V Praze začíná testování nového kloubového autobusu SOR NS18, DPP si ho pronajal za stovku na měsíc

Autobus SOR NS18. Foto: Zdeněk Bek - DPPAutobus SOR NS18. Foto: Zdeněk Bek - DPP

Během jednoho roku se autobus vystřídá v různých garážích, začíná na lince 125.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samir

Já si myslím, pokud bude výsledek pozitivní, tak DPP nakoupí 143 těchto vozidel. NS 18

Jakub

1. testovací den v náročných podmínkách … doslova, sněhová „kalamita“.

Jiří Kocurek
Surý Ludvík

Blbost která nemáte bez vyhrazeného pruhu smysl

Miloš

Vypadá hodně dobře,až na to nepraktické čalounění sedaček,Polský Solaris má dřevěné

Osamělý Vlk

Tak ty sedačky jsou dány požadavky IDSK. Tohle je to nejmenší. Spíš si říkám, jestli není čas jít spíš elektrifikací, teda hlavně trolejbusy.

Fanda Capek

NE! Už sólo busy jsou nevyzrálé a neprofesionální. Slušně řečeno. Podle mne je vyzkoušený a profi Solaris.

IBM

Řidiči Sor nemají moc rádi, jsou to kostitřasy…

Jakub K

Kde v Německu?

Pišta

Podle mě by dnešní MHD měla jezdit jen na elektřinu max CNG

Ondřej 2

Cng je emisema dtto s euro 6 naftou. Jde jenom o to, že na plynu není raketa spotřební daně.

Jiří Kocurek

Při skokovém nárůstu poptávky v Německu (vypnuli JE, potřebný výkon nahradili plynem, budeme zelenější) se výhoda CNG ztrácí, neboť na zvýšenou poptávku zareagoval trh zvýšením cen.

David

MHD busy by si mohly pomáhat elektromotorem a být hybridní. Pořád lepší než pořád vytáčet naftu.

Jakub Szabo

Je to krasavec, NB jsou taky luxus. Spousta lidí SOR kritizuje. Já má za 20 let naježděno různými typy autobusů po ČR, a nemohu si stěžovat, vždy jsem dojel v pořádku.

pozor vlak

To je ale ošklivé kačátko! zepředu.

Vlastimil Kocurek

Ale já už jsem upustil od komentářů barevnosti, protože to nikoho nezajímá. Ano předek vypadá nepěkně, protože přední strana je zcela zbytečně rozdělena 3 barvami na 10 částí, jedna vytváří mračící se smajlík, ale je to zkušební kousek, DPP pak má možnost vytvořit vlastní image.

Josef

Jak predek tak zadej je osklivej, vypada to tak trosku lacine. Treba takovej Solaris ma predek vyrazne hezci, ten zadek v posledni generaci taky neni moc peknej, ale SORka je snad jeste horsi.

Rudolf Tuček

Doufám že bude mít lepší vypružení než NB18, kde se da cestovat jen na přední nápravě a za kloubem je oddíl pro odvážlivce co si chtějí překousnout jazyk.

MrMarkus

Upřímně nepozoruji rozdíl, testovací dráha v Praze na Zálesí má díry trvale podobné a NB18 je dává stejně blbě jako Citybus. Ano, když jsme tam párkrát jeli se zájezdovým busem od Turka, dával to úplně v pohodě. Interiér NS18 vypadá o velký posun vpřed. Dveře bych vůbec neřešil, jde jen o to, jak se to uvnitř navrhne, CapaCity od Mercedesu to zvládá parádně (imho za mě ideál pro ty opravdu vytížené páteřní linky, cenově by musel někdo začít počítat i co ty busy vydrží, u NB18 vidím dost dramatickou degradaci všeho). Hlavně doufám, že NS18 už má kvalitnější brzdy, takové… Číst vice »

Rudolf Tuček

Tak to máme stejnou testovací trať, pravda je že jiný bus než sor jsem tam za poslední dva roky nepotkal. Když nespěchám jedu radši tramvají okolo přes Výtoň (Michle-Modřany)

MrMarkus

Vtipné je, že přestože je v tom nejhorším úseku z kopce dolu ke křižovatce se Štúrovou bus pruh, jak to je jen trochu možné tak řidiči raději jezdí pruhem s auty který tam nemá ty věčně propadlé kanály. Takové komunikace by si zasloužily obrubníkové odvodnění a při nějaké velké reskontrukci pod komunikací udělat pořádné základy s kolektorem, aby se tam daly v klidu inženýrské sítě obnovovat bez zásahu do vozovky.

