V Polsku míří do dálkové dopravy dvoupodlažní vlaky. PKP Intercity chce 38 nových souprav
Vizualizace podoby nových souprav pro PKP Intercity. Foto: PKP
Nové soupravy mají jezdit například z Varšavy do Lodže nebo z Katovic do Krakova.
Odkaz na zajímavý článek o historii patrových vozů:
https://www.idnes.cz/technet/technika/vlak-patrovy-historie-vuz-prvni-baltimore-ohio.A210628_084851_tec_technika_vse/32#space-a
K čemu push-pull? Proč ne trakční jednotky?
Je to věc názoru. Hlavní výhoda push-pullu je, že při poruše lokomotivy ji můžete jednoduše vyměnit. Respektive že na pravidelnou údržbu lokomotivy nemusíte odstavovat celou jednotku.
Jestli to stojí za to v porovnání s trakční jednotkou ať si každý rozhodne sám, ale podotknul bych, že těch železnic které provozují push-pully je dost na to, aby se nedalo jednoduše říct, že Polákům přeskočilo.
K cemu je to tve neustale rypani? Co se ti porad nelibi?
Ty jednotky jsou cesta do pekel. Chápu, že jsou levnější.
Těmi jejich IC, kde jsou ty jiné jednotky ( nechce se mi hledat označení. Je to hrůza. Jako u nás regiopantery z Brna do Prahy.
ED161 „Dart“ – přezdívka „Żart“ (cz. „Vtip“).
Ty jsi celý Žert Kundery. Rýpe do všeho.
Nejdriv museji na ty jednotky dostat penize. Ty ale zatim nemaji. Unie rekne dost a vlaky nebudou.
Nevíte někdo, k čemu potřebují vícesystémové lokomotivy, když celé Polsko jede na 3kV DC a o plánu na nějaký přechod jsem nic nečetl? To jen na přejezdy do CZ a DE?
Ano
všechny nové železniční tratě budou už na 25kV AC. „Nie jest wielkim odkryciem, że nowe linie kolejowe będą zasilane prądem zmiennym 25kV“ Není velkým překvapením, že nové železniční tratě (1789km+200 km doplnění) budou napájený střídavým proudem 25kV.“ https://twitter.com/sth_poland?lang=cs
špatný odkaz, tady to je: https://www.nakolei.pl/cpk-to-zakup-ponad-100-pociagow-kdp-pesa-nie-ma-takiej-mozliwosc-zebysmy-o-to-nie-powalczyli/
Střídavina přichází i do Polska.
Jedna se ale o 3kVss a 25kV50Hz. Nemecko neni v planu pro tyto soupravy.
Šance pro Škodovku s jednotkou na bázi NIM expresu.
Ticho! Nebo to v Scheißewerke někoho napadne!
Osobně si myslím, že si pohlidají, aby zakázka zůstala v Polsku.
Kdo tamní by to mohl vyrobit? Nejsem si jist existencí soudobého patrového vozidla polské provenience… 🤔
A nebo Bombardier s twindexy 🙂
Tohle je na NIM náhodou zcela přesně. Ani by těch úprav nemuselo být moc. Otázka je jen, jestli se ŠT přihlásí se 109E4, nebo rovnou s Vectrony.
Poláci vhodnou lokomotivu nenabízejí? Nějaké kombo Newag + škoda?
Všechno je otázka dohody, ale zatímco Škoda a Siemens aktuálně vypadají, že našli společnou řeč a způsob jak koexistovat, tak Newag je pro Škodu přímá konkurence a pravděpodobně se do spolupráce moc nehrnou.
No podle tech vizualizaci Polaci chtej, aby ty vlaky byly fakt hezky, takze to na skodovku nevypada.
už ti poláci mají liberalizovano…a soutěží se tam o jednotlivé linky? jen, že pak by to tam jistě bylo ještě lepší a možná by meli i tři podlažni vagony…nejlépe ve žluté barve
Běžte si diskutovat na novinky.cz nebo FB.
další urážlivy kašpárek. co ví prd. ale o to je agresivnější.
PS; nevím, co se diskutuje na novinkách. nějak tam nebyvam. ale vy asi ano.
Koukněte se, kolik je v osobni dopravě v Polsku dopravců, navíc tam jezdí LE a bude jezdit Regiojet.
v dalkove osobni doprave jen 1. LE s vikendovym vlakem neberme vazne.
tak kolik je v Polsku společnosti co provozuje rychlíky?
a kolik společností provozuje regionální dopravu a není vlastneno vojvodstvim…?
odpovím Vám.
prakticky všechny výkony mají státem a regiony/mesty vlastněné společnosti.
a taky to jde.
pokud jste takový trubec, že vám nedochází na co narazím, je mi líto…
Ano jde to, ale musíte ten státní moloch rozhýbat.
to souhlasím. jen u nás se řve, nic státního nefunguje.
a přitom může fungovat.
jen se musí chtít
Však až Vás vyhodí z nábřeží přijdete žluté na chuť.
ja na nabrezi nesidlim
A nemají? Dálkové linky centrálně, místní vojvodství. A po letech stagnace se snaží, nejen na železnici. Na rozdíl od nás, kde po pár letech rozvoje… stagnace.O nových tratích se sní, opravují se staré a koridory s Max 80-160…..A všichni víme, že bez nástupu žlutých, by modří spali na vavřínech ještě dnes….
