Letecké společnosti Letectví

V Moskvě nouzově přistál Boeing 777 po problémech s motorem. Jiným než o víkendu v USA

Boeing 777-300 společnosti Rossiya Airlines. Foto: Papas Dos / Flickr.com
Boeing 777-300 společnosti Rossiya Airlines. Foto: Papas Dos / Flickr.com
S největší pravděpodobností šlo o čistě nákladní let. Letadlo je vybaveno motory GE90.

Kvůli problémům s levým motorem dnes musel v Moskvě na letišti Šeremetěvo nouzově přistát Boeing 777-300ER společnosti Rossiya Airlines patřící do skupiny Aeroflot.

K události došlo jen pár dní poté, co musel nouzově přistát Boeing 777-200 United Airlines v Denveru po explozi pravého motoru. Bezpečnostní incidenty spolu pravděpodobně nijak nesouvisí. V případě letu v USA šlo o problém motoru PW 4000, u dnešní události šlo o motor GE90.

O nouzovém přistání informovala agentura Interfax, průběh letu z Hongkongu je na Flightradar24.com. Letadlo registrace EI-GET je šestnáct let staré, původně létalo do roku 2018 u Emirates. Při události nebyl nikdo zraněn. Piloti podle agentury žádali o povolení k nouzovému přistání kvůli problémům s levým motorem, agentura potíže nespecifikovala. Podle dostupných informací šlo o čistě nákladní let, v letovém řádu takové číslo letu není.

Kvůli sobotní explozi motoru PW 4000 jsou aktuálně na zemi všechny Boeingy 777-200 vybavené těmito motory, úřady nařídily jejich kontrolu.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František Adolf

A jednalo se skutečně o nouzové přistání? Už jsme ta nouzová přistání řešili.

milanmid

G5

PazWire

Takže „normální“ vypnutí motoru za letu, ale protože je teď B777 díky motorům v kurzu, jde o „senzaci“. Za poslední měsíc motor došlo k vypnutí motoru za letu i u jiných letadel (Airbus, ATR, MD)…

Míra

S boingem bych nikdy neletěl, jedině airbus.

Aleš

Věřte tomu nebo ne, ale i Airbusy musí nouzově přistávat.

Míra

Rozhodně ne tak často jako poruchové Boeing tripl sedm.

Aleš

Ten poruchový Boeing 777 je jedno z nejbezpečnějších civilních letadel vůbec

Martin Csabo

I airbusy používají často stejné motory jako Boeing, nevim tedy jestli zrovna motory co má 777 má i nějáký Airbus ale např u A220 jim do roka vybuchlo minimálně 5 motoru

Karel_x

Nepoužíval bych výraz „vybuchl“ nebo „explodoval“. Zpravidla to vypovídá o neznalosti problému. Ale jinak ano, oba jsou na tom podobně, protože ani A ani B sám motory nevyrábí, nakupují je u těch, kteří je umí vyrobit. A těch není moc, spočítáte je na prstech jedné ruky. Konkrétně A220 není zrovna typický Airbus, ještě donedávna si říkali Bombardier.

Martin Csabo

Ano je to exbombardier ale nikdo mu už neřekne jinak než A220 a pod Airbus patří, jinak s vámi souhlasím

Martin Csabo

Jinak ještě by mě zajímalo jaký jiný výraz než vybuchl nebo explodoval byste použil vy?

nedulezite

To byl závažný názor a bylo nutné jej sdělit. Dále prosím , aby se debaty účastnili jen ti, kdo mají mozek větší než hrášek (volně dle červeného trpaslíka)

Míro, děkujeme za názor. Posíláme klíčenku.

If it’s not Boeing, I’m not going.

:)))))))

Pavel

Jj, když se daří, tak se daří. Holt důvěryhodná značka, no. 😀

Ondra

a přitom mohou mít Boeing i Airbus stejné motory 🙂 Víte co – kupte si jízdenku na vlak 🙂

Petr5

A co když Bardotku bude pohánět PW 4000?

Y.K.

A Airbus s kterými motory ráčíte preferovat a jak to při rezervaci zjišťujete? Protože ani Airbus ani Boeing motory nevyrábí, dopravci si je volí z několika možností.

drakula

rozhodně záleží taky na firemní kultuře , která panuje u výrobce . u Boeingu se provalilo že je schopen podvádět bez ohledu na funkčnost a bezpečnost vyráběného letadla ….. a tohle do letectví NEPATŘÍ