Kdyby se to domluvilo po soudružsku v tesilovém svetru, mohly být Praze výstavní tramvaje, na které by se chodili koukat zdaleka. Má to jeden drobný problém: Neseje.
A tohle je účel výběrka. Aby se odchytily nejenom takhle zjevné nesmysly.
Raide-Jokeri se často popisuje jako spojení Helsinek a Espoo, ale to není úplně výstižné. Helsinki, Espoo a Vanta tvoří aglomeraci a Raide-Jokeri bude tangenta této aglomerace. Kdybychom si Helsinki představili jako Prahu na pravém břehu Vltavy (levý břeh je moře), tak Espoo je pražské „severní město“ a Raide-Jokeri (nyní bus 550) je pražská linka 177. Jediná linka helsinského metra odpovídá pražské lince C, a tedy rovněž spojuje Helsinki a Espoo (a s Raide-Jokeri se setká na obou koncích, jako 177). Trať Raide-Jokeri nebude (alespoň zatím) propojení se stávající sítí helsinských tramvají, nicméně vozidla budou kompatibilní.
To je hodně dobré přirovnání s tou linkou 177, dokonce i vazby na S-Bahn jsou docela obdobné – Leppävaara, Huopalahti a Oulunkylä jako Vysočany, Libeň a Zahraďák 🙂 Je fakt že Espoo má na jihu metro a na severu vlak (byť tím dopravním centrem není ani tak stanice Espoo, jako spíš ta Leppävaara), ale navzájem je to v rámci města propojeno pouze autobusy, v čele právě s touto metrolinkou 550 (a dalšími klasickými linkami, kde se stále drží povinný nástup předními dveřmi).
To přirovnání je opravdu trefné. Já jen doufám, že Jokeri bude výrazně rychlejší než současná tramvajová síť, která je bohužel opravdu pomalá. I mimo úplné centrum je jen o něco rychlejší než chůze a v zásadě pomalější než jízda na kole. Doufám tedy alespoň v rychlost současné 550.
Nicméně úroveň tangenciálních spojení by se obecně měla zlepšit. Radiální jsou díky S-Bahn a metru skvělé a rychlé, ale jakákoliv cesta, která nezačíná nebo nekončí v centru je za trest.
Michal82
3 let
Obousměrné tramvaje Praha také potřebuje. Za3,5 roku se dokončí úhrada za Forcity. Takže je na čase vyhlásit vyberko na nové obousměrné tramvaje. Než se to vysoutěží a než se to vyrobí…
No Praha by těch tramvají potřebovala více…do roku 2029 kdy se předpokládá, že bude stát asi 20 nových TT, tak bude potřeba něco okolo 100 souprav na den více, plus náhrada T3DVC a T3R.P (nikoliv T3R.PLF) což znamená, že bude potřeba 100 oboustranných vozů (pro zachování výluk, linky 19 a postupných etap jako na Slivenci, náhrada KT8D5 a samozřejmě záloha) a 250 klasických (náhrada za všechny varianty T3 + nové vozy pro nové tratě + rezerva). Samozřejmě chápu, že to není zadarmo, jen sepisuji co je ,,potřeba nahradit“. 🙂
Prý se obousměrné tramvaje nevyrábí… Až na to, že se vyrábí a proto se neustále rekonstrují staré. Co je za problém místo metrového rozchodu objednat obousměrnou s normálním rozchodem?
Vzkaz pro DPP: 1:1 to vezměte a nakupte pro linku do Zdib a do Sedlce.
Nedoporučuji 1:1, má to metrový rozchod 🙂
Palec nahoru pro vás 🙂 To jsem nedomyslel 😉 Čekal jsem spíš, že někdo nepíše, že musí být výběrko a tak 🙂
Kdyby se to domluvilo po soudružsku v tesilovém svetru, mohly být Praze výstavní tramvaje, na které by se chodili koukat zdaleka. Má to jeden drobný problém: Neseje.
A tohle je účel výběrka. Aby se odchytily nejenom takhle zjevné nesmysly.
pětivozová tramvaj?
není spíš pětidílná?
pětičlánková 😀
V Helsinkách není v listopadu dobou sníh?
Když není v Oulu tak nemůžu být ani v Helsiki
Raide-Jokeri se často popisuje jako spojení Helsinek a Espoo, ale to není úplně výstižné. Helsinki, Espoo a Vanta tvoří aglomeraci a Raide-Jokeri bude tangenta této aglomerace. Kdybychom si Helsinki představili jako Prahu na pravém břehu Vltavy (levý břeh je moře), tak Espoo je pražské „severní město“ a Raide-Jokeri (nyní bus 550) je pražská linka 177. Jediná linka helsinského metra odpovídá pražské lince C, a tedy rovněž spojuje Helsinki a Espoo (a s Raide-Jokeri se setká na obou koncích, jako 177). Trať Raide-Jokeri nebude (alespoň zatím) propojení se stávající sítí helsinských tramvají, nicméně vozidla budou kompatibilní.
To je hodně dobré přirovnání s tou linkou 177, dokonce i vazby na S-Bahn jsou docela obdobné – Leppävaara, Huopalahti a Oulunkylä jako Vysočany, Libeň a Zahraďák 🙂 Je fakt že Espoo má na jihu metro a na severu vlak (byť tím dopravním centrem není ani tak stanice Espoo, jako spíš ta Leppävaara), ale navzájem je to v rámci města propojeno pouze autobusy, v čele právě s touto metrolinkou 550 (a dalšími klasickými linkami, kde se stále drží povinný nástup předními dveřmi).
To přirovnání je opravdu trefné. Já jen doufám, že Jokeri bude výrazně rychlejší než současná tramvajová síť, která je bohužel opravdu pomalá. I mimo úplné centrum je jen o něco rychlejší než chůze a v zásadě pomalější než jízda na kole. Doufám tedy alespoň v rychlost současné 550.
Nicméně úroveň tangenciálních spojení by se obecně měla zlepšit. Radiální jsou díky S-Bahn a metru skvělé a rychlé, ale jakákoliv cesta, která nezačíná nebo nekončí v centru je za trest.
Obousměrné tramvaje Praha také potřebuje. Za3,5 roku se dokončí úhrada za Forcity. Takže je na čase vyhlásit vyberko na nové obousměrné tramvaje. Než se to vysoutěží a než se to vyrobí…
No Praha by těch tramvají potřebovala více…do roku 2029 kdy se předpokládá, že bude stát asi 20 nových TT, tak bude potřeba něco okolo 100 souprav na den více, plus náhrada T3DVC a T3R.P (nikoliv T3R.PLF) což znamená, že bude potřeba 100 oboustranných vozů (pro zachování výluk, linky 19 a postupných etap jako na Slivenci, náhrada KT8D5 a samozřejmě záloha) a 250 klasických (náhrada za všechny varianty T3 + nové vozy pro nové tratě + rezerva). Samozřejmě chápu, že to není zadarmo, jen sepisuji co je ,,potřeba nahradit“. 🙂
A k tomu automatické soupravy metra na D a C a výhledově asi ještě nějaké náhradou za ty, které nenahradí uvolněné M1.
Jojo, DPP by ideálně potřeboval při ražbě D najít nějaké zlato 😀
Hlavně ne ropu… 😀
Prý se obousměrné tramvaje nevyrábí… Až na to, že se vyrábí a proto se neustále rekonstrují staré. Co je za problém místo metrového rozchodu objednat obousměrnou s normálním rozchodem?