Patráky jezdí v Polsku už nejmín 35 roků. Obdoba Bmto ČD.
A just semka dám okdaz na PL verzi:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Goerlitz_Bmnopux/Bmteeo
S ohledem na to, že dálkové vlaky v Polsku jsou povinně místenkové, je nasazování dvoupatrových souprav logickým krokem. Pomůže to vyřešit poptávku po cestování během roku.
Stále ale bude problém v červenci a srpnu s přepravou rekreantů k Britskému moři. To se vždy vyprodají jízdenky ve velkém, takže nejspíš stále bude nutná výpomoc v podobě českých B.
Jakýchkoliv 13 patráků by mělo mít kapacitu cca. 1500 míst k sezení.
Takže by měli mít v kapacitě velké rezervy…
Jakou roli v tom hraje povinná místenkovost?
Žádní stojící cestující?
Nasazování kapacitnějších souprav na vlaky, kde je vysoká poptávka, je logickým krokem každopádně, ať už tam ti cestující jen sedí, nebo by i stáli/seděli na podlaze. Ostatně mám (čistě osobní, možná mylný) dojem, že nasazením těchto vlaků na linky typu Wwa-Lodž (cca 120 km, velmi intenzivní denní dojížďka, ucpaná dálnice) PKP-IC směřuje ke změně přístupu na vybraných tratích na „takové lepší příměsto“ – rychlé vlaky v taktu, ovšem bez místenek pro flexibilní cestování.
Tak jestli to bude někdy v taktu, je otázka, ale mezi Varšavou a Lodží taková nabídka už je v podobě vlaků InterRegio (modernizace EN57/EN71) i rychlých spojů dopravce LKA (Flitry/Impulsy). Samozřejmě dopravce InterCity se na denní dojížďce také podílí, je tam dost vlaků které pokračují někam dál, několik posilových spojů v ranní špičce, a dokonce i přímé IC na varšavské letiště. Dokončení tunelu pod Lodží s tou koncepcí trochu zahýbe, a především se dá předpokládat, že tyto poptávané soupravy budou stále v provozu, když bude otevřena VRTka z Lodže na západ.
Ten výtvarně navržený otevřený prostor kolem schodišť je nádherný! 👍
Pokud se nepřerazíte nebo nerozbijete hlavu o strop, je nádherné jakékoliv schodiště.
Chválím, že vchod je v mezipatře…
Plně souhlasím. Vypadá to parádně a oproti Elefantovi (kterého mám jinak moc rád) cením oboustranný vstup na schodiště.
Když jsme u dálkových vlaků pro PKP IC, tak jak to vypadá s novými vagóny od H.Cegielski, které mají jezdit mimochodem i do Vídně přes Ostravu? Nemá někdo bližší informace?
7.7. zkoušeli první vůz z dodávky na okruhu ve Żmigrodu. 4 roky po podepsání smlouvy.
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/210741616_4090610614387234_54466288967908482_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=6Qmj3kGFHecAX-Fziv8&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=3d46c151cec859e6dd0025f858e0eccf&oe=60F41611 (FB: Baza Wagonów Kolejowych)
Na rynku (v článku Jakie będą nowe piętrowe zestawy push-pull dla PKP Intercity? ze 13.7.) píšou, že ,,Oczywiście wymagana jest możliwość rozłączania wagonów, tak, by w razie potrzeby, mogły kursować w krótszych zestawieniach, także bez wagony sterowniczego, jako tradycyjne, wyłącznie ciągnięte przez lokomotywę pociągi“. Takže třeba ještě časem uvidíme tyhle patra i v soupravách obyčejných TLK a IC. 😀
Možná 🙂 Stejně jako stará patra z Görlitz jezdila v Polsku v soupravě se směsicí různých jednopodlažních vozů, hlavně na vlacích InterRegio, ale ty už snad neexistují.
Jojo. Tahle směsice se snad dá ještě potkat na Kamieńczyku z Poznaně do Poreby a zpátky, plus na osobácích Gdyně – Hel. 🙂
Možná někdy dá, ale na Kamienczyku jsem předloni viděl jednopodlažní soupravu (docela slušně vypadající, v korporátu Polregia, s bistrem), a na tom Helu jsem před 10 lety viděl patra zařazené v soupravě s jednopodlažními vozy, dokonce nešlo o tyto samostatné vozy, ale o ty staré patrové jednotky s harmonikou, dobrá historie.