Spousta mladších to už neřeší, ale já jsem rád, že jsem se tohohle dožil. V dětství a mládí by mohlo připadat v úvahu T3, KT8 a nějak si neumím představit, že by o to v Bonnu – tehdy hlavním městě NSR – stáli.
Jsem sice mladší než Vy, ale dobu, kdy si například v Lipsku tak nějak nesměli nakoupit vyhlédnuté vozy z NSR a „doporučeny“ byly vozy Tatra T4 jsem zažil. Srovnání s vozy ze 30. let je samozřejmě mimo, ten rozdíl při řízení vozu vsedě a uvnitř je samozřejmě jinde, zrychlovač taky dělal svoje. Holt koncepce PCC vozů má něco do sebe.
Schöneiche – 3ks co mají ze Škodovky akorát znak, jinak je to 100% Artic Helsinki
Chemnitz – nevím, jestli už jsou dodané všechny, ale skoro všechny jo. Jezdí, a prý docela spolehlivě.
Frankfurt/Oder – na papíře
Brandenburg a. d. Havel – na papíře
Cottbus – na papíře
Mannheim, Heidelberg, Ludwigshafen – u zákazníka nic, v Plzni prototyp + první sériové kusy (rád se nechám opravit)
Bonn – prototyp v Plzni.
No…a v ČR to bude za nějaký čas
Praha – vyřazeny do 2035
Plzeň – vyřazeny do 2038
Scheißewerke Pilsen jedině a pouze na export.
A na železnici to nebude o nic jiné, 471 pak vystřídá tohle: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/SBB_RABe-502.php
Mimochodem – kolikrát jela na R19 náhradní souprava?
Spousta mladších to už neřeší, ale já jsem rád, že jsem se tohohle dožil. V dětství a mládí by mohlo připadat v úvahu T3, KT8 a nějak si neumím představit, že by o to v Bonnu – tehdy hlavním městě NSR – stáli.
Záleží na tom, kolik vám je let. Mně je 76 a v mládí mi ,(jako řidič i i jako cestujícímu) T3 oproti dvounápravové AEG z r.1930 připadala velmi dobrá.
Jsem sice mladší než Vy, ale dobu, kdy si například v Lipsku tak nějak nesměli nakoupit vyhlédnuté vozy z NSR a „doporučeny“ byly vozy Tatra T4 jsem zažil. Srovnání s vozy ze 30. let je samozřejmě mimo, ten rozdíl při řízení vozu vsedě a uvnitř je samozřejmě jinde, zrychlovač taky dělal svoje. Holt koncepce PCC vozů má něco do sebe.
Zvlášť když se na ní aplikuje takový hezký plzeňský zvyk sedadel 2+2 (ev. 2+1,5).
Tramvaje Škoda v Německu:
Schöneiche
Chemnitz
Frankfurt/Oder
Brandenburg a. d. Havel
Cottbus
Mannheim, Heidelberg, Ludwigshafen
Bonn
Dovolím si doplnit:
Schöneiche – 3ks co mají ze Škodovky akorát znak, jinak je to 100% Artic Helsinki
Chemnitz – nevím, jestli už jsou dodané všechny, ale skoro všechny jo. Jezdí, a prý docela spolehlivě.
Frankfurt/Oder – na papíře
Brandenburg a. d. Havel – na papíře
Cottbus – na papíře
Mannheim, Heidelberg, Ludwigshafen – u zákazníka nic, v Plzni prototyp + první sériové kusy (rád se nechám opravit)
Bonn – prototyp v Plzni.
Škodovku čeká ještě spousta práce.
ad „na papíře“, jak píšete
Urban Transporte tvrdí, že dodávka těch tramvají by měla být 2023-2024. Tož to není moc času, máte-li pravdu.
https://www.urban-transport-magazine.com/brandenburg-cottbus-und-frankfurt-oder-bestellen-skoda-strassenbahnen/
A kdyby snad byly nějaké problémy s dodávkou, tak letos v září by Cottbus nevyužil opci, ne?
P.S. Škoda Group je samozřejmě i ve Finsku. To už tak v globálním světě chodí, že se počítají i zahraniční oddělení.
Však to je vpořádku, když má Škodovka práci na 2 roky dopředu.
ŠT má objednávek asi do cca 2025.
Loňské tržby 15,5 miliard
Objednávek za 81 miliard
A trochu se Škodovce zvýšila výrobní kapacita díky výrobním kapacitám.
https://zdopravy.cz/skoda-transportation-zvysila-trzby-o-41-procent-v-zasobe-ma-praci-za-vice-nez-80-miliard-116266/
???“…zvýšila výrobní kapacita díky výrobním kapacitám.“
Když je ryba dobrá, tak je ryba dobrá.
Dánské přísloví….
Tramvaje v Chemnitzu již jezdí všechny zhruba 2 roky.
No…a v ČR to bude za nějaký čas
Praha – vyřazeny do 2035
Plzeň – vyřazeny do 2038
Scheißewerke Pilsen jedině a pouze na export.
A na železnici to nebude o nic jiné, 471 pak vystřídá tohle: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/SBB_RABe-502.php
Mimochodem – kolikrát jela na R19 náhradní souprava?