V Pardubicích otevírají první nástupiště po rekonstrukci, částečně končí náhradní autobusová doprava
Dokončovací práce na opravě 1. nástupiště v Pardubicích. Foto: Správa železnic
Osobní a spěšné vlaky v elektrické trakci budou nadále končit a začínat v Rosicích nad Labem.
Ty lavičky to vtip,z šalovacích desek a kde původní obložení výtahů a podchodů,bohužel na Duklu nebude podchod,ale lávka a kdy bude pátý peron?
Sloupy a trakčňi vedení se teprve buduje.
Na téhle výlukové činnosti je snad všechno špatně.
a) za dobu výluky už tam dávno mohl stát nový most
b) udělat přeložku bez trolejí kde valná část vlaků jezdí v elektrické trakci je vyloženě diletanství
b) to je dočasná přeložka, vyčíte nehotový stav rozpracovanému.
určitě by se stihl vybetonovat nový dvojkolejný most za půl roku. tomu sám nevěříte
vybetonovat? tam snad bude ocelový obloukový .. a to vážně nebude za půl roku 🙂 svařovali jsme most přes D3 u chotovin.
Když se dá konstrukce svařit mimo pilíře a pak jí na ně nasunout, lze ocelový most této velikosti postavit za jednu stavební sezónu.
Ano. Pokud na něco takového je na místě prostor.
A když ty pilíře musíte postavit úplně nové a výš nad vodou, proto stávající se nedají použít, tak co?
Nebylo by jednodušší a levnější RegioPantery z Rosic na hlavní přetáhnout brejlovcem než objednávat autobusy?
Kolik je tam vůbec kolejí, kam by mohly odstavovat motorové lokomotivy?
Obávám se, že málo až nic.
Budu se tam muset podívat.
Kolik nafty spotřebuje Brejlovec za hodinu? Jako ty autobusy za celý den?
Až na tu škaredou barvu na sloupech to vypadá moc pěkně. Nejsem z oboru stavitelství/architektury, ale modrá/černá by jim za mě slušela víc.
Nejspíš je to kvůli tomu, aby se zachovala ta původní barva. Před rekonstrukcí měli staré sloupy stejnou barvu jako ty nové.
Tak pokud tam byla tato barva i v letech, kdy vzniklo toto nádraží (a současná nákladná rekonstrukce se snaží tomuto stavu přiblížit) tak se s tím smířím a budu na to koukat každej pracovní den s menším odporem 🙂
Jenže ta barva se zbytkem nádraží nikdy moc neladila a nedává moc smysl si z prvků, co se mají zachovat, vybrat zrovna barvu, když stejně elegance původních vlaštovek je pryč a ty přístřešky jsou komplet nové. Šedá /antracitová nebo cihlově červená, které jsou použité na opačné straně budovy na autobusových nástupištích, by tomu slušely víc.
Mohli ale zachovat například formát dlažby v podchodu (který je narozdíl od vlaštovek památkově chráněný). Nové dlaždice budou mít stejnou barvu, ale dvojnásobné rozměry. Opticky ten podchod zmenšují.
kde teda původní obložení výtahů laviček,podchodů a lavičky z šalovacích desek?
mě se ta barva s kombinací červené líbí
a původní obklady výtahů,podchodů,laviček a dlažba?
původní byla červená,pak zelená a také jiné zavěšení střechy
No říkal jsem si, že pojedu do HK z PCE, ale stejně bych musel pravděpodobně busem tak radši nic. Taky to úplně nechápu. Proč nejezdí třeba regionova. Stejně, ale asi nejsou ještě hotové nástupiště a podchod v Rosicích, tak se bude chodit jen na nějakou zdálenější kolej k motorákům Ariivy. Taky nevím jestli se počítám s rekonstrukcí nástupiště 1a zatím je tam staré a i tohle není úplně hotové dokonce, ale říkám si, že to bude snad v další etapě, protože tam teď shazují odpad z rekonstrukce hlavní budovy.
Ano, 1a by taky mělo dojít k úpravě, resp. 1. bude zkráceno, a místo 1a a 1b vznikne nové nástupiště mezi 14. a 16. SK, s tím, že na 16. bude i na konci hlavní návěstidlo, aby se na ní dalo i vjíždět.
a bude 5 peron
Proč místo náhradní autobusové dopravy nemůže jezdit mezi hl. n a Rosicemi jako náhradní doprava třeba Regionova jako pendl? Určitě by to bylo rychlejší, komfortnější na přestup a možná i levnější než NAD. A Pardubice by měly svůj S-bahn 🙂
Spíš si říkám, jestli tahle etapizace stojí za to a jestli se to nedalo udělat za jedné výluky definitivně…
Dalo, za tu dobu co byla výluka se ten most dal bez problému postavit. Popravdě nechápu ani SŽ ani stavitele, že to tak neudělali.
Možná by se dal používat diesel s redukcí na panťákové spřáhlo a bylo by to ještě uživatelsky příjemnější pro lidi. Pokud by byly v Pardubicích ostré obraty, což z části jsou už teď, tak by byla potřeba navíc jen jedna mašina a strojvedoucí, možná by to bylo levnější než NAD.
No oni ČD už jsou na tom z vozidly tak špatně , že nejsou pořádně schopný vykrýt mimořádnosti. Samozřejmě , že by bylo lepší například 854+057+954 pendl, ale hold zde vozidla nejsou. Vše si vzala Praha a Brno. A myslím že to i ČD pasuje neb ani s počty strojvedoucích na tom nejsou zas tak dobře
U Chebu zatrolejovali provizorně šikanu, aby mohli pomalou trvalou projíždět. V Pardubicích o cestující nemají zájem. Kousek provizorní troleje by je nezabilo. Je vůbec při přípravách výluk nějaká diskuse mezi dotčenými? ČD, SŽDC, města, kraj, ministerstvo? Pravděpodobně není a pak to dopadne takhle nebo hrozně jako ve Studence, kdy ČD nedovolily zastavení provozu.
PU jaromet mohli nyní jezdit motorem a dát ty pantery na dualizaci. Na druhé straně ČD mají přímí bus z Pú do HK bez zastavek a pokud ho nezruší tak ten byl super. Arriva jezdila jen do rosic celou dobu a zase byla levnější.
Můžete si tu mínusovat jak chcete ale zatím přímý autobus ČD jezdí a než přestupovat v Rosicích tak osobně neváhám a jedu busem v klidu a bez přestupu. ARR již jezdí do PU .
V Břeclavi měli Brejlovec s aut. spřáhlem co tahal Pantery mezi Hodonínem a Břeclaví když ještě nebyla po tornádu opravená trolej. Tak proč nejde tahle použít i mezi Pardubicemi a Rosicemi?
Moc jednoduché řešení pro ČD. Lepší je dál lidi nahánět do autobusů.
A vy víte kolik je v Rosicích dostupných kolejí nebo nástupních hran?
Myšlenka zajímavá, nicméně patrně by to stálo dvě soupravy a dva strojvedoucí – možná i nedostatečná kapacita 814 a „od klávesnice a monitoru nevidíme, jaké je uspořádání kolejiště v Rosicích ….
Od monitoru víme jaké je uspořádání v Rosicích. 3 kusé hrany od HK, jedna průjezdová hrana a 2 kusé hrany od Pardubic.