V centru Olomouce začíná další tramvajová výluka, zlepší spojení k hlavnímu nádraží

Tramvaje v Olomouci. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czTramvaje v Olomouci. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Výluky a omezení na tramvajové trati skrze historické centrum trvají v souvislosti se stavbou nového mostu už téměř dva roky.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jva

… a přitom by stačilo kolejovou spojku dát ještě před zastávku Žižkovo náměstí. Jenže to by se buď muselo na druhou kolej položit nástupiště; anebo upravit tramvaje tak, aby šlo jednoduše otevřít (anebo zavřít, což by mělo být jednodušší povelem „zavři vše“) dveře na levé straně. A ještě by se ušetřil čas obratu tak o 4 minuty – řidič by přelezl během výměny cestujících a nacvíc by odpadl dvojí průjezd křižovatkou. Ale to by bylo mic inovací najednou, stejně tak jako do provozu, kde je víc než čtvrtina vozů oboustranných, pořídit kaliforňana…

Juraj

Omlouvám se, obvykle stylistiku neřeším, ale co je proboha „už téměř přes dva roky“?! Buď jsou to téměř dva roky, nebo je to přes dva roky.

Připomíná mi to životopis jednoho uchazeče o zaměstnání z Indie, který hrdě uváděl „1.5+ months experience“ u různých projektů…

Jan Sůra

Díky za upozornění, Juraji, to jde za mnou:)

V. K.

Ironické je, že se dopravní obsluha zavedením výluky vlastně zlepší, protože linka 3 nyní končila na Žižkově náměstí, zatímco NAD dojede až k nádraží.

Rajče

Je třeba se ptát na magistrátu, proč to bylo řešeno tak hloupě a nebylo zachováno X po celou dobu. Předpokládám, že šlo hlavně o peníze.

Tady na Moravě

Protože provoz nikdo na magorstrátu nebere vážně a hlavní aspekt je kolik korun se ušetří.

Axel

DOTAZ na redakci, neboť část článku nechápu… Prosím o vysvětlení toho načasování = uzavírka leden-červen… Jednak mi načasování nedává smysl z hlediska charakteru stavebních prací (=betonovat během zimních měsíců je velmi velmi komplikované z pohledu vyzrávání betonu a z toho vyplývávající životnosti betonových konstrukcí). A ještě připomínám ten vysoký podíl univerzitních studentů v Olomouc v poměru k počtu trvalých obyvatel Olomouce. A tato uzavírka se týká té částí veřejné dopravy v Olmíku, která je zásadní pro spoustu vysokoškoláků … takže uzavírku naplánovat od začátku do konce jarního semenstru je podivné, když šalinky začnou jezdit 30.6., tj. téměř obratem poté co… Číst vice »

Rajče

Musíte vnímat stavbu jako celek, nikoliv pouze její části.

Nedávno došlo k uložení celého tělesa mostu a nyní práce pokračují zhotovováním jeho povrchu a k tomu je třeba odstranit obratiště tramvají, aby se mohl udělat povrch a na něj položit nové koleje, tudíž už tam tramvaje nemohou zajíždět.

Místo tramvaje tam bude jezdit výlukový autobus X.

Celá stavba trvá přes 2 roky a souběh se semestrem je pouze shoda náhod.

Axel

čili teď v zimních měsících budou rozmontovávat provizorní koleje (=co bylo potřeba betonovat už je vybetonováno), aby na jaře až počasí umožní dobetonovat zbytek atd., tak aby mohly vzniknout trvalé koleje?

Předem díky za upřesnění

Rajče

Ono se tam toho děje mnohem víc. Není to jenom o tom mostě a kolejích, ale i o protipovodňových opatřeních, nově budované náplavce atd.

Axel

Díky,

Surio Mario

Líbí se mi, jak do letáků nenápadně pronikla hanáčtina: Autobusové linka X obsluhuje 😀

Pavel

To není po hanácke, to je jen šotek. „é“ patří tam, kde Češi řékajó „í/ý“.

Jiří Kocurek

Hanácky by to byl Holomócký Hautobus 😀

Vojta

Holomócké aotobus

Jiří 24

Tak ještě vycházet všechny T3 a první Varia a nakoupit místo nich Eva. 😁