Nika

Wau závidím u nás jezdí vaše staré kloubaky sem zvědavá zda tu výluku výdrží 🤣

Jindřich

Autobus se mi moc líbí, ale přední světla vypadají v tom velkém plastu hrozně lacině – jak hračka 🙁

Travegoist

Funkčně je to ale to nejlepší co na trhu je…

Kernteriér

Mně se moc líbí. A za kilo za měsíc bych si ho půjčil taky. I za dvě. Soused s RAMem 1500 by se mohl jít zahrabat. 🙂

Kamui

125 jezdím do práce, tak jsem zvědav jestli na něj natrefím.

thegrid

Díky bohu za koženku. Ještě mohla být ale vyšší/měkčí jako v Karosách.

Martin

Vypada to, jako by mu nekdo seriznul strechu…

Pavel Q

Připadá mi, že páté dveře budou chybět.

Radek

Jo, jediné místo, kde se dá dobře stát je okolí 2. a 3. dveří.

M H

Záleží…když bude přecpaný na krátké úseky, vyplatí se paté dveře. Na delší trasy cestující více ocení místa k sezení.

tlp

Vždyť to byly jen páté dveře u vozu.

Ryk Mat

Kotas dokázal něco, co jsem považoval za nemožné. On dokázal totálně zničit kouzlo dlouhého vozu a tahle věc je snad ještě odpornější, než její krátké varianty.

Jan Kavan

Já tak nějak nevěřím, že za to může jen Kotas. To je i na něj moc. IMHO mu do toho kecali v managementu.

Gajda

U SORu to bude apíš tak, že něco namaloval a pak se zjistilo, že je to drahý a nebo složitý. Myslím si, že jinak docela umí – RegioJet od něj má Astry ve vlacích a novější Irizary a přijde mi to hezký. Ale tam jen navrhl finále do danýho celku.

Jan Kavan

Já jo nerespektuju v architekture, na druhou stranu lama není. A T6A5 – byť je to jen polep – ho mám do jisté míry rád.

Pražák

Nemohu si pomoc, ale mně se to prostě líbí. Speciálně v klasickém zbarvení DPP to vypadá vážně dobře. V novém slávisticko-brněnském zbarvení to už bude horší, ale to se týká jakéhokoliv vozidla.

krystof.bohm1

Je mi jedno jestli je to slávistický, modročervenobílý nebo normální, hlavně to chce něco jiného než SOR NB 12 nebo 18. Už mi leze krkem, že po Praze nejezdí nic jiného. Dřív v Praze jezdila kombinace Karos B41, B51, B61 a Irisbusů Citibus 12 M a 18 M, když jsem se vracel autobusem ze školy, tak zrovna ty staré typy nahrazovali soráčema takže to bylo pestrý, dneska je to furt to samý.

Pražák

Unifikace vozového parku má své nesporné výhody. DPP tu není kvůli šotoušům. Pokud by postupně NB nahradily NS, tak já bych se nezlobil.

speci

Denní svícení mělo být v jedné souvislé lince. Úplně by to změnilo tvář autobusu. Ne tyhle ledky jak autodoplněk z Kauflandu.

Vladimír

Pokud ho nasadí na lince 124, nebo 139 přes Západní Vršovice, předpokládám, že bude jezdit v zeleno – bílé kombinaci.
V tom slávistickém zbarvení ať si jezdí na stotřicet šestce.

Jan Kavan

Upíra v Praze nechceme :(((
Nemůžou mu v případě objednávek dát jinou masku?

Ondros

To by se Kotas soudil. Leda, že by dělal facelift zase on a to by nedopadlo lépe.

Jan Kavan

A znáte ten fór, jak se Kotas malém soudil sám se sebou? Jednou se rozlítil, když viděl ošklivý design, vycházející z jeho designu a teprve pak si uvědomil, že to je jeho vlastní přeskicovani původní myšlenky.

Toníček

NS18 už jezdilo jako testovací v HK. Ale bylo ve žluté barvě…
Zaujalo mě ještě to testování NS18 v Německu. Zná někdo podrobnosti?

Marek Kubík

Tam se teď nejedná o testování, ale autobus byl prodán.

Toníček

aha. Kdo to koupil?

Kernteriér

Omnibusbetrieb Saalekreis. Stal se již 43. vozem z Libchav v jejich vlastnictví.

Pražák

Tak to se divím, onehdy nás tu nějací „experti“ přesvědčovali, že je SOR mimo CZ-SK neprodejný. 😉

esc

„SOR dosud vyrobil jen tři kloubová vozidla NS18.“
To není celkem pravda, vyrobeny jsou již také NS 18 pro Nitru, kam zamíří 18 těchto vozů.

filo

Tak NS12 jak píšete v titulku nebo NS18 jak by odpovídalo fotkám a popiskům u nich? Je v tom nějaký zmatek.