V Liberci začíná první etapa velké opravy průtahu centrem
Sokolská ulice v Liberci. Foto: Liberec.cz
Opravy silnice přes centrum města potrvají s přestávkami přes dva roky.
Opravy silnice přes centrum města potrvají s přestávkami přes dva roky.
A kdy bude ten tunel pod „šalďákem“?
Zajímavé je, že výlukové JŘ mají stejnou jízdní dobu jako nevýlukové do 30.6. Od 1.7 se jízdní doba zkrátila o 1min, aby na výluce byla nakonec stejná jako byla původně. Že by nějaká ochcávka ze strany DP, aby papírově vyšly přestávky řidičů 🙂
Ad rochličák, JŘ jedenácky asi není třeba řešit, stejně se předělají výhybny, takže to nakonec bude všechno jinak. A pokud v areálu ex. Textilany budou 2 zástávky a Vmax=30km/h, tak se holt z Fugnerky odjede o 1-2 dřív.
Moje skromná úvaha zní, že pokud se má z Fügnerky odjíždět dřív, tak by se hodilo jablonecké prodloužení a další pořadí, aby se odpočívalo spíš v Jablonci. A pak předpokládám nemusí být přestávka čtvrt hodiny u Viaduktu. Jinak platí, že meziměstská trať plní jak funkci spojnice dvou měst přes charakterem příměstskou krajinu, tak ale i kapacitní koridor skrz transformační a rozvojové lokality Liberce. Čili musí se brát ohled jak na jízdní dobu, tak na obslužnost a městotvornost.
problém Liberce je neexistence obchvatu, že se tou dopravní houšťkou vůbec nikdo nezaobírá která se sjíždí na Šalďáku
Chtěl bych autora zprávy upozornit, že komunikace jako taková byla již darována Libereckému kraji. Nyní se budou převádět pouze pozemky. Rekonstrukce komunikace pak bude v gesci Libereckého kraje, který ji následně převede na město. To jen pro upřesnění chybně uvedených informací.
Díky, kdy k tomu došlo? To samé má i ČTK.
Ještě jednou díky za upozornění, ověřeno a skutečně je to již LK. Opraveno.
No to zase bude masakr!!!! Tfuj!!!!
Jednou se ten vodovod vyměnit musí. A pořád lepší tu opravu naplánovat, než čekat až prasne, voda vymele zeminu a silnice se propadne s tramvají. Jak v Brně na Minské, tam se to taky pořád odkládalo, protože by to byla oštera pro místní.
Nebo legendární kanalizace v Praze na Prosecké, kde to zrušilo provoz trolejbusů. A dneska se opravuje zase.
Zajímalo by mne, jestli dojde po rekonstrukci ke sjednocení zastávky MHD a příměstských autobusů… Nebo jestli Liberec pojede dopravní devadesátky i nadále.
Chtěj stavět další stovky parkovacích míst. V centru Liberce, kterej má obříma nákupákama a jejich parkovištěma zničený celý centrum. To myslím jako ukázka, ve které době tamní místní politici zamrzli, vypovídá dostatečně….
Centrum Liberce je v podstatě učebnicová ukázka toho, že když se veškerá organizace ulic podřídí autům, vznikne něco, co není nakonec pohodlný pro nikoho, ani pro lidi v autech.
Co se týče parkovacích míst podél ulic, tak ty mají sloužit místním (a ano, v „ideálním světě“ se obyvatelé a návštěvníci centra do značné míry bez aut obejdou). Další parkování se chystá v rámci projektu Nové Pastýřské. Ono ho tedy bude nakonec méně než nyní, ale v lepší kvalitě a dostupnosti. Jde o to, že Sokolská v úseku mezi „U Věže“ (kde má být v budoucnu zase Nová Žitavská) a „policajty/knihovnou“ a dále potom Pastýřská, Durychova, Vítězná, Klášterní… mají být součástí tzv. městského okruhu (nebo zatím spíš půlokruhu) s nějakou větší nabídkou parkování. Sokolská za divadlem a Jablonecká mezi Šalďákem… Číst vice »
Jj, proč něco udělat pořádně, když to jde udělat po česku.
Nejen místním: parkovací dům u krajského úřadu především úředníkům. Nicméně této genialitě se budu v příštích dnech ještě věnovat, protože přesouvat zastávku tramvaje kvůli tomu, aby šlo získat dotace na parkovací dům, to je možné opravdu jen v LB:-)
Je to každopádně zajímavý příspěvek do debaty, čím přesně je ono P+R. Tady se používá vzdálenost k zastávce (určitě se zeptám některých z aktérů, zda když budou Rybníček II/Soukenné náměstí II, „Finančák“ a dvě zastávky v areálu Textilany, co to udělá s jízdním řádem jedenáctky a křižováním v Proseči) a urbanistická poučka říká, že sice žádné odstavné parkoviště na cestě do centra (což tady už centrum je a dokonce vedle již léta stojícího parkhousu) není dostatečně velké na to, aby nemohlo být obsazeno zájemci z řad místních i přespolních, nicméně tady ten poměr bude jistě drtivý. A člověk nemusí být… Číst vice »
A proto mají být obří nákupáky daleko za městěm, aby se tam člověk nedosal pěšky a musel tam jet autem. Rozhodně ne v centrum, kam si místní můžou dojít. A nebo ne?
Vzhledem k tomu, že obří nákupáky přitahují i velkou část „přespolních“, tak si myslím odpovíte sám.
Zastávky VRT také budou přitahovat velkou část přespolních a podle mnohých zde nemají stát v polích, ale v centru…
Mají stát v centru i v polích. Viz italský model. Máte vždy zastávku v centru a na okraji velkého města (v polích). Kvůli dojezdu.
To má město s nejvíce metry čtverečními obřích obchoďáků na obyvatele (teda nevím, jestli to ještě platí, nebo jestli už někdo Liberec o toto smutné prvenství připravil) pokryté. Obří obchoďáky má v centru, na periferii i za městem. Daleko víc, než by město takový velikosti mohlo unést, natož potřebovat.
Našla jsem tenhle 3 roky starý článek….
https://www.ceskovdatech.cz/clanek/91-jde-se-na-nakup-supermarkety-hypermarkety-a-nakupni-centra-v-cesku/
Takhle – obchody v centru i obchody na periferii mají určitou logiku. 80. léta se nesla v duchu odsunu bydlení z center a 90. léta protežovala obchoďáky velkého měřítka na zelených loukách. A v Liberci tyto tendence v nultých letech nějak podivně zmutovaly a vyústily ve výstavbu především Plazy a Fora. Přičemž Plaza je ohyzdným monoblokem nad podzemními garážemi a bůhví proč součástí památkové zóny (návrh zástavby z devadesátých let se alespoň snažil vypadat jako několik městských paláců vedle sebe) a Forum schramstlo i OD Ještěd, sám o sobě měřítkem přehnaný obchoďák, ale aspoň architektonicky cenný (kvalitní fragment utopického konceptu).… Číst vice »
A moderni urbanisticke teorie afaik souhlasej. Do centra normalni obchody se vstupem z. klidnych ulic a mensi obchodaky bez parkovist pro nakupujici, nebo s velmi omezenejma Velky obchody s parkovisti na kraj mesta, ale furt do oblasti slusne obslouzenych i MHD, protoze i do tech stavebnin nebo obchodu s nabytkem nakonec clovek prekvapive casto jede pro nejakou prkotinu, ktera se da odvezt temer i v kapse. A neprehanet to s nima.