V Praze začíná testování nového kloubového autobusu SOR NS18, DPP si ho pronajal za stovku na měsíc
Autobus SOR NS18. Foto: Zdeněk Bek - DPP
Během jednoho roku se autobus vystřídá v různých garážích, začíná na lince 125.
Já si myslím, pokud bude výsledek pozitivní, tak DPP nakoupí 143 těchto vozidel. NS 18
1. testovací den v náročných podmínkách … doslova, sněhová „kalamita“.
https://mapy.cz/s/holuzuzase a jezdí se.
Blbost která nemáte bez vyhrazeného pruhu smysl
Vypadá hodně dobře,až na to nepraktické čalounění sedaček,Polský Solaris má dřevěné
Tak ty sedačky jsou dány požadavky IDSK. Tohle je to nejmenší. Spíš si říkám, jestli není čas jít spíš elektrifikací, teda hlavně trolejbusy.
NE! Už sólo busy jsou nevyzrálé a neprofesionální. Slušně řečeno. Podle mne je vyzkoušený a profi Solaris.
Řidiči Sor nemají moc rádi, jsou to kostitřasy…
Kde v Německu?
https://www.cs-dopravak.cz/kloubovy-prototyp-modelu-sor-ns-skoncil-v-nemecku/
Podle mě by dnešní MHD měla jezdit jen na elektřinu max CNG
Cng je emisema dtto s euro 6 naftou. Jde jenom o to, že na plynu není raketa spotřební daně.
Při skokovém nárůstu poptávky v Německu (vypnuli JE, potřebný výkon nahradili plynem, budeme zelenější) se výhoda CNG ztrácí, neboť na zvýšenou poptávku zareagoval trh zvýšením cen.
MHD busy by si mohly pomáhat elektromotorem a být hybridní. Pořád lepší než pořád vytáčet naftu.
Je to krasavec, NB jsou taky luxus. Spousta lidí SOR kritizuje. Já má za 20 let naježděno různými typy autobusů po ČR, a nemohu si stěžovat, vždy jsem dojel v pořádku.
To je ale ošklivé kačátko! zepředu.
Ale já už jsem upustil od komentářů barevnosti, protože to nikoho nezajímá. Ano předek vypadá nepěkně, protože přední strana je zcela zbytečně rozdělena 3 barvami na 10 částí, jedna vytváří mračící se smajlík, ale je to zkušební kousek, DPP pak má možnost vytvořit vlastní image.
Jak predek tak zadej je osklivej, vypada to tak trosku lacine. Treba takovej Solaris ma predek vyrazne hezci, ten zadek v posledni generaci taky neni moc peknej, ale SORka je snad jeste horsi.
Doufám že bude mít lepší vypružení než NB18, kde se da cestovat jen na přední nápravě a za kloubem je oddíl pro odvážlivce co si chtějí překousnout jazyk.
Upřímně nepozoruji rozdíl, testovací dráha v Praze na Zálesí má díry trvale podobné a NB18 je dává stejně blbě jako Citybus. Ano, když jsme tam párkrát jeli se zájezdovým busem od Turka, dával to úplně v pohodě. Interiér NS18 vypadá o velký posun vpřed. Dveře bych vůbec neřešil, jde jen o to, jak se to uvnitř navrhne, CapaCity od Mercedesu to zvládá parádně (imho za mě ideál pro ty opravdu vytížené páteřní linky, cenově by musel někdo začít počítat i co ty busy vydrží, u NB18 vidím dost dramatickou degradaci všeho). Hlavně doufám, že NS18 už má kvalitnější brzdy, takové… Číst vice »
Tak to máme stejnou testovací trať, pravda je že jiný bus než sor jsem tam za poslední dva roky nepotkal. Když nespěchám jedu radši tramvají okolo přes Výtoň (Michle-Modřany)
Vtipné je, že přestože je v tom nejhorším úseku z kopce dolu ke křižovatce se Štúrovou bus pruh, jak to je jen trochu možné tak řidiči raději jezdí pruhem s auty který tam nemá ty věčně propadlé kanály. Takové komunikace by si zasloužily obrubníkové odvodnění a při nějaké velké reskontrukci pod komunikací udělat pořádné základy s kolektorem, aby se tam daly v klidu inženýrské sítě obnovovat bez zásahu do vozovky.
