V Harrachově hořel motorový vůz RegioSpider Českých drah
Hořící RegioSpider. Pramen: HZS Libereckého kraje
Požár vznikl v prvním ze dvou vozů, které tvořily vlak. Strojvedoucímu se podařilo nezasaženou část odpojit.
Požár vznikl v prvním ze dvou vozů, které tvořily vlak. Strojvedoucímu se podařilo nezasaženou část odpojit.
Kdyby někoho zajímalo, jak to dopadlo uvnitř.
https://www.facebook.com/watch/?v=186923993168702
Nakonec ty zatmavená čelní skla nevypadají zle. Možná by se mohli inspirovat.
Docela apokalypsa. Zvenku to zdaleka tak tragicky nevypadá.
No jo tak kopečkové železnice.. To si svou daň odnese
Jako na Jedlovou, ale když za to tehdy mohl dopravce tak teď také.
tak to mame uz druhe zahadne zahoreni v libereckem kraji…
S tím by se mělo něco udělat! 2 zahoření dvou úplně rozdílných vlaků dvou dopravců na dvou místech 60 km vzdušnou čarou od sebe, to přece nemůže být náhoda!
Navrhuju překrelit hranice krajů.
Protože kdyb bylo jedno v Libereckém kraji, a druhé třeba 1 km za jeho hranicí, to by odpovídalo „náhodnému výskytu“.
Takhle?
Těžko.
mel jsem spis na mysli umyslne zalozeni nejakym tamnim debilem. u cd se takhle nekdo bavil 5-10 let zpatky.
Ví někdo, co tam ve stropě je? Nějaká klimoška, nebo topení, výfuk?
Taky jsem nad tím uvažoval, je tam klimatizace a vyhořelý je v tom místě nástupního prostoru strop. Takže mohla chytnout klima. Výfuk je blíž stanovišti.
Dnes jsem jel jiným spojem z Liberce, ale stejný typ. Krom toho, že jak tady někteří uvádějí, že je to funglovka, tak by dle mě nebyl uvnitř takový hluk a rány už vůbec ne od podvozku, hotový kostitřas, tomu před 10 lety nebylo. Ale zpět k věci, jakmile vlak zastaví ve stanici, klíma se rozhoní na maximum, světe div se, že ten strop nespadne. Takže možné to je, holka se asi uhonila.
Však to je klasika…………můžete mít nový vůz, autobus, náklaďák a požár se jednoho dne ohlásí….Když se podíváme na kombajny, traktory a vesměs to jsou nová vozidla a postihne je požár………
Údržbu můžete dělat jakou chcete a stejně to zahoří……………….
U kombajnů je to většinou od el. rozvodů. Prach, horko a průřezy kabelku udělají svoje. Klukům od NH doutnal nový kombajn při odstavení. Ráno přišli na dvůr a z kombajnů dým, otevřít dekly a koukali jak prach na jednom svazku doutná. Dnešní technika je stavěná do ideálních podmínek.
V roce 2016 na Tour de France v horké dny na některých Octaviích skákaly závady díky přehřátí řídících jednotek.
Dnešní technika má hlavně mít senzory teploty a kouře, aby se to mohlo hned odpojit a vypnout než do jde k tak velkému požáru.
Škoda, že to modrá sebranka nevěděla když hořelo pod Jedlovou. Navíc o 10 let starém vozidle bych „nové“ neříkal.
Já vím, ojedinělá událost, ale u fungl nového motoráku??? Jestli náhodou nebude něco v údržbě jinak, než by bylo vhodné…
Víte kulový. Požár může z principu vzniknout u –
spalovacího motoru/ stačí nafta stříkající na výfukové potrubí/
– elektrického rozvaděče
– elektrického točivého stroje
– olejového čerpadla
– baterie
– kabeláže
– „něco jiného“
Některé věci i při sebepečlivější údržbě holt nejdou najít předem. Při vyšetřování na to přijdou a třeba přijmou opatření pro příště.
Přesně tak. Kdysi se tomu říkalo provozní riziko.
A že jste toto nepsal u požáru jiného dopravce =)
nafta stříkající na výfukové potrubí je ale docela velký problém…kvůli tomu shořel ten motorák KŽC onehdá. čekal bych že vozidlo vyráběné cca do roku 2010 nebude na toto úplně náchylné…tak doufám, že tohle to nebylo…
Přívod paliva do válců a výfukové potrubí je obvykle „poblíž“ sebe na motoru. Klidně si prohlédněte Vaše auto – pokud máte.
Tohle vypadá, že hořelo ve stropě. Tam palivové trubičky asi nebudou.
Myslíte, že je zde na místě označení „fungl nový“?
