V Postupimi budou jezdit místo Tatry tramvaje od Stadleru

Nová tramvaj Tramlink pro Postupim. Foto: StadlerNová tramvaj Tramlink pro Postupim. Foto: Stadler

Sedmičlánkové tramvaje pojmou 246 cestujících.

Zpět na článek
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin L.

V postupimskem regionálním deníku byla zpráva, že Škodu museli že soutěže vyloučit pro nesplnění zadání. V online verzi už to tak explicitně uvedeno není.

https://m.pnn.de/potsdam/fuer-60-8-millionen-euro-potsdams-neue-tram-wird-spanisch/27893830.html

Tomáš H

Takže zakázka šitá na míru pro Stadler?

Facepalm

To jste jako vydedukoval z čeho?

pozor vlak

píšou, že Škoda nesplňovala požadavky zadání

Kubrt

Což ovšem nemusí nutně znamenat, že to bylo cinklý ve prospěch Stadleru.

medical examiner

A i kdyby bylo – dobře dělají…

dopravopat

Aké budú bočné zrýchlenia pri prejazde oblúkmi pre daný úsek normálnou traťovou rýchlosťou (t.j. rovnako rýchlo ako tam idú KT4)?

ene bene

Pro stejný oblouk a stejnou rychlost je i stejné příčné zrychlení.

Axel

Zaujalo mě…“První tramvaje mají v Postupimi převzít v roce 2024″ Což zdá se neštymuje s prohlášením Škoda Transportation před půl rokem pro Forbes cz: „máme zásobu práce v hodnotě osmdesáti miliard a kapacitu výroby máme naplněnou přinejmenším na tři až čtyři roky.“ Tož 06/2021+ 3 až 4 roky = 06/2024 až 06/2025… Což ale asi dnes už není aktuální termín viz objednávky od prohlášení Škodovky v létě: 08/2021: 20x trolejbusů pro Brno 09/2021: 9x elektrovagonů Panter pro ŽSSK 10/2021: 10x šalin pro Plzeň 11/2021: 48x trolejbusů pro Budapešť 11/2021: subdodávka pro 17 elektrovlaků Hyundai 12/2021: pravděpodobně 40x šalin pro Bratislavu… Číst vice »

Karl vB.

Titulek článku zní:
„V Postupimi budou jezdit …… tramvaje od Stadleru“

Axel

Souhlas… A?

Já tím říkám, jestli důvod výběru Stadleru nebyl kvůli tomu, že byl schopen dodat dřív než Škodovka…

Neboť od léta se sice mírně navýšily kapacity v Škoda Trans (Ekova), ale i tak…

Možná v ŠT pracovali se scénářem, že od Alstomu koupí fabriku ať už tu ve francouzském Alsasku nebo tu v německém Braniborsku (původně fabrika Bombardier)

PvvS

A že trolejbusy 31Tr vyráběli i v Ostravě jako subdodávku pro Schadewerk a navíc mají i dílny v Šumperku. A navíc Schadewerk několikrát předvedl, že termín zakázek není zeď.

Axel

80 miliard DĚLENO 11 miliard ročních tržeb = 7a kousek.

„„máme zásobu práce v hodnotě osmdesáti miliard a (….)“

vs.

„Strojírenské skupině Škoda Transportation loni vzrostly tržby meziročně o více než 11 procent na 11,03 miliardy korun“

https://zdopravy.cz/trzby-skody-transportation-prekrocily-11-miliard-skupina-ma-zakazky-na-tri-roky-dopredu-82023/

Dash9

Podle vyjádření mluvčího budou tramvaje sice plynule projíždět zatáčky, pro kolejové vozidlo (tramvaj nevyjímaje) je ale mnohem podstatnější, jak se chová při projíždění oblouků a to tam nikde nepíšou…

Facepalm

božebožebožebože

medical examiner

No…asi jako na Vítězném náměstí…KT8 (nic) vs. 15T (skřípot)…

Kubrt

Věta „KT4 nejsou plně nízkopodlažní“ by mohla implikovat, že jsou částečně nízkopodlažní. Nejsou; ty postupimské jsou – co se týká podlahy – klasické, bez nízkpodlažního článku.

kpetr

Na 42 m délky dostat 2456 cestujících je slušný výkon 😎

Dan

Když bude 14,6 m široká, tak bude obsaditelnost 4 osoby na metr čtvereční 🙂

Axel

Za Vašich studentských let jste, zdá se, zavítal na noční návštěvu univerzitních kolejí Pod Palackého vrchem s legendární linkou 53

– : )

Jiří Kocurek

Tam to bylo „pouhých“ 237 osob v krátké Karose. https://necyklopedia.org/wiki/Autobus

PS: Když to podělíte šířkou a délkou vozidla, tak vyjde asi 10 osob na metr čtvereční. Při pokusu o rozjezd vypadlo zadní sklo, nevydrželo přetlak uvnitř.

Axel
pozor vlak

v Liberci se z Liďáků jezdilo i na oji