Wau závidím u nás jezdí vaše staré kloubaky sem zvědavá zda tu výluku výdrží 🤣
Autobus se mi moc líbí, ale přední světla vypadají v tom velkém plastu hrozně lacině – jak hračka 🙁
Funkčně je to ale to nejlepší co na trhu je…
Mně se moc líbí. A za kilo za měsíc bych si ho půjčil taky. I za dvě. Soused s RAMem 1500 by se mohl jít zahrabat. 🙂
125 jezdím do práce, tak jsem zvědav jestli na něj natrefím.
Díky bohu za koženku. Ještě mohla být ale vyšší/měkčí jako v Karosách.
Vypada to, jako by mu nekdo seriznul strechu…
Připadá mi, že páté dveře budou chybět.
Jo, jediné místo, kde se dá dobře stát je okolí 2. a 3. dveří.
Záleží…když bude přecpaný na krátké úseky, vyplatí se paté dveře. Na delší trasy cestující více ocení místa k sezení.
Vždyť to byly jen páté dveře u vozu.
Kotas dokázal něco, co jsem považoval za nemožné. On dokázal totálně zničit kouzlo dlouhého vozu a tahle věc je snad ještě odpornější, než její krátké varianty.
Já tak nějak nevěřím, že za to může jen Kotas. To je i na něj moc. IMHO mu do toho kecali v managementu.
U SORu to bude apíš tak, že něco namaloval a pak se zjistilo, že je to drahý a nebo složitý. Myslím si, že jinak docela umí – RegioJet od něj má Astry ve vlacích a novější Irizary a přijde mi to hezký. Ale tam jen navrhl finále do danýho celku.
Já jo nerespektuju v architekture, na druhou stranu lama není. A T6A5 – byť je to jen polep – ho mám do jisté míry rád.
Nemohu si pomoc, ale mně se to prostě líbí. Speciálně v klasickém zbarvení DPP to vypadá vážně dobře. V novém slávisticko-brněnském zbarvení to už bude horší, ale to se týká jakéhokoliv vozidla.
Je mi jedno jestli je to slávistický, modročervenobílý nebo normální, hlavně to chce něco jiného než SOR NB 12 nebo 18. Už mi leze krkem, že po Praze nejezdí nic jiného. Dřív v Praze jezdila kombinace Karos B41, B51, B61 a Irisbusů Citibus 12 M a 18 M, když jsem se vracel autobusem ze školy, tak zrovna ty staré typy nahrazovali soráčema takže to bylo pestrý, dneska je to furt to samý.
Unifikace vozového parku má své nesporné výhody. DPP tu není kvůli šotoušům. Pokud by postupně NB nahradily NS, tak já bych se nezlobil.
Denní svícení mělo být v jedné souvislé lince. Úplně by to změnilo tvář autobusu. Ne tyhle ledky jak autodoplněk z Kauflandu.
Pokud ho nasadí na lince 124, nebo 139 přes Západní Vršovice, předpokládám, že bude jezdit v zeleno – bílé kombinaci.
V tom slávistickém zbarvení ať si jezdí na stotřicet šestce.
Upíra v Praze nechceme :(((
Nemůžou mu v případě objednávek dát jinou masku?
To by se Kotas soudil. Leda, že by dělal facelift zase on a to by nedopadlo lépe.
A znáte ten fór, jak se Kotas malém soudil sám se sebou? Jednou se rozlítil, když viděl ošklivý design, vycházející z jeho designu a teprve pak si uvědomil, že to je jeho vlastní přeskicovani původní myšlenky.
NS18 už jezdilo jako testovací v HK. Ale bylo ve žluté barvě…
Zaujalo mě ještě to testování NS18 v Německu. Zná někdo podrobnosti?
Tam se teď nejedná o testování, ale autobus byl prodán.
aha. Kdo to koupil?
Omnibusbetrieb Saalekreis. Stal se již 43. vozem z Libchav v jejich vlastnictví.
Tak to se divím, onehdy nás tu nějací „experti“ přesvědčovali, že je SOR mimo CZ-SK neprodejný. 😉
Tak NS12 jak píšete v titulku nebo NS18 jak by odpovídalo fotkám a popiskům u nich? Je v tom nějaký zmatek.
18, překlep