V Děčíně mizí starý železniční most přes Labe, provoz po novém začne příští týden

Nový most přes Labe v Děčíně a demontáž starého. Foto: Správa železnicNový most přes Labe v Děčíně a demontáž starého. Foto: Správa železnic

Most je uzavřen dopravcům téměř přesně rok.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vysehradsky jezdec

Znáte film vrtěti psem, to se právě děje v Praze.
Pořád se hovoří o železničním mostu, ale že developer na Smíchově staví úplné krabice v památkově chráněné oblasti o tom se nemluví a k tomu slouží právě ten železniční most.

https://www.pamatkovykatalog.cz/smichov-7664042

Georg

jojo, co tam vznika je opravdu pozoruhodne. i exkluzivni bydleni na lihovaru vedle dalnice me dojima…

Tonda Sehnal

Klub za Starý Děčín, Děti Děčína nebo další procesní teroristé mlčí? 🤔 Divný…

Granja

Mlčí, protože tady nezpůsobí problémy lidem. Jezdí tudy jen náklady.

MirekP

Zajímavé. V Děčíně náhrada mostů jde a v Praze ne. Není sice stejný, ale vzhledově velmi podobný.

Kubrt

Předesílám, že jsem pro náhradu stávajícího mostu pod Vyšehradem za nový a klidně i „vizuálně odvážnější“. Nicméně chápu, že most na Výtoni vzbuzuje větší emoce, než ten děčínský, při vší úctě.

standa

jojo taky si říkám že v praze jsou citlivky…

Ondřej 2

dycky byli..

Pako

tak na malý p určitě

Ondřej 2

Je to pěkné, vzdušné, i ta měděnková zelená tomu sluší. Taky nechápu, proč by to tam nemohlo být.

Zavoláme na Strabag a pěkně poprosíme, že chceme ještě jeden takový, ale tříkolejný a do Prahy.

Jiří Kocurek

Svařovala to Mostárna Prostějov.

Původní Aleš

V Prostějově je palírna, ne moštárna 🙂

Pako

Most stejně starý, stejné konstrukce musel být vyměněn z důvodu únavy materiálu. Omezení na 30 km/h a výhledově hrozilo ještě míň. Úplně přes kopírák hodnocení mostu v Praze. A to bylo dosavadní zatížení a budoucí nároky na most jen zlomkem toho, co musí zvládnout most pod Vyšehradem. Ale tam se všichni tváří, že stačí trochu barvy a kartáč na rez a bude se jezdit dál. Jen nesahat na miláčka. Opravdu raději ani nedýchat nebo spadne. Všichni jsme Janov!

Míra

Nový most v Děčíně je opravdu pěkný. V Praze ale nejde jen o náhradu, ale o rozšíření mostu o jednu kolej a cyklostezku a návazně i novou zastávku.

Alibaba

Podle mě vůbec není vzhledově podobný. Řez je jiný a diagonály řidší.
Ale to je jedno, protože tohle se s unavenou konstrukcí má dělat, dát starou do šrotu a postavit novou.

zlá sůl

mohli ho, ale designově zkopírovat. původní byl hezčí. škoda

Alibaba

Designově kopírovat bych ho nechtěl, ty staré konstukce mají prostě nevýhody, hlavně v detailech, kde se drží nepořádel. Tehdá to jinak vyrobit a složit nešlo, a já uznávám, že to vyrobily na svou dobu velmi výborně.
V současné době svařování posouvá mosty do lepšího uživatelskýho levelu.
Krása je věc subjektivní.

MirekP

Zajímavé. V Děčíně náhrada mostů jde a v Praze ne. Není sice stejný, ale vzhledově velmi podobný.

Alibaba

Protože tady neškodily památkáři. Jestli si toho mostu nevšimli nebo to nestihly je v podstatě jedno.

Původní Aleš

Mínus za to, že píšete jako když Babiš mluví.

Alibaba

Vím, ale nějak se mi nedaří to odstraňovat. Vidím to až na několikátý.

Rosolozub

Chodím denně okolo, svršek a nové trakční vedení vypadá pěkně. Protihlukové zábrany považuji v městské zástavbě za antiurbanismus, ale asi to jinak mnohdy nejde. Ty, co se tam postavily, ještě nejsou tak nejhorší.
Je ale zajímavé, že kousek výš se staví nemocnice, tam se jede soboty neděle, ve svátek, minimálně dvanáctky.
Na kolejích se pracovalo jen v pracovní dny a ve tři odpoledne sklízeli nářadí a stroje už měly vypnuté motory.
Prodloužení stavby o vícepráce v tunelu neobstojí, to je odfláktutý či podfinancovaný průzkum a projektová příprava.

Bobek

No, akorát aby se zdržení a vícepráce pak jen nepřeklopily z realizace do průzkumu. 🙂

Jiří Kocurek

Ideálně při průzkumu postavit stavbu nanečisto, aby se pak už do skály vidělo, až se to bude dělat doopravdy. 😀

Ondřej 2

njn, ale pokud je vám známo, jaké jsou náklady na přesčasy. a taky jich nemůže být nekonečno. jedině snad ty směny..

Jiří Kocurek

Ten průzkum by se stejně za provozu dělat nedal. Potřebujete totiž navrtat skálu: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/03/zleb4.jpg

Akuvrtačkou to nedáte a kde je potřeba vrtat hluboko, to předem taky nevíte. Ani kdybyste se zapřísahal všemi svatými vč. Huberta.

Alibaba

Do ženský, do melounu a ani pod provozovanou kolej nevidíte.

Granja

Pravda pravdoucí…

Skeptik

Ale, když tady mlatili dohromady ten most, tak jeli i víkendy od 7 rano, když zatloukali larzeny do dna Labe, tak s tím taky otravovali 7 dni 10 hodin denne, když stěhovali tu konstrukci, tak začínali ve 4 rano a končili o půlnoci, ted poslední týden sypou sterk a konci okolo půlnoci, takže za me už aby tahli.