V Děčíně mizí starý železniční most přes Labe, provoz po novém začne příští týden
Nový most přes Labe v Děčíně a demontáž starého. Foto: Správa železnic
Most je uzavřen dopravcům téměř přesně rok.
Most je uzavřen dopravcům téměř přesně rok.
Znáte film vrtěti psem, to se právě děje v Praze.
Pořád se hovoří o železničním mostu, ale že developer na Smíchově staví úplné krabice v památkově chráněné oblasti o tom se nemluví a k tomu slouží právě ten železniční most.
https://www.pamatkovykatalog.cz/smichov-7664042
jojo, co tam vznika je opravdu pozoruhodne. i exkluzivni bydleni na lihovaru vedle dalnice me dojima…
Klub za Starý Děčín, Děti Děčína nebo další procesní teroristé mlčí? 🤔 Divný…
Mlčí, protože tady nezpůsobí problémy lidem. Jezdí tudy jen náklady.
Zajímavé. V Děčíně náhrada mostů jde a v Praze ne. Není sice stejný, ale vzhledově velmi podobný.
Předesílám, že jsem pro náhradu stávajícího mostu pod Vyšehradem za nový a klidně i „vizuálně odvážnější“. Nicméně chápu, že most na Výtoni vzbuzuje větší emoce, než ten děčínský, při vší úctě.
jojo taky si říkám že v praze jsou citlivky…
dycky byli..
tak na malý p určitě
Je to pěkné, vzdušné, i ta měděnková zelená tomu sluší. Taky nechápu, proč by to tam nemohlo být.
Zavoláme na Strabag a pěkně poprosíme, že chceme ještě jeden takový, ale tříkolejný a do Prahy.
Svařovala to Mostárna Prostějov.
V Prostějově je palírna, ne moštárna 🙂
Most stejně starý, stejné konstrukce musel být vyměněn z důvodu únavy materiálu. Omezení na 30 km/h a výhledově hrozilo ještě míň. Úplně přes kopírák hodnocení mostu v Praze. A to bylo dosavadní zatížení a budoucí nároky na most jen zlomkem toho, co musí zvládnout most pod Vyšehradem. Ale tam se všichni tváří, že stačí trochu barvy a kartáč na rez a bude se jezdit dál. Jen nesahat na miláčka. Opravdu raději ani nedýchat nebo spadne. Všichni jsme Janov!
Nový most v Děčíně je opravdu pěkný. V Praze ale nejde jen o náhradu, ale o rozšíření mostu o jednu kolej a cyklostezku a návazně i novou zastávku.
Podle mě vůbec není vzhledově podobný. Řez je jiný a diagonály řidší.
Ale to je jedno, protože tohle se s unavenou konstrukcí má dělat, dát starou do šrotu a postavit novou.
mohli ho, ale designově zkopírovat. původní byl hezčí. škoda
Designově kopírovat bych ho nechtěl, ty staré konstukce mají prostě nevýhody, hlavně v detailech, kde se drží nepořádel. Tehdá to jinak vyrobit a složit nešlo, a já uznávám, že to vyrobily na svou dobu velmi výborně.
V současné době svařování posouvá mosty do lepšího uživatelskýho levelu.
Krása je věc subjektivní.
Zajímavé. V Děčíně náhrada mostů jde a v Praze ne. Není sice stejný, ale vzhledově velmi podobný.
Protože tady neškodily památkáři. Jestli si toho mostu nevšimli nebo to nestihly je v podstatě jedno.
Mínus za to, že píšete jako když Babiš mluví.
Vím, ale nějak se mi nedaří to odstraňovat. Vidím to až na několikátý.
Chodím denně okolo, svršek a nové trakční vedení vypadá pěkně. Protihlukové zábrany považuji v městské zástavbě za antiurbanismus, ale asi to jinak mnohdy nejde. Ty, co se tam postavily, ještě nejsou tak nejhorší.
Je ale zajímavé, že kousek výš se staví nemocnice, tam se jede soboty neděle, ve svátek, minimálně dvanáctky.
Na kolejích se pracovalo jen v pracovní dny a ve tři odpoledne sklízeli nářadí a stroje už měly vypnuté motory.
Prodloužení stavby o vícepráce v tunelu neobstojí, to je odfláktutý či podfinancovaný průzkum a projektová příprava.
No, akorát aby se zdržení a vícepráce pak jen nepřeklopily z realizace do průzkumu. 🙂
Ideálně při průzkumu postavit stavbu nanečisto, aby se pak už do skály vidělo, až se to bude dělat doopravdy. 😀
njn, ale pokud je vám známo, jaké jsou náklady na přesčasy. a taky jich nemůže být nekonečno. jedině snad ty směny..
Ten průzkum by se stejně za provozu dělat nedal. Potřebujete totiž navrtat skálu: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/03/zleb4.jpg
Akuvrtačkou to nedáte a kde je potřeba vrtat hluboko, to předem taky nevíte. Ani kdybyste se zapřísahal všemi svatými vč. Huberta.
Do ženský, do melounu a ani pod provozovanou kolej nevidíte.
Pravda pravdoucí…
Ale, když tady mlatili dohromady ten most, tak jeli i víkendy od 7 rano, když zatloukali larzeny do dna Labe, tak s tím taky otravovali 7 dni 10 hodin denne, když stěhovali tu konstrukci, tak začínali ve 4 rano a končili o půlnoci, ted poslední týden sypou sterk a konci okolo půlnoci, takže za me už aby tahli.