Nejspíše dochazí k porovnání s 810 . To pak můžeme RS rovnou nazvat jako novinku na trhu. 🤣
Po 8 letech provozu je železniční vozidlo stále „fungl nové“.
Spíš už skoro deset let fungl nový…
Tedy ve čtvrtině předpokládatelné životnosti…
To není bytelné žel. vozidlo jak bývalo zvykem, ale odlehčená skořápka se spoustou plastu a elektroniky. To se 40ti let na stykovane. trati nemůže dožít 🙂 Běžte se tím fungl novým kostitrasem svézt…
Mám doma pár monografií o různých „bytelných železničních vozidlech, jak bývalo zvykem“, a kupodivu hořely poměrně často … takové Ganzy třeba.
To už má za sebou přes milion ujetých kilometrů. Fungl nový by byl v AAA .
Ne nutně. Například vagony od Astry jsou pro mnohé starý šrot (rok výroby 2014-19), protože si usmysleli, že to je rekonstrukce.
A není? Rumuni dokáží vyrobit nový vůz za zlomkovou cenu s rakouskými štítky?
No tak „fungl“ možná už pravda úplně ne, ale nový ano. Jak to nemá 20-30 let, tak je to na našich kolejích žhavá (ehm) novinka…
Západní zmetky nebrat!
Správně, brát jen východní běloruské, ruské, čínské, že ano 🙂
zajímalo by mne proč….a taky jak se to promítne do té smlouvy o vozidlech, podle které si může kraj dotované spidery v zásadě převzít….
Už to začíná. Do švestek nevydrží 🤣🤣🤣
jojo zlatá Arriva….
Když Arriva hořel vlak, tak se všichni radovali a teď když ČD hoří vlak je to škoda.
tak já jsem to považoval tehdy za hrůzu a byl jsem tu některými nazván (zkráceně) idiotem, který nerozumí ničemu, ani tomu, že vlak občas hoří a je to normál. radost jsem nevyjadřoval.
tak si od toho všichni odečtěte alespoň mne.
radovali se idioti. Na tom co se stalo , Arr , ČD neni k radovani nic.
Spíš záleží, co za typ jednotky shoří než na dopravci, kterému to chytne. Když shoří Spider, tak je to podle mě pro cestující větší škoda než kdyby shořela 843 nebo 845.
Kdo všichni?
Shořel už RS1 někdy u jiného dopravce?
RS1 nėjaké v de hořely, ale tak, že to šlo opravit. Příčinou bylo turbodmychadlo. EBA na to dělal nějaké opatření – turbo se musí po stanoveném (kratším) km proběhu vyměnit za nové. Týkalo se to i repasovaných. Pár desítek RS1 které se nevešli do přísnějšího nového limitu muselo být do výměny staženo z provozu. Cca r 2009 – týkalo se to starších kusů s motorizací MAN.
Kdo jinému jámu kopá, tomu vlastní vlak hoří..😁
Aby jsi do jámy nespadl sám, chytrolíne.😄
Třeba do montážního tunelu nebo do popelníku…
ČD zapaluje cizí vlaky?
Firma oficiálně ne, ale fanoušci a odboráři jsou různí – viz modrogumí reakce na Arrivu na R14.
tak od keců k činu bývá naštěstí hoooodně daleko. jeden z mála podobných hlasatelů byl důchodce Balda, který zpitoměl z Pitomia a jemu podobných, ne z nenávisti k tyrkysovým
Myslel som si že vlaky horia iba na Slovensku….
třeba jste nám půjčili nějaké mechaniky, kteří toto know how dovezli už i k nám. i když si myslím, že to zvládneme i sami s vlastní osádkou.
Jak jsis dal tu profilovku?
Dávno pradávno som si zakladal profil na dpreview.com a tam bol link na akúsi „univerzálnu stránku“, kam som mohol uploadnúť malý profilový obrázok. V tom čase som si nakreslil toho pánka s fotákom a brašňou a uploadol som ho. Netuším akým spôsobom sa zobrazuje tu, asi to v nejakých útrobách internetu spojilo môj e-mail s tým obrázkom.
Našiel som to. Volá sa to gravatar. https://gravatar.com
5O milionů škoda?! Tak to je v podstatě odpis..
Proč odpis? Ani nepopraskala všechna okna, počkejme si na rozbor poškození nosných částí.
Takže když zůstanou okna, není třeba jinak zničený vůz odepisovat?
Když zůstanou okna, pravděpodobně toho zůstalo víc – třeba to co hoří až při teplotách vyšších než vadí sklu nebo rámu. 😀
Dají se vzít papíry a podle nich postavit něco nového podle starých norem, ala T3RP
No jo, reinkarance T3 byly ve stovkách kusů, tohle by byl jeden vůz – nákladově na jedno vozidlo by to bylo úplně někde jinde.
