V Česku začalo testování nové lokomotivy TRAXX na 200 km/h

Lokomotiva TRAXX3 MS ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva TRAXX3 MS ve Velimi. Foto: VUZ

Opci na dodávku lokomotiv s rychlostí 200 km/h má u Alstomu také RegioJet.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Před 15ti lety jezdily v Cerhenicích (Velim) na okruhu naše lokomotivy rychlostí 200 km v hodině a tahaly vozy co se kupovaly (Siemens). Problém je jinde. Je to celé výsměch pokroku. V Čechách jsme 50 let pozadu a neustále se nůžky rozevírají.

Ten Rejpal

A k čemu jim je lokomotiva na 200 km/h? Když ani neobjevili přemostění záchranné brzdy a blokování dveří už při nulové rychlosti. Snad 99% vlaků RJ, co vidím, nemají zapojené kabely z vozů na mašinu. Když ještě neobjevili takové technologie, tak co se cpou do takových rychlých mašin?

Jiří Kocurek

A toto technologické pořadí je dáno zákonem? 742 + Btn + Btn výše uvedené splňuje?

Ten Rejpal

Tak samozřejmě, že nesplňuje.

Jiří Kocurek

Tak to by neměli provozovat rychlovlaky na 230 km/h.

Avlaky

To je dáno i vozy, vagóny Lowcost (růžovky) mají špatné UIC rozvozy a nelze přes ne vysílat potřebné signály

Jinak se to již zkoušeli, jak rozhlas tak blokování brzdy

A v přes Rakousko to s UIC jezdí

Vladki

Na jake rychlosti jsou schvalene ty soucasne traxxy? Prekvapilo me když jsem jel s RJ ze slovenska tak trnava – blava sme jeli nejak zlehka (100-120) a za mostem pres moravu na to slapnul a jel 160. Bohužel si nepamatuju kolik jel blava – kuty. Napadá mě jestli tam neslo o nekompatibilitu zabezpečení – autoblok (+ LS zde nazývaný barvickovac) vs. Automatické hradlo bez LS ale s ETCS (L1)? Pokud je to tak, znamená to ze (některé) traxxy jsou bez etcs?

MSr

ETCS majú ale EbiCab, ktorý nie je zatiaľ schválený. Takže na Slovenskom koridore s ETCS môžu ísť len 120 max.

Vladki

Neznamena snad to E v ETCS „evropský“? Tak nějak laicky bych si představoval, ze bude fungovat všude…

MSr

Bohužiaľ nie je tomu tak, sú rôzne verzie od rôznych výrobcov, ktoré musia byť jednotlivo schválené. Ten ktorý má MS3 zatiaľ schválený nie je. Malo by tomu tak byť ale už na budúci rok.

LukHo

A na Polsku jak jezdime do Przemysle tak max 140 🙂

Džamel

Zrovna v úseku Trnava – Blava je jízdní doba velmi dlouhá, že by to šlo zajet i 70-80 km/h a ještě bude náskok….

Avlaky

Na 160km, ale podle všeho při výměnné podvozku lze schválit i na 200

Jen v době výroby podvozek na 200 nebyl

Olcit

Loni objednané TRAXXy3 pro Regiojet prý s možností upgrade na 200 km/h prý začnou být dodávány příští rok. Tož uvidíme kdy Alstom dokončí vývoj verze podvozků na rychlost 200 km/h. P.S. Dotaz na redakci. V letošním článku z 3.3.2023 píšete o další objednávce TRAXXů pro RGJ = Regiojet letos objednal 13x TRAXXů MS3, s dodávkou na podzim 2024. Těchto dalších (letos objednaných) 13x TRAXXů bude na rychlost 200 km/h? A jen pro upřesnění – ve Vašem článku, že SŽDC chystá investovat, že možná až na 4% sítě SŽDC se bude jezdit rychlostí až 200 km/h, tak není tím myšleno že… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ikdyby se 5 roků těch 200 km/h mašina nikde neprojela, tak o co jde? Řada 350 si taky počkala, než mohla 160 km/h.
Aspoň nebude důvod kvákat, že na 200 km/h stejně nejsou lokomotivy…

Olcit

A ten podvozek na 200 km/h je hotový, odzkoušený?

Já jen, že se ten podvozek se vyvíjí delší dobu už dávno před nákupem Bombardier Transportation firmou Alstom.

