V Česku začalo testování nové lokomotivy TRAXX na 200 km/h

Lokomotiva TRAXX3 MS ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva TRAXX3 MS ve Velimi. Foto: VUZ

Opci na dodávku lokomotiv s rychlostí 200 km/h má u Alstomu také RegioJet.

Společnost Alstom začala na okruhu Zkušebního centra VUZ ve Velimi s testováním lokomotivy TRAXX3 MS s podvozky na 200 km/h. První lokomotiva je pro belgické státní dráhy SNCB, stejné lokomotivy na rychlost 200 km/h by se měly objednat i u RegioJetu.

Nová generace lokomotiv TRAXX3 jezdí zatím na 160 km/h. Alstom pro zvýšení rychlosti upravil podvozky, jejichž vlastnosti bude nyní na okruhu testovat.

SNCB loni uzavřely rámcovou smlouvu na až padesát těchto lokomotiv, závazně si objednaly 24 kusů. Jejich dodávky mají začít v roce 2026. Rychlost 200 km/h využijí dopravci v osobní dopravě. SNCB je nasadí na vnitrostátní a mezinárodní spoje zejména do Nizozemska, Lucemburska a Německa. Budou čtyřsystémové pro provoz pod různými napájecími soustavami (1,5 kV DC Nizozemsko, 3 kV DC Belgie, 15 kV AC v Německu a 25 kV AC v Belgii na vysokorychlostních tratích. Maximální rychlost bude 200 km/h. Finální montáž probíhá v německém Kasselu, podvozky se vyrábí v Siegenu. Skříně se svařují v polské Vratislavi, zabezpečovače budou ze závodu Alstomu v belgickém Charleroi.

RegioJet má zatím objednány lokomotivy TRAXX3 ve verzi pro 160 km/h, má však opci na pořízení lokomotiv na 200 km/h.

Tagy alstom SNCB Traxx MS3 TRAXX3 vúž Výzkumný ústav železniční
42 komentářů