Jizda ve vlaku bez oken je velmi neprijemna.
A co teprve v oknech bez vlaku.
Jak ho teď Liberecký kraj odkoupí od ČD ?
Zametou to na lopatku a …
Tohle se přeci Národnímu dopravci nemůže stát, to je nesmysl.
Tak jako nedávno hořel na mezinárodním vlaku Banán, takže se to stává každému, nejen soukromníkům :).
To ano. Ale mnozí odpůrci soukkromínků v tom vidí obecné ohrožení a důvod odebrání licence. Tomu soukromníkovi. Dvojí metr.
Úplně stejní patroni jsou i na druhé straně a vy jste se k nim právě zařadil 🙂
Kampaň, sprostá kampaň.
Ve zprávě v odkazu se píše, že ve vlaku „nebyli žádní cestující“, takže vlak v okamžik požáru opustil jen strojvedoucí „V soupravě nebyly žádná cestující, pouze strojvedoucí. Co bylo příčinou vzniku požáru, bude předmětem šetření.“ https://jablonecky.denik.cz/pozary/pozar-vlak-harrachov-20210505.html
Tak jestli to byl vlak co do Harrachova přijel z polské strany (podle fotek to tak vypadá), není se co divit že v pracovní den dopoledne při platných opatřeních pro překračování hranic to nikoho nevezlo.
Nejezdí tím ani pendleři?
Pendlery odpudilo už dávno přepálené jízdné.
To z království Půty I.?
TR10.
Už jsem se lekl, že nějaký skutečný problém…
ten vlak nemusel přijet z Polska, Harrachov je i koncová a výchozí stanice a vlaky se přestavují přes Polské zhlaví na odjezdovou kolej, je to tam výhybna se samovraty, takže není možné další vlak od Liberce poslat na jinou kolej
Jednalo se o Os 2655 přijel z Polska a měl pokračovat do Liberce, byl bez cestujících.
Kde je pohotový redaktor Jan Beránek s reakcí, že potřebuje novinku dostat do hlavních zpráv jako u události Arrivy?
Každého Regiospidera je tuplem škoda. U 810 by se řeklo, že měla hezkej, dlouhej život a umřela stářím. 🙂
Některým 810 by autogenová eutanazie rozhodně neuškodila…
Hlavně až buď Alstom nebo Pesa dodá 500 ks nové generace. Čtyřnápravové, klimatizované, rychlé…
Sory já to myslel jako že 810 jsou špatné a škoda regiospideru
ČD by opravdu nemuseli tolik opisovat u Arrivy.
Ale vážně, vyřazením ř. 820 a 830/1 to vypadalo že požárům motorových vozů odzvonilo a ono ne.
Autobus taky občas hoří…
Tak třeba budeme mít žhavé trubky II. Tentokrát nebudou hořet od motorů, ale od el. rozvodů.
Podstatné je že se nikomu nic nestalo. Je vidět že dobírat si jednoho dopravce nemá smysl. Nehody se prostě stávají, bez ohledu na, to pod jakými barvami vlak jezdí.
Přesně. Ne vždycky požár dopadne takhle dobře – bez zranění, beze ztrát na životech. Takže buďme rádi za dobrý konec.
Ale čd je horší 🙂
Přesně jsem čekal, že se tu zas začne řešit jak kdo reagoval u Arrivy. Tak já, i když Arrivu rád nemám, budu reagovat úplně stejně jako tehdy u článku o Jedlový: hlavně že se nikomu nic nestalo a budu dost zvědavý na následně zjišťovanou příčinu.
Hm, tak co na to asi řeknou ti, co se nedávno vysmívali kvůli požáru v Chřibské jinému dopravci?
Na rozdíl od toho šrotu nejmenovaného soukromého železničního dopravce byla tato jednotka pořízena jako nová. Nechci se nějak zastávat ČD, ale srovnáváte jablka s hruškami.
A jaký je v tom rozdíl, závada se může stát, na novém i starším vozu a závada se nebude ptát, pro jakého dopravce daný vlak jezdí. Prostě stejná situace jen u jiného dopravce.
pokud je stroj novy , je predpoklad , ze jeho stav nebude jako třicet let staré již v D skoro odepsané motoraky. mel jsem možnost videt jak to vypada za dvermi rozvaděčů stroje 845 . To prostě,, nepřebarvíš ,, . Potrhana izolace , dřevotříska , chuchvalce prachu , piskajici- suchobezne opotrebovane loziska ventilatoru , vrstvou oleje pokrytý podvozek , . Stejně jako jakykoli jiny třicetiletý stroj. Předpokladam , ze v novych strojich toto nenajdeme . proto by riziko pozaru melo byt menší. Též dřevo a jine horlave materialy se snad uz nepouzivaji .
Skoro ve všech elefantech pískají ložiska nějakého ventilátoru v nástupním prostoru… A to nemají 30 let.
Tak to pískají i v nových výrobcích z Plzně. Ovšem Stadler je přecejen kvalitativně naprosto jiná liga.
A přesto shořel. Víra Petra v jinou ligu mu nepomohla. 🙂
S touto logikou můžu tvrdit, že ČD si za to mohou víc jak Arriva, protože si vůz servisují od počátku sami, a tedy blbě.
Tak to je asi cestujícím prchajícím před požárem celkem jedno, že jednotka byla pořízena jako nová.
A jaký je v tom rozdíl? Že do určitého věku vozidla za to může výrobce, a pak odpovědnost přechází na provozovatele?
Odkaz na článek je tady, ve světle dnešní mimořádnosti je diskuze pod článkem ještě zajímavější!
Třeba jak se tam diskutující Ludva rozčiloval, že u ČD vše zvládnou pomocí hasicích přístrojů:
Strojvedoucí u ČD mají pravidelná protipožární školení a na všech vozidlech jsou hasicí přístroje, které jsou poctivě sledovány a kontrolovány. Má to Arriva také tak? Absolvoval již nějaký strojvedoucí školení co dělat při požáru? Nebo se na tomto ušetřilo a toto je výsledek?
Možná by se k tomu chtěl vyjádřit, když teď požár uhasili až hasiči kdesi na odlehlém místě, kde přece vlak ČD hořet nemůže.
Buudete se divit, ale školení ohledně požární bezpečnosti i to jak se chovat musí mít každý zaměstnanec ze zákona v pravidelných lhůtách.
Ale já se tomu nedivím, ten prostřední odstavec je zkopírované text diskutujícího Ludvy z článku o hořící Arrivě, bohužel zde nejde dát citovaný text do kurzívy.
Tak hlavně jestli se v tom pozná původní autor a vysvětlí nám jak je to u ČD možné.
<i>citovaný text</i> by se mělo zobrazit jako citovaný text
<i>citovaný text</i> by se mělo zobrazit jako citovaný text
(teď je to snad správně, ignorujte předchozí, spíš je škoda, že tu není náhled příspěvku před odesláním)
Vystřihněte kurzívou psaný citovaný text z prvního příspěvku a nalepte na citovaný text na konci prvního odstavce druhého příspěvku. První příspěvek zahoďte, druhý bude po přelepení správně.
Tak to končí, když modří tahají do Čech německý šrot.🤭
Německý šrot? Tuhle koupili jako funglovku, před deseti lety.
Tohle jsou ovšem motorové vozy vyrobené v letech 2011-2013 Stadlerem přímo pro ČD 🤭
Takový trošku mindráček, že?!
Opravdu tu nikdo nepochopil ironií? Bude to asi nutné označovat.
Co vím, tak v tuto chvíli na Liberecku žádná RS1 co by pocházela od jiného dopravce není (prodej z druhé ruky), jediná jednotka, kterou dráhy koupili jako již použitou (a je v pravidelném provozu), tak je 841 097-9, jenže ta jezdí pod Pardubickým krajem a rozhodně dneska nehořela a ostatní nedávno koupené jednotky z Německa ještě nejsou ani v pravidelném provozu. Na Liberecku pod ČD jezdí zatím jen a pouze jednotky, které byly koupeny ve své době přímo od výrobce jako nové, takže si prosím zjišťujte nejdříve nějaké informace než sem napíšete takovou pitomost.
Kdyby jezdila. 🤣🤣🤣 841.097 jezdila naposledy no už je to hodně dávno. Čeká na nové motory, ty staré jsou opotřebované. 😀
O tomto nevím, v provozu jsem ji přímo nikdy neviděl, akorát párkrát v areálu depa v České Třebové ale nevypadala tak, že by dlouhodobě nejezdila.
Cca rok už stojí.
Tak tam budou stát dvě vedle sebe.
Aspoň jim nebude smutno
Tak aby bylo jasno německý šrot co už nechcou Němci ani na Regio spoje tahá Ariva do Česka Ariva a cpe ho za levno na rychlíky viz R14
Stále jich jezdí dost i v bohatém západním německu-třeba waldbahn v bavorsku. A svezení mi v nich nikdy nevadilo.
Já myslel, že by se tohle u modrých nestalo 🙂
Myslet znamená ho… vědět. Říkaval můj dědeček -:)