Ale protože zbytková firma Bombardier (výroba letadel) má další problémy (viz žaloba věřitelů na Bombardier), tak jestli ten podvozek bude poruchový, tož Alstom nebude mít moc velkou prioritu to zlepšit, neboť za této situace může být nejasné jestli by Alstom dostal další kompenzaci od Bombardieru.

Protože když si vezmu na jakých tratích dnes ČD plánuje využití rychlosti 200 km/h v ČR (celkem 27 loko a to včetně nynějších Taurusů ČD) … https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/14233332/07%20-%20P%C5%99%C3%ADl.7B%20%28str.%201-2%29%20smlouvy%20VS%202020-29.pdf?backlink=yloji

Péťa

Axle, tvoje starosti bych chtěl mít. 😀

Olcit

Díky. Tak tedy zkuste třeba zajít na trávu králíkům, když po tom tak toužíte. Plný košík, prosím.

MHD

To je vidět, na co myslíš, když sem píšeš.

Olcit

Smazáno pro trolling

Jiří Kocurek

Drobný podotek: Na hranicích ČR není nezbytné přepřahat a lokomotivu za hranicemi nezapálí, protože byla cizí.

Olcit

Teď nerozumím, na co přesně reagujete. Neboť jsem netvrdil (a ani si nemyslím), to co jste zparodoval.

Jiří Kocurek

Že se těch 200 km/h využije také v zahraničí, v Německu to dokonce objednatel požaduje na trase Drážďany-Berlín.

Olcit

Smazáno pro trolling

Avlaky

Momentálně je 18 kusů na 160 (prý by měla byt možnost při výměně podvozku a schválení i 200)
12 kusů nevím zda už budou na 200

13 kusů už budou na 200

none

Konecne jsme se na budoucnost zacali pripravovat v predstihu 😀

Matúš

vzhledem k tomu, že to ve 140km/h vyhazuje závadu, tak držím palce s tou popelnicíve 200km/h

Dušan

Alstom (resp. tehdy ještě vlastně Bombardier Transportation GmbH) podal žádost o účast i ve výběrku „Rámcová dohoda na dodávky vícesystémových elektrických lokomotiv pro rychlost 230 km/h včetně zajištění jejich údržby formou Full Service“, ale nakonec to vyhrál Siemens.

Ex ČD

A jakou závadu bránicí rychlosti 200 km/h to vyhazuje?

Péťa

Už si přesně nepamatuji ale byla to nějaká softwarová chyba s měřením otáček? na podvozku.
Lokomotiva se potom sama omezila na 140 km/h.

Jiří Kocurek

V normálním světě je obvyklé, že se takové závady odstraňují.

Petr

Od VR1 není známa žádná SW chyba vedoucí k omezení rychlosti na 140km/h. Kdežto může dojít k poruše sensoru zrychlení, která vede k omezení rychlosti na 140. RJ měl tuto poruchu pouze na jednom vozidle..
Je třeba neplést chybu komponentu s chybou softwaru. Takhle zřejmě vznikají pohádky..

Péťa

A ten otazník jsem tam napsal asi pro srandu králíkům 🤦‍♂️.
Ale díky za upřesnění. Máte pravdu, bylo to jak říkáte.

Ex ČD

Takže na víme kulový, ale děláme z toho dogma

Fr.hej.

Je zvláštní, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž.

Alibaba

Tak od toho se to testuje, aby i se odladily chyby, které v malých rychlostech výrobce není schopen odhalit.

Ambos

To je zajimave. Jezdi se tim dnes a denne 160 a zadnou chybu to nevyhazuje.

Avlaky

Bývalé vozy od flixtrainu v ČR

X 1

Flixtrain nemá vlastní vozy. Vše si pronajímá.
Tohle jsou vozy jako součást testování.
Na konci testů si je možná pronajmou ČD, když je ten nedostatek vozů. Sice je to nějakej Německej eckl ale furt lepší než Honeckerova pomsta na Ostravanech.

X 1

Flixtrain nemá žádné svoje vozy. Vše si pronajímá.
Vozy jsou součástí testování.
Když už má ČD nedostatek vozů, tak si je poté může pronajmout. Stále budou lepší než Honeckery na IC. 🙂

Avlaky

Ano, proto rikam bývalé, měl je v najmu

Nejsem si jistý zda zrovna ten v polepu není lehatkovy

Anonymní alkoholik

Jsou to vozy firmy Heros Rail Rent. 🙂

https://heros-rail.com/references.html