V Kroměříži koupili druhý hybridní autobus pro MHD, zánovní Volvo vyšlo na 6,5 milionu korun
Autobus Volvo 7900 pro Kroměříž. Foto: KTS
Úspora nafty činí v provozu zhruba třicet procent.
Úspora nafty činí v provozu zhruba třicet procent.
V Kroměříži je tak otřesná MHD, že kdyby ji zrušili, vůbec nic by se nestalo.
Stavte se do Valašského Meziříčí a budete tu Kroměřížskou považovat ještě za zlatou.. 🙂
Zlepšila se, ale je pravda, že se vyplatí skoro všude chodit pěšky.
Protože to je malé město. I já, jakožto fyzicky nezdatný člověk, dojdu s Vážan na nádraží za 45 minut. Nyní se podívejme, jak často jezdí linka 4/6 přes přívesnici a jak dlouho trvá objetí půlky města 🙂
Ty hybridy by se mohly uplatnit i na příměsto ne ? Rozjezdy od zastávek na baterii by taky stlačily spotřebu i v kopcovitých krajích….
Obecně asi jo, ale v KM moc příměsto není. Tak maximálně Bílany, pokud se nepletu.
Vážany, Kotojedy. 🙂
Přesto, rekuperace bude tím účinnější čím častěji se bude brzdit/zastavovat… též hluk asi nebude mimo město problémem.
Takže, dokud jich nemají hafo, lepší je použít na vysloveně městské linky imo…
V Oslu pred mnoha lety koupili dva takove hybridni busy. Volva. A timto i skoncilo. Neosvedcilo se to. Hlavne rozjezd do kopce byl vzdy na motor protoze vyber z druhu pohonu byl volen cidlem.
U nas rozjezd do kopce hrozi jen na dvou zastavkach v cele siti MHD, a jeste na jedne, co je obsluhovana jen vybranymi spoji, tak mozna ani nepocitat. Tak myslim, ze to prezijeme 😀
Neviem, kde ste vzali ze dva, ale je to blbost. Nettbuss jazdil na desiatich hybridnych Volvach linky z Majorstuenu, Unibuss ich mal niekolko desiatok v Rosenholme. Vystriedali ich az s prichodom plnohodnotnych elektrobusov.
Určitě je lepší částečně elektrifikovaný než čistě na naftu. Plus, nehrozí že by uvíznul s vybitou baterkou. Kombinace obou druhů pohonu se zatím jeví jako nejrozumnější, tedy pokud se neplánují aspoň nějaké kousky drátů… pak už by to asi mohl být parciální trolejbus.
Jestli je to technologicky stejné, jako to Volvo co bylo v Praze (nebylo kloubové?) tak tím jsem se svezl a je to velmi příjemné. Plynulé rozjezdy, start motoru na chvíli při jízdě je nezvyklý, ale nic nepřekonatelného. Výhody asi převažují. A za tu cenu nekupte to. Navíc když už provozujete flotilu autobusů Volvo.
To je původem z Bruselu?
Ten na fotce ano, nicméně článek je především o tom druhém.
Nevíte prosím někdo, zda ještě jezdí Mercedesy, nebo už jsou vyřazeny? Jinak vozový park MHD má Kroměříž celkem solidní už léta.
Jaké Mercedesy, smím-li se ptát?
Za 33 let jsem si v tomto meste zadnych nikdy nevsiml. Tak nevim, co pisatel mysli. Dokonce mam dojem, ze tu nebyl nikdy ani zadny na zkousku. Ted nevim, jestli nejakyho nemel Magic bus pri kratke epizode provozu MHD, ale myslim, ze jen MANy a Neoplany.
Který typ tu na zkoušku tu byl, kdy Kroměříž uvažovala o svém prvním nízkopodlažním autobusu? Iveco nebo Mercedes?
Ale za VOLVO jsem rád.
Myslím, že nic. Byla delegace v Prostějově, kde zkoušeli městské nízkopodlažní Volvo B10L (nyní v majetku Retrobusu), ale fyzicky se zkoušely až busy alternativních pohonů, v roce 2011 SOR EBN a následně v roce 2015 Urbanway CNG spolu s naftovou verzí pro porovnání nákladů (kdy bylo politicky nutné nakoupit Citelisy, byť provozovatel i část města chtělo opět Volva) – ještě v roce 2012 Citelis CNG a mikrobus tuším od Rošera, ale to zkoušel Magic Bus, nikoliv technické služby. Říká se, že nákup Volv byl už od počátku motivován blízkým okresním městem Prostějov, kde jedno jezdilo, ale to se můžeme jen… Číst vice »
V roce 2004, tedy v době kdy už v Kroměříži jezdily první dva vozy Volvo, město plánovalo nákup dalších nízkopodlažních busů, a asi na týden se tam zkoušel Mercedes Citaro. Nakonec se dala přednost opět Volvu, jedním z důvodů byl vyšší počet nízkých sedaček oproti Mercedesu.
Velice zajímavé. Děkuji za doplnění. Nebylo by nějaké foto?
Moje chyba, zaměnil jsem ty starší Volva za Mercedes. Vidím, že ještě jezdí, i když už mají svoje odslouženo.
Celkem solidni uz leta, az na to, ze posledni leta se ty vozy docela brutalne sypou a pri zivote je drzi jen obrovska ochota dilny a nemala zkusenost provozovatele s temito vozy. Nahrada je pet minut po dvanacte.
Tak ono se stačí podívat na rok výroby: 2003 až 2007, ty vozy notně přesluhují.
https://seznam-autobusu.cz/dopravce/kromerizske-technicke-sluzby
Jojo, pamatuju si ještě na gymplu, jak mi zástupce ředitele a zastupitel v jedné osobě povídal, jak se nakupovaly. A to tenkrát ještě smrděly novotou a lístky se štípaly, pokud se nepletu.
V letech 2003 až 2006 jsem chodil v Kroměříži na VOŠku, tak si to taky pamatuju.
Lístky se štípaly do roku 2006, kdy byl nainstalován odbavovák od EMtestu. V autobusech Volvo se pak měnily displeje BUSE za EMtest. A v Karosách B731se ještě navzájem prohazovala první dvě pravá boční okna, aby nový displej nebyl za posuvnými okénky.
Jinak ty Karosy byly před EMtestem ještě cedulové.