V Čelákovicích vysunuli přes Labe druhou konstrukci nového mostu, vlaky po něm projedou v září
Vlaky dosud jezdí po posunutém mostu, na nový se vrátí v půlce září.
Velká modernizace trati mezi Čelákovicemi a Lysou nad Labem míří ke svému závěru. Pracovníci sdružení firem Eurovia CS, GJW Praha a Elektrizace železnic vysunuli tento týden přes Labe i druhou nosnou konstrukci nového mostu.
Posun ve výstavbě oznámila Správa železnic na twitteru. „Most uvedeme do zkušebního provozu 15. září,“ uvedla Správa železnic. Most prochází kompletní výměnou, kvůli nové konstrukci došlo k posunutí původního o několik metrů.
Nový most kromě rychlejšího průjezdu umožní i proplouvat vyšším lodím na Labi: podjezdná výška bude 5,25 metru, dosud je 4,7 metru. Stavebně přitom bude připraven na výhledový zdvih se zajištěním podplavné výšky sedmi metrů.
Most bude uveden do zkušebního provozu 15. září, kdy by zároveň mělo dojít ke zprovoznění 1. koleje v úseku Káraný – Čelákovice. Současně dojde k vyloučení druhé koleje tohoto úseku, na které se začne pracovat. Rekonstrukce zahrne železniční svršek, spodek, mosty a podchod.
Úsek zrychlí až na 140 km/h
Podle Správy železnic se chystá v září i střídání prací na zastávce Čelákovice-Jiřina, která je také součástí stavby. Zatímco nyní se stavbaři soustředí na rekonstrukci 1. nástupiště a příslušného přístřešku, na podzim se zaměří na 2. nástupiště. Nově budou obě nástupiště ve výšce 550 mm. Vybudují se nové rozšířené přístřešky a všechny prostory budou bezbariérově přístupné. V blízkosti zastávky by měla vzniknout také nová cyklověž.
Hlavním cílem modernizace mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi je zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h spolu s vyšší kapacitou dráhy. Stavební práce započaly v polovině roku 2019. V první fázi se týkaly úseku Lysá nad Labem – Káraný, kde došlo k vybudování nové odbočky Káraný.
Ta díky vložení čtyř nových výhybek umožňuje vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, díky tomu se se trať zkapacitnila. V úseku se také kompletně zrekonstruovalo kolejiště, mosty a propustky. Celá stavba by měla skončit v lednu roku 2022, původně se mluvilo o podzimu letošního roku. Celkové investiční náklady jsou vyčísleny na 1,82 miliardy bez DPH, projekt spolufinancuje Evropská unie.