V Plzni začne jezdit na zkoušku nová tramvaj pro Bonn

Tramvaj 41T pro Bonn. Foto: PMDPTramvaj 41T pro Bonn. Foto: PMDP

Testování v ulicích Plzně potrvá zhruba dva měsíce.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Spousta mladších to už neřeší, ale já jsem rád, že jsem se tohohle dožil. V dětství a mládí by mohlo připadat v úvahu T3, KT8 a nějak si neumím představit, že by o to v Bonnu – tehdy hlavním městě NSR – stáli.

Karel

Záleží na tom, kolik vám je let. Mně je 76 a v mládí mi ,(jako řidič i i jako cestujícímu) T3 oproti dvounápravové AEG z r.1930 připadala velmi dobrá.

Pája

Jsem sice mladší než Vy, ale dobu, kdy si například v Lipsku tak nějak nesměli nakoupit vyhlédnuté vozy z NSR a „doporučeny“ byly vozy Tatra T4 jsem zažil. Srovnání s vozy ze 30. let je samozřejmě mimo, ten rozdíl při řízení vozu vsedě a uvnitř je samozřejmě jinde, zrychlovač taky dělal svoje. Holt koncepce PCC vozů má něco do sebe.

medical examiner

Zvlášť když se na ní aplikuje takový hezký plzeňský zvyk sedadel 2+2 (ev. 2+1,5).

Vtvt

Tramvaje Škoda v Německu:
Schöneiche
Chemnitz
Frankfurt/Oder
Brandenburg a. d. Havel
Cottbus
Mannheim, Heidelberg, Ludwigshafen
Bonn

Jenki

Dovolím si doplnit:

Schöneiche – 3ks co mají ze Škodovky akorát znak, jinak je to 100% Artic Helsinki
Chemnitz – nevím, jestli už jsou dodané všechny, ale skoro všechny jo. Jezdí, a prý docela spolehlivě.
Frankfurt/Oder – na papíře
Brandenburg a. d. Havel – na papíře
Cottbus – na papíře
Mannheim, Heidelberg, Ludwigshafen – u zákazníka nic, v Plzni prototyp + první sériové kusy (rád se nechám opravit)
Bonn – prototyp v Plzni.

Škodovku čeká ještě spousta práce.

Vtvt

ad „na papíře“, jak píšete

Urban Transporte tvrdí, že dodávka těch tramvají by měla být 2023-2024. Tož to není moc času, máte-li pravdu.
https://www.urban-transport-magazine.com/brandenburg-cottbus-und-frankfurt-oder-bestellen-skoda-strassenbahnen/

A kdyby snad byly nějaké problémy s dodávkou, tak letos v září by Cottbus nevyužil opci, ne?

P.S. Škoda Group je samozřejmě i ve Finsku. To už tak v globálním světě chodí, že se počítají i zahraniční oddělení.

Jiří Kocurek

Však to je vpořádku, když má Škodovka práci na 2 roky dopředu.

Vtvt

ŠT má objednávek asi do cca 2025.
Loňské tržby 15,5 miliard
Objednávek za 81 miliard

A trochu se Škodovce zvýšila výrobní kapacita díky výrobním kapacitám.
https://zdopravy.cz/skoda-transportation-zvysila-trzby-o-41-procent-v-zasobe-ma-praci-za-vice-nez-80-miliard-116266/

Karl vB.

???“…zvýšila výrobní kapacita díky výrobním kapacitám.“
Když je ryba dobrá, tak je ryba dobrá.
Dánské přísloví….

Mrham

Tramvaje v Chemnitzu již jezdí všechny zhruba 2 roky.

medical examiner

No…a v ČR to bude za nějaký čas
Praha – vyřazeny do 2035
Plzeň – vyřazeny do 2038
Scheißewerke Pilsen jedině a pouze na export.
A na železnici to nebude o nic jiné, 471 pak vystřídá tohle: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/SBB_RABe-502.php

Mimochodem – kolikrát jela na R19 náhradní souprava?