V Děčíně mizí starý železniční most přes Labe, provoz po novém začne příští týden
Most je uzavřen dopravcům téměř přesně rok.
Na tuzemské železnici skončí příští týden jedno z velkých omezení, které komplikovalo provoz výhradně nákladním dopravcům. Správa železnic ve čtvrtek 23. února pustí opět vlaky na trať mezi děčínským východním nádražím a Prostředním Žlebem. Vlaky zde nejezdí téměř rok: provoz je zastaven od 1. března.
Termín potvrdila Správa železnic na sociálních sítích. Pro nákladní dopravce jde o důležitou spojnici přes Labe při mezinárodní dopravě do Německa a z Německa. Dosud musí kvůli výluce buď úvratí přes hlavní děčínské nádraží, nebo překonat Labe již dříve.
Kromě finišujících prací na samotné trati dochází i k rozebírání původního mostu. Konstrukce byla posunuta, je podepřena provizorní montážní bárkou. Odstraňování konstrukce potrvá do jara.
Rekonstrukce nabrala dva měsíce zpoždění kvůli komplikacím v podloží tunelu. Jeho oprava je součástí celé akce za 1,1 miliardy korun Zakázku získalo sdružení Strabag Rail a DT Mostárna.
Most byl ve špatném stavu. Vlaky po něm mohly jezdit pouze třicetikilometrovou rychlostí. Uvažovalo se i o snížení na deset kilometrů v hodině. Po opravě se naopak povolená rychlost zvýší na 50 kilometrů v hodině. Práce v úseku dlouhém 1 300 metrů, které začaly předloni v říjnu, zahrnují také výměnu železničního svršku a spodku, sanaci dvou pilířů či opravu trakčního vedení.
Součástí projektu je rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a vybudování nového přejezdu a po dohodě s radnicí také stavba protihlukových stěn v délce zhruba 700 metrů v místech, kde trať protíná městskou zástavbu. Trať využívají jen nákladní vlaky, patří ale mezi velmi vytížené úseky pro přeshraniční přepravu do Německa.