy doslapne, tak pak poslala malo, az to skoncilo… Číst vice »

Tomáš679.2

ČD se zamalovaným S tady jsou „teprve“ od roku 1993. Ale ČSD coby jejich předchůdce tady od dob páry byly. To, co tyto dvě organizace spojuje je to, že se jednalo do přechodu na a.s. v roce 2003 o plně státní organizaci. Takže ano, svým způsobem máte s tou párou pravdu. Ale platilo by jen do roku 2003.
Na VRT mám svůj názor a považuji to za běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem. A jak by měl stát stavět bez vlivu své vlastní (státní) organizace? To trošku postrádá logiku ne?

Petr

Nejdůležitější je ta poslední věta. Bezbariérový spoj v bariérové stanici je trochu, slušně řečeno, na draka. A mít i po masivní likvidaci barier skoro 30% bariérových nádraží je v 21. století dost velká ostuda. Chápal bych jedno dvě procenta, kvůli památkářům ale 700 stanic a zastávek je moc.

Dominik

Tak když se do dráhy zas tak neinvestovalo, a teprve teď se to začíná dohánět? To za rok to nespravíte.

Tomáš Záruba

Zas je otázka, kolik procent cestujících tam jezdí. Plus případy zastávek typu „v lese pro turisty / pod kopcem pro lyžaře“, kde pak stejně není kam bezbariérově pokračovat…

Petr

A je taková studie? Taková trať 200 má bezbariérové nástupiště v Dobré vodě u Březnice, kde je právě problém s přístupem dál do obce. Naopak Příbram, Písek, Jince. No škoda slova. A o funkčnosti výtahů v Berouně a ve Zdicích, to už by byl také román.

Ondra L.

Ja spis vidim problem v tom, ze ve spouste stanic byla bezbarierovost zajistena pomoci zvedacich plosin instalovanych do zabradli a ruznych pochybnych vytahu. Primarne by mela byt bezbarierovost zajistovana pomoci sikmych ramp, protoze ty plosiny vyzaduji pritomnost obsluhy a vytahy jsou nekdy mimo provoz. Ti lide se pak nemuzou obslouzit sami a navic ta.zarizeni neslouzi jen invalidum, ale treba i pro kocarky, kola, nebo proste lidem, kteri spatne chodi.

Petr

A zajištění signalizace na úrovňových přechodech, také nikde. Kde že to je ten prototyp, čekající na schválení?

Leinad

Jaký prototyp a schválení?
PZZ na trati i ve stanici se umí dávno. Jestli je to přejezd pro auta nebo pro chodce je snad jedno.

Petr
Tomáš679.2

Nejen přítomnost obsluhy, ale hlavně zdroj energie. V tomhle má jednoduché řešení pomocí ramp jasnou výhodu.

jarda V.

stačí aby na nějaké lince z horní dolní vyměnili 810ku za Regínu a hned je tu další nízkopodlažní spoj…… pokud „jednotka“ udělá 5 otoček denně je to hned 10 spojů a to ještě nespekuluju nad tím že stačí aby se administrativně na hranici kraje „přečíslovalo“ a je těch spojů dvacet….. 🙂 ano dvacet nízkopodlažních spojů tím že sešrotují jednu jedinou 810ku a nahradí jí jednou vyběhanou Reginou která jinde přišla o práci…..

Ondra L.

Nekdy si rikam, o cem se tady lidi budou bavit, az nebudou 810 a regionovy…

Jiří Kocurek

O tom, jak skvělé ty 810 byly. 😛

Rudolf Tučeke

Nesmí ale ta regionova přijet k sypanému nástupišti pak i regina není moc bezbariérová a interjet mi taky nepřijde že ma podlahu ve výšce nástupiště.
Vždycky jsem záviděl Angličanům jejich vysoká nástupiště a vozy bez schodů.

tarten

No, v Anglii to je ale s patrákama už trochu horší…

Petr
***** Petr

Regiopanter určitě ale vysoký InterJet s plošinou bych bezbarierovým nenazval . Je tam sice „výtah“ ale fungování v režii ČD bych ze zkušenosti moc nevěřil plus navíc proškolená a poučená osoba . Bariéru nemá vagon s podlahou v rovině s nástupištěm vše ostatní je pouze zdolávání barier za nepředvídaných okolností. Leda tak alternatibně k T3 přetvářet wany. Tam by bylo výhodou a určitě by se našel i prostor pro malou domů .
V bezbariérovosti je na špici Leo , byť jeho dluhy dosahují větších výšin 🙂

Dominik

Leo je na špici možná procentuálně, ale co do počtu mají nejvíc bezbariérových vlaků ČD.

***** Petr

Dominiku , asi zbytečný komentář , ne? Nepochybně nikdo nerozporuje počet strojů , ale pro PR má v komerci i závazku 100% . Poslední věta byla myšlena z části ironicky , kdy i malý dopravce může hrát v něčem prim a to zrovna v dobré disciplíně a kdyby neměli ČD nejvíc nízkopodlažních strojů co do počtu tak by to bylo minimálně na zamyšlení nebo na rozpuštění toho kroužku , ze kterého asi jsi pravděpodobně i ty , podle stylu o potrefené huse , která si tam cosi najde a kéhá . Naopak bych řekl , že firma typu ČD provozuje… Číst vice »

Cestujici

Už aby byly „nové“ vozy k nám na jih čech , ten retro provoz Bček se uz fakt nedá jezdite li tim pravidelně ..

Jirka

Tímhle tempem bude brzo plošina i do 811

xyz

Je hodně přitažené za vlasy, nazývat vozy se schody, ale vybavené zvedací plošinou, za „bezbariérové“. Ta bariéra tam pořád je – se značným předstihem vědět, kterým spojem přesně ten vozíčkář pojede, a podle toho se ohlásit, aby vlaková četa byla připravena plošinu použít (a doufat, že se nezasekne a že tím nevznikne skoro půlhodinové zpoždění, jak jsem také už i zažil).

Skutečně bezbariérové (a to nejen pro vozíčkáře, ale i o lidi o holi, lidi s kočárky atd.) jsou jedině nízkopodlažní soupravy ve spojení s normovaně vysokými nástupišti + bezbariérovým přístupem, tzn. funkčními (!) výtahy nebo šikmými rampami.

Mabdon

Tak ono jet jako vozíčkář neohlášen, je trošku risk. Protože se klidně může stát, že ač spoj má ikonku vozíčkáře v záhlaví, přijede místo regionovy 810. A je vymalováno.
Vím o čem mluvím, stalo se mi to celkem 5x

bohyn

Jee, uz nemaj rucniky a mejdlo namalovany na tapete, tak doufam, ze tam budou realne produkty.

honza

Bezbariérovému cestování se musí přizpůsobit i infrastruktura. O ANO, to musi !!! Vezmete si napriklad velky dopravni uzel stanici Nymburk. Velky problem pro maminky s kocarkem, extremni problem pro vozitkare. Nalozeni ci vylozeni se da nejak domluvit, ale u prestupu je to kolikrat mazec. Proto me mrzi, ze se opravuje, rekonstrujuje, renovuje kdejake nadrazi, ktere je pouze nacestne, ale dopravni uzel jako je Nymburk, tak prdlajs!

kockopes

to samé i Kralupy n. Vlt.

kubisek

V Kralupech hlavně obskurní páté nástupiště. Naštěstí se již moc nevyužívá.

Vnitrni pozorovatel

Nymburk taky přijde na řadu, sice až za 5 let, ale ten plán rekonstrukce tam je. Viz. mapa staveb SŽ

kubisek

Aha, to jistě nyní vozíčkářům pomůže, že to bude už za 5 let….

Dominik

Ono je to totiž strašně jednoduché, že? Někdo přijde luskne prsty a během 5 minut tam je nové bezbariérové nádraží, nebo jak si to představujete?

Jiří Kocurek

Ne, stačí přece, aby se po lusknutí prstů vyrojili dělníci. A udělali to za provozu, rychle a bez výluk.

Petr

31 let je Vám málo,

Dominik

Taky, jak moc se za těch posledních 31 let investovalo do železnice?

Petr

Financí dost, jen se dostatečně nefinancovalo zájmem samotné železnice. 😀

David

Ty datumy na mapě staveb nemají s realitou nic společného. Každý rok se realizace většiny staveb posune o rok.

Petr

Kdyby o rok. Jsou to vycucané roky. Jestlipak už Správa železnic podepsala Ropidu ten termín kdy dostaví trat na letiště?

tarten

A vy si myslíte, že to je na ní? I když si o schopnostech SŽ myslím svoje, do téhle trati hodila vidle Praha 6, aby si vydupala trochu nesmyslné prodloužení metra A…

Petr
Dominik

Bohužel, nejde dělat